Mag ik even kwijt #166

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Thom91 »

Ja dat kan ik niet zien op Google ;)

Ik zocht gewoon op hoorn van telefoon en ik kreeg via beslist.nl deze als eerste.
Laatst gewijzigd door Thom91 op do 11 dec 2014, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Komt wel goed schatje.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Bakpapier »

Bee schreef:Een ieder heeft rare taaltrekjes. Zo is er ook een klein percentage forumgebruikers die denken dat er een spatie hoort tussen een zin en een uitroepteken terwijl dat niet het geval is. Anderen hebben weer moeite met samenstellingen.
Maar dat hoort echt zo !

;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Suus »

Fles schreef:
Bee schreef:Een ieder heeft rare taaltrekjes. Zo is er ook een klein percentage forumgebruikers die denken dat er een spatie hoort tussen een zin en een uitroepteken terwijl dat niet het geval is. Anderen hebben weer moeite met samenstellingen.
EN dan heb je mensen die als een school meester iedereen lopen te corrigeren omdat ze het zelf oh zo best weten !
En dan heb je nog mensen die hier alleen reageren om anderen af te zeiken :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Hainje »

Afbeelding
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door ODRAIL »

Goed, kreeg zojuist een mailtje van het spoorwegmuseum dat ze niet hebben wat ik zoek. Na de feestdagen en de jaarwisseling maar even verder gaan zoeken bij de grote spoor en tramwegvereniging in Amersfoort.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door ODRAIL »

@ Hainje: Je treedt in herhaling :P :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Suus »

KM46 schreef:Goed, kreeg zojuist een mailtje van het spoorwegmuseum dat ze niet hebben wat ik zoek. Na de feestdagen en de jaarwisseling maar even verder gaan zoeken bij de grote spoor en tramwegvereniging in Amersfoort.
Wat zoek je dan?

Ik ben een professioneel zoeker™ *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Fles »

Bee schreef:
Fles schreef:
Bee schreef:Een ieder heeft rare taaltrekjes. Zo is er ook een klein percentage forumgebruikers die denken dat er een spatie hoort tussen een zin en een uitroepteken terwijl dat niet het geval is. Anderen hebben weer moeite met samenstellingen.
EN dan heb je mensen die als een school meester iedereen lopen te corrigeren omdat ze het zelf oh zo best weten !
En dan heb je nog mensen die hier alleen reageren om anderen af te zeiken :P
en dan heb je nog mensen die alleen maar lezen wat ze willen lezen :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:
KM46 schreef:Goed, kreeg zojuist een mailtje van het spoorwegmuseum dat ze niet hebben wat ik zoek. Na de feestdagen en de jaarwisseling maar even verder gaan zoeken bij de grote spoor en tramwegvereniging in Amersfoort.
Wat zoek je dan?

Ik ben een professioneel zoeker™ *O*
Goed. Daar gaan we dan :wink: :

Ik zoek vervoersbewijzen van of naar het onderstaande station:
http://www.stationsweb.nl/station.asp?s ... =oudewater

Of een goede (digitale) afdruk hiervan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Suus »

Eh, kijk, van sommige dingen kan je eigenlijk van te voren wel zeggen dat er niet zo veel van bewaard is gebleven en ik vermoed dat je dit toch wel in die categorie kan scharen :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Aking »

"niet zo veel" betekent dus wel nog iets... dus HUP! Zoeken jij! :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Eh, kijk, van sommige dingen kan je eigenlijk van te voren wel zeggen dat er niet zo veel van bewaard is gebleven en ik vermoed dat je dit toch wel in die categorie kan scharen :?
Dat weet ik ook wel. Maar niet geschoten is altijd mis he :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Suus »

De meeste logische optie heeft KM46 al gehad, de tweede optie is inderdaad dit: http://www.nvbs.com/toon.php?pag=CollVervSpoor

Maar als die het ook niet hebben wordt het erg lastig, dan zal het toch wel in priveverzamelingen zitten en daarvan is volstrekt onduidelijk wat er is, wie wat heeft en of er dan een treinkaartje naar Papekop tussen zit. Het station is niet voor niets gesloten, zo druk zal het er nooit geweest zijn (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Aking »

Bee schreef:Het station is niet voor niets gesloten, zo druk zal het er nooit geweest zijn (A)

Hofplein is ook gesloten, en het is nou volgens mij niet zo dat het daar nooit druk is geweest... :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Suus »

Natuurlijk kan je de ene sluiting niet direct met de ander vergelijken, maar de meeste stations die in de jaren '30 zijn gesloten zijn, zijn dat omdat de kosten van het personeel/stoppen van de stoomtrein niet opweeg tegen de inkomsten van de weinige reizigers. Bovendien was er toen al een alternatief in de vorm van een autobus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:De meeste logische optie heeft KM46 al gehad, de tweede optie is inderdaad dit: http://www.nvbs.com/toon.php?pag=CollVervSpoor

Maar als die het ook niet hebben wordt het erg lastig, dan zal het toch wel in priveverzamelingen zitten en daarvan is volstrekt onduidelijk wat er is, wie wat heeft en of er dan een treinkaartje naar Papekop tussen zit. Het station is niet voor niets gesloten, zo druk zal het er nooit geweest zijn (A)
Dit van de NVBS is zo'n beetje wel de laatste mogelijkheid om te zoeken.

Al moet ik er wel bij zeggen dat ik in 2008 in het Utrechts Archief ben wezen zoeken. En toen waren niet alle stukken die over dit onderwerp gaan beschikbaar.

Dus ik heb nog anderhalve kans :wink: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Daniel »

huibe schreef:Ik vraag me af hoeveel binnen dit forum dat bewust hebben meegemaakt.
Kan ik nog wel herinneren hoor... en ook nog een tijd gehad dat ik alleen een mobiel bij had als ik ´s ochtends m´n krantenwijk aan het lopen was.

En ja, ook nog zonder computer opgegroeid tot de middelbare schooltijd ofzo. En wat jaren later moest ik als ik op internet wilde altijd eerst even de telefoonkabel uitrollen vanuit de slaapkamer van m´n ouders via de gang naar mijn kamer :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door AppleMoose »

Tot mijn 11e wist ik niet eens wat internet was. We hadden al wel een tijdje een computer in huis, maar tot die tijd wist ik ook nauwelijks hoe dat ding werkte. Weet nog heel goed dat we internet kregen. Dat moest opgestart worden doormiddel van een cd-rom en we mochten slechts een kwartiertje per dag erop want anders was de (vaste) telefoonlijn bezet en kostte het teveel geld. Nu heb ik al sinds de 1e klas middelbare school een eigen computer en hebben we nu glasvezel en onbeperkt internet... Ik kan mij ook nog wel herinneren dat ik in de 4e klas op de middelbare school wat digitale oefeningen meekregen op een floppy... :mrgreen:

Die vaste telefoons kan ik mij nog goed herinneren, al hadden we geen draaischijf meer. Met de oude draaischijftelefoon heb ik als kind overigens nog wel veel mee gespeeld :P. Pas in groep 8 mocht ik af en toe het mobieltje (nou, laat dat 'tje' maar weg, was een grote koelkast van Nokia), van mijn moeder gebruiken, daarna kreeg ik een afdankertje van mijn pa en ik geloof dat ik pas op mijn 15e mijn eerste mobiel heb gekocht. Ik heb pas sinds drie jaar een smartphone en een abonnement, daarvoor altijd een gewone mobiel zonder internet en al die fratsen gehad. Mijn smartphone gebruik ik nog altijd voornamelijk om te bellen en te sms'en en de enige andere app's die ik gebruik zijn What's-app en Rijdendetreinen-app en ik gebruik het om muziek te luisteren. MP3-speler en discman gebruik ik niet meer, maar luister nog wel zo nu en dan naar oude cassettebandjes en LP's. (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door Ardan »

Ronaldussen schreef:Met de oude draaischijftelefoon heb ik als kind overigens nog wel veel mee gespeeld :P
Mijn moeder kan erover meepraten :lol: Als kleuter was ik eens in de woonkamer ermee aan het spelen op een vroege zondagmorgen en toen draaide ik per ongeluk een bestaand nummer. De man aan de andere kant was er niet bepaald blij mee en het kostte mijn moeder een hoop moeite het uit te leggen toen ze doorhad wat er aan de hand was :lol:

Die draaitelefoon hebben we nog erg lang gehad, volgens mij zelfs nog meeverhuisd naar Winterswijk in 1998. Toen wel vrij snel overgestapt op een telefoon met toetsen. Zelfs mijn opa en oma hadden nog eerder een toetsentelefoon dan wij :lol: Internet kregen we pas erg laat, zat al hoog en breed op de middelbare school, en een mobiel kocht ik op mijn 15e stiekem. Mijn moeder is soms een beetje traag met met de tijd meegaan en beseffen dat dat soort dingen nou eenmaal noodzakelijk zijn of worden :P Maar sinds ik het huis uit ben heeft ze ook een mobiel, maar ook nog steeds een vaste lijn, maar wel met een dubbele DECT-telefoon.
Een eigen tv heb ik nog nooit van mijn leven gehad, nu nog steeds niet :( Maar in het voorjaar ga ik verhuizen naar een eigen appartementje en dan komt-ie er zeker!
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door Daantje »

Mijn opa en oma moesten overschakelen op een telefoon met toetsen toen je steeds vaker 'voor blabalbla toets 1' kreeg want dat kon niet met de draaischijftelefoon. Die is toen naar boven verhuisd. Zelf heb ik nog een vaste telefoon (DECT) in huis, vind het wel fijner bellen vaak.

Mijn tv heb ik nu al tien jaar en was toen al een tweedehandsje van een collega van m'n moeder maar hij doet het nog steeds prima.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door Thom91 »

God, eerste kerstkaart ook al in huis :')
Komt wel goed schatje.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door JWM »

Kreeg je zo'n grijs draaitoestel vroeger niet automatisch meegeleverd bij je PTT-aansluiting?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door Daantje »

Ik had zaterdag de eerste kerstkaart al in huis. Ik ben van plan morgen te kijken wat ik nog heb aan kaarten en postzegels en er dan ook eens aan te beginnen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door Hainje »

JWM schreef:Kreeg je zo'n grijs draaitoestel vroeger niet automatisch meegeleverd bij je PTT-aansluiting?
Die kon je vroeger inderdaad wel huren ja.
Daantje schreef:Ik had zaterdag de eerste kerstkaart al in huis. Ik ben van plan morgen te kijken wat ik nog heb aan kaarten en postzegels en er dan ook eens aan te beginnen.
Tip: Koop vlak na de kerstdagen alvast kaarten voor volgend jaar. Vaak zijn die dingen dan te koop met 70% korting ofzo. Wel snel zijn, want dan vliegen ze echt de deur uit vaak. :P

Ook decemberzegels kun je beter nu al kopen voor volgend jaar, want per 1-1 gaat de prijs wéér met vijf cent omhoog.
Betaalde je in 2009 nog € 0,44 voor een gewone brief, per 2015 is dat €0,69! Dus de kersttarieven zullen evenredig mee stijgen.
🍉
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door Stéphane »

Hainje schreef:
JWM schreef:Kreeg je zo'n grijs draaitoestel vroeger niet automatisch meegeleverd bij je PTT-aansluiting?
Die kon je vroeger inderdaad wel huren ja.
En bij de meeste mensen bleef die zolang werken dat ze al meerdere malen de waarde van dat toestel aan huur hadden betaald.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten