Mag ik even kwijt!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door IC3 »

deadlock schreef:Maarmaarmaar, er wordt naar Jylland door de Storebeltstunnelen toch ook gedieseld? En die tunnel is 8km lang zag ik op het Sikkerhed i tunnelen briefje wat ik in de 40347 vond.
Klopt, maar het hoe en waarom van geen treinen in de
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Woepje »

Zo. Afgelopen vrijdag dus bij het Servicekantoor van de IB-groep geweest. Alle gebouwen van de IB-Groep staan nog overeind, wat dus betekent dat mijn aanvullende beurs berekend is :) :). Zo kan ik in april 1252 eurootjes incasseren :).
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Daantje »

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Hoorde van m'n moeder dat ze ook weer iets opgestuurd had dus hoop dat ik er ook nog wat uitkreeg. Bleek dat ik ook over 2007 :shock: nog kan krijgen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door webguy »

Ik krijg ook nogmaals 250 euro: ze waren vergeten dat ik nog broertje had, op de middelbare school :)
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Woepje »

Daantje schreef:Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Hoorde van m'n moeder dat ze ook weer iets opgestuurd had dus hoop dat ik er ook nog wat uitkreeg. Bleek dat ik ook over 2007 :shock: nog kan krijgen.
Ik zat met het probleem dat de inkomensgegevens van mijn vader van 2006 niet konden worden opgevraagd. De IB groep doet dat elke maand bij de Belastingdienst om vervolgens te berekenen of de aanvullende beurs wel of niet mag worden toegekend. En zo ja, hoe hoog die aanvullende beurs dan wordt. Maar zonder gegevens van het inkomen van mijn vader, gebeurt er dus ook niks en moest ik wachten. Dat is dus al vanaf januari aan de gang. Ik heb vervolgens mijn vader naar het belastingkantoor gestuurd en die heeft zelf zijn inkomensgegevens van 2006 opgevraagd. Een uitdraai heb ik daarvan in mijn bezit, welke ik begin februari naar de IB-Groep heb gestuurd (kopie). Men heeft bij de IB-Groep 6 tot 8 weken de tijd om de boel te verwerken.

Op 28 maart is mijn toelage aangepast en aangezien ik begin februari het inkomensverklaring heb opgestuurd. Men heeft het dus binnen 8 weken gedaan. Ondanks dat het lang duurt, is het wel netjes dat ze niet over de 8 weken heen zijn gegaan. En dat ik het bedrag wat ik nog tegoed heb alsnog op mijn bankrekening krijg bij de volgende uitbetaling van de studiefinanciering.

Kortom: je aanvullende beurs wordt berekend op de volgende manieren:

- de gegevens worden door de IB-Groep opgevraagd bij de Belastingdienst. Dat gebeurt elke maand automatisch door de IB-Groep.
- door zelf een inkomensverklaring op te sturen van je vader en of moeder. Een dergelijke verklaring kan alleen door de persoon waar het omgaat worden afgehaald bij het belastingkantoor. Ik kan niet even voor mijn vader naar de Belastingdienst om die verklaring in handen te krijgen bijvoorbeeld.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door webguy »

Je vader kan zo'n verklaring ook laten opsturen en dan naar de IB Groep doorsturen: doorgaans is dat sneller... Maar, de IB groep kan jou niet aan je vader linken, maar wel andersom ;)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door deadlock »

IC3 schreef:
deadlock schreef:Maarmaarmaar, er wordt naar Jylland door de Storebeltstunnelen toch ook gedieseld? En die tunnel is 8km lang zag ik op het Sikkerhed i tunnelen briefje wat ik in de 40347 vond.
Klopt, maar het hoe en waarom van geen treinen in de
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door IC3 »

Je hebt je al direct aangemeld bij sporskiftet, zie ik. :) Ik lees er alleen maar mee, maar het is zeker wel een leuk forum.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door deadlock »

IC3 schreef:Je hebt je al direct aangemeld bij sporskiftet, zie ik. :) Ik lees er alleen maar mee, maar het is zeker wel een leuk forum.
Min Dansk er ikke godt. Jeg studierer Dansk i min fritid.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door IC3 »

deadlock schreef:Maarmaarmaar, er wordt naar Jylland door de Storebeltstunnelen toch ook gedieseld? En die tunnel is 8km lang zag ik op het Sikkerhed i tunnelen briefje wat ik in de 40347 vond.
Ik heb nog een artikeltje gevonden van de Deense radio/tv. Ook bij de Storebeltstunnelen zijn er problemen geweest: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/0 ... m?rss=true. Kennelijk wil men dat soort taferelen niet hebben bij de
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door deadlock »

Hey het is compleet zelfstudie
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Woepje »

webguy schreef:Je vader kan zo'n verklaring ook laten opsturen en dan naar de IB Groep doorsturen: doorgaans is dat sneller... Maar, de IB groep kan jou niet aan je vader linken, maar wel andersom ;)
uh dat zeg ik toch ook?

Ik zei:

door zelf een inkomensverklaring op te sturen van je vader en of moeder. Een dergelijke verklaring kan alleen door de persoon waar het omgaat worden afgehaald bij het belastingkantoor. Ik kan niet even voor mijn vader naar de Belastingdienst om die verklaring in handen te krijgen bijvoorbeeld.

Dus vader gaat naar de Belastingdienst en kan als enige zijn eigen inkomen opvragen. Dat wordt op papier gezet en dat formulier kan je vervolgens naar de IB-Groep opsturen. Dat gebeurde bij mij ook.

Doe je het op de andere manier, dan kan je niks anders doen dan wachten. De IB groep vraagt elke maand de gegevens van je ouders op. Gaat er iets fout waardoor de IB-groep geen aanvullende beurs kan berekenen, dan worden de gegevens niet correct geleverd door de Belastingdienst. Doorgaans doet dat langer dan wanneer je zelf actie onderneemt door een verklaring op te sturen inderdaad.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door IC3 »

deadlock schreef:Maar ik kom dan ook iedere maand in CPH
Hier wordt iemand heel erg jaloers. :evil:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door deadlock »

IC3 schreef:
deadlock schreef:Maar ik kom dan ook iedere maand in CPH
Hier wordt iemand heel erg jaloers. :evil:
Een retourtje Sparnight is
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door tsov »

Jeej! :D Ik heb een kamer in Amsterdam! Na 5 jaar weer terug naar Amsterdam-Noord 8-)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Daantje »

Ik heb drie kamers in Rotterdam in de aanbieding, laat het ff weten als je geinteresseerd bent :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Geert »

tsov schreef:Jeej! :D Ik heb een kamer in Amsterdam! Na 5 jaar weer terug naar Amsterdam-Noord 8-)
Gefeliciteerd! :D
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Linkerspoor »

Gefeliciteerd!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door deadlock »

Daantje schreef:Ik heb drie kamers in Rotterdam in de aanbieding, laat het ff weten als je geinteresseerd bent :)
ik heb er nog 1 in Zwolle ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door waldo79 »

^^Gefeliciteerd tsov. Kost het zo'n tijd om in Noord een kamer te krijgen :shock:
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door tsov »

Neuh, geen 5 jaar, maar je moet toch wel een jaartje ingeschreven staan voor je eindelijk op zo'n gewilde locatie aan de beurt bent...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Justin »

Housewarming Tsov :P. Hahaha! Congrats!

Mag ik even kwijt... mijn geplande treinreis naar Emmen van maart... gaat eindelijk door eind april :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Bastiaan »

Ik wist een week geleden al dat ik na 7 pogingen eindelijk de Wiskunde Vaardigheidstoets gehaald heb, maar het is nu in mijn cijferlijst opgenomen. Ik heb nu dus officieel mijn P gehaald :D

Ik zou bovendien een groot probleem hebben gehad als ik de Vaardigheidstoets nog steeds moest herkansen. De laatste kans vindt net plaats in de week waarin ik in Engeland zit :o En die reis is vrijwel rond 8-)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Karl »

Ze-ven pogingen? :shock:

Wat wordt er daar (Windesheim toch?) in vredesnaam onder 'wiskundige vaardigheden' verstaan?
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door webguy »

Pfff, ben ik blij dat wij alleen maar Portfolios hoeven in te leveren... Niet dat dat zonder problemen gaat, maar ach ja ;)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 27 gasten