Mag ik even kwijt #169

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Thom91 »

Z2N schreef:
deadlock schreef:
Ardan schreef:RTL liet in het nieuws vandaag (inmiddels gisteren) ook beelden van Schiphol zien, met wachtende mensen voor de AKO. Dit begrijp ik nog. Maar ze hadden het er van de week ook over dat er 'Je suis Charlie'-shirts, bekers en zelfs ondergoed is nu. Dat vind ik echt walgelijk.
Waarom is het walgelijk?
Beetje proberen te cashen over de dood van anderen en over de nationale rouw die toch bedoeld was voor de burgers, de jan-en-allemans, en dus niet het bedrijfsleven. Le Petit Journal had er deze week al een mooie sketch over, met als boodschap dat het gaat om 'connards' (lullen). :Y
Ik snap je punt en ik weet ook niet zo goed welk standpunt ik er over moet nemen. Het kan ook gezien worden als een ondersteuning van de vrijheid van meningsuiting door deze inmiddels symbolische tekst met je mee te dragen. Dit zal ongetwijfeld natuurlijk niet de bedoeling zijn van de kledingmerken maar het is op deze manier mogelijk te uitten in plaats van met een A4'tje te moeten lopen.
Komt wel goed schatje.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Obus »

Thom91 schreef:*O*
Dat is geheel wederzijds. :mrgreen:
De mortuis nil nisi bene
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door deadlock »

Ik vind het vrij normaal dat mensen hier financieel beter van proberen te worden eigenlijk. Het is niet over de ruggen van anderen, volgens mij zouden de makers van het blad niets anders gewild hebben. VRIJE wereld namelijk. Daar hoort DIT juist bij.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Daantje »

Meltrain schreef:Dat zij beter Frans sprak dan haar (Vlaamse) leeftijdsgenoten?
(M.a.w.: Vlamingen spreken ook niet zo heel goed Frans.)
Dat. Zo ingewikkeld staat het er toch niet? Vlamingen leren niet beter Frans op school dan wij destijds.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Ik vind het vrij normaal dat mensen hier financieel beter van proberen te worden eigenlijk. Het is niet over de ruggen van anderen, volgens mij zouden de makers van het blad niets anders gewild hebben. VRIJE wereld namelijk. Daar hoort DIT juist bij.
Ja, maar effe he, gewoon. Onderbroeken? Serieus, welk doel zou dat kunnen dienen?

"Hee geile Sabrina, ik trek je zometeen helemaal uit elkaar, maar weet je wel dat ik het erg vind van die striptekenaars? :o Ik wil wel dat je je daarvan bewust bent!" :?:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door deadlock »

Wat nou als je je leuter of vagijn Charlie noemt?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door deadlock »

En het mooiste aan een vrije samenleving is nog wel dat je het niet HOEFT te kopen, je mag je er gewoon aan ergeren *O* Beetje hetzelfde als dat eeuwige gezeik over pepernoten en kerstkransjes. Als je ze niet wil koop ze dan niet!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Ardan »

Fles schreef:
deadlock schreef:Ik vind het vrij normaal dat mensen hier financieel beter van proberen te worden eigenlijk. Het is niet over de ruggen van anderen, volgens mij zouden de makers van het blad niets anders gewild hebben. VRIJE wereld namelijk. Daar hoort DIT juist bij.
Ja, maar effe he, gewoon. Onderbroeken? Serieus, welk doel zou dat kunnen dienen?

"Hee geile Sabrina, ik trek je zometeen helemaal uit elkaar, maar weet je wel dat ik het erg vind van die striptekenaars? :o Ik wil wel dat je je daarvan bewust bent!" :?:
Precies dit dus. Er zijn zelfs JsC-strings.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door isadora »

deadlock schreef:En het mooiste aan een vrije samenleving is nog wel dat je het niet HOEFT te kopen, je mag je er gewoon aan ergeren *O* Beetje hetzelfde als dat eeuwige gezeik over pepernoten en kerstkransjes. Als je ze niet wil koop ze dan niet!
En Zwarte Piet, je ziet hem of niet.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:Precies dit dus. Er zijn zelfs JsC-strings.
Volgens mij begrijp je dan niet helemaal wat het principe van een vrije samenleving is. En nogmaals; je mag het walgelijk vinden maar ik denk dat het beter voor je gemoedsrust is als je gewoon je schouders ophaalt en doorloopt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Fles »

Onverschilligheid is des duivels porseleinkast. Of zoiets.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door deadlock »

Is het niet belangrijker wanneer die onverschilligheid van toepassing is? Er staan op Fok! mooie topics over het gratis weggeven van spullen op Facebookgroepen en hoe tokkies daarop reageren. Vind ik veel erger dan mensen die een boterham proberen te verdienen met iets wat door de makers van het blad zelfs als ultieme grappigheid gezien zou worden. Tja.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Suus »

Uiteraard ben ik ook voor de vrijheid van meningsuiting en de aanslag in Parijs is dan ook afschuwelijk. Maar wat er na zo'n aanslag allemaal gebeurt, daar gaan bij mij de nekharen wel recht van overeind staan, want het staat bol van hypocrisie, fout machtsvertoon en generaliseringen.

Frankrijk pakt de boel meteen keihard aan. Daar is Frankrijk altijd al goed in geweest, er zijn weinig landen in de EU waar het leger zo zichtbaar is in de samenleving als Frankrijk. Grote delen van de veiligheidsdiensten in Frankrijk zijn militaire eenheden, zoals de brandweer in Parijs en de Gendarmerie (Marechaussee) die in de landelijkere gebieden de politietaken op zich neemt. Dus worden dronken automobilisten die iets brabbelen over de aanslagen in Parijs na een supersnelrechtproces vier jaar in de gevangenis gesmeten. Maar is het misschien niet ook eens tijd om te kijken waar die onvrede in Frankrijk vandaan komt. Een aanzienlijk deel van de voorsteden van grote Franse steden, Parijs voorop, zijn praktisch sloppenwijken waar niemand enige aandacht aan geeft en waar geen uitzicht op een betere toekomst is. Dat was met de rellen zes-zeven jaar geleden al zo en dat is nog steeds zo.

Daarnaast, leuk hoor zo'n protestmars in Parijs met twee miljoen deelnemers vóór de vrijheid van meningsuiting, maar wat is daar precies de waarde van als mensen als Erdogan meelopen? Zijn beleid van meningsuiting komt er op neer dat je positief over hem moet zijn of dat je je snavel mag houden.

Joodse instellingen krijgen extra beveiliging omdat er gevaar uit de samenleving dreigt voor aanslagen. Dat is heel vervelend, maar worden Islamitische instellingen ook beschermd? Veel onschuldige burgers die toevallig moslim zijn zien hun instellingen beklad worden of soms zelfs vernield worden. En waarom wordt er vanuit de samenleving er zo op gehamerd dat alle moslims afstand moeten nemen van de aanslagen in Parijs. Het zijn extremisten die te ver zijn gegaan in het geloof, net zoals je ook van dat soort extremisten bij andere geloven hebt. Ik kan je zo allerlei enge christenen aanwijzen. Maar christenen worden niet gedwongen daar allemaal afstand van te nemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Vinny »

Fles schreef:
deadlock schreef:Ik vind het vrij normaal dat mensen hier financieel beter van proberen te worden eigenlijk. Het is niet over de ruggen van anderen, volgens mij zouden de makers van het blad niets anders gewild hebben. VRIJE wereld namelijk. Daar hoort DIT juist bij.
Ja, maar effe he, gewoon. Onderbroeken? Serieus, welk doel zou dat kunnen dienen?

"Hee geile Sabrina, ik trek je zometeen helemaal uit elkaar, maar weet je wel dat ik het erg vind van die striptekenaars? :o Ik wil wel dat je je daarvan bewust bent!" :?:
Een beurette met zo'n slipje aan zou ik wel heel erg geil vinden eigenlijk... :pos:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Verhaal
Helemaal mee eens. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Ardan »

deadlock schreef:
Ardan schreef:Precies dit dus. Er zijn zelfs JsC-strings.
Volgens mij begrijp je dan niet helemaal wat het principe van een vrije samenleving is. En nogmaals; je mag het walgelijk vinden maar ik denk dat het beter voor je gemoedsrust is als je gewoon je schouders ophaalt en doorloopt.
Ik begrijp heel goed wat het principe van een vrije samenleving is. Ik vind het alleen nogal treurig dat er mensen zijn die een slaatje willen slaan uit een terroristische aanslag (na 9/11 verscheen er ook een hoop merchandise). De makers van Charlie Hebdo kunnen/konden er vast om lachen hoor. Maar zoals Fles al zegt, wat voor doel dient het? Buiten winstbejag om?
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door deadlock »

Wat maakt het uit wat voor doel het dient? We zijn hier toch volledig doelloos dus boeiend.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door STF »

Op de velg rechts-voor van onze bestelbus kon je vanmiddag een ei bakken, zo heet. Die rem heeft al een paar dagen wat problemen, blijft af en toe een beetje hangen na geremd te hebben, de auto kan echter pas maandag bij de garage terecht en had hem vandaag echt nodig. Zolang je maar voorzichtig en rustig remt is er niets aan de hand, dan komt ie gewoon weer vrij, zo'n vijftig kilometer van huis (vrijwel het verste punt waar ik moest zijn) kregen twee vrachtwagenchauffeurs ineens ruzie met elkaar, de voorste maakte moedwillig een noodstop bij 70 km/u. Ja iedereen achter hem kon natuurlijk niets anders dan ook een noodstop maken, ging allemaal maar net goed. Pff, die rem rechts-voor van onze bestelbus zat daarna natuurlijk compleet vast, volgas trok de auto al piepend en krakend weer op. Na vijftien kilometer begon er al wat rook uit de wielkast te komen, pff hoe kom ik ooit thuis met die auto...? Even een tijdje gepauzeerd en toen toch maar weer verder gereden. Na nog zo'n tien kilometer zo gereden te hebben was het ineens over, rem volledig weg gebrand of de rem simpelweg weer losgekomen? Ik ben benieuwd naar de schade aan die rem en alles er om heen, alles was echt kokend heet in die wielkast. Zal je altijd zien dat je precies op zo'n dag (dat je voorzichtig moet remmen) een mafketel voor je heb rijden die het leuk vind zijn vrachtwagen een noodstop te doen maken...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Thom91 »

Kom net terug van Homies, leuke film!
Komt wel goed schatje.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Obus »

Bee schreef:Joodse instellingen krijgen extra beveiliging omdat er gevaar uit de samenleving dreigt voor aanslagen. Dat is heel vervelend, maar worden Islamitische instellingen ook beschermd? Veel onschuldige burgers die toevallig moslim zijn zien hun instellingen beklad worden of soms zelfs vernield worden.
Ik hoop dat je na het lezen van deze reactie inziet dat dit citaat sterk naar antisemitisme riekt. Je wijst namelijk op een verschil in beveiliging tussen Joodse en islamitische instellingen. De impliciete boodschap is dus dat Joden voorgetrokken worden. Daarbij schets je een totaal onjuist beeld van de situatie.

Tot voor kort moesten àlle Joodse instellingen zelf hun beveiliging regelen en betalen. Ze hebben daarvoor hun eigen beveiligingsbedrijf, Bij Leven En Welzijn (BLEW). Die wordt betaald door de Joodse gemeenschap, buiten de overheid om. Ouders van kinderen die Joodse onderwijs volgen, betalen hiervoor duizenden euro's aan schoolgeld.

Tegenwoordig ontvangt de Joodse gemeenschap overheidssteun en politiebeveiliging. Oorzaak is een sterk toegenomen dreiging van terreur sinds de laatste Gazaoorlog. De dreiging van terreur vormt de kern van de zaak en niet de ordinaire vandalen die wat graffiti spuiten. Joodse scholen en instellingen zijn mogelijke doelwitten van (moslim)terroristen. Voor zover ik weet is de terreurdreiging voor moskeeën laag. Ja, een groeiend aantal islamofoben vernielen en bekladden islamitische instellingen, maar moet we bang zijn dat een Joodse terrorist een islamitische supermarkt gaat gijzelen?

Ik kan de conclusie weglaten. Ik wil je alleen nog wel even wijzen naar deze website over de geschiedenis van (de vervolging van) het Joodse volk.
De mortuis nil nisi bene
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Thom91 »

Je kan je afvragen waarom mensen nog triprapportages maken als je naast die van Timon wordt gelegd _O-
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door isadora »

Wordt het niet tijd een fonds op te richten? 8-)
Zodat we Timon kunnen sponsoren voor zijn reizen.
En zo nog meer van die schitterende verslagen kunnen verwachten.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Thom91 »

Giro 555 help Timon de wereld rond? :D
Komt wel goed schatje.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door waldo79 »

Crowdfunding _O_
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Timon91 »

Ik zeg geen nee :mrgreen: Gaat m'n afstuderen nog verder uitlopen :') Heb momenteel nog één klein tripje gepland staan, iets met spontaan gekochte veel te goedkope vliegtickets :')
Mijn Flickr account.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 84 gasten