Mag ik even kwijt #169

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Daantje »

Ik heb wel HLO gedaan maar dan medische biologie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Thom91 »

Beton!
Komt wel goed schatje.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Jef400 »

Ah daar hebben we Tom Beton weer eens. Gezellig dat je even langskomt jongen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door chemie »

Thom91 schreef:Beton!
Civiele Techniek....
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Thom91 »

*O* :Y
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Z2N »

Na mijn middagdutje werd ik daarstraks wakker met een zeer interessant bericht: 1 op de 5 Franse jongeren gelooft niet dat datgene wat vorige week in Frankrijk gebeurt is waar is, maar gelooft in een complottheorie! :shock: Die cijfers komen niet van een een of ander duister onderzoeksbureautje, maar van de onderwijsminister Najat Vallaud-Belkacem zelf! :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door waldo79 »

Het geeft naar mijn idee aan dat de Franse samenleving nogal gespleten is. Er speelt onderhuids het een en ander aan sociaal-maatschappelijke problemen. Kijk maar naar de banlieues :') Maar daar zul je ongetwijfeld meer kijk op hebben.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Meltrain »

chemie schreef:
Thom91 schreef:Beton!
Civiele Techniek....
Ik ook, maar ik heb dan weer niks met beton. :wink: (Komt waarschijnlijk zeker omdat ik een andere Bachelor gedaan heb.)
Ik ben meer Louw Waterbouw. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Thom91 »

Water is stom :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Z2N »

waldo79 schreef:Het geeft naar mijn idee aan dat de Franse samenleving nogal gespleten is. Er speelt onderhuids het een en ander aan sociaal-maatschappelijke problemen. Kijk maar naar de banlieues :') Maar daar zul je ongetwijfeld meer kijk op hebben.
Mijner inziens ligt de schuld eerder bij het feit dat het Franse schoolsysteem gebroken is: er is een gigantisch docententekort, omdat de lonen laag zijn en mensen met enigszins talent en de mogelijkheid om te kiezen dus iets anders kiezen. Daardoor is er sprake van een trend waarin leerlingen ongediplomeerde docenten krijgen, voor één of enkele schooljaren in de schoolcarrière. Deze docenten zorgen voor een bar slechte kwaliteit van lesgeven, en kunnen bijvoorbeeld niet de nodige reflectie geven bij de online berichtgeving die ook de leerlingen in Frankrijk non-stop binnen krijgen via social media. Als er online dan een paar gekken melden dat Charlie Hebdo een leugen is, kan dat inneens snel worden opgenomen als zijnde waar.

Overigens zijn de docenten niet het enige in het schoolsysteem dat kapot is, maar ik zit met hechtingen in mijn hand en wil dus niet anderhalf uur achter elkaar gaan tikken. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door deadlock »

waldo79 schreef:Het geeft naar mijn idee aan dat de Franse samenleving nogal gespleten is. Er speelt onderhuids het een en ander aan sociaal-maatschappelijke problemen. Kijk maar naar de banlieues :') Maar daar zul je ongetwijfeld meer kijk op hebben.
Nee het is extra bewijs voor het feit dat mensen geen informatiefilter meer hebben en luisteren naar domme websites.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Daantje »

Toen ik tien jaar geleden op uitwisseling was in de Provençe was het onderwijs daar niet slecht. Die jongeren spraken beter Duits of Engels dan wij toen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Z2N »

Toen ik anderhalf jaar geleden op uitwisseling ging naar Bretagne kreeg ik daar les in een achterstallig onderhouden gebouw van een stresskip die aan het einde van de week de klas uitschold en daarna met burn-out taferelen wegging. Ze claimde dat het de schuld was van de klas die niet naar haar les luisterde, de klas kreeg echter géén les, maar moest stil zitten en opdrachten gaan doen. Met andere woorden: het belangrijkste dat we die week leerden was dat Crepes lekker zijn. :N

Overigens spraken de medeleerlingen daar helemaal geen Duits en zeer beperkt Engels, maar die paar leerlingen die meer wisten te zeggen Yes en No spraken de taal wel redelijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door deadlock »

Daantje schreef:Toen ik tien jaar geleden op uitwisseling was in de Provençe was het onderwijs daar niet slecht. Die jongeren spraken beter Duits of Engels dan wij toen.
Dat kan wel zo zijn, cijfers zeggen toch iets anders. Fransen spreken gemiddeld 1,5 vreemde talen geloof ik, was laatst een mooie infographic online over, even kijken of ik die kan vinden. Alleen Luxemburgers scoorden hoger dan Nederlanders.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Thom91 »

Alstu:

Afbeelding
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door deadlock »

Dankjewel lief kikkertje van me <3
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Daniel »

chemie schreef:
Thom91 schreef:Beton!
Civiele Techniek....
Wat wel weer grappig is... met beton heb ik dus ook het nodige te maken. Want dat is precies het toepassingsgebied waarvoor ik werk. (Onlangs nog ruim 2 vierkante meter totaal aan betonplaatjes besteld om dingen te testen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Thom91 »

Komen ze dat dan ook met zo'n cool ding brengen?

Afbeelding
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Daantje »

deadlock schreef:
Daantje schreef:Toen ik tien jaar geleden op uitwisseling was in de Provençe was het onderwijs daar niet slecht. Die jongeren spraken beter Duits of Engels dan wij toen.
Dat kan wel zo zijn, cijfers zeggen toch iets anders. Fransen spreken gemiddeld 1,5 vreemde talen geloof ik, was laatst een mooie infographic online over, even kijken of ik die kan vinden. Alleen Luxemburgers scoorden hoger dan Nederlanders.
Leuk kaartje (y) Ik denk wel dat onze generatie in Frankrijk al veel meer vreemde talen spreekt dan de oudere generatie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Daniel »

@Thom91: Nee gewoon met een vrachtwagen op een stevige pallet, ze zijn wel vers maar ook niet zo vers :P (Alleen de verzendkosten zijn door het gewicht al 130 euro)
Gelukkig heb ik tegenwoordig een steviger karretje om ze te transporteren naar het lab, degene die ik daarvoor gebruikte is nogsteeds krom :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Michael »

Morgen een dagje met de trein op pad. Even via Den Bosch, Nijmegen verder naar Limburg in de hoop wat Brabantse Veolia Ambassadors op de foto te zetten.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door chemie »

Daniel schreef:
chemie schreef:
Thom91 schreef:Beton!
Civiele Techniek....
Wat wel weer grappig is... met beton heb ik dus ook het nodige te maken. Want dat is precies het toepassingsgebied waarvoor ik werk. (Onlangs nog ruim 2 vierkante meter totaal aan betonplaatjes besteld om dingen te testen)
Het beroemde beton maak verhaal gaat zelfs bij Scheikundige Technologie wel eens in de rondte. Daarom wist ik dat gelijk te koppelen :D
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Ardan »

Ik weet niet waarom maar ineens verschijnt dit in mijn groepensuggesties op facebook..
Afbeelding
Hmmm. Fles?
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Thom91 »

Heb je wel eens iets met carnaval gedaan?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Ardan »

Ik niet. Nooit. Vriend van mij wel, die is voorzitter van een vereniging in Ekeren.
Laatst hadden vrienden van mij een aquarium gekocht en toen stond die lijst ineens vol met aquariumgroepjes waar zij lid van waren geworden xD Hallo, alsof MIJ dat wat interesseert! :lol:
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten