Mag ik even kwijt #159

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
baladid
Berichten: 1516
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door baladid »

Ja en Nee. Je kunt wel iets ranjaachtigs krijgen. Dat spul is niet te zuipen en vier keer zo duur.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Daantje »

Toen ik in België woonde had ik vooral behoefte aan vanillevla (of een ander soort yoghurt/vla dan vruchtenyoghurt) en betaalbare Goudse kaas.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Vinny »

baladid schreef:Ja en Nee. Je kunt wel iets ranjaachtigs krijgen. Dat spul is niet te zuipen en vier keer zo duur.
Grappig, ze hebben in (Franstalig) Belgie en Frankrijk wel mintlimonade. Dat is gifgroen en super lekker. Maar in Nederland (vrijwel) niet te krijgen, Nederlandse kindertjes vinden het niet lekker, en toen ik het aan mijn zusje gaf, die toen 12 was, werd me gevraagd waar ik toch mee bezig was. Men dacht namelijk dat het een of ander mixdrankje was... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Ardan »

Daantje schreef:Toen ik in België woonde had ik vooral behoefte aan vanillevla (...)
Vla kun je wel krijgen toch? In ieder geval bij de AH al noemen ze het daar iets anders.
Was trouwens wel stom. Ik reed Mol in, één van de eerste dingen die ik zag was een enorm reclamebord van de Albert Heijn. In het centrum zag ik nog een Blokker, een Hema, een Leenbakker, een Free Record Shop, een Pearl, een Kruidvat... Ik had nou niet echt het gevoel dat ik in een ander land zat :')
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Michael »

Pfff. Vandaag vrijwel heel mijn dienst aan de friet gestaan op het werk. Ik kan nu geen friet meer zien.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Daantje »

Ardan schreef:
Daantje schreef:Toen ik in België woonde had ik vooral behoefte aan vanillevla (...)
Vla kun je wel krijgen toch? In ieder geval bij de AH al noemen ze het daar iets anders.
Was trouwens wel stom. Ik reed Mol in, één van de eerste dingen die ik zag was een enorm reclamebord van de Albert Heijn. In het centrum zag ik nog een Blokker, een Hema, een Leenbakker, een Free Record Shop, een Pearl, een Kruidvat... Ik had nou niet echt het gevoel dat ik in een ander land zat :')
Misschien nu wel en bij de AH zeker maar in Leuven zit/zat toen nog geen AH.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Karl »

Zelf creme patisserie maken met wat vanillestokje(s), suiker, volle melk en eidooiers. Weliswaar niet hetzelfde als vla (want iets dikker), maar is een uitstekend substituut. :pos: Maar opzich is het soms natuurlijk wel fijn gewoon iets snel uit een pak te hebben.
Het is een spectrum.
baladid
Berichten: 1516
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door baladid »

Vla is in Duitsland wel te krijgen maar hij smaakt raar. Meenemen vind ik onhandig vanwege koeltas... Ik vreet me altijd vol met vla als ik in Nederland ben...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Fles »

Daantje schreef:Toen ik in België woonde had ik vooral behoefte aan vanillevla (of een ander soort yoghurt/vla dan vruchtenyoghurt) en betaalbare Goudse kaas.
Nou nou, dan ga je het gewoon zelf halen? Elke zaterdag slagje Roosendaal, klaar.

Het is België maar he. Niet Uranus of zo.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Meltrain »

Vinny schreef:
baladid schreef:Ja en Nee. Je kunt wel iets ranjaachtigs krijgen. Dat spul is niet te zuipen en vier keer zo duur.
Grappig, ze hebben in (Franstalig) Belgie en Frankrijk wel mintlimonade. Dat is gifgroen en super lekker. Maar in Nederland (vrijwel) niet te krijgen, Nederlandse kindertjes vinden het niet lekker, en toen ik het aan mijn zusje gaf, die toen 12 was, werd me gevraagd waar ik toch mee bezig was. Men dacht namelijk dat het een of ander mixdrankje was... :lol:
Bij de Lidl hebben ze het wel. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
baladid
Berichten: 1516
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door baladid »

Smile schreef:Wat onaardig. Mijn voorstelling, ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt, maar als je het hebt uitgelegd, weet ik zeker dat mijn voorstelling sowieso geen non-voorstelling is.
Ik bedoelde met voorstelling jouw »voorstellen« in het voorsteltopic. Als dat het verkeerde woord is spijt het me, Nederlands is - afhankelijk van hoe je het rekent - mijn 2e, 3e of 4e taal.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Suus »

Het valt mij eigenlijk op aan de guillemets, Baladid, je Nederlands is uitstekend te noemen.

Guillemets zijn in Nederland al erg zeldzaam (ik durf het niet zeggen over België) maar je gebruikt ze precies andersom dan dat ik het op de middelbare school bij Frans heb geleerd. In het Nederlands is de conventie eigenlijk „citaat” of (want dat is op computers praktischer) “citaat”.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Ronald »

Ik herinner ze eigenlijk alleen maar van de boeken die ik op school voor de Duitse boekenlijst heb gelezen.
baladid
Berichten: 1516
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door baladid »

Engels (7 jaar op school gehad) en Frans (7 jaar op school gehad, 2 jaar op de universiteit). Verder spreek ik nog een beetje Spaans en kan de scandinavische talen vrij goed lezen, verstaan wat minder.

Over die Guillemets: Ik ken het dat ik ze in »germaanse talen« zo gebruik en in « romaanse talen » zo. Even googelen leert me dat Nederlands een uitzondering te zijn schijnt. Ik ga bij de texten op de wiki er op letten "aanhalingstekens" te gebruiken, of ik er hier altijd zal op letten wil ik niet beloven - ik schrijf hier toch vaak wat informeler.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Bakpapier »

Zucht, ik hang al 6 minuten in de wacht om een vraag te stellen over mijn OV chipkaart bij DUO. Zucht... Gelukkig is het geen 0900 nummer, maar het zal alsnog wel geld kosten.
Ik zet hem gewoon op speaker, zodra ze opnemen pak ik mn telefoon weer.
Fles schreef:
Smile schreef:Mmm kinky. We kijken wel even hoe ver we komen, laten we elkaar eerst wat beter leren kennen.
Als je niet ook mijn pis en kots over je heen wil krijgen zou je beter wegrennen nu het nog kan.
Ben jij een dertienjarig jochie dat recentelijk is gepest of zo en zijn frustratie op dit forum kwijtwil? Ook gezien de toon waarmee je in andere draden post :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Z2N »

Dat ken ik, de laatste keer dat ik DUO moest bellen stond ik uiteindelijk twintig minuten in de wacht, het telefoongesprek inclusief wachttijd was voldoende om van Schiphol weg te rijden met de 370, in Alphen aan te komen, daar de fiets te pakken naar huis, thuis te komen én de oven aan te zetten. En dan op het eind de vraag of ik mee wou doen aan een tevredenheidsonderzoek.. :6
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Daantje »

Het lag er altijd heel erg aan wanneer je ze belde. Nu aan het begin van het studiejaar zal het vast wel extra druk zijn en 's ochtends vroeg of juist eind van de middag of 's avonds was ook altijd drukker.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Ardan »

Soms kun je raar dromen :')
Ik stond op station Amersfoort, geen idee meer waar ik heen wilde. In ieder geval stond er een VIRM klaar naar Amsterdam C. Erachter kwam op hetzelfde spoor een licht-met-donkergrijze V250 aanrijden, die abrupt remde en één meter achter de VIRM tot stilstand kwam. Hij zag er in die kleuren best mooi uit :P Het was de directe trein naar Amsterdam C zonder tussenstop, onder de merknaam 'Maxima' van maatschappij Thomas. Die maatschappij wilde zich eigenlijk richten op jeugdig publiek door met het gelijknamige stoomlocomotiefje te gaan rijden maar dat bleek toch te onrendabel. En dus zijn ze met de V250 gaan rijden, één rit Amsterdam C - Amersfoort - Arnhem 's ochtends, en een terugrit 's avonds (18.35 uit Amf). En hij zat propvol!

:') :')
Ik doe ook maar wat
Alargule

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Alargule »

Krijg je hier ook hulp voor?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Ardan »

Zou bijna nodig zijn he xD
Ik droomde trouwens ook nog dat ik bij een vergadering van de Tweede Kamer was, in Vroomshoop. Ze gingen moties aannemen en zo. En ze wilden dat er meer vette hap te krijgen zou zijn in Vroomshoop voor in hun pauze. Alle partijen stemden voor :') En de voorzitter ging de blues spelen, en ze moesten ook stemmen of dat wel of niet mooi was...
Vaak ben ik een droom binnen een uur vergeten maar deze twee waren zo maf dat ik ze nog weet..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Hainje »

Afbeelding
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Wubbo »

Toch voelt het raar. De pepernoten liggen al in de winkel, en ik moet nog op zomervakantie...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Wubbo »

Ik heb trouwens wat opgeruimd in dit onderwerp, excuses als niet alle discussies nu nog goed te lezen zijn: niet elk bericht liet zich even goed verwijderen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Ardan »

Ik neem je niks kwalijk...
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten