Mag ik even kwijt #165

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Mag ik even kwijt #165

Bericht door Bakpapier »

Elke dag 7 kilometer fietsen heen en terug naar het station en daarna nog heel lang in de trein zitten vind ik wel vrij ver. Dat zou ik niet comfortabel vinden.

Naar het station in Leiden fiets ik wel, dat vind ik niet ver (10 minuutjes). Lammenschans is voor mij nog dichterbij.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Aking »

Thom91 schreef:Hoe kom je aan al die bordjes dan? Wel vet! :)
Ik ben ondertussen een jaartje of 10 bezig met het verzamelen van allerhande spoorspul. Wat ooit begon met een vestje en een bordje, en toen nog in een kast kon, is inmiddels uitgegroeid tot een vrij forse verzameling van bordjes, kleding, stickers, folders, prullaria, stationsnaamborden, treinonderdelen en noem het maar op, verspreid over mijn spoorkamer en een garagebox...

Mocht er interesse zijn dan kan ik wel eens kijken of ik een topik in elkaar kan flansen waar ik kan pronken met mijn verzameling *O*
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Jef400 »

Zou ik persoonlijk wel leuk vinden, ook als anderen hun prullelaria tentoonstellen :D
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Hainje »

Daantje schreef:
Bakpapier schreef:Tsja met de auto is het al wel een stuk makkelijker natuurlijk.Op de fiets is dat alleen te doen als je toevallig dicht in de buurt van het station woont. Als ik op google maps een willekeurige route invul dan krijg ik een fietstocht van 7 kilometer, dat gaat de gemiddelde persoon dus echt niet doen (ik in ieder geval niet).
Het is 6,5 km, 20 minuten fietsen. Dat is toch niet zo extreem ver?
Voel jij je wel helemaal lekker? :? :')
🍉
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Gekko123 »

Bakpapier schreef:Pijnacker-Utrecht elke dag... ik zou er niet aan beginnen, wat een peststuk. Heb wel een tijdje elke dag leiden - amsterdam gedaan en dat was prima te doen. In januari moet ik dat ook weer, maar dan wel een andere locatie binnen Amsterdam, meer in het centrum dus dat vind ik wel leuk, kun je na afloop nog even winkelen/iets eten of zo.
Ik pendel zelf momenteel vanwege mijn stage in Utrecht dagelijks Nootdorp - Utrecht. Dat is toch net een klein eindje verder, dus te doen is het zeker wel. Alleen heb ik dan wel het geluk dat ik maar 5 minuten hoef te fietsen naar station Den Haag Ypenburg.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door waldo79 »

Bakpapier schreef:Elke dag 7 kilometer fietsen heen en terug naar het station en daarna nog heel lang in de trein zitten vind ik wel vrij ver. Dat zou ik niet comfortabel vinden.
Kom op zeg. Dat is best op te brengen. ..Je zet jezelf weg als aartslui. Moet je zelf weten. ..
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Thom91 »

Ik vind het ook nogal wat.. Ik zou na een week al een auto kopen..
Komt wel goed schatje.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Bakpapier »

waldo79 schreef:
Bakpapier schreef:Elke dag 7 kilometer fietsen heen en terug naar het station en daarna nog heel lang in de trein zitten vind ik wel vrij ver. Dat zou ik niet comfortabel vinden.
Kom op zeg. Dat is best op te brengen. ..Je zet jezelf weg als aartslui. Moet je zelf weten. ..
Sorry hoor maar ik denk dat de meerderheid van de mensen daar echt geen zin in heeft... ik zou d bus pakken of een kamer in utrecht zoeken op en gegeven moment.

En jij zeurt altijdtoch over overdreven taalgebruik? moet jejezelf eena horen :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Suus »

Ik heb zes jaar lang elke dag 9 kilometer naar school en 9 kilometer naar huis gefietst. Nu fiets ik de 8,5 kilometer naar Amsterdam Centraal in een half uur. Het houdt mij fit en het inspireert.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Obus »

Ik fietste vroeger 15 kilometer heen en 15 kilometer terug naar mijn middelbare school. En toen ik achttien werd, is het eerste wat ik gedaan heb mijn rijbewijs halen en een autootje kopen. :D
De mortuis nil nisi bene
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Thom91 »

Ik moet tegenwoordig een kwartier heen naar de uni fietsen, ik heb nog nooit zo lang gefietst voor onderwijs :'). Stage was 25 minuten maar dat was wel op een elektrische fiets.
Komt wel goed schatje.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Stefan »

Ik heb niet eens een fiets! :D
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Hainje »

Ik heb er twee! Eentje kopen? :P
🍉
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Bakpapier »

Ik heb nooit ver naar school hoevn fietsn. Een incidentele lange fietstocht vind ik niet erg, doe ik af en toe ook voor mijn plezier, maar elke dag vind ik te veel van het goede. Nu doe ik twee keer per weel een langere fietstocht naar het werk.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Daantje »

Ik moest vroeger 23 km heen en 23 km terug fietsen naar school als ik op ongelukkige tijden les had. Lang leve het fantastische OV in Zeeland. Nu probeer ik alles binnen Rotterdam zoveel mogelijk te fietsen. Ik vind 20 minuten dus echt niet lang ofzo. Vaak is het ook nog sneller dan de bus of wat dan ook want dan moet je nog van huis naar de halte lopen en overstaptijd inplannen.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Stéphane »

Aking schreef:
Thom91 schreef:Hoe kom je aan al die bordjes dan? Wel vet! :)
Ik ben ondertussen een jaartje of 10 bezig met het verzamelen van allerhande spoorspul. Wat ooit begon met een vestje en een bordje, en toen nog in een kast kon, is inmiddels uitgegroeid tot een vrij forse verzameling van bordjes, kleding, stickers, folders, prullaria, stationsnaamborden, treinonderdelen en noem het maar op, verspreid over mijn spoorkamer en een garagebox...

Mocht er interesse zijn dan kan ik wel eens kijken of ik een topik in elkaar kan flansen waar ik kan pronken met mijn verzameling *O*
doen!
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door marlies »

6,5 km fietsen is echt niets voor een gezond jong iemand, ik moest een heel stuk verder naar school vroeger...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Ardan »

Ik werk twee keer per week buiten de stad, 6 kilometer fietsen in 20 minuten. Er is daar een bushalte voor de deur maar de bus rijdt 1x per uur en dan moet ik verschrikkelijk omreizen door de omslachtige route van lijn 4 dus dat is gewoon geen optie.
Ik doe ook maar wat
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Bakpapier »

Daantje schreef:Ik moest vroeger 23 km heen en 23 km terug fietsen naar school als ik op ongelukkige tijden les had. Lang leve het fantastische OV in Zeeland. Nu probeer ik alles binnen Rotterdam zoveel mogelijk te fietsen. Ik vind 20 minuten dus echt niet lang ofzo. Vaak is het ook nog sneller dan de bus of wat dan ook want dan moet je nog van huis naar de halte lopen en overstaptijd inplannen.
Dat komt in Zeeland inderdaad erg veel voor, maar ik had wat dat betreft geluk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Daniel »

Daantje schreef:Nu probeer ik alles binnen Rotterdam zoveel mogelijk te fietsen. Ik vind 20 minuten dus echt niet lang ofzo. Vaak is het ook nog sneller dan de bus of wat dan ook want dan moet je nog van huis naar de halte lopen en overstaptijd inplannen.
Binnen de stad is dat ideaal ja, doe ik zelf ook vrijwel altijd. Voor m'n vorige baan deed ik dagelijks Maassluis - Botlek op de fiets aansluitend op m'n treinreis en dat was altijd wel even lekker (vooral het stukje met de pont: even lekker je hoofd leeg laten waaien tijdens het overvaren)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Anne »

Kwam dit reisadvies tegen (vanwege de werkzaamheden tussen Schiedam en Den Haag).

Afbeelding

Rotterdam - Schiphol is normaal € 11,60.
(wel dus een e-ticket kopen of een wegwerpchipkaartje)
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door waldo79 »

Bakpapier schreef:
waldo79 schreef:
Bakpapier schreef:Elke dag 7 kilometer fietsen heen en terug naar het station en daarna nog heel lang in de trein zitten vind ik wel vrij ver. Dat zou ik niet comfortabel vinden.
Kom op zeg. Dat is best op te brengen. ..Je zet jezelf weg als aartslui. Moet je zelf weten. ..
Sorry hoor maar ik denk dat de meerderheid van de mensen daar echt geen zin in heeft... ik zou d bus pakken of een kamer in utrecht zoeken op en gegeven moment.

En jij zeurt altijdtoch over overdreven taalgebruik? moet jejezelf eena horen :')
Je laatste zin kan ik niet volgen. Voortaan zal ik de spiegel maar thuis laten. Zelfreflectie blijft lastig ; (
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Hainje »

Ik merkte wel op de middelbare school dat klasgenoten uit de omringende dorpen een stuk makkelijker dachten over het fietsen van 7 kilometer dan de stadskinderen. Daar zit dus ook wel verschil in.
🍉
Rickingsh

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Rickingsh »

Hierzo iedere doordeweekse dag (da's tenminste de bedoeling) een fietstocht van Zaandam Noord naar Amsterdam Lelylaan. Volgens Google Maps 16,5 kilometer per richting, waarmee ik gemiddeld 1u en 10m mee bezig ben, mits ik de pont haal :')

Hoezo luie stadsjongeren? :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door STF »

De reizigers in de bus zullen een paar uur terug ook wel gedacht hebben van waarom gaat halverwege de rit een passagier de koplamp staan verwisselen...???

Tja de buschauffeur liep zich al enige tijd zo te irriteren aan het feit dat een van de dimlichten niet werkte en hij daardoor vrij weinig zag, dat ie op een gegeven moment de bus bij een halte stil zette en tegen me zei; Frank volgens mij kun jij vast wel de koplamp van een bus vervangen!
Meent ie dat nou echt, dacht ik... Nou daar leek het inderdaad toch echt op...

Vier minuten later reden we weer verder, met twee werkende dimlichten. Uiteraard wel met een defect grootlicht, want waar denk je anders dat ik zo snel een nieuwe lamp vandaan tover? Ik heb die twee gewoon omgewisseld.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 35 gasten