Mag ik even kwijt #162

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt #162

Bericht door Suus »

Een bedrijf heeft een probleem dat een gedeelte van hun contractadministratie niet automatisch verwerkt kan worden. Inmiddels is er een vrij grote achterstand opgelopen dus moet er even een handmatig zetje gegeven worden. Het is maar voor een paar weken in principe.

De man in de ICE heeft een koffiecupjesbedrijf in Duitsland dat binnenkort naar Nederland uitbreidt. Ik weet nog niet precies wat het gaat worden maar hij wil mij bij zijn organisatie hebben als vriendelijkste Nederlander die hij ooit heeft ontmoet (zijn tekst). Hij heeft ook nog een bedrijf in verwarmde fietsstuurhandvaten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Ardan »

Dat is geluk hebben, als eerste random Nederlander die hij in de trein tegenkomt meteen aangenomen :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Hij heeft ook nog een bedrijf in verwarmde fietsstuurhandvaten.
Dat klinkt echt als een bedrijf die je vooral in de Donald Duck tegenkomt. Afbeelding
Maar desalniettemin gefeliciteerd! Afbeelding
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Dat is geluk hebben, als eerste random Nederlander die hij in de trein tegenkomt meteen aangenomen :P
Ik was niet de eerste, maar what the hell, ik zal het wel even uitleggen.

Vorige week zaterdag ging ik met de ICE van Keulen naar Amsterdam. In Düsseldorf kwamen gescheiden van elkaar twee zussen in de trein, waarna de een een omroep in de trein liet klinken voor de ander. Een van die zussen zat een rij van mij vandaan en liet zonder het aan iemand te vragen al haar bagage achter. Na Duisburg kwam ze terug en begon ze een praatje met de man aan de andere kant van het gangpad over haar bagage. Het ging al snel over van alles en nog wat en haar zus werd er ook bijgehaald. Dat werd heel gezellig en toen stelde de zussen voor naar de bar te gaan. Omdat iemand dan op de bagage moest letten en het verhaal aanhoorde zei ik even tussen neus en lippen door dat ik toch tot Amsterdam bleef zitten en wel op de spullen wou letten. Dat vonden ze zo tof dat direct besloten werd niet in de bar bier te gaan drinken maar in de vierzitter waar ik zat, op kosten van die man. De man bleek meerdere bedrijven te zitten, kortom, een echte entrepeneur en was op weg naar Amsterdam om een paar zakelijke contacten op te doen.

Nadat we in Utrecht afscheid hadden genomen van een van de zussen vroeg de man waar zijn hotel zat. Zijn secretaresse zou er eentje in het centrum geboekt hebben. Ik vroeg of hij een papiertje met een bevestiging had, maar daar stond geen adres op. Het viel mij wel op dat het hotel Lelystad Centre heette, en inderdaad, zijn hotel in het Centrum bleek in het centrum van Lelystad te zitten. Omboeken naar het filiaal in Amsterdam bleek niet mogelijk, dat zat vol. Dus eenmaal in Amsterdam heb ik dankzij mijn smartphone en wat nadenkwerk uiteindelijk een nieuw hotel kunnen regelen, Casa 400 vlakbij het Amstelstation. Terwijl ik hem daar naar toe bracht heb ik op het Amstelstation ook nog iemand 24 euro aan uitcheckkosten bespaard en van dat alles was deze man zo onder de indruk dat hij mij een functie aanbood. Hij houdt niet van CV's maar van mensen die oprecht aardig zijn voor andere mensen en ik heb inmiddels ook al vrij intensief mailcontact met deze man, dus ik ga er vanuit dat dit geen vage belofte is. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Ardan »

Waar een beetje sociaal zijn in de trein al niet goed voor is :pos:
Ik doe ook maar wat
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Ronald »

De geplande stakingen in Duitsland volgende week komen me niet heel erg goed uit eigenlijk :-( Afwachten wat het effect wordt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door ODRAIL »

Even een vraagje tussendoor: Zijn er nog mensen van hier afgelopen zaterdag (4 oktober 2014) naar de opendag van Nedtrain in Leidschendam geweest?
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door dylanwild94 »

Casper_rzb is geweest van anderen hier weet ik niet.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door ODRAIL »

Zelf ben ik afgelopen zaterdag ook wezen kijken in Leidschendam :wink: .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Fles »

Nee, ik lag in een zwembad in Zuid-Frankrijk :)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Hainje »

Fles schreef:Nee, ik lag in een zwembad in Zuid-Frankrijk :)
Wat naar voor je. :(
🍉
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Fles »

Ja klote man. Geen nummertjes of niks hier :cry: :lol:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Ardan »

Wie de IJmondlijn nog in 'volle glorie' wil zien en bewandelen moet opschieten :cry: Het wordt volgende week opgeruimd.. maar ik snap alleen niet wat de SGB er mee moet.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Fles »

Nee, al zou het hoog tijd worden dat die onzin een keer opgeruimd wordt inderdaad.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Globetrotter »

Vandaag werd de 401 die om vier uit Breda, en om vijf voor half zes uit Utrecht vertrekt, met een Vdl Berkhof Ambassador, in plaats van met een Volvo 8700, gereden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Fles »

Ik zag vanmiddag een duif op de stoep zitten.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Hainje »

_O-
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:Ik zag vanmiddag een duif op de stoep zitten.
Dat is nog niks:

Ik zag er vanmiddag op het metrostation Beurs (ondergronds) op het perron zitten :D :wink: .
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Hainje »

Ik zag van de week een struisvogel met zijn kop in het zand bij het Binnenhof in Den Haag staan. Tenminste, ik denk dat het een struisvogel was. :?
🍉
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Jef400 »

Net een dag terug uit Praag. Het is mij gelukt in een eendelige tatra terecht te komen :y :D
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Vinny »

KM46 schreef:
Fles schreef:Ik zag vanmiddag een duif op de stoep zitten.
Dat is nog niks:

Ik zag er vanmiddag op het metrostation Beurs (ondergronds) op het perron zitten :D :wink: .
Ik ga jullie komkommertijd onderbreken met een dagje survivallen met het openbaar vervoer.
Gistermiddag stond één der bruggen in de afsluitdijk open. De buschauffeur contacteert de centrale, de aansluitende bus naar Hoorn zou op ons blijven wachten op Den Oever. Nou, dat deed die dus niet. Maar volgens de chauffeur konden we de bus nog te pakken krijgen door bij het motel Wieringerwerf naar de overkant van de weg te lopen. Je raad het al. Geen aansluitende 135 meer. Dat werd dus een uur doorbrengen in Wieringerwerf. Daar ben ik maar neergestreken in de locale snackbar voor een kopje koffie. Het meisje dat me de koffie bracht leek 8 en was volgens mij ook 8. Toen kwam er een echtpaar de snackbar maken, en de man bleef onophoudelijk vrouwonvriendelijke opmerkingen maken. Na 20 jaar huwelijk is er geen bal meer aan. Nee, dat zou ik ook vinden als ik met hem getrouwd was geweest. :evil:
Maar goed, toen kwamen er twee meisjes de zaak binnen die de weg naar het voetbalveld niet wisten. Nu is mijn bekendheid met Wieringerwerf beperkt tot de snackbar, de bushalte en het motel. Maar ik heb wel GoogleMaps op mijn mobiel, dus die twee zijn weer op weg geholpen. Afijn toen was ik dus in Hoorn. En ja hoor, in mijn app werd met geen woord gerept over werkzaamheden tussen Purmerend en Zaanstad. Ergo, er reden dus ook geen treinen naar Schiphol/Amsterdam. Toen maar de EBS bus 314 genomen. Ondertussen had ik het wel een beetje gehad met bussen, dus ik heb mijn halfbroer gebeld en samen met hem vanaf Edam meegereden naar mijn ouders.

Vanmorgen verliep de terugreis een stuk vlekkelozer. En nog gezellig gepraat met een jongen die in Leeuwarden studeerde en uit de kop van Noord-Holland kwam. Sociaal in het openbaar vervoer, het kan dus wel :)

Maar goed, ik ga toch maar eens sparen voor een auto, want dit soort grappen moet je niet te veel meemaken... :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Ronald »

Tsja, wat zal het zijn met de auto, een uurtje?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Ardan »

Hihi :mrgreen:
Afbeelding
Sneltram Deventer :') Grootste onzin natuurlijk, maar op zich wel grappig om te bouwen hoe het eruit had kunnen zien..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Hainje »

Ik denk anders dat er best potentie is voor een Sneltram tussen Deventer en Wilp. :Y
🍉
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Ronald »

Wel een boortunnel onder de IJssel door natuurlijk hé...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 25 gasten