Mag ik even kwijt #173

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor Thom91 » Za 07 Mar 2015, 07:49

Ben je dronken?
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor marvinkok » Za 07 Mar 2015, 10:48

OmniLezer schreef:Kan ik kwijt dat Arriva een trendzetter is. Elke keer komen zij met de meest "exotische" materieel dat er is. Niemand is ooit met een Irisbus Crossway, Scania OmniLink, Volvo 8900 en VDL Citea LLE totdat zij het deden. En van de Wright Commander en de Dennis Dart heeft niemand iets over gehoord bij anderen.

Als men iets wilt zeggen over connexxion met een scania, is dat wel leuk, maar Arriva had ze als eerst in een bestelling. Een grote althans.

Mwoa... Het is dat er geen Ambassadors meer gemaakt werden dus kom je automatisch bij de LLE uit. Zelfde geldt voor de Volvo 8900.

Klaasje
Berichten: 5988
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor Klaasje » Za 07 Mar 2015, 10:53

Jup, de 8900 is de opvolger van de 8700 die nu juist weer door Connexxion voor het eerst op grote schaal is gebruikt. Wat dat betreft is het GVB misschien wel vernieuwender met de Citea CLF en de gelede variant.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31486
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor Suus » Za 07 Mar 2015, 11:11

Connexxion was de eerste Nederlandse vervoerder die de Citea in serie kocht. Het waren er maar tien stuks voor de Zaanstreek maar het zijn wel de enige in Nederland met het oude driehoekige front.

GVB was de tweede vervoerder in Nederland, wel met een veel grotere serie (70 stuks) en de eerste met het hamsterfront. GVB was wel de eerste afnemer in Nederland van de Citea met Euro6-motoren en de eerste (en tot nu toe wereldwijd enige) afnemer van de gelede Citea.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4438
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor JWM » Za 07 Mar 2015, 12:16

Was Cxx ook niet eerder met de hamster-citea voor de 320?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31486
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor Suus » Za 07 Mar 2015, 12:22

Ik had daar december 2011 in mijn hoofd maar het was juni 2011, dan was Connexxion inderdaad eerder.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor marvinkok » Za 07 Mar 2015, 12:44

Oja, CXX natuurlijk ook de eerste met hybride-Citea's in Twente...

Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: Do 22 Dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor Stéphane » Za 07 Mar 2015, 13:45

deadlock schreef:Bedankt! Ik doe m'n best mooie foto's te maken, maar dat moet wel goedkomen met de leuke camera die ik van Fles meeheb :D

Wat heb je gekregen? Ik denk er namelijk over om een nieuwe te kopen, dus ik kan wel tips gebruiken. :D
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11132
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor Meltrain » Za 07 Mar 2015, 17:02

Bee schreef:Connexxion was de eerste Nederlandse vervoerder die de Citea in serie kocht. Het waren er maar tien stuks voor de Zaanstreek maar het zijn wel de enige in Nederland met het oude driehoekige front.

Niet helemaal. Ook de RET heeft er twee (404 en 405).
Daarnaast dacht ik dat het GVB er ook nog zo één heeft, maar ik vermoed dat die dan al weg is.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9086
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor Michael » Za 07 Mar 2015, 18:29

Karl schreef:Is de milkshakemachine weer kaduuk dan?


Nee hoor. Beide machines hebben afgelopen week groot onderhoud gehad.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Erik1100
Berichten: 171
Lid geworden op: Do 29 Jan 2009, 20:43

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor Erik1100 » Za 07 Mar 2015, 18:34

Vandaag is de oorspronkelijke SGM 2001 40 jaar oud geworden. Zoals bekend is dit nu de 2111.

KM46
Berichten: 8060
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor KM46 » Za 07 Mar 2015, 18:50

Is dat materieel al zo oud :o :shock: ?

En waarom zijn deze stellen hernummerd bij de revisie?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31486
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor Suus » Za 07 Mar 2015, 19:00

SGM is hernummerd om ze gedurende de periode dat ze gereviseerd werden makkelijker uit elkaar te kunnen houden. Gereviseerd materieel mocht namelijk lange tijd niet gecombineerd worden met materieel dat dat nog niet was, o.a. omdat de remleidingen van ongereviseerd materieel vervuild waren.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11132
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor Meltrain » Za 07 Mar 2015, 19:10

En SGM-II is bij de revisie met 110 (i.p.v. 100) opgehoogd, om verwarring met SM '90 te voorkomen (dat toen al ruim een jaar buiten dienst was). :')
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor Daniel » Za 07 Mar 2015, 19:59

Meltrain schreef:Niet helemaal. Ook de RET heeft er twee (404 en 405).
Daarnaast dacht ik dat het GVB er ook nog zo één heeft, maar ik vermoed dat die dan al weg is.

Er hebben wel her en der Citea's met het oude front als prototype rondgereden. O.a. bij Veolia nog en wellicht nog meer vervoerders.

Onder exotisch materieel bij Arriva zou ik toch vooral de Wright Commander (en Cadet ook nog) en Dennis Dart plaatsen, maar dat had meer met hun toen nog meer een Engels bedrijf zijn te maken. En tja, dat die bussen niet elders in Nederland reden lag meer aan de bussen dan aan dat Arriva een trendsetter zou zijn :P
Scania-bussen waren er trouwens al geweest her en der in het land voordat Arriva daar mee kwam. Grootste serie betrof waarschijnlijk een stel stadsbussen in Zwolle op Scania chassis, maar in midden-Nederland hebben er ook een stel gereden.

Qua midi's was Arriva dan weer wel de eerste met de Irisbus GX127, maar ook dat is bij een beperkte serie gebleven. Optare heeft het wat dat betreft beter gedaan in Nederland en is al sinds de eersten met het stuur rechts bij BBA in Harderwijk kwamen te rijden aanwezig gebleven in Nederland.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 894
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor nvdw » Za 07 Mar 2015, 20:06

Nu Solaris een Nederlandse vestiging heeft, ben ik wel benieuwd hoe snel we die bussen in Nederlandse dienst gaan zien.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11132
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor Meltrain » Za 07 Mar 2015, 21:42

In december gaat de nieuwe concessie HWGO in, dus misschien vanaf dan? :P
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3728
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor Z2N » Za 07 Mar 2015, 22:28

Ik ben vandaag in Parijs, en aangezien ik tijd over had vanavond ben ik gereisd naar de Porte de Vincennes, de plaats waar twee maanden geleden een eind kwam aan de drie dagen van Terreur met een gijzeling in een joodse supermarkt. Ik ken deze wijk goed, dus toen ik eenmaal daar was kwam er ineens een ongekende vlaag van emotie over mij heen. Het is eng hoe snel je gevoel verandert op zo'n plek... :(
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2014, 13:14

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor Obus » Za 07 Mar 2015, 22:34

Sterkte. Ik ken het gevoel; jaren geleden zijn zich ooit twee kennissen van mij bij een auto-ongeluk om het leven gekomen. Op de plek des onheils kreeg ik ook een naar gevoel. Hoe zinloos kan een onfortuinlijke dood het leven maken. Merde.
De mortuis nil nisi bene

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31486
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor Suus » Zo 08 Mar 2015, 12:04

Meltrain schreef:En SGM-II is bij de revisie met 110 (i.p.v. 100) opgehoogd, om verwarring met SM '90 te voorkomen (dat toen al ruim een jaar buiten dienst was). :')

Administratieve systemen willen verwijzingen naar oude nummers nog wel eens lang vasthouden. Nieuwe nummers gebruiken in plaats van gaten vullen is dan ook helemaal heen vreemde gewoonte.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3746
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor JeffreyMeijer » Zo 08 Mar 2015, 12:05

Obus, wat voor idioot ben je. Er kijken minderjarigen mee op dit forum.
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 2290
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor dylanwild94 » Zo 08 Mar 2015, 12:19

Bee schreef:GVB was de tweede vervoerder in Nederland, wel met een veel grotere serie (70 stuks) en de eerste met het hamsterfront. GVB was wel de eerste afnemer in Nederland van de Citea met Euro6-motoren en de eerste (en tot nu toe wereldwijd enige) afnemer van de gelede Citea.
In omgeving van Roeselare(B) rijdt ook een Citea SLFA bij een pachter. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5576
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor Hainje » Zo 08 Mar 2015, 14:06

JeffreyMeijer schreef:Obus, wat voor idioot ben je. Er kijken minderjarigen mee op dit forum.

Heeft hij porno geplaatst hier dan? :o
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor Ennes » Zo 08 Mar 2015, 14:27

JeffreyMeijer schreef:Obus, wat voor idioot ben je. Er kijken minderjarigen mee op dit forum.


Niet alleen minderjarigen, ook treinpersoneel die in hun werk helaas te vaak dergelijke beelden hebben moeten zien.
En daar dus ook niet nog even zomaar mee geconfronteerd willen worden.

In mijn ogen zit er niet alleen een steekje bij hem los, maar heeft er nooit iets vastgezeten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9086
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Mag ik even kwijt #173

Berichtdoor Michael » Zo 08 Mar 2015, 14:29

Het is heerlijk weer om een rondje te fietsen. Alleen moet ik zo werken dus dan hou ik het maar bij fietsen naar het werk 8-)
Vaste reiziger van Arriva Brabant.


Terug naar “OV Ontmoetingspunt”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten