Mag ik even kwijt #161

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Bakpapier »

Ik had ivm werkzaamheden jusit een tijdje géén bussen in mijn straat van de zomer, zalig was dat. Nu dendert hij weer 8 keer per uur langs (4x heen en 4x terug).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Daniel »

Ach, ik hoor die bus nieteens. Ben wat dat betreft wel wat gewend qua verkeersgeluid, heeft zo z'n voor en nadelen maar op een zeker moment valt het gewoon niet meer op.
Enige wat ik wel vrijwel altijd opmerk is als de trein langskomt, maar dat gebeurd maar 4x/dag en dan ook nog alleen doordeweeks.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Suus »

Ik heb twee jaar praktisch op een zeer drukke spoorlijn gewoond. In het begin is het irritant maar het went vanzelf, al was het wel fijn dat ICL van de sporen verdween want dat was het lawaaierigst van allemaal. Op een gegeven moment kon ik het materieel blind herkennen aan het geluid dat ze maken, ik durf trouwens wel een wedje aan dat ik dat nog steeds kan :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Daniel »

Wat denk je dat de PON-trein (want dat is het enige wat hier langskomt) voor een herrie maakt, hij gaat vrijwel bij mij voor de deur ook nog de bocht om dus dat piept nog wat extra :wink:
Het irritantst was echter de tijd dat de overweg eens in de zoveel tijd spontaan in de storing vloog en dan rustig een uur stond te tingelen zonder dat er een trein langs kwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Ik heb twee jaar praktisch op een zeer drukke spoorlijn gewoond. In het begin is het irritant maar het went vanzelf, al was het wel fijn dat ICL van de sporen verdween want dat was het lawaaierigst van allemaal. Op een gegeven moment kon ik het materieel blind herkennen aan het geluid dat ze maken, ik durf trouwens wel een wedje aan dat ik dat nog steeds kan :P
Maakten de ICK-wagons dezelfde geluiden dan? Want zelf woon ik ook langs een spoorlijn en kon deze wagons op de 1900 altijd goed onderscheiden wanneer die voorbij kwamen. Verder hoor ik alleen de Plan-V treinen nog als deze optrekt vanaf een niet nader te noemen station in de 13600.
🍉
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door MdJ »

Ik herken aan het geluid inmiddels of de ambassadors 3045-3048, de 3049, de 3050, 3051-3060, 3248-3250/3255/3256, of de citea's 3101-3204 op lijn 4 of lijn 5 langs mijn Enschedese stulpje rijden :oops:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Ardan »

Ga je eens even heel diep schamen. :N

Ik herken ondanks de geluidswal nog wel langsrijdende matjes die hier meestal een beetje tractie bijgeven, en de Pimpel heeft ook een apart geluid :) En verder goederen natuurlijk... en als er achter het huis een bus langskomt rammelt de (niet echt geweldig vastzittende) verwarming en SOMS rammelt zelfs het raam..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Daantje »

Ik woonde hiervoor in een straat waar minstens 12 trams per uur door kwamen maar dat hoorde ik ook niet meer. En nu komen er tijdelijk helemaal geen trams of bussen in de buurt, alleen een 8-persoons pendelbusje wat niet heen gaat waar ik heen wil -O- Superonhandig vooral omdat ik nu niet kan fietsen.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Bakpapier »

Ik heb vroeger langs het spoor gewoond, dan was het altijd vervelend als de Beneluxtrein langskwam want die denderde met volle vaart langs. Toen was ik wel blij toen de benelux werd afgeschaft. Nu komt hij weer terug maar woon ik niet meer langs het spoor
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Abracadabram »

Daantje schreef:Ik woonde hiervoor in een straat waar minstens 12 trams per uur door kwamen maar dat hoorde ik ook niet meer. En nu komen er tijdelijk helemaal geen trams of bussen in de buurt, alleen een 8-persoons pendelbusje wat niet heen gaat waar ik heen wil -O- Superonhandig vooral omdat ik nu niet kan fietsen.
Dan woon je niet bijster ver van mij vandaan.. Ik moet wel wennen nu er twee maanden geen trams voor de deur rijden. Hoewel een bus tussen Oostplein en mijn huis wel weer eens fijn is.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Thom91 »

Bakjes tellen op de Bolbrug was dagelijkse kost in bed *O*
Komt wel goed schatje.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Aking »

Bee schreef:Ik heb twee jaar praktisch op een zeer drukke spoorlijn gewoond.

Ik denk toch dat ik het win :p

Afbeelding

(jup, in het spoorhuisje :Y )

Al was deze op het laatst niet heel druk meer :cry:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:Bakjes tellen op de Bolbrug was dagelijkse kost in bed *O*
Tsja, doe je nog IETS in bed niewaar? :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Ardan »

Waar is deze?

Ik woon nu 110 meter van het spoor :) Ik weet dat er mensen hier dichterbij wonen maar ik kom behoorlijk in de buurt :)
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Fles »

de figuur bij dat baanwachtershuisje in Stroe woont 1 meter van het spoor. Maar 20 km van een bruikbaar station :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Aking »

Ardan schreef:Waar is deze?

Ik woon nu 110 meter van het spoor :) Ik weet dat er mensen hier dichterbij wonen maar ik kom behoorlijk in de buurt :)
Utrecht, Oosterspoorbaan (of wat er nog van over is tegenwoordig)
Fles schreef:de figuur bij dat baanwachtershuisje in Stroe woont 1 meter van het spoor. Maar 20 km van een bruikbaar station :')
Ik zat een minuut of 10 op de fiets naar het meest bruikbare station in de buurt, maar ben wel eens midden op de overweg afgezet (A)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Aking »

Overigens woon ik er al een aantal jaar niet meer, nu zit ik ingeklemd tussen een kanaal en een sneltram :N
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door marlies »

Thom91 schreef:
Bakpapier schreef:
Thom91 schreef:Hoe vaak pin je überhaupt..
Ik best wel vaak, want in mijn stamzuipplaats en ook op de markt en ook bij mijn standaard kebabzaak kan ik niet pinnen.
knip
Ik heb echt nooit cash bij me. Anno 2014 hoor je gewoon overal te kunnen pinnen. Het is namelijk ook een stuk veiliger (Diefstal van cash geld).
Ik had gister een gratis biertje omdat het pinapparaat een storing had en er sinds vorig jaar niet meer met cash betaald mag worden vanwege de veiligheid *O*
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door marlies »

Oh en ik woon aan een weg waar heel veel bussen langskomen (16 per uur per richting in de spits). Went heel snel.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Hainje »

Hoe meer bussen hoe liever <3
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Suus »

Bij het andere blok huizen hier is er eentje waar 24/7 per dag bussen voor de deur langsrijden en vaak ook stoppen, variërend van 4 bussen/uur/richting tot 1 bus/uur/richting. Wel allemaal van dezelfde vervoerder en ook slechts drie (plus een zeldzame vierde) verschillende types :P Een persoon die daar woont en die ik ken kan er echt helemaal niet tegen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:
webguy schreef:Overigens over ingewikkelde tariefdifferentiatie gesproken (o.a. de AVE hierboven): Eurostar doet naast tariefdifferentiatie ook aan stoeldifferentiatie erbij. Als je een 1e klas zitplaats boekt onder zogenaamde "leisure" tarief kan je niet een zitplaats krijgen in de buurt iemand met een "business" tarief. Ik zit dus in november niet naast m'n baas :P
Thalys probeert ook zoveel als mogelijk om mensen in een bepaalde tariefklasses in gescheiden rijtuigen te krijgen. Mensen met non-flex zitten bijvoorbeeld in rijtuig 8/18/28 en 5/15/25 en mensen met mid-flex in de rijtuigen 7/17/27 en 6/16/26. Het idee is dat de mensen die meer betalen daardoor een rustigere omgeving krijgen.
Ja, daar heb ik ervaring mee. :')
Op de heenweg zaten we op de stoelen 23/24/27/28 in "rijtuig 15", waarbij je in werkelijkheid in rijtuig 14, dus het restauratierijtuig, zit en op de terugweg zaten we op de stoelen 23/24/27/28 in rijtuig 18, dus vrijwel helemaal vooraan. :P
Dit betrof overigens de destijds nog rijdende Disney-Thalys. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Bakpapier »

Bee schreef:Bij het andere blok huizen hier is er eentje waar 24/7 per dag bussen voor de deur langsrijden en vaak ook stoppen, variërend van 4 bussen/uur/richting tot 1 bus/uur/richting. Wel allemaal van dezelfde vervoerder en ook slechts drie (plus een zeldzame vierde) verschillende types :P Een persoon die daar woont en die ik ken kan er echt helemaal niet tegen :')
Er helemaal niet tegen kunnen is dan ook weer erg overdreven, vind ik. Dan moet je maar 'op een durp' gaan wonen of zo, of in een saaie vinexwijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Suus »

Ook in Vinexwijken rijden bussen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door waldo79 »

Stoppend en optrekkend verkeer levert in mijn beleving meer hinder op dan verkeer wat met een constante snelheid doorrijdt.

En het kan best prettig wonen zijn in een VINEX-wijk. Het is niet aan jou daar een waardeoordeel over te geven :')
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten