Wat kijken we vandaag?

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door jelmerrr »

Je hebt toch analoog? Hoezo moeten ze dan digitaal signaal fixen?

Ps KPN werkt ook prima trouwens
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Ferdinand »

Analoog verdwijnt binnenkort en wordt nu steeds slechter. We zitten hier nu op standje 1990. Wij zouden graag willen overstappen op digitaal als het zou werken.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door julsteren »

Ik dacht dat ik in een afgelegen gebied leefde, maar dat bij jullie in 't weeest'n de TV zo verdomd slecht is (al worden wij hier al jaren in de watten gelegd met best goede glasvezel) :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Ferdinand »

Zo zien alle analoge kanalen (behalve 1,2 en 3) eruit. Dramatisch slecht dit. Digitaal geeft alleen de melding dat er geen signaal is. De televisie is twee maanden oud dus dat is het niet. In mijn dorp is er iets ernstig mis met het signaal.Afbeelding
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door TomSteyl »

Uitgerekend hier geven alleen de publieke zenders een storing (vastlopend beeld telkens).
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door cassie127 »

julsteren schreef:Ik dacht dat ik in een afgelegen gebied leefde, maar dat bij jullie in 't weeest'n de TV zo verdomd slecht is (al worden wij hier al jaren in de watten gelegd met best goede glasvezel) :')
Genoeg aanbod hier ja via de glasvezel. Prijs ligt ook gelijk fors lager in vergelijking met Ziggo
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Suus »

Ferdinand schreef:Analoog verdwijnt binnenkort en wordt nu steeds slechter. We zitten hier nu op standje 1990. Wij zouden graag willen overstappen op digitaal als het zou werken.
Digitaal werkt toch prima? Ik heb een UPC Mediabox HD van Ziggo onder de TV (geen Horizon aka Mediabox XL) en het werkt uitstekend, en dat terwijl ik de splitter internet/televisie niet in de meterkast maar in de woonkamer in de tv-aansluiting geduwd, omdat ik de kabel in de meterkast zelfs met een tang niet los kreeg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Hainje »

Wederom de PLEX-server van mijn halfbroertje open getrokken. Gisteren The Theory of Everything, met Eddie Redmayne als Stephen Hawking. Deze acteur ken je wellicht ook van "Fantastic Beasts and Where to Find Them.

Vandaag ga ik de drie uitgebrachte films van The Maze Runner denk ik maar eens bekijken. Al zie ik nu dat deze films op IMDB een waardering rond de 6,5 krijgen, dus nog maar zien of ik tot de derde film kom.
🍉
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Ferdinand »

Ik houd het simpel vandaag: Wegmisbruikers!
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Ferdinand »

Ik kijk normaliter nooit SBS6, maar ligt het nou aan mij of is er meer reclame dan programma?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door ODRAIL »

Dat klopt ja. Er is op SBS 6 meer reclame dan dat er er programma is :shock: :? :wink: .

Zelf kijk ik ook nooit naar zenders van SBS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Hainje »

Ferdinand schreef:maar ligt het nou aan mij of is er meer reclame dan programma?
Volgens de Mediawet(?, kijkt vragend naar Suus) mag een zender niet meer dan 12 minuten per uur aan reclame uitzenden. Zowel de publieke als de commerciële halen die tijd vaak wel op primetime. Het verschil zit hem vooral in het feit dat de publieke alles tussen de programma's doen en de commerciële er tussendoor. Ook zijn de commerciëlen erg goed in "wat er voor/na de reclame gebeurde/komt"-stukjes. Daardoor lijkt het uiteindelijk net alsof de commerciëlen een groot reclameblok zijn.
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door ODRAIL »

De "wat er voor/na de reclame gebeurde/komt"-stukjes" tellen overigens niet meer als reclame zendtijd.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door cassie127 »

Ik kan mij bij RTL altijd zo irriteren aan de RTL promo's midden in het reclameblok. Dan denk je dat het eindelijk voorbij is maar nee, daarna gaat de reclame vrolijk verder
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Ardan »

Of verkapte reclame van een kledingmerk dat je tussen het nieuws en het weer ziet, of tussen Late Night en het nieuws, met Fred van Leer. Er wordt gedaan alsof het een tv-programma is maar het is gewoon een slecht geacteerde lange reclame :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Z2N »

RTL hoeft zich niet aan de Nederlandse mediawet te houden door de Luxemburgse uitzendlicentie, zij kunnen iets meer flikken. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door dylanwild94 »

Hainje schreef: "Fantastic Beasts and Where to Find Them."
Op deze film zijn ze trouwens al bezig met een vervolg. *O*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Hainje »

Ik weet. :D

Deel 2 van Maze Runner is een beetje een lachwekkende zombiefilm eigenlijk.

Deel 3 is verder op zich wel oké, maar de eerste blijft eigenlijk wel de beste. Het blijft nog wel het meeste bij het basisprincipe.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Suus »

Hainje schreef:
Ferdinand schreef:maar ligt het nou aan mij of is er meer reclame dan programma?
Volgens de Mediawet(?, kijkt vragend naar Suus) mag een zender niet meer dan 12 minuten per uur aan reclame uitzenden.
In de Mediawet wordt dit inderdaad genoemd als een limiet van 20% reclame per klokuur...
Z2N schreef:RTL hoeft zich niet aan de Nederlandse mediawet te houden door de Luxemburgse uitzendlicentie, zij kunnen iets meer flikken. :wink:
... en die limiet geldt ook voor RTL, want deze limiet in de Mediawet is gebaseerd op richtlijn 2010/13/EU artikel 23 lid 1. De limiet geldt daarmee ook voor RTL!

Net zoals de verplichting voor duidelijke bumpers rondom reclameblokken, het verbod op TV-reclame voor medicijnen op recept, een verbod op tabaksreclame op TV en een maximum-aantal reclameonderbrekingen van één per 30 minuten voor nieuwsprogramma's, kinderprogramma's en uitzendingen die als film zijn aan te merken. Europa, beschermheer van alle TV-kijkers :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Daniel »

Ach, ze weten de kijkers toch wel lastig te vallen met zoveel mogelijk reclame. Huidige trend is een reclameblok een kwartier na het begin en voor het einde van een programma. Dan kunnen ze er alsnog twee kwijt in een programma van een uur.
Al is National Geographic nog het ergste: daar duurt een programma van een uur opeens nog maar een half uur als je de reclame doorspoelt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door ArrivaBas »

Suus schreef:een maximum-aantal reclameonderbrekingen van één per 30 minuten voor nieuwsprogramma's, kinderprogramma's en uitzendingen die als film zijn aan te merken.
Voor mijn gevoel houdt RTL8 zich daar met vlag en wimpel niet aan als zij The Sound of Music uitzenden... :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:... en die limiet geldt ook voor RTL, want deze limiet in de Mediawet is gebaseerd op richtlijn 2010/13/EU artikel 23 lid 1. De limiet geldt daarmee ook voor RTL!
Een richtlijn zeg je. Landen in de EU kunnen zelf bepalen of een richtlijn uitgevoerd wordt ja of nee. En of er naar deze richtlijn wetgeving voor het betreffende land nodig is of niet.

En in dit geval heeft Luxemburg naar deze richtlijn geen eigen wetgeving gemaakt. En ook voert het de richtlijn niet uit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Suus »

KM46 schreef:Landen in de EU kunnen zelf bepalen of een richtlijn uitgevoerd wordt ja of nee.
Nee. Lidstaten van de EU zijn volgens het werkingsverdrag verplicht de richtlijnen om te zetten in een nationale uitvoering, meestal een wet.

Nog maar even een korte cursus EU-terminologie dan:
  • Europese Verordening: wetgeving van de EU die in alle lidstaten van toepassing wordt. Landen moeten niet zelden nationale wetgeving daarop aanpassen.
  • Europese Richtlijn: moet door de lidstaten individueel worden omgezet in uitvoerende maatregelen. De keuze is aan de lidstaat hoe dit gedaan wordt. In Nederland wordt vaak een aanpassingswet gemaakt die diverse andere wetten aanpast om aan de richtlijn te voldoen.
  • Europees Besluit: Toepassing van een regel in het algemeen of een adressant in het bijzonder, bijvoorbeeld een boete, een ontheffing of een verbod.
  • Europese Aanbeveling: advies van een Europees orgaan om aanpassingen te maken aan bindende wetgeving, loopt meestal vooruit op een richtlijn of verordening.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door ODRAIL »

Ja ... landen kunnen hierop ook wetgeving maken waarin staat dat bepaalde EU richtlijnen niet voor de desbetreffende landen gelden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Wat kijken we vandaag?

Bericht door Suus »

De EU is bedoeld om voor inwoners en bedrijven in alle lidstaten een gelijkwaardig stelsel van rechten, plichten en bescherming te creëren. Richtlijnen implementeren door te zeggen dat ze niet van toepassing zijn ondermijnt dit principe en is daarom ook niet mogelijk. De Europese Commissie heeft een afdeling die toeziet op een ordentelijke implementatie van richtlijnen door de lidstaten en start geregeld procedures om lidstaten op dit punt in het gareel te krijgen.

Ook RTL moet zich dus gewoon aan de verplichtingen mbt televisiereclame houden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 23 gasten