Mag ik even kwijt #171

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door waldo79 »

Aha, ze zijn naar het buitenland vertrokken. En inderdaad hoef je niet de hoofdprijs te betalen. En van onze vooroordelen niks aantrekken.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door deadlock »

baladid schreef:Bij de Turkse voetbalvereniging "FC Jeugd" te Ede schijnen ze ook lekker turks eten tijdens de wedstrijden te verkopen.
Ik ben nog nooit een Turks gerecht tegengekomen waar ik het niet mee kon vinden :$
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Het lijkt toch echt een baan in de grote stad te gaan worden anders. En wat moet ik met een tuin, al dat onderhoud :')
Ik woon in een heel klein dorp op het platteland, en ik heb geen tuin :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Ede ten zuiden van het spoor is vooral heel burgerlijk, van Noord-Ede kan ik niets zeggen behalve dat er een goede bezorgchinees zit: China Town Ede.
Bestaat Café Intercity nog? met echte treinbankjes... *bus*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Fles »

Ede had eigenlijk Hede moeten heten.

Om meer in lijn te zijn met verwerpelijke gehuchten als Hilversum, Helmond en Heerlen. Gewoon GEEN prettige plek om te zijn, hoe je het wendt of keert
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Obus »

Vinny schreef:
Bee schreef:Het lijkt toch echt een baan in de grote stad te gaan worden anders. En wat moet ik met een tuin, al dat onderhoud :')
Ik woon in een heel klein dorp op het platteland, en ik heb geen tuin :)
In België had ik ooit 2000 m2 grond. En nee, dat was daar niet disproportioneel veel. Gelukkig verdiende ik wel genoeg voor een tuinman...
De mortuis nil nisi bene
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Thom91 »

Kan me dat totaal niet voorstellen.
Komt wel goed schatje.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Obus »

Moet je even op een huizenwebsite kijken (http://www.immoweb.be/nl/gallery?xtypel ... arent=true voor huizen met meer dan 20 are grond tussen de drie en de vier ton - geeft 237 zoekertjes). En ja, naar Nederlandse normen is dat absurd veel, maar het bestaat. Mijn buren aldaar hadden zo'n 13 are als ik mij niet vergis. Grote tuinen en grote huizen voor weinig geld - welkom in België!
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Suus »

Belgen wonen dan ook belachelijk groot, het is het Amerika van Europa op dat punt. Dat én het gebrek aan ruimtelijke ordening zal ze bij de huidige snelheid van klimaatverandering behoorlijk gaan bezuren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door waldo79 »

Even relativerend: Vlaanderen maakt nu meer werk van een meer doordachte inrichting van de openbare ruimte 8-)
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Obus »

Bee schreef:Belgen wonen dan ook belachelijk groot, het is het Amerika van Europa op dat punt. Dat én het gebrek aan ruimtelijke ordening zal ze bij de huidige snelheid van klimaatverandering behoorlijk gaan bezuren.
De Belgen hebben tegenwoordig meer ruimtelijke ordening dan je denkt hoor, Bee. De tijden van het wilde westen qua bouwen zijn daar over: vergunningen zijn moeilijk te verkrijgen (vaak heb je toestemming van de provincie (!) nodig) en het aantal attesten neemt hard toe (energie, water, veiligheid, grond, elektriciteit, mazout ivt, conformiteit aan regelgeving, bouw). Ze zijn tegenwoordig best strikt als het om zelf bouwen gaat, verneem ik van mijn Belgische collega's.

En verder wonen Nederlanders relatief zeer dicht opeengepakt, als haringen in een ton. Nederland heeft voor een dichtbevolkt land nog ontzettend veel open ruimte, maar dat heeft wel als gevolg dat in de bebouwde gebieden de concentraties zeer hoog zijn.

Tot slot: ik begrijp dan ook de Nederlanders niet als zij een klein rijtjeshuis met een zakdoekje grond van drie ton kopen, in België heb je dan een vrijstaande 'woonst' met flinke tuin, waar je in Nederland grif het dubbele voor betaalt.
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Hainje »

Nederland in een notendop eigenlijk:

Afbeelding

:P
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Suus »

De huizenprijzen waren te hoog en de leningen te makkelijk verstrekt, dat werd mij in 2006 al op de middelbare school verteld bij Economie 2.

Maar verder is er niets mis met rijtjeshuizen, ik heb 18 jaar van mijn leven in een rijtjeshuis uit begin jaren '70 met een tuintje en een schuurtje doorgebracht en een onbekommerde jeugd gehad. Van mij mag je een vrijstaand huis de voorkeur geven, maar veel Nederlanders zijn uitermate tevreden met het aanbod in Nederland. Ik geniet van de vele vrije ruimte die we in Nederland nog hebben en ben dan ook erg blij dat mijn woonplaats tot de pioniers behoort die kantoren succesvol opruimen voor nieuwe woningen zodat de vrije ruimte niet krimpt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Thom91 »

Belgie is en blijft een derde-wereldland, en daarmee heb je het eigenlijk wel goed samengevat.
Komt wel goed schatje.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door baladid »

In sommige Duitse regios hebben de mensen ook veel land. Mijn oma heeft rond huis iets van 10 are (1000m²), en dat is niet onnormaal daar. Ook hebben veel mensen daar nog land buiten het dorp - veel mensen weten zelfs niet eens waar hun land ligt ;-) Ik ken een bos waar ergens een are van onze familie is - maar vraag me niet waar precies en de enige die het wist is dood - we moeten dus eens het kadaster induiken.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Thom91 »

Ik las dat boerin Bertie ook veel land heeft :)
Komt wel goed schatje.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Ronald »

Obus schreef:
Tot slot: ik begrijp dan ook de Nederlanders niet als zij een klein rijtjeshuis met een zakdoekje grond van drie ton kopen, in België heb je dan een vrijstaande 'woonst' met flinke tuin, waar je in Nederland grif het dubbele voor betaalt.
Hartstikke fijn ja, maar dan wordt het wel een pesteind elke dag naar het werk :S Zo simpel zit de wereld dus niet in elkaar.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door deadlock »

Obus schreef:Tot slot: ik begrijp dan ook de Nederlanders niet als zij een klein rijtjeshuis met een zakdoekje grond van drie ton kopen, in België heb je dan een vrijstaande 'woonst' met flinke tuin, waar je in Nederland grif het dubbele voor betaalt.
Eén woord: Hypotheekrenteaftrek.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #170

Bericht door Ronald »

Thom91 schreef:
deadlock schreef:Alle Samsungs zijn fucking ruk, na een jaar kan je er helemaal niets meer mee, zelfs je reet afvegen is teveel gevraagd.
Ik ben er ook wel klaar mee ja.. Nog 14 maanden 'genieten' van mijn S5 en dan maar een ander merk zoeken..
Ik heb een HTC One, maar na elke update heb ik er meer problemen mee. Nu werkt de camera niet meer. Het duurt niet lang meer of ik pleur dat ding de gracht in :evil:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Z2N »

Heb toch de beste schoolkeuze gemaakt: als deel van de muziekles zit ik nu (privilege van examenklassen denk ik) te genieten bij de North Sea Jazz club in Amsterdam! :D
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Ardan »

Ergerlijk. Zit tussen Apd en Amf, en moet plassen. Enige wc in de trein zit op slot. Geen sticker 'defect'. Zwartrijder erop? Gelukkig stap ik zo over in een andere trein en hoef ik niet zo heeeel erg nodig, maar vervelend is het wel :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Daniel »

En anders heeft station Amersfoort ook nog een prima toiletvoorziening :wink: Maar kan het me voorstellen, da's wel een nadeel van slechts één toilet in een ICM-III.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Ardan »

De VIRM-4 die ik na Amf kreeg, met twee werkende wc's, was wel een opluchting :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Suus »

Dat is ook meer een wonder dan een gebruikelijk feit bij een VIRM-4. Ik ben ooit nog eens in Weert uitgestapt nadat ik vanaf Heerlen mijn plas had moeten ophouden. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:Ergerlijk. Zit tussen Apd en Amf, en moet plassen. Enige wc in de trein zit op slot. Geen sticker 'defect'. Zwartrijder erop? Gelukkig stap ik zo over in een andere trein en hoef ik niet zo heeeel erg nodig, maar vervelend is het wel :P
Ik heb serieus wel eens tegen een deur staan pissen nadat ik eerst in Harderwijk naar het andere treinstel ben gerend, in Amersfoort ben overgestapt en toen weer tegen twee dichte toiletten aanliep. Krijg dan maar de tering. Of dat of in m'n broek. En ik was compleet nuchter.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 163 gasten