De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door waldo79 »

Bakpapier schreef:
waldo79 schreef:
Bakpapier schreef: Legalisatie zonder accijnzen (dus zonder enige belemmering in hoeveel softdrugs je kan kopen, want an sich is het echt geen duur spul) lijkt me niet heel positief voor de samenleving, als iedereen continu stoned is.
@Dagren: uit deze post meen ik dat te kunnen opmaken :Y
Niet per se massaverslaving, ik heb het woord verslaving niet in de mond genomen.
Dat heb ik ervan gemaakt, meneer de dwarsligger :x
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Bakpapier »

Dagren schreef:Als iemand continu gebruikt, is diegene natuurlijk wel verslaafd. Of kun je een situatie schetsen waarin iemand continu onder invloed is, zonder verslaafd te zijn? ;)
Ik drink zeer veel koffie maar ben ik dan meteen koffieverslaafd?
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door dylanwild94 »

cafeïne junk.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Vinny »

Bakpapier schreef:
Dagren schreef:Als iemand continu gebruikt, is diegene natuurlijk wel verslaafd. Of kun je een situatie schetsen waarin iemand continu onder invloed is, zonder verslaafd te zijn? ;)
Ik drink zeer veel koffie maar ben ik dan meteen koffieverslaafd?
Ik ben verslaafd aan ademhalen. Ik doe het elke tien seconden :twisted:

Voor liefhebbers van sterk spul: in Zwitserland kun je hasj-thee uit de automaat halen. Deze staan op bijna ieder treinstation.
Ik denk niet dat je er erg stoned van wordt, maar het was wel grappig om te zien. Met de kenmerkende wietplant als logo.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Aking »

In Amsterdam heb je de coca shop, vanallesennogwat met coca (waar ze ook Cocaïne van maken) er in :')

En volgens mij heb je ook wel weed shops met vanalles en nog wat met marihuana (maar dan zonder THC) er in.

Overigens kun je in Zwitserland ook lange vloei (hetgeen men voornamelijk gebruikt om joints te draaien) uit de snoepautomaten op het station halen.

Daarnaast weet ik niet helemaal precies wat het beleid is, maar wel dat heel veel mensen (jong en oud) een wietplant hebben staan daar (en dan de versie met THC) (A)
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door dylanwild94 »

Vinny schreef:
Bakpapier schreef:
Dagren schreef:Als iemand continu gebruikt, is diegene natuurlijk wel verslaafd. Of kun je een situatie schetsen waarin iemand continu onder invloed is, zonder verslaafd te zijn? ;)
Ik drink zeer veel koffie maar ben ik dan meteen koffieverslaafd?
Ik ben verslaafd aan ademhalen. Ik doe het elke tien seconden :twisted:
ik mag voor jou hopen dat je gewoon om rond 5 sec doet en 2a3x ademhaalt in 10 seconde. want dat werkt toch iets beter. :P :pos:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Karl »

Vinny schreef: (...)
Ik ben verslaafd aan ademhalen. Ik doe het elke tien seconden :twisted:

Voor liefhebbers van sterk spul: in Zwitserland kun je hasj-thee uit de automaat halen. Deze staan op bijna ieder treinstation.
Ik denk niet dat je er erg stoned van wordt, maar het was wel grappig om te zien. Met de kenmerkende wietplant als logo.
En ik maar denken dat het er bij een verslaving juist om ging, dat de verslaving zorgt dat je niet kan deelnemen aan andere activiteiten. Bijvoorbeeld, doordat je door een gokverslaving je kinderen niet meer van school op kunt halen of de boodschappen kunt betalen.

In meer berglanden zie je hasj-thee of coca-thee, je merkt er geen zier van, maar de Amerikaanse douane is er nogal happig op.
Het is een spectrum.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Dagren »

Bakpapier schreef:
Dagren schreef:Als iemand continu gebruikt, is diegene natuurlijk wel verslaafd. Of kun je een situatie schetsen waarin iemand continu onder invloed is, zonder verslaafd te zijn? ;)
Ik drink zeer veel koffie maar ben ik dan meteen koffieverslaafd?
Mogelijk. Het verschil is dat je gerust de hele dag door koffie kan drinken en normaal kan blijven functioneren. Daarom kan je op basis van 'zeer veel koffie' niet zeggen of je verslaafd bent. Dat is bij cannabis niet het geval.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door marlies »

Kunnen we in plaats van miepen over een (overigens compleet belachelijk onjuiste) definitie van wat een verslaving is weer terug naar het onderwerp?
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Bakpapier »

Het onderwerp lijkt me al redelijk uitgediscussiëerd. Er is heir een discussie van realistische mensen ('dronken fietsen is de minst slechte oplossing door gebrek aan betaalbare/veilige/haalbare alternatieven) versus azijn-zure mensen (dronken fietsen mag niet omdat ik ongezellig ben en niet tegen gezelligheid kan). Mensen gaan niet van kant wisselen en ik moet nog maar zien of er een nieuwe kant in de discussie bij komt.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Dagren »

marlies schreef:Kunnen we in plaats van miepen over een (overigens compleet belachelijk onjuiste) definitie van wat een verslaving is weer terug naar het onderwerp?
Volgens mij is er nog door niemand een hele duidelijke definitie gegeven om belachelijk en onjuist te vinden. :P
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Wubbo »

Bakpapier schreef:Het onderwerp lijkt me al redelijk uitgediscussiëerd. Er is heir een discussie van realistische mensen ('dronken fietsen is de minst slechte oplossing door gebrek aan betaalbare/veilige/haalbare alternatieven) versus azijn-zure mensen (dronken fietsen mag niet omdat ik ongezellig ben en niet tegen gezelligheid kan). Mensen gaan niet van kant wisselen en ik moet nog maar zien of er een nieuwe kant in de discussie bij komt.
De manier waarop je dit samenvat zegt denk ik heel veel over hoe jij dit onderwerp ziet. Ik heb ook in dit onderwerp gepost, en (gezien de post die ik gedaan heb) val ik nu kennelijk in de categorie ongezellige mensen die niet tegen gezelligheid kunnen - net als een flink aantal anderen. Op deze manier heeft het inderdaad geen zin om verder te discussiëren, als je de mensen die een andere mening hebben dan jij zo weg zet. Ik ga dan ook niet verder in deze discussie.

O, en ik post dit als gebruiker en niet als beheerder.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Aking »

Dus je gebruikt wel? Wat is het nou :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Hainje »

Wat boeit het nou of iemand hier gebruikt of niet?
🍉
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Fles »

Iedereen gebruikt. Wat ie maar wil.

Wubbo heeft gelijk en Bakpapier is zelf een zure idioot.

Oh en ik heb uiteraard ook gelijk en al jullie meningen zijn onjuist, tenzij je het toevallig met mij eens bent.

Ik ga nog een rondje fietsen over een pul of 6 denk ik *O* YOLO :D
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Stéphane »

Aking schreef:In Amsterdam heb je de coca shop, vanallesennogwat met coca (waar ze ook Cocaïne van maken) er in :')

En volgens mij heb je ook wel weed shops met vanalles en nog wat met marihuana (maar dan zonder THC) er in.

Overigens kun je in Zwitserland ook lange vloei (hetgeen men voornamelijk gebruikt om joints te draaien) uit de snoepautomaten op het station halen.

Daarnaast weet ik niet helemaal precies wat het beleid is, maar wel dat heel veel mensen (jong en oud) een wietplant hebben staan daar (en dan de versie met THC) (A)
Zou dat niet tegen hoogteziekte zijn? :D
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten