[MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

[MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Ik denk dat het vlees van de Mac misschien nog wel schoner is dan dat in de supermarkt. Bij de Mac wordt het dier geslacht, meteen vermalen tot gehakt en ingevroren. Bij de supermarkten worden er nog allerlei spullen aan vlees toegevoegd om het er nog een paar dagen mooi uit te laten in het koelvak. Er wordt bij de McDonalds ook niet in olie of boter gegrild maar het vlees gaat direct de bakplaat op. Na het grillen gaat er bij de Mac nog wel zout en peper op, dat is wel met een olie want het vaatje was glad van de olie.

Bij de McDonald's in Nederland werd friet vroeger overigens besprenkeld met zout uit een zak Jozo, niet met een vage zoutmix.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Karl »

Tsja, als je biefstuk van AH basic koopt. :X Veel supermarktvlees wordt ingespoten met conserveringsmiddelen, daar ga je al. Maar ja, in een maatschappij waarbij je 'verder' van het product afstaat, is het sowieso lastig om te weten wat je eet.
Het is een spectrum.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Gideon »

Dat is zeker zo. De school waar ik na toe ga is een kantine met een soort cafetaria.
Hier koop ik wel eens een hamburger, maar ik vraag me wel af hoe lang die hamburger daar niet ligt, hoe werd het gemaakt en bereid, Het smaakt wel goed. Daar niet van. Echter soms is het beter om naar een BK of MC te gaan voor dat geld.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Daantje »

Ik heb gevoelige darmen en eet vaak geen vlees buiten de deur omdat ik daar vaak slecht op reageer. Moet met festivals enzo ook geen broodje hamburger halen, gaat geheid fout. Met dat soort dingen, concerten, Koninginnedag, etc ging ik bij voorkeur bij de Mac eten want dat ging altijd wel goed.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Meltrain »

Dit vind ik overigens wél opvallend:
Vragen van consumenten of de frites geschikt zijn voor vegetariërs worden door McDonalds ontkennend beantwoord. Bij de productie van de snack worden dierlijke ingrediënten gebruikt.
Dit moet ik toch maar tegen een vriend vertellen die vegetariër is.... :N
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Daantje »

Misschien iets in het vet? Veel moslims eten ook geen patat wat gebakken is in hetzelfde vet als vleessnacks.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door waldo79 »

Het is niet uit te sluiten dat er sporen van dierlijke vetten inzitten. Ligt eraan wat er in de fabriek wordt gefabriceerd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Suus »

Het gaat om transvetten in de frituurolie. Ik dacht dat die er in Nederland uit waren maar dat zal in sommige landen misschien niet het geval zijn. Het probleem met transvetten is dat het een significant betere smaak oplevert maar dat het ook de meest ongezonde vetten zijn die er bestaan. En smaak is toch een erg belangrijke overweging bij eten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door JWM »

Als je naar de Mcdonalds gaat weet je dat je troep naar binnen werkt. Keuze is simpel: Ga er niet heen of zeur er niet over.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Hainje »

Nou ik zie hier anders niemand zeuren hoor. Just sayin' Afbeelding
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Aking »

Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Gideon »

JWM schreef:Als je naar de Mcdonalds gaat weet je dat je troep naar binnen werkt. Keuze is simpel: Ga er niet heen of zeur er niet over.
Nou ja troep, het is meer eet je te veel dan is het zeker ongezond. Je ziet ook vaak van die programma's/filmpjes op tv of YouTube die fastfood service restaurants de schuld geven van over gewicht, maar die mensen gaan er zelf na toe.
Je hoeft er ook niet om te liegen dat een bedrijf bestaat om geld te verdienen, maar hoe doen ze dat?
Ze bieden aan wat wij willen, toch? Ik wil een BigMac en veel mensen op deze forum wilt een BigMac en McDonald's bied een BigMac aan! De persoon die het koopt kan zegen 'nee vandaag niet, omdat...'
Echter dat is mijn mening *bus*
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Aking »

Gideon schreef:Ze bieden aan wat wij willen, toch?


Oja, want ik wil inderdaad patat met siliconentroep er in...

Ze bieden aan waar ze het meest op verdienen, niet meer en niet minder...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door JWM »

De feiten:

Een doorsnee big mac menu:

Coca cola medium: 168 Kcal
Big Mac: 509 Kcal
Frietjes medium: 341 Kcal
Fritessaus: 57 Kcal
----------------------------
Totaal 1075 Kcal

Dat is ongeveer al de helft van het aanbevolen aantal kcal per dag terwijl dit voor het overgrote deel nutteloze kcal zijn want belangrijke voedingstoffen ontbreken in zo'n menu, in plaats daarvan krijg je een overload aan verzadigd vet, suiker en zout binnen. Verder zitten er allemaal vage onnatuurlijke toevoegingen in waar je ook niet vrolijk van wordt.

Ik kan niet anders concluderen dat het troep is. Maar inderaad, iedereen maakt z'n eigen afweging om daar wel of niet naar binnen te gaan.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Jef400 »

JWM, waar maak je je druk over. Deze feiten zullen de fans niet weerhouden naar de McTrek te gaan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Aking »

Het feit dat er regelmatig junks bezwijken aan een overdosis weerhoudt hun medejunks er ook niet van te blijven gebruiken...

Dat wil nog niet zeggen dat drugs dan gezond zijn, of dat je niet mag benoemen dat drugs slecht voor je zijn :Y
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door JWM »

JeffreyMeijer schreef:JWM, waar maak je je druk over. Deze feiten zullen de fans niet weerhouden naar de McTrek te gaan.
Als mensen bewust zijn wat ze daar precies naar binnen werken heb ik er ook geen problemen mee. Iedereen moet zelf die afweging maken.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door dylanwild94 »

misschien zijn er wel mensen die daar niet bewust van willen worden. maar het gewoon eten omdat ze het gewoon lekker vinden. :Y :roll:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Jef400 »

JWM schreef:
JeffreyMeijer schreef:JWM, waar maak je je druk over. Deze feiten zullen de fans niet weerhouden naar de McTrek te gaan.
Als mensen bewust zijn wat ze daar precies naar binnen werken heb ik er ook geen problemen mee. Iedereen moet zelf die afweging maken.
Daarom, we zijn het met elkaar eens. @Aking, als ik het bericht heb doen lijken als een corrigerend vingertje, dan bied ik daar mijn excuses voor aan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Michael »

Bee schreef:Bij de McDonald's in Nederland werd friet vroeger overigens besprenkeld met zout uit een zak Jozo, niet met een vage zoutmix.
Op de friet gaat nog steeds Jozo zout. De patties van de grill gaat een mix van zout en peper over.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Aking »

JeffreyMeijer schreef:@Aking, als ik het bericht heb doen lijken als een corrigerend vingertje, dan bied ik daar mijn excuses voor aan.
Excuses zijn niet nodig, ook al kwam dat zo over ;) (wat overigens niet het geval is)
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door waldo79 »

JWM schreef:
JeffreyMeijer schreef:JWM, waar maak je je druk over. Deze feiten zullen de fans niet weerhouden naar de McTrek te gaan.
Als mensen bewust zijn wat ze daar precies naar binnen werken heb ik er ook geen problemen mee. Iedereen moet zelf die afweging maken.
Zolang mensen het niet stelselmatig doen zie ik niet in wat er mis is met eten bij de Mc. Zoals met alles in het leven geldt, met mate...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door JWM »

Ik begin geen kruistocht tegen de McDonalds hoor. Ze moeten alleen eens stoppen met die geraffineerde kindermarketing.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Suus »

Ik ben bang dat ze dat niet vrijwillig gaan doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Aking »

Nooit zelfs...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 31 gasten