Mag ik even kwijt #164

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Mag ik even kwijt #164

Bericht door Bakpapier »

Thom91 schreef:Waarom moeten mensen een paar meter verder weg gaan staan als jij wilt roken? Beter ga jij een paar meter verder weg staan.
Als ik er eerder stond hebben zij pech gehad, ik ga me niet verplaatsen als zij erbij komen staan. Ik ga inderdaad niet uit mezelf bij mensen staan om ze te pesten met mijn peuk, dan zoek ik een rustige plek op.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Thom91 »

Voila, de speciale rookplek! *O*
Komt wel goed schatje.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Bakpapier »

Thom91 schreef:Voila, de speciale rookplek! *O*
Helaas zijn die dingen ver te zoeken op veel perrons. Als ik het ding zie, ga ik er wel bij staan hoor, ook al stinkt het (als niet-roker heb je toch ook last van die stank?). Maar vaak is het ver lopen of geheel afwezig.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door marlies »

Vind het inderdaad logischer dat de overlastgever een geschikt plekje moet zoeken dan de mensen die er last van hebben.

En ik denk dat het ook met afval te maken heeft. Veel rokers gooien hun peuk op de grond en door ze te verplichten bij een rookzuil of rookput te laten staan vergroot je de kans aanzienlijk dat de peuk daar netjes in verdwijnt. En de peuken van degenen die 'm alsnog op de grond gooien liggen in ieder geval nog bij elkaar in de buurt en zijn dus makkelijker op te vegen.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Bakpapier »

Er liggen overal in de westerse wereld overal peuken op de grond, en dat zou op een perron ineens een probleem zijn? Als er een asbakje staat dan dien je je peuk daar natuurlijk in te gooien, of even uitdrukken en in de prullenbak, maar da's gewoon goed fatsoen en vadertje staat hoeft daar niet over te betuttelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt #163

Bericht door Suus »

Rokers zijn gewoon volstrekt asociale mensen. Ze roken waar ze het uitkomt zonder aandacht voor de medemens, zelfs de twintig meter naar de rookzuil is ze vaak al te veel. Vervolgens halen ze het pakje sigaretten uit de plastic wikkel en gooien ze die wikkel op de grond. Plastic is onverteerbaar door de natuur en daardoor gaat het plastic zwerven, komt het uiteindelijk in het water terecht, dat komt in de oceaan terecht (de zogenaamde plastic soup). Het plastic komt in de magen van vissen, dat weer in de magen van vogels en zo weer in ons eten. Als de rokers met hun zwaar giftige rook dan hun eigen longen en de longen van anderen weer een stapje dichterbij longkanker hebben gebracht gooien ze vervolgens hun peuk weer achteloos weg, wat in het verleden al voor zeer ernstige branden heeft gezorgd en opnieuw zware overlast voor het milieu geeft.

En natuurlijk scheer ik iedereen over een kam, maar ik heb de afgelopen drie jaar ook al twee keer een nieuw fietszadel kunnen kopen omdat mensen hun sigaretten achteloos over de reling van het balkon gooien waardoor er een brandplek ontstond in het zadel en het water ging absorberen, dus ik heb het eigenlijk wel een beetje gehad met die luie rokers die hun problemen afschuiven op de instanties die het roken maar wat beter zouden moeten faciliteren.
Laatst gewijzigd door Suus op za 15 nov 2014, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Aking »

Bakpapier schreef:Er worden overal op de wereld mensen vermoord, en dat zou op een perron ineens een probleem zijn?

(A) :')
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door marlies »

Bakpapier schreef:Er liggen overal in de westerse wereld overal peuken op de grond, en dat zou op een perron ineens een probleem zijn? Als er een asbakje staat dan dien je je peuk daar natuurlijk in te gooien, of even uitdrukken en in de prullenbak, maar da's gewoon goed fatsoen en vadertje staat hoeft daar niet over te betuttelen.
Mensen staan op een perron veel vaker en langer op dezelfde plek dan elders op straat dus dat is geen vergelijking. Los van dat je ze überhaupt niet op de grond hoort te gooien, geeft dat gewoon een veel grotere peukdichtheid op plaatsen als perrons en zo'n peukentapijt is geen uitnodigend gezicht.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door MdJ »

Dames en heren, hou eens op met dat gebekvecht. Van al dat popcorn word ik dik van.

En ja, ik heb soms zin in een peuk. Dat verschijnsel komt vaak voor in combinatie met wat (teveel) alcohol. :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Aking »

MdJ schreef:Van al dat popcorn word ik dik van.
En van roken krijg je kanker :Y
MdJ schreef:Dames en heren, hou eens op met dat gebekvecht.
Mogen we al niet eens meer een mening hebben tegenwoordig? :|
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Suus »

Ik denk gewoon dat ik even mijn frustratie kwijt moest na die keren dat ik weer eens een nieuw zadel op mijn fiets mocht zetten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door MdJ »

MdJ schreef:Dames en heren, hou eens op met dat gebekvecht.
Aking schreef:Mogen we al niet eens meer een mening hebben tegenwoordig? :|
De reden waarom stond erachter :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Aking »

Dus omdat JIJ dik wordt van popcorn, mogen wij geen mening hebben? :') :X
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Hainje »

Als de heren/dames rokers nu gewoon hun peuken opruimen en niet achteloos op straat gooien, zullen wij stoppen met zeuren. Nog een bijkomend voordeel als de rokers hun peuken netjes weggooien, dan kan het geld dat bespaard word op opruimwerken gebruikt worden voor de chemokuur die dan weer nodig is om jullie zelf gekweekte longkanker te bestrijden. :lol:
🍉
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door MdJ »

Aking schreef:Dus omdat JIJ dik wordt van popcorn, mogen wij geen mening hebben? :') :X
Ik durf te beweren dat iedereen van teveel popcorn dik wordt.Verder een correct en tevens juiste constatering :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Daniel »

Z2N schreef:Ikzelf kan helemaal niet tegen tabakrook, wat mij part mogen mensen die dan zograag willen roken dat maar doen op een dood perroneinde ofzo, dat er überhaupt gerookt mag worden op zoveel stations vind ik al van de zotte. :|
Ik overigens ook niet, maar met de nodige treinreiservaringen van voordat het rookverbod er was kan ik denk ik toch wel stellen dat ik er nu met die rookzones juist meer last van heb. Vroeger ging ik gewoon aan een voor wat de wind betreft gunstige kant van een roker staan, nergens last van.
Het vervelendste uit die tijd was nog wel in de coupé achter de rookcoupé zitten in een DDAR...
Michael schreef:Ze mogen dat brandalarm op station Breda wel eens gaan nakijken. Dat ding is 10 minuten geleden weer afgegaan. Ben benieuwd waardoor het nu weer komt. Is al de 8e keer in een maand tijd dat dat ding afgaat.
Ik dacht er nog aan vanmiddag... maar dat alarm heb ik dus mooi omzeilt door nog even achter de hybride proefbus op de Bredase stadsdienst aan te gaan. Daardoor was ik pas 'n uurtje na jouw post over het brandalarm weer op station Breda.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door ODRAIL »

Mag ik even kwijt dat een bril vergeten niet echt handig is en bovendien heel veel hoofdpijn oplevert :? .
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Thom91 »

Meer iets voor het blundertopic ;-)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door ODRAIL »

Daar heb je wel gelijk in ja :wink: .
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Z2N »

Het gebeurt me niet vaak, maar ik heb zojuist 'eventjes' klok rond geslapen! *O*

En dat op een zaterdagavond... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Bakpapier »

Bee, dat is wel heel erg over één kam scheren, daar ga ik geen woorden aan vuil maken...

verpakkingen op straat gooien is altijd slecht maar een peuk is gewoon een rolletje papier met gedroogde bladeren in en dus gewoon afbreekbaar door de natuur.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Z2N »

Beetje jammer natuurlijk wel dat het afbreken daarvan 1 tot 5 jaar duurt... Lopen naar de dichtsbijzijnde prullenbak is nog steeds sneller.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Hainje »

Bakpapier schreef:Bee, dat is wel heel erg over één kam scheren, daar ga ik geen woorden aan vuil maken...

verpakkingen op straat gooien is altijd slecht maar een peuk is gewoon een rolletje papier met gedroogde bladeren in en dus gewoon afbreekbaar door de natuur.
Nee, de filter zelf is van plastic (die oranje dingen), dus wel degelijk schadelijk voor het milieu. Als je echter zonder filter rookt, dan heb je wel gelijk.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Suus »

De tabak in een sigaret is gedompeld in een "saus" waardoor mensen het beter vinden smaken, maar daar zitten ook stoffen in die niet goed voor de natuur, zoals ammoniak.

Edit: bijna vergeten, de filter in een sigaret blijft minstens tien jaar, maar mogelijk tot eeuwig, onverteerbaar in de natuur liggen. Sigaretten zijn helemaal niet een vloeitje papier met wat tabak zoals sommigen denken te kunnen beweren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #163

Bericht door Z2N »

Even een heel ander onderwerp, maar ik heb besloten dit jaar het hele sinterklaasgebeuren verder over te slaan. Ik ben de pietendiscussie zat, en tot overmaat van ramp is de jaarlijkse kerstreclame van het Britse warenhuis John Lewis uitgekomen, en die is zóóó schattig! _O_
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten