Mag ik even kwijt #160

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door waldo79 »

@Ardan: Je hebt het vast geweldig gehad op het middelste Friese waddeneiland :)
@Bakpapier: hopelijk knap je snel op. 3 weken geleden door de rug gegaan en daar 4 dagen last mee gehad.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door AppleMoose »

Naast studieloos, ben ik hoogstwaarschijnlijk op zeer korte termijn ook nog werkloos.
Gaat lekker... -o-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door JWM »

Misschien kan je je laten omscholen tot buschauffeur, dan heb je tenminste een werkgever die wel bonussen ontvangt :P
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door AppleMoose »

:mrgreen:

Bonussen ontvangen de managers/directeuren van de instelling waar ik werk(te?) genoeg. Ook kunnen ze "zomaar" een dikke 10.000 euro uitgeven aan een "kantoortuin", oftewel, de tussenmuren van een goed en relatief nieuw gebouw slopen om er een grote ruimte met "flexibele werkplekken" van te maken...

Buschauffeur heb ik al naar zitten kijken, maar ook daar zijn de vacatures zeer schaars en kom je alsnog niet verder dan een 0-urencontract bij een uitzendbureau. Daar schiet ik dus niks mee op.
De zorg ligt verder ook op z'n gat, het personeel vliegt er met bosjes tegelijk uit en het ziet er niet naar uit dat daar binnenkort verandering in komt, ondanks de zogenaamde mooie worden van dit kabinet..
Ben nu 25 en wil nu echt wel een keer het huis uit, een toekomst opbouwen maar dat gaat op deze manier echt niet lukken. :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Suus »

Tja eh, maak je CV in orde, bel morgen het lokale filiaal van een uitzendbureau bellen en vraag of ze iets voor je kunnen betekenen. Je bent jong, gedreven en flexibel en zit nog in de leeftijdsgroep die in de aanpak jeugdwerkloosheid valt, dus niet klagen maar hophop aan de slag. Ik heb daar ook veel te lang mee gewacht maar ik was gisteren bij Randstad en positief verrast hoe bereidwillig ze zijn t.o.v. van jongeren. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door AppleMoose »

Dat ben ik ook van plan. Goed om te horen dat ze bereidwillig zijn tegenover jongeren.
Ik ben ook niet van plan nog maanden te wachten tot er een leuke vacature voorbij komt of zo. Ik verveel mij nu al de tering...
Het is gewoon dat ik nu twee flinke dompers in korte tijd te verwerken krijg. Het kost mij nog heel veel moeite om het "onderwijshoofdstuk" af te sluiten. Iets waar je jaren van droomt en nu mislukt, verwerk je niet ff binnen een paar dagen. Dan krijg je ook nog eens te horen dat je kan opdonderen bij je werk. Dat voelt gewoon ff zwaar klote op dit moment.

Morgen ga ik een dagje weg met de trein en daarna nog een paar dagen naar een vriend toe. Hopelijk voel ik me daarna weer wat beter en kan ik mij weer gaan richten op de toekomst. Wellicht dat ik dan alsnog een chauffeursopleiding ga doen bij een uitzendbureau (beter iets dan niets...) of totaal iets anders...

C.V. heb ik in orde, dat heb ik de afgelopen tijd goed bijgehouden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Michael »

Zo, heb me vanmiddag weer anderhalf uur uitgeleefd in de sportschool. Moet echt wat vaker gaan.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Bakpapier »

Als je praatgraag bent, kun je callcenterwerk doen. Daar zijn best veel vacatures voor. Over het algemeen begin je in zo'n louche contact center dat mensen lastig valt, maar je kunt daar ervaring opdoen voor betere functies zoals helpdesk.

Ik ben er helaas ..het type niet voor.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door AppleMoose »

Ik ben bereid veel aan te pakken, van alles te doen, maar callcenterwerk... Dat nooit. Vreselijk werk en ik ben er ook niet geschikt voor...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Suus »

Je hebt eigenlijk drie soorten callcenterwerk:
Inbound support
Inbound retaining
Outbound

De eerste valt reuze mee, dat is mensen met vragen of een probleem te woord staan, dat valt reuze mee. Retaining is mensen die willen opzeggen proberen om te praten het niet te doen en outbound is dat je zelf mensen gaat bellen, dat is gewoon dé beste manier om je huid elke dag volgescholden te krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door JWM »

Ik heb een tijdje callcenter werk gedaan bij een onderzoeksbureau. Medewerkers van de Albert Heijn opbellen of ze wel tevreden waren over het kerstpakket bijvoorbeeld...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Suus »

Dat moet hilarisch geweest zijn. "En wat vond u van de gedroogde worst in het pakket? Kunt u de smaak beoordelen met een cijfer tussen de één en de tien." :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door JWM »

Dat niveau ja. :N

Gelukkig waren de collega's daar erg gezellig en konden we er zelf vaak lachen om de vragen en antwoorden. Ook hilarisch was het onderzoek naar dit ding: http://www.wecycle.nl/nederlands/consum ... ren/jekko/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Ik heb daar ook veel te lang mee gewacht maar ik was gisteren bij Randstad en positief verrast hoe bereidwillig ze zijn t.o.v. van jongeren. :)
En dan nog hopen dat ze met iets komen wat een beetje passend is. Daar heb ik niet zo heel goede ervaringen mee voor wat betreft uitzendbureau's, ging vaak beter bij detacheringsbureau's (al moet je dan ook net een goeie treffen). En dat was in mijn geval nog voor de crisistijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Suus »

Ik kreeg meerdere suggesties voor functioneel (informatie)beheer, wat op zich goed aansluit mijn mijn opleiding en (vrij beperkte) eerdere werkervaring, en sommige functies zijn daarbij geoormerkt dat alleen jongeren mogen solliciteren dus dan wordt je ook niet uit de markt gedrukt door iemand met tig jaar werkervaring. Daarom dat ik nog redelijk positief ben :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Fles »

Informatiebeheer is zwaar overhyped. Iemand vertelt je een geheim en je houdt er je bek over. Meer is het niet.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door waldo79 »

Zet je over je dip heen, Ronaldussen. Je baan verliezen is k"t, maar het leven gaat door :')
Aangezien je je cv bij hebt gehouden en sociaal bent ingesteld, moet het toch lukken om niet te lang thuis te zitten.

Laat in elk geval vrienden en bekenden weten dat je werk zoekt. Je netwerk kan goud waard zijn :Y
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door webguy »

Functioneel beheer is vaak een rotbaan, maar misschien heeft dat meer te maken met m'n werkgever dan de functie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Ik kreeg meerdere suggesties voor functioneel (informatie)beheer, wat op zich goed aansluit mijn mijn opleiding en (vrij beperkte) eerdere werkervaring
Tja kan natuurlijk per vakgebied schelen inderdaad. Als je, zoals ik een aantal jaren geleden, te maken hebt met intercedenten die het hele vakgebied niet kennen dan schiet het niet op natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door AppleMoose »

waldo79 schreef:Zet je over je dip heen, Ronaldussen. Je baan verliezen is k"t, maar het leven gaat door :')
Aangezien je je cv bij hebt gehouden en sociaal bent ingesteld, moet het toch lukken om niet te lang thuis te zitten.

Laat in elk geval vrienden en bekenden weten dat je werk zoekt. Je netwerk kan goud waard zijn :Y
Komt goed :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Suus »

Tien over elf, Pauw is op TV en er wordt op het raam geklopt. En nog een keer...

Nuja, toch maar even kijken. Niemand voor de deur. Even naar buiten kijken, iemand loopt weg, dus toch maar even roepen. Wat blijkt, is het de originele besteller van het boek waar ik al sinds vorige week mee zat opgescheept. Dus nu, 1 maand en 12 dagen nadat het besteld was, is het eindelijk bij de terechte eigenaar bezorgd :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Vinny »

Ben nu 25 en wil nu echt wel een keer het huis uit, een toekomst opbouwen maar dat gaat op deze manier echt niet lukken.
Snap ik, maar je moet je ook niet laten ontmoedigen. Ik heb pas op mijn 33e vast werk gekregen, na allerlei detacherings- en tijdelijke klussen (en periodes van werkloosheid). Je hebt dus nog alle tijd :wink:

Oh ja, de wereld is groter dan Nederland. Kijk of je leuk en uitdagend werk over de grens kunt vinden. Dat is zo goed voor je persoonlijke ontwikkeling en je CV. Heb ik ook gedaan en kan het iedereen aanraden. Overigens woon en werk ik nu in Friesland, ook een soort buitenland... :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Suus »

Zo, ik heb mij met een bak popcorn voor de buis genesteld want het leukste politieke debat van het jaar is zo op TV *O*

Ben benieuw wat er dit jaar voor stupide acties gaan gebeuren :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door marlies »

Ik heb gister niet heel veel van het nieuws meegekregen maar het was genoeg om me diep te laten zuchten. Ik ga de algemene beschouwingen dus ook maar lekker negeren.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door ODRAIL »

Moest gisteren werken. Gisteravond wel de samenvatting van prinsjesdag gezien. En die algemene beschouwingen is toch veel beloven en weinig doen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 139 gasten