[MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door JordiBrabant »

Dat was veel "gratis" publiciteit voor de Mec, operatie geslaagd?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:
Suus schreef: do 28 sep 2023, 09:50 Het is heel simpel waarom er geen vlees- en vegan kroket tegelijkertijd worden aangeboden. Ze zijn uiterlijk niet van elkaar te onderscheiden, dus je kan je niet tegelijkertijd frituren in verband met het risico op verwisseling.
Hoe doet men dat dan met de vegetarische burgers?
Geen idee, maar waarschijnlijk hebben die een ander uiterlijk. Ik ben niet zo’n fan van Valess dus heb de veggie McChicken nooit geprobeerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door DDietzen »

TffpaA schreef: do 28 sep 2023, 11:31 De opstand heeft zijn vruchten afgeworpen!

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -mcdonalds
Nee hoor, daar had die opstand geen effect op:
RTL Nieuws schreef:De terugkeer van de 'normale' McKroket heeft volgens McDonalds niks te maken met de ontstane ophef. "Het is gewoon een tijdelijke actie, de 'Meatless McKroket', met als doel om consumenten een beetje te inspireren om te variëren."
Ik heb ook een sterk vermoeden dat die vega-McKroket helemaal niet zoveel anders smaakt en vleeseters het niet door zouden hebben gehad als niet expliciet was benoemd dat er geen vlees in zat. Label-effect, of hoe heet dat?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door nvdw »

Suus schreef: do 28 sep 2023, 12:07Ik ben niet zo’n fan van Valess dus heb de veggie McChicken nooit geprobeerd.
Geen zorgen, de veggie smaakt hetzelfde als de non-veggie, al zegt dat misschien meer over die laatste dan over de eerste.

Klagen over de culinaire kwaliteiten van de McDo is toch een beetje als op de camping zeuren dat je door de regen van je tent naar de wc moest lopen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Ik heb eigenlijk vrijwel geen klachten over de smaak van vega/vegan producten hoor. Het probleem is meer dat mijn darmen nogal overstuur raken van getextureerde eiwitten, in het bijzonder afkomstig uit soja.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door April064 »

Jammer dat ze gewonnen hebben. Ik hoop wel dat de vega Mckroket blijft bestaan naast de vleesvariant.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door AppleMoose »

Het lijkt me dat deze twee producten prima naast elkaar kunnen blijven bestaan.
Of in de vleesvariant nou veel of weinig vlees zit, en of het verschil tussen de varianten nou wel of (bijna) niet te proeven is, doet er wat mij betreft niet toe. Laat de klant gewoon kiezen wat ie wil :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Het is wel makkelijk berichten plaatsen zonder eerdere berichten van vandaag te lezen he :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door AppleMoose »

Ik heb de eerdere berichten gelezen en wéét dat de vleeskroket gewoon weer terugkomt (en dat dat ook de bedoeling was) :Y Dus je hoeft niet zo te lachen en te doen alsof ik een domoor ben.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door TffpaA »

Verkopen ze eigenlijk ook appelmoes bij de Mek? Of moet ik daarvoor dan naar de IKEÅ?
🗣
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door AppleMoose »

Verkopen ze bij de MEK :Y :6
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Durashift »

JordiBrabant schreef: do 28 sep 2023, 10:50
PHS schreef: do 28 sep 2023, 08:43 Als een restaurant je in plaats van een runderbiefstuk een paardenbiefstuk aanbiedt, zal je dat verschil waarschijnlijk niet merken want hij smaakt vrijwel identiek.
Als die op de kaart als biefstuk staat, mag die ook van een paard komen, daar is 10 jaar geleden nog eens ophef over geweest: Parool en kamervragen PvdD. De wet is dat je niet mag liegen of misleiden over herkomst, gewoon biefstuk op kaart zonder tekst of koeplaatjes is dat niet. (..)
Ja, moest hieraan denken. Al heeft het toen wel zo'n bekend A'dam's biefstukrestaurant de kop gekost omdat de klanten zich toch misleid voelden. Ook was er nog een vleeshandelaar die fraude pleegde met rundvlees dat vooral van paarden afkomstig bleek maar niet zo op het etiket stond.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Enfin, ik heb vorige week eens de vegetarische kipnugget's bij de Mcd geprobeerd. Met honing-mosterd saus. Qua smaak weinig verschil inderdaad. Misschien is de vega variant wel iets lekkerder want de structuur van de inhoud is wat luchtiger, naar mijn idee. Kauwt dus wat lichter weg, wat de mechanische vertering bevordert, denk ik.

De plantaardige burger van de Burger King vind ik ook prima om te eten, daar ervaar je toch dat Burger King 'gevoel' van de burger (ten opzichte van McD) vind ik.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Ik liep vandaag langs een McDonald's bij een supermarkt en zag een aankondiging dat de saus binnenkort in een zakje komt in plaats van een cupje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door AppleMoose »

Lekker onpraktisch weer -0-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Daniel »

Nederland was daar volgens mij ook wel een beetje een uitzondering in. Tenminste, zowel in Oostenrijk als Zwitserland kreeg je de mayonaise altijd al in een zakje.
Heel handig is 't niet inderdaad, want waar laat je de mayonaise dan vervolgens... op de placemat is ook niet ideaal en in het frietbakje ook niet echt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door April064 »

In Frankrijk is het ook al langer in een zakje. Ik vind zelf de bakjes altijd handiger, maar de zakjes werken ook. Ik doe de saus meestal op een servetje of op mijn placemat.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door TffpaA »

Wacht even.

Je woont nu in Frankrijk. Het land met beargumenteerbaar de beste keuken ter wereld.

En dan ga jij daar naar de Mac. Om saus uit zakjes van je servet te eten.

-0-
🗣
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door April064 »

Ik heb hier ook best veel lekker gegeten, maar soms ben ik lui of heb ik gewoon trek in een hamburger of kipnuggets oid. Het is ook relatief goedkoop vergeleken met een traditioneel restaurant. Ik ben immers nog een student hier :P.
zij/haar/hen/hun
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Karl »

Is een menu de jour tegenwoordig duurder dan fast food?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Z2N »

De Franse McDo is ook wel beduidend beter dan de Nederlandse Mac, met goede macarons en geitenkaas op het menu, daadwerkelijk comfortabele zitplekken in de restaurants en natuurlijk het herbruikbare servies. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door nvdw »

En toch ben ik er heilig van overtuigd dat ‘McDo’ in Frankrijk jaarlijks miljoenen aan beschermgeld betaalt om te voorkomen dat de antikapitalisten, neogaullisten en culinair conservatieven de winkels met fakkels en hooivorken komen bestormen. :lol:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Als je de hogere achterkant van het patatbakje neemt, die een beetje omklapt heb je een plateau om saus op te draperen, zodat je daarna de gouden aardappelstaafjes er doorheen kan laten wentelen op de route tussen bakje en mond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Durashift »

Suus schreef: do 14 dec 2023, 18:33 Ik liep vandaag langs een McDonald's bij een supermarkt en zag een aankondiging dat de saus binnenkort in een zakje komt in plaats van een cupje.
Staat er ook op hoé dat zakje open gaat? Inscheuren vanaf de zijkant of vanaf de bovenkant? Dit laatste had ik van de week met een zakje mosterd van Heinz, bij het tankstation. Niet te doen eigenlijk, want de mosterd flubbert zo je handen op door het drukverschil 8-)

Inscheuren vanaf de zijkant, zakje omdraaien en dan leegknijpen; dat zou voor mij de manier moeten zijn.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Durashift »

^^ vandaag, bij toeval (want de snackbar was nog met kerstvakantie) ontdekt dat het dus vanaf de zijkant in/afscheuren is. Beetje vaag zakje wel, staat haast geen tekst op dat het mayo is of een McD logo. Maar goed, er kwam wel uit dat wat op mayo leek en smaakte: zo op het papier van de placemat/dienblad was het wel te doen. De kerriesaus voor bij de chickentenders zat nog wel in een kuipje. Zal wel geen hardloper zijn dus die voorraad zal eerst op moeten, denk ik.
albertjan96
Berichten: 561
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door albertjan96 »

Weet iemand toevallig wat er met de statiegeld bekers van de Mac gebeurt nadat je ze inlevert? Worden ze dan bij die mac afgewassen? Of gebeurt dat centraal?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 190 gasten