Het grote computertopic! #16

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Thom91 »

Afbeelding
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Daniel »

Dit is hier ook via de wifi, abonnement is voor 40 Mb/s...

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hendrik »

Wedstrijdje 'Wie heeft de snelste' ofzo? :?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

Win ik toch, vandaag twee 10Gbit firewalls geïnstalleerd :P
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door STF »

Ik vind de uploadsnelheid opvallend hoog bij jullie testresultaten, is kennelijk in Nederland een beetje anders dan in Luxemburg.

Bekabeld:
Afbeelding

Draadloos:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door STF op di 14 apr 2015, 04:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Daniel »

Geen glasvezelverbinding daar zeker? Die zijn symmetrisch, vandaar de stukken hogere uploadsnelheid.
Vind net nog het linkje van de test met de VDSL-verbinding die ik hiervoor had terug, dat maakt nogal een verschil.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

Nee hoor, dat hangt van de gebruikte techniek af. De technieken achter ADSL en Kabel zijn eigenlijk per definitie niet synchroon. Glasvezel meestal wel en SDSL is dat ook maar die kom je hier maar weinig tegen.

Edit: wat Daniel zegt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Suus »

Vergeleken met jullie testjes surf ik op een 56K-modem. Ach, het werkt tenminste, dat ik wel eens anders geweest :')
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door STF »

Het maakt in Luxemburg totaal geen verschil of je wel of geen glasvezel hebt, de uploadsnelheid is nooit meer dan de helft van de downloadsnelheid.
De meest gebruikelijke abonnementen die in Luxemburg mogelijk zijn:

8 down / 0,5 up
12 down / 0,65 up
18 down / 0,8 up

30 down / 10 up
100 down / 50 up
200 down / 100 up
1000 down / 500 up

Bij ons ligt er glasvezel tot vlak voor de deur maar het laatste stukje (20 meter schat ik) loopt over vier koperdraden.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

Dat heeft meer te maken met het zwakzinnige beleid dan met iets anders. Die datalimieten zijn ook zo Belgisch. Alsof Brussel afgeeft tot over de grens.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door STF »

Het is echt opvallend dat alle vier de Luxemburgs internetproviders vrijwel hetzelfde hanteren aan download en uploadsnelheid, alsmede datalimiet en prijs.

Eltrona wijkt wel iets af met de snelheden, die heeft geloof ik o.a. 240 down / 30 up in het "assortiment".
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door STF »

Is verder ook eigenlijk meer dan zat, als de uploadsnelheid de helft van de downloadsnelheid is.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hendrik »

Hier 6.61Mb/s download en 0.85Mb/s upload. :')
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door chemie »

Nog minder dan Hendrik :)

5.06 Mb/s down en 0.85 Mb/s up. Over enkele jaren komt er glasvezel naar de periferie van het platteland dan zal het veranderen :D
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Geert »

Laat ze het eerst maar eens in de grote stad aanleggen. Helaas staat mijn buurt in Den Haag voorlopig niet op de planning, en max. 16 mbit/s voor ADSL is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Afgeschreven KPN-troep :N
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Laat ze het eerst maar eens in de grote stad aanleggen. Helaas staat mijn buurt in Den Haag voorlopig niet op de planning, en max. 16 mbit/s voor ADSL is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Afgeschreven KPN-troep :N
Niet zo hebberig jullie. Ga maar verhuizen jullie. Eerst in de middelgrote steden want anders kan je de periferie niet bereiken natuurlijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door chemie »

deadlock schreef:
Geert schreef:Laat ze het eerst maar eens in de grote stad aanleggen. Helaas staat mijn buurt in Den Haag voorlopig niet op de planning, en max. 16 mbit/s voor ADSL is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Afgeschreven KPN-troep :N
Niet zo hebberig jullie. Ga maar verhuizen jullie. Eerst in de middelgrote steden want anders kan je de periferie niet bereiken natuurlijk.
In Winterswijk is er al glasvezel...... Hier gaat toch iets mis dan. het buitengebied staat hier op de planning in de toekomst als in een enkele jaren. Winterswijk is nou niet echt place of all places :X
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door deadlock »

Ik zei middelgrote steden, niet gehuchten :evil:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door deadlock »

Nou jah, aan de andere kant, Winterswijk had vroeger een immens emplacement en vrij veel grensoverschrijdend goederenverkeer, waarbij de DB-stoomloc met enige regelmaat meehielp om de zware treinen over de bult te duwen omdat de NS dacht dat dat wel prima kon met een 2400 :')
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door chemie »

Eens.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Daniel »

Hier ligt 't glasvezelkabeltje ook pas een jaar of twee, was geloof ik zo ongeveer de eennalaatste wijk in Amersfoort die aangesloten werd. In Dordrecht lag voor ik in 2010 verhuisde dan juist al weer een aantal jaren een glasvezelnet.
Valt me trouwens nog mee wat er hier nu aan snelheid verloren gaat door de paar meter netwerkkabel die vanaf m'n meterkast (aan de gangkant) slingerend via een gat in de muur, de keuken en nog een gaatje in een muur naar m'n router toe loopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Geert »

deadlock schreef:
Geert schreef:Laat ze het eerst maar eens in de grote stad aanleggen. Helaas staat mijn buurt in Den Haag voorlopig niet op de planning, en max. 16 mbit/s voor ADSL is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Afgeschreven KPN-troep :N
Niet zo hebberig jullie. Ga maar verhuizen jullie. Eerst in de middelgrote steden want anders kan je de periferie niet bereiken natuurlijk.
Neem je die zendmast waar ik op uitkijk dan ook mee naar de middelgrote steden? ;)
Zonder gekheid: ik snap best dat glasvezel aanleggen een flinke investering is, maar ADSL is binnen nu en 2 jaar echt niet meer concurrerend. Ik heb geen zin om over te stappen naar Ziggo omdat ik over het algemeen heel tevreden ben over XS4ALL (en sinds de laatste tijd een stuk minder over Ziggo), alleen die bandbreedte is gewoon te laag... Leg dat op zijn minst nieuwe straatkasten aan in plaats van het prehistorische systeem met een wijkcentrale 2 kilometer verderop.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door deadlock »

Daniel schreef:Valt me trouwens nog mee wat er hier nu aan snelheid verloren gaat door de paar meter netwerkkabel die vanaf m'n meterkast (aan de gangkant) slingerend via een gat in de muur, de keuken en nog een gaatje in een muur naar m'n router toe loopt.
Dat zou niet mogen, snelheidsverlies. Het is net als met digitale TV; wel of niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Neem je die zendmast waar ik op uitkijk dan ook mee naar de middelgrote steden? ;)
Ja graag, misschien heb ik dan eindelijk goed 3G.
Zonder gekheid: ik snap best dat glasvezel aanleggen een flinke investering is, maar ADSL is binnen nu en 2 jaar echt niet meer concurrerend. Ik heb geen zin om over te stappen naar Ziggo omdat ik over het algemeen heel tevreden ben over XS4ALL (en sinds de laatste tijd een stuk minder over Ziggo), alleen die bandbreedte is gewoon te laag... Leg dat op zijn minst nieuwe straatkasten aan in plaats van het prehistorische systeem met een wijkcentrale 2 kilometer verderop.
Yep. Die investeringen staan al wel gepland hoor, maar ze combineren het vaak met andere werkzaamheden. Hier krijgen straten te pas en te onpas glasvezel omdat ze met het riool bezig gaan bijvoorbeeld.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #16

Bericht door Daniel »

Ik heb het ook nooit echt fysiek getest hoor, maar had verwacht er toch wel ietsjes van te merken. De test zegt wat anders echter. Maar een gedoe was het wel om die kabel te leggen: kwam een steenboor van zo'n 20 cm lang aan te pas. Die boor + boormachine pasten samen ook maar net in het nisje in m'n keuken waar de kabel nu binnenkomt.

@Geert: bij jou nooit snelheidsverhogingen geweest dan? Ik ben hier sowieso één keer al in snelheid omhoog gegaan toen ik nog ADSL had, later is dat nog geupgrade naar VDSL. En tussentijds nog een aanbod van XS4All om me over te laten zetten naar een goedkoper abonnement waarmee ik na een snelheidsverhoging die bij mij niet plaats kon vinden alsnog dezelfde snelheid kon houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten