Mag ik even kwijt #158

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Mag ik even kwijt #158

Bericht door Hainje »

De bussen in Brabant zijn van 2006, ze rijden hier nog een paar maanden en dan gaan ze naar wat ik vernomen heb naar de nieuwe eigenaar. In de volgende concessieperiode moeten streekbussen in ieder geval airco hebben. Weet niet of arriva dit ook in stadsbussen gaat doen. Maar met deze dagen is het voor passagiers echt niet tof, een bus zonder airco.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door Suus »

De bussen zonder airco in Haaglanden komen uit 2009. Veolia vond dat een goed idee, hun klanten zoals wel vaker niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door Fles »

dylanwild94 schreef:het meest respectloze bedrijf van dit jaar is het bastion hotel in Vlaardingen die vandaag de Nederlandse vlag in top had staan. :X :X :X :X :X :X -o- -o- -o- -o- -o- -o- -o-
Missertje. Ongemakkelijk. Zouden ze het opzettelijk gedaan hebben denk je? Doe eens rustig. Alsof het voor iedereen gesneden kost is hoe hij of zij zich op zo'n dag "hoort" te gedragen. Beetje dimmen maat.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door dylanwild94 »

ik vind het dat je dat niet kan maken op een dag als vandaag. en als het gemeld wordt zeggen ze dat de technische dienst er geen tijd voor heeft om naar te kijken en hem halfstok te hangen. -o- :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door MdJ »

Bussen met klapramen hoeven niet perse minder koel te zijn. In een optare zitten 3 klapramen en als deze tegenover elkaar openstaan, wordt het gewoon echt koud in de bus. (maar ook met airco is het heerlijk koel in zo'n busje)

In tegenstelling tot de Citea's (met alleen airco) in Twente. Daaruit komt geen enkel zuchtje lucht uit. Wat een warme hokken zijn dat zeg :|
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door Fles »

dylanwild94 schreef:ik vind het dat je dat niet kan maken op een dag als vandaag. en als het gemeld wordt zeggen ze dat de technische dienst er geen tijd voor heeft om naar te kijken en hem halfstok te hangen. -o- :X
Er is gisteravond al meteen gezegd dat het geen verplichting was. Jezus Christus neem eens niet OVERAL aanstoot aan. Weet je hoe vaak ik me dood erger aan jullie bussengeruk zonder dat ik er wat van zeg?

Constateer het, denk er het jouwe van, en move on. Het leven is te kort om van 2 meter vlaggekoord een probleem te maken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door Suus »

Er zijn heel veel mooie reacties geweest vanuit het land, maar wat mij de gehele dag heeft gestoord is dat er een zeer hinderlijke "fatsoenspolitie" op de loer lag die van allerlei onnozele dingen een heel groot punt maakte. Dat blijkt ook wel uit het artikel dat de Volkskrant erover schreef: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... rouw.dhtml

Het verhaal van dylanwild94 past wat mij betreft ook in die categorie. Rouwen mag, het is geen verplichting.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door Geert »

Pfft, om daar dan weer een krantenartikel over te maken... Gelukkig geen #ongepast in mijn timeline. Het enige dat ik voorbij zag komen was iemand die op de facebookpagina van NS liep te klagen over eventuele vertraging doordat de treinen een minuut stil zouden staan. Dat vond ik wel ongepast...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door Ardan »

waldo79 schreef:Zolang mensen niet gevaarlijke capriolen gaan uithalen op de rijbaan vind ik alles prima.
Nou dat zag je op TV toch wel overduidelijk, stilstaan op de linkerrijbaan bijvoorbeeld. Als men het had gewild had er voor dik een miljoen aan boetes uitgeschreven kunnen worden.. maar bij een gebeurtenis als dat van vandaag zou dat wel een beetje raar zijn. Al is het inderdaad hartstikke gevaarlijk, valt me nog mee dat er geen brokken zijn gemaakt voor zover ik weet.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door Ardan »

Fles schreef:ik zag ook steeds in mijn hoofd een tekstbalkje "Arrière de la course" als ze die Rijkswaterstaat en politiewagens in beeld namen etc.
Jij ook al...
Ik doe ook maar wat
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door marlies »

Ik heb alleen even rond de minuut stilte gekeken (en die uiteraard gerespecteerd). Ik bedoel, ik heb er 0,0 bezwaar tegen maar het is gewoon niet de manier waarop ik zoiets verwerk. Ik kan niet zo veel met een paar uur live kijken naar een stoet auto's.

Vind wel dat we moeten ophouden met doen alsof we als land anders zijn dan de Amerikanen op dit gebied, dat is echt niet meer geloofwaardig. Maar dat is geen waarde-oordeel verder.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door Stefan »

Hainje schreef:Maar met deze dagen is het voor passagiers echt niet tof, een bus zonder airco.
Als iemand die bij Arriva in DAV rijdt kan ik je vertellen dat 't voor de chauffeurs nog wat minder grappig is... :X
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door marvinkok »

MdJ schreef:Bussen met klapramen hoeven niet perse minder koel te zijn. In een optare zitten 3 klapramen en als deze tegenover elkaar openstaan, wordt het gewoon echt koud in de bus. (maar ook met airco is het heerlijk koel in zo'n busje)

In tegenstelling tot de Citea's (met alleen airco) in Twente. Daaruit komt geen enkel zuchtje lucht uit. Wat een warme hokken zijn dat zeg :|
Er is überhaupt een probleem met de airco's van de Citea's, daar loopt nu een reparatieproject voor. RTV Oost had er nog een artikeltje over, maar daar heb ik zogauw even geen link van..
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door hauptbahnhof »

Vandaar dat ik ook in Amsterdam vaak een Citea-bus tegenkom waar de airco "uit" staat. Vroeg me al af of dat stuk was of dat het aangezet moet worden.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door Thom91 »

Weer een toestel uit de lucht gelazerd...
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door marvinkok »

hauptbahnhof schreef:Vandaar dat ik ook in Amsterdam vaak een Citea-bus tegenkom waar de airco "uit" staat. Vroeg me al af of dat stuk was of dat het aangezet moet worden.
Ik doelde puur op de Citea's in Twente. Hoe het in Amsterdam gaat heb ik geen idee van. In principe valt er weinig te regelen voor de chauffeur aan de airco, hij kan alleen (althans in Twente) het hele systeem uitschakelen, zodat de dakluiken open kunnen. Zolang de airco werkt kan dat niet, en staan de dakluiken open en wordt de airco weer ingeschakeld gaan na een paar minuten automagisch de dakluiken ook dicht.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door marlies »

Thom91 schreef:Weer een toestel uit de lucht gelazerd...
Drie in een week ja, bizar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door Suus »

Altijd leuk die globale mededelingen in phpBB3, maar al sinds de eerste betaversie zit er een heel hinderlijke fout in het ongelezen-berichten-systeem achter waar de ontwikkelaars nooit wat aan gedaan hebben :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door Ardan »

Ik zat net even het artikel Metro van Amsterdam op onze wiki te lezen. Heb het nagenoeg geheel zelf geschreven maar aardig wat stukken tekst en plaatjes zijn inmiddels verouderd, of vind ik nu toch niet echt lekker geschreven. Moet eigenlijk flink wat herschrijven en tekenen maar heb er totaal geen zin in eigenlijk, moet daar écht eens goed de tijd voor nemen.. Ik zie wel dat mijn artikel inmiddels 14.000 keer is bekeken :')
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door Michael »

vandaag ga ik wokken in Antwerpen. Heen met de Benelux vanaf Rotterdam CS om 15:08 en terug vanuit Antwerpen om 20:43.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door Ardan »

Jij ook al naar Antwerpen, als ik mijn fb zo bekijk ben je al de zoveelste vandaag :lol:
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door Fles »

Ik blijf lekker thuis vandaag. Dingen doen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door Michael »

Vandaag lekker gewokt dus in Antwerpen bij de wok van Antwerpen. (zit op loopafstand van het centraal station) Zeer goede prijs/kwaliteitverhouding. Het eten was supergoed en de bediening was ook zeer vriendelijk.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door Fles »

Wel van de installaties af kunnen blijven? :)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door Michael »

Haha. Uiteraard :lol:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 48 gasten