Het grote computertopic! #17

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door ODRAIL »

Omdat ik nog geen Windows 10 wil hebben.

Ik bepaal zelf wel wat ik op mijn computers draai en niet Microsoft.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door isadora »

Zouden er dan toch nog meer pinguïns bestaan? ls-al ;)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door ODRAIL »

Heb hier geen Linux draaien hoor. Maar gewoon Windows 7 :wink: .
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Een Mac kopen.
Betaal jij voor mij? Afbeelding
🍉
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Hendrik »

KM46 schreef:Omdat ik nog geen Windows 10 wil hebben.
Daarvoor hoef je het icoontje niet te verwijderen. Zolang je niet uitdrukkelijk hebt gekozen voor de optie om Windows 10 te reserveren, zul je Windows 10 (ondanks dat icoontje) echt niet binnenkrijgen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Thom91 »

KM46 schreef:Omdat ik nog geen Windows 10 wil hebben.

Ik bepaal zelf wel wat ik op mijn computers draai en niet Microsoft.
Maar de vraag is vooral waarom, want Windows 10 is sneller én veiliger..
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Klaasje »

Vista was ook sneller en veiliger dan XP weet je nog?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Thom91 »

Van fouten leert men, dat jij blijft hangen in het verleden. Verder zit ik nu al een paar maanden in Windows 10 en het is echt goed.
Komt wel goed schatje.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Hendrik »

Windows 10 is echt niet te vergelijken met Vista...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Daantje »

Heeft windows 10 de lay-out van Windows 8 met dat scherm met die tegels of niet (meer)?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Gekko123 »

Windows 10 heeft die interface nog steeds, maar er kan ook gewoon van een normale desktop-weergave zoals in windows 7 gebruik gemaakt worden inclusief startmenu.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Thom91 »

Daantje schreef:Heeft windows 10 de lay-out van Windows 8 met dat scherm met die tegels of niet (meer)?
Je start eigenlijk zoals je in Windows 7 gewend bent, ik heb die tiles al een tijdje niet meer gezien..
Komt wel goed schatje.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Hendrik »

Windows 10 combineert het oude, vertrouwde menu Start met de tegels.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Geert »

isadora schreef:Zouden er dan toch nog meer pinguïns bestaan? ls-al ;)
Hier nog een pinguïn :Y Linux Mint 17.2, lekker stabiel en ziet er toch goed uit.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door deadlock »

KM46 schreef:Ik bepaal zelf wel wat ik op mijn computers draai en niet Microsoft.
Ja en daarom ben je zo'n enorme prutser als het om computers gaat.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door deadlock »

isadora schreef:Zouden er dan toch nog meer pinguïns bestaan? ls-al ;)
Ik heb openSUSE op een van mijn machines draaien. Vrij fijn.

Verder Windows 7 op de belangrijkste werk-gerelateerde machine omdat anders natuurlijk een specifieke SSL VPN-client niet werkt en Windows 10 op de rest.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door isadora »

Geert schreef:
isadora schreef:Zouden er dan toch nog meer pinguïns bestaan? ls-al ;)
Hier nog een pinguïn :Y Linux Mint 17.2, lekker stabiel en ziet er toch goed uit.
deadlock schreef: Ik heb openSUSE op een van mijn machines draaien. Vrij fijn.
Gaaf, ik dacht werkelijk hier zo ongeveer het buitenbeentje te zijn.
Maar, in tegenstelling tot de door jullie gebruikte smaken draait hier (op die nieuwe turbogamer-laptop) Mageia 5.
Mageia? Ja inderdaad, de fork op het zo ongeveer ter ziele Mandrake/Mandriva.
Ben al Mandrake/Mandriva-gebruiker sinds zo begin 2000. Draaide toen voornamelijk nog Windows (2000), wat ik altijd één van de betere versies heb gevonden van Windows.

Eenmaal meer bekend met Linux en het langzaamaan gebruiksvriendelijker worden van desktopomgevingen, met name KDE, ben ik uiteindelijk helemaal overgegaan nar Linux, zo rond 2005.

Sinds 2011 heb ik me verbonden aan Mageia, met name als moderator voor het internationale forum.

De upgrade naar Mageia 5 was voor mijn laptop een lastige vanwege de aanwezigheid van een "discrete"-NVIDIA-card, naast de Intel-video-chip op het moederbord. Uiteindelijk "with a little help from my friends" draait dat nu allemaal naar wens.
Voor de games die ik af en toe speel (SpeedDreams en FlightGear, ook beide open-source uiteraard) , kan ik nu de NVIDIA inzetten, voor het gewone werk draait Intel-graphics, die wat zuiniger met energie omspringt, en je fans dus wat minder vaak aanspreekt.

Mijn naasten draaien ook allemaal Mageia, en ik kan ze lekker vanuit mijn luie stoel via ssh onderhoud bieden.
Dus eenmaal per week de terminal starten en als root een update-commando geven, om vervolgens alle onderdelen in één klap bijwerken.

Voor Mint-gebruikers is de stap naar Mageia waarschijnlijk groter, dan voor Suse-gebruikers.
Mageia en Suse zijn beide RPM-georienteerd, en Mint maakt gebruik van deb-packages.
Maar éénmaal het Mageia Control Centre gevonden, en daar de juiste repositories ingesteld, zal het allemaal niet zo ingewikkeld blijken.

Mageia is geheel open-community en heeft geen links met welke commerciële, of andere instelling dan ook.
Het is 100% dankzij de inzet van vele vrijwilligers, dat er iedere 9 maanden een nieuwe release beschikbaar komt.

Voor wie eens meer wil weten:
http://www.mageia.org
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Geert »

isadora schreef:Gaaf, ik dacht werkelijk hier zo ongeveer het buitenbeentje te zijn.
Maar, in tegenstelling tot de door jullie gebruikte smaken draait hier (op die nieuwe turbogamer-laptop) Mageia 5.
Mageia? Ja inderdaad, de fork op het zo ongeveer ter ziele Mandrake/Mandriva.
Ben al Mandrake/Mandriva-gebruiker sinds zo begin 2000. Draaide toen voornamelijk nog Windows (2000), wat ik altijd één van de betere versies heb gevonden van Windows.

Eenmaal meer bekend met Linux en het langzaamaan gebruiksvriendelijker worden van desktopomgevingen, met name KDE, ben ik uiteindelijk helemaal overgegaan nar Linux, zo rond 2005.
Geinig :) Ik ben ooit begonnen met Red Hat (ik denk versie 6?) zo rond 2001 en sinds 2005 Debian (ondertussen ook Windows op de desktop, 2000 was inderdaad best OK vergeleken met 98/ME). Debian gebruik ik nog steeds erg graag voor servers (niet kapot te krijgen en apt-get werkt uitstekend). Tussendoor nog Ubuntu en openSuse gebruikt voor mijn laptop en sinds 2011 dus Mint. Mint is in feite een Ubuntu-kloon met wat extra's, dat biedt als voordeel dat ik al jaren geen gezeur meer heb met niet-werkende hardware, drivers of zelf kernels compileren. Vond ik vroeger nog wel leuk maar inmiddels geloof ik het wel :)

Denk overigens dat er nog wel wat meer Linux-gebruikers op het forum zitten maar weet niet of die dit topic lezen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door deadlock »

Windows 2000 Server is echt achterlijk als het om AD gaat. Als je de eigenschappen van één object wijzigt dan synct het álle objecten opnieuw door naar alle replica's. Wtf....

Als desktop OS heb ik er wel heel veel plezier van gehad.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door webguy »

Windows 2000 was anders retestabiel.

Maar goed, hier nog een Mint gebruiker, al moet ik zeggen sat dat op laptop van 5 jaar oud is. In de praktijk ben ik tegenwoordig verliefd Macbook Air van werk.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door ODRAIL »

deadlock schreef:Windows 2000 Server is echt achterlijk als het om AD gaat. Als je de eigenschappen van één object wijzigt dan synct het álle objecten opnieuw door naar alle replica's. Wtf....

Als desktop OS heb ik er wel heel veel plezier van gehad.
Je was niet de enige. Hier heb ik er ook veel plezier van gehad. Hetzelfde geldt nu voor Windows 7. Veel en veel beter als Windows Vista.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door isadora »

Ja, ik weet dat niet zo, en ervaar het als gemiddelde thuisgebruiker ook niet zo.
Windows-versies die veel-en-veel-beter zouden zijn, dan voorgaande.
Een besturingssyteem is voor mij niet veel anders dan een onderlaag, waarmee ik eigenlijk niks doe, eerlijk gezegd.
Voor mij tellen veel meer de applicaties, die voorzien in de functionaliteit, die ik nodig heb.

Daar zit hem vaak ook de kneep, om mensen enthousiast te krijgen voor Linux.
Ze hebben hun vertrouwde Outlook niet meer, of Photoshop, whatever.
Gelukkig is het aanbod open-source alternatieven tegenwoordig schier oneindig, maar het werkt vaak net even iets anders, of juist helemaal niet, of misschien beter.
Hoe dan ook, je hebt tijd nodig, om het je eigen te maken. Voor een nieuwe versie Windows en (vooral) voortvloeiende upgrades van gebaseerde applicaties, zoals Office, is dat niet veel anders.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door waldo79 »

Ik werk nu al een tijdje met OpenOffice. Het bevalt me uitstekend en ik ga geen € 100 per jaar meer overmaken op Microsoft's rekening voor een product wat niet beter is dan de 'open source' alternatieven 8-)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Windows 2000 was anders retestabiel.
Aantoonbaar onjuist.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Daniel »

Ik was op m'n werk van de week opeens m'n toegangsrechten tot twee netwerkschijven kwijt. Nadat dat weer hersteld was vroeg ik nog even aan IT hoe dat nu kon. Had niet echt het antwoord "dat gebeurd zo af en toe spontaan, we weten niet waarom" verwacht :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten