Mag ik even kwijt #168

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Geert »

Oh you, NMBS...

Afbeelding
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Thom91 »

Hainje schreef:Het is goed dat de SP bestaat
Afbeelding
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Hainje »

@Geert: ja dat vind ik ook zo stom. Alsof geen enkel kaartje dan geldig is ofzo. :s
Thom91 schreef:
Hainje schreef:Het is goed dat de SP bestaat
Afbeelding
:D
🍉
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door waldo79 »

Dat is al jaren zo in die planner. Bijvoorbeeld reisjes van Antwerpen naar Essen via Rsd.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Stéphane »

Geert schreef:Oh you, NMBS...

Afbeelding
Vertaling: ofwel kies je voor ons ofwel voor de bus maar samenwerken doen wij niet.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Karl »

Nogal lastminute heb ik volgende week vrij, dus ik dacht om misschien een paar dagen op uit te trekken, dus ik dacht aan Luxemburg of misschien iets leuks in Duitsland. Gezien het weer vind ik het niet zo erg om een paar uur in een trein door te brengen en gewoon naar buiten te kijken. Ik zag dat bij NMBS een standaardbillet Luxemburg zo'n 61 eur kost. Oeps. Misschien een landerticket in Duitsland doen ofzo. Mensen nog tips? Aangezien eht zo last minute is, zijn er vrijwel geen sparpreise meer voor een leuke prijs te vinden.
Het is een spectrum.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Obus »

Ga je veel door België reizen? Koop dan een Rail Pass (tienrittenkaart) à € 76 of een Go Pass 10 (tienrittenkaart voor -26 jaar oud) à € 51, of een Go Pass 1 (enkele rit -26 jaar oud) à € 6. Tienrittenkaarten blijven één jaar geldig.

Met deze kaarten kun je naar het station vóór de grens reizen. Je hebt vervolgens een goedkoop kaartje voor over de grens nodig, te kopen bij de automaat of op internet.

In Luxemburg reis je goedkoop met de trein: dagkaart kost € 4, uurkaart kost € 2.

Voorbeeld: Amsterdam - Roosendaal met OV-Chipkaart, te Rsd biljet Roosendaal - Essen kopeb, op Rail Pass Essen - Aarlen invullen, te Aarlen biljet naar Luxemburg C kopen (€ 10,80). In Luxemburg koop je verder dagkaartjes.
De mortuis nil nisi bene
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Thom91 »

Karl schreef:Nogal lastminute heb ik volgende week vrij, dus ik dacht om misschien een paar dagen op uit te trekken, dus ik dacht aan Luxemburg of misschien iets leuks in Duitsland. Gezien het weer vind ik het niet zo erg om een paar uur in een trein door te brengen en gewoon naar buiten te kijken. Ik zag dat bij NMBS een standaardbillet Luxemburg zo'n 61 eur kost. Oeps. Misschien een landerticket in Duitsland doen ofzo. Mensen nog tips? Aangezien eht zo last minute is, zijn er vrijwel geen sparpreise meer voor een leuke prijs te vinden.
Ik weet niet waar je woont maar met de Sparpreisfinder zijn er nog zat reisjes te boeken vanaf plaatsen vlak over de grens zoals Emmerich :)
Komt wel goed schatje.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Karl »

@Obus, dank voor de tip. Met vijf keer in een jaar naar België zit je met een Gopass10 dus goed. Voor de jongerenkorting kom ik helaas niet in aanmerking.

@Thom91, misschien kijk ik naar de verkeerde bestemming. Het is een beetje afhankelijk van de richting, maar richting Duitsland vertrek ik meestal vanaf Utrecht (ICE) of Amersfoort (IC Berlijn). Dan zou ik dat eventueel combineren met een 'normaal' ticket tot de plaats over de grens.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door ODRAIL »

Dat het snot weer overal uit loopt een ik blaf als een zeehond :? .
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Ardan »

Jij ook al, ik begin ook weer verkouden te worden. Was vlak voor de kerst al ziek, was redelijk hersteld en ben sindsdien superdruk geweest met te weinig rust. Nu steekt het weer op.
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door deadlock »

JAAAA DUS IK HEB HET GEWOON VAN JOU EAH MET JE GENIES :'(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Thom91 »

Karl schreef:
@Thom91, misschien kijk ik naar de verkeerde bestemming. Het is een beetje afhankelijk van de richting, maar richting Duitsland vertrek ik meestal vanaf Utrecht (ICE) of Amersfoort (IC Berlijn). Dan zou ik dat eventueel combineren met een 'normaal' ticket tot de plaats over de grens.
Ik had bijvoorbeeld Emmerich - Karlsruhe gezocht, €29 per enkele reis. Je gaat niet over de HSL tussen Keulen en Frankfurt maar ik weet niet of je dat erg vindt :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Suus »

Traject langs de Rijn is ook veel leuker om te doen, dus als je gaat voor het "genot van treinreizen" is dat wel het nadenken waard.

Wat een groter probleem is dat je vanuit Nederland amper in Emmerich kan komen zonder auto en je het stuk tot Oberhausen volgens het vervoersbewijs met Nahverkehr zal moeten doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Thom91 »

Kaldenkirchen dan maar, eerste station na Venlo.

Afbeelding

Gewoon Kaldenkirchen - Karlsruhe voor €29 hoor..
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Michael »

Zo, lang weekend nu. Dinsdag pas weer werken
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Obus »

Karl schreef:@Obus, dank voor de tip. Met vijf keer in een jaar naar België zit je met een Gopass10 dus goed. Voor de jongerenkorting kom ik helaas niet in aanmerking.
Graag gedaan. En o ja, op de GoPass 10 zit wel jongerenkorting... Je moet dus een Rail Pass hebben.
Bee schreef:Traject langs de Rijn is ook veel leuker om te doen,
De hele tijd door verstedelijkt laagland rijden? Non merci. Of bedoel je de oude lijn Keulen - Frankfurt en niet Arnhem - Oberhausen? Ik vind België en Frankrijk over het algemeen een stuk fraaier dan de noordelijke delen van Duitsland.
De mortuis nil nisi bene
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door waldo79 »

De oude lijn Keulen - Frankfurt. Eh en Vlaanderen is niet veel fraaier met al die verstedelijking.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Stéphane »

Karl schreef:@Obus, dank voor de tip. Met vijf keer in een jaar naar België zit je met een Gopass10 dus goed. Voor de jongerenkorting kom ik helaas niet in aanmerking.
De railpass is ongeveer hetzelfde, kost slechts €2,50 extra per rit.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Obus »

Klopt, maar dan moet je wel jonger dan 26 zijn. Het zou nogal knudde zijn om de verkeerde pass à raison van € 51,- te kopen.
De mortuis nil nisi bene
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Obus »

En ondertussen een gijzeling in een dorpje in de nabijheid van Parijs. Houdt het terrorisme nooit op? Ben je zelfs op het platteland al niet meer veilig? :(
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Hainje »

Obus schreef:Klopt, maar dan moet je wel jonger dan 26 zijn. Het zou nogal knudde zijn om de verkeerde pass à raison van € 51,- te kopen.
De Railpass, waar Stephanie het over heeft, is voor 26+. Voor de Go Pass ben je dan te oud. ;)
🍉
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Hainje »

Obus schreef:En ondertussen een gijzeling in een dorpje in de nabijheid van Parijs. Houdt het terrorisme nooit op? Ben je zelfs op het platteland al niet meer veilig? :(
Het houdt niet op, niet vanzelf.
🍉
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Obus »

Hainje schreef:
Obus schreef:Klopt, maar dan moet je wel jonger dan 26 zijn. Het zou nogal knudde zijn om de verkeerde pass à raison van € 51,- te kopen.
De Railpass, waar Stephanie het over heeft, is voor 26+. Voor de Go Pass ben je dan te oud. ;)
Ik had het ook over de Go Pass 10. :wink:
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Hainje »

Obus schreef:
Hainje schreef:
Obus schreef:Klopt, maar dan moet je wel jonger dan 26 zijn. Het zou nogal knudde zijn om de verkeerde pass à raison van € 51,- te kopen.
De Railpass, waar Stephanie het over heeft, is voor 26+. Voor de Go Pass ben je dan te oud. ;)
Ik had het ook over de Go Pass 10. :wink:
Als je dan de volgende keer quote, dan is dat gelijk duidelijk. ;)
🍉
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 74 gasten