Eurovisiesongfestival 2015

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Suus »

Vandaag is de eerste halve finale van het Eurovisiesongfestival 2015. Dit jaar rechtstreeks vanuit Wenen na de winst van Conchita Wurst vorig jaar. Voor Nederland doet dit jaar Trijntje Oosterhuis mee, en zij is al vrij vroeg tijdens de eerste halve finale aan de beurt.

Samenvattingen van de recensies uit de Volkskrant van vandaag op volgorde van optreden vanavond.
  1. Moldavië - Eduard Romanyuta - I Want Your Love: 22-jarige jongeman uit Oekraïne, een kruising tussen Bieber en Dreetje Hazes. De videoclip is spectaculair, maar het liedje dendert een beetje door. Cijfer: 5.
  2. Armenië - Genealogy - Face The Shadow: De mevrouw die het refrein zingt heeft een prettige Christina Aguilera-vibrato, maar verder is het nummer een ranzige orgie van mini-operette dat meer lijkt op vijf liedjes van een slechte Within Temptations-Coverband tegelijkertijd. Cijfer: 5.
  3. België - Loïc Nottet - Rhythm Inside: Sterk spel. Jeugdige finalist van The Voice Belgique, geen inspiratieloze ballad en lijkt net niet teveel op Royals van Lorde. Fijn, zulke onderburen. Cijfer: 8.
  4. Nederland - Trijntje Oosterhuis - Walk along: Kraakhelder nummer, twee goede hoofs en goede smaak. De zwakte is dat het 1,5 keer te langzaam wordt uitgevoerd en te ouderwets overkomt. Alleen goede visuals kunnen ons nog redden. Cijfer: 7,5.
  5. Finland - Pertti Kurikan Nimipäivät - Aina mun pitää: Als de wereld in 2014 klaar was voor een vrouw met baard, dan is de tijd nu rijp voor punkers met een beperking. De Finse rockvariant van de Jostiband hekelen in hun nummer van 1,5 minuut de sleur van alledag ('Ik moet altijd opruimen, ik moet altijd de afwas doen, ik moet altijd naar mijn werk'). Dat is een goede punktekst. Cijfer: 7,5.
  6. Griekenland - Maria-Elena Kyriakou - One Last Breath: Pittige ballad (uithaal hier, snik daar) over de liefde. De dramatiek ligt er dik bovenop. Favoriete onderdeel van de bio: de zangeres heeft een academische graad in de Griekse literatuur en is professor. Cijfer: 6.
  7. Estland - Elina Born & Stig Rasta - Goodbye to Yesterday: Als je Stig Rasta heet mag je wel wat minder levensmoe kijken en iets minder monotoon zingen over hoe je wakker werd. Klinkt verder best goed, maar Elina heeft zo'n saaie stem dat je tijdens het tweede couplet met je hoofd op de muteknop in slaap valt. Cijfer: 6,5.
  8. Macedonië - Daniël Kajmakoski - Autumn Leaves: Een nummer vol clichémetaforen. Een aanzwellend pianolied over liefde die niet kapot kon maar toch kapot is, eerste en laatste momenten die pijn doen, een hart dat slaat als een miljoen trommels en een manier om te blijven ademen. Stop maar, we weten genoeg. Cijfer: 4.
  9. Servië - Bojana Stamenov - Beauty never lies: Een jaar na Conchita een nagekomen bericht uit Servië. Je bent leuk Bojana, maar je powerballad ontpopt zich tot een dancestamper. Muziek waarmee je nog jaren mee voorkant in de gay scene van Belgrado. Servië lijkt echter beland in een campy songfestivalretrotrip waar Nederland jaren geleden last van had. Cijfer: 5.
  10. Hongarije - Boggie - Wars for Nothing: Een voor songfestival bescheiden oproep voor wereldvrede, met slechts spaarzame begeleiding. Ze houdt het liedje echter te klein, slaapverwekkend klein. Cijfer: 6.
  11. Wit-Rusland - Uzari and Maimuna - Time: De tijd glijdt als zand door onze vingers en dat laten ze met ernstige gezichten zien. Als Maimuna niet met zand speelt, speelt ze niet bepaald onverdienstelijk viool. Cijfer: 7.
  12. Rusland - Polina Gagarina - A Million Voices: A Million Voices is typisch zo'n nummer dat je lekker op hebt staan terwijl je in het holst van de nacht barbiepoppen aan het verminken bent met kaarsvet en ondertussen met een schuin oog naar de herhaling van Help, Mijn Man Is Klusser! kijkt. En daarom is het zo'n uitstekend Songfestival-liedje. Maar eigenlijk is het één grote verbeten uithaal: WIJ ZIJN RUSLAND EN WE KOMEN MET EEN BOODSCHAP OVER LIEFDE. LUISTER NAAR ONS, LUISTER GODVERDOMME. Cijfer: 5.
  13. Denemarken - Anti Social Media - The Way You Are: Aan het einde van het liedje denk je dat je honderd keer het refrein hebt gehoord, maar na één verplichte luisterbeurs neurie je dit vrolijke, simpele eentonige nummer toch echt mee. Cijfer: 6.
  14. Albanië - Elhaida Dani - I'm alive: The other waiaiai. In de studioversie verpoost dit nummer lang genoeg tussen klaterende bergbeekjes en fraaie doorkijkjes, maar live is het snel doorstoten naar schrille rotsige bergtoppen van hállo! Mijn liefde is episch!! Ik beschik over hele harde uithalen!!! Cijfer: 6.
  15. Roemenië - Voltaj - De La Capat: Deze populaire band wil landgenoten waarschuwen over de gevolgen van werk zoeken in een ander land, een lied naar Geert Wilders hart dus. Dat is niet de enige reden dat te hopen is dat het snel afvalt: het is sentimentele middle-of-the-roadpop gezongen door een kale man met een ringbaardje. Cijfer: 5.
  16. Georgië - Nina Sublatti - Warrior: Veel herrie, met een scheut Game of Thrones en Lara Croft. Het is goed bedoeld, maar te hoog gegrepen. Iemand in Georgië had haar even op Engelse les moeten sturen: Warrior klinkt als warmer, dat is irritant. Cijfer: 4.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door zone2000 »

Trijntje kan prima zingen, maar ik vind het nummer wat ouderwets met het "Why, why-aiaiai, why-aiaiai".

Jammer dat er nu ook gekozen is voor een broekpak dat meer weg heeft van een vuilniszak
Afbeelding
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Jef400 »

Ik vrees dat onze inzending ook de vuilnisbak inkan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door isadora »

zone2000 schreef:Trijntje kan prima zingen, maar ik vind het nummer wat ouderwets met het "Why, why-aiaiai, why-aiaiai".

Jammer dat er nu ook gekozen is voor een broekpak dat meer weg heeft van een vuilniszak
......
Een paar mooie grote gele klompen, en een tulp in d'r haar, en het plaatje is compleet.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door waldo79 »

Misschien wordt het toch één van die twee andere outfits waarmee ze al op de bühne heeft gestaan vorige week. En het liedje kan me niet zo bekoren, maar wie weet komt ze toch door de halve finale heen. Niet dat ik er minder om zal slapen :lol:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Ardan »

Ik werd van die scheurjurk al niet enthousiast maar dit vind ik al helemaal verschrikkelijk. Ben benieuwd vanavond! :D
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door JWM »

Staat dit nog op de nominatie om geschrapt te worden bij de publieke omroep? Qua voetbalrechten blijft er ook nog maar een schamel pakket over.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Meltrain »

Nee, want dit is "cultuur" en de Champions League niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door waldo79 »

^^Het Songfestival is bij uitstek iets wat je commercieel zou kunnen gooien, hoog "entertainment" gehalte.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Suus »

Het wordt gemaakt door de Europese vereniging van publieke omroepen en heeft geen ruimte voor advertenties tussendoor. Het programma is redelijk duur maar heeft ook veel kijkers, meer dan drie miljoen in Nederland vorig jaar. Geen reden kortom om het te schrappen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door MdJ »

En toch... Is twitter de leukste manier van dit te volgen :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Thom91 »

De vrouwen hebben steeds minder aan en de mannen steeds meer lijkt wel _O-
Komt wel goed schatje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Wubbo »

Gaat niet goed dan ;-) Moldavië bewees ook het tegendeel trouwens.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Thom91 »

Er zijn altijd mensen die niet in de pas lopen :P
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Thom91 »

bewbs
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Thom91 »

Het lijkt net een soort dementor
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Z2N »

Ai.

Ai ai ai ai.

Ai ai ai ai.

:N
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Wubbo »

Het is lang niet van alle mannen erg dat ze hun kleren aan houden trouwens.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Thom91 »

Dit was een matige variant op Lordi? :X
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Thom91 »

Griekenland:
Thom91 schreef:bewbs
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Suus »

Thom91 schreef:Dit was een matige variant op Lordi? :X
België? Ja, dat was een mannelijke Lordi idd. Vond het eerlijk gezegd best goed :)

Trijntje was technisch ook top, vond #DeJurk toch wel beter geschikt. Griekenland durft het wel :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Thom91 »

Afbeelding

:lol: :lol: :lol:
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:
Thom91 schreef:Dit was een matige variant op Lordi? :X
België? Ja, dat was een mannelijke Lordi idd. Vond het eerlijk gezegd best goed :)
Nee, ik bedoelde Finland ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Vinny »

Wubbo schreef:Het is lang niet van alle mannen erg dat ze hun kleren aan houden trouwens.
Trijntje had met minder kleren er een stuk charmanter uitgezien dan dat ze er nu uitziet :shock:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2015

Bericht door Suus »

Oh, ik haalde Lorde en Lordi even door elkaar. :oops: Maar #FIN is wel een land van de hardrock/metal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 44 gasten