Het grote voetbaltopic 2015/16

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door JWM »

Er zingen inmiddels geruchten rond dat Twente wordt teruggezet naar de Jupiler League. Om 17u geeft de KNVB openheid van zaken.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door AppleMoose »

Dat betekent waarschijnlijk het einde van de club, erg jammer -o- Ik ben zeer benieuwd naar de motivatie, het klinkt als een compromis tussen behouden in Eredivisie en proflicentie helemaal intrekken.
Dit heeft ook nogal wat gevolgen voor de play-offs om promotie/degradatie.
JWM schreef:1x per 4 jaar, de Olympische finale. Helaas heeft de NOS daar zo weinig interesse in dat het geen onderdeel uitmaakt met de deal over de uitzendrechten.
Het is in Nederland dan ook een erg kleine sport en veel mensen vinden het lastig te volgen op tv. Via de site kun je wel meer wedstrijden zien, maar dan zonder commentaar. Niet erg, want het meeste commentaar is eerder irritant, overbodig en vaak fout dan dat het daadwerkelijk iets toevoegt. Verder kijk ik zo nu en dan via een torrentsite naar een wedstrijdje in een van de Scandinavische landen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door chemie »

We zullen eerst de uitspraak van de KNVB om 17 uur af moeten wachten. Indien Twente teruggezet wordt naar de Jupiler League is dat eigenlijk een enorme misstap in my opinion.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door JWM »

Vind dat de KNVB ook een rare keuze heeft gemaakt door een degradant alsnog in de Eredivisie te houden waardoor Willem II safe is. Had dan de twee verliezers van de Nacompetitie nog een wedstrijd laten spelen al zal dat weer complex liggen voor de Uefa want alle Nationale competities moeten uiterlijk zondag eindigen.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door baladid »

Ik begreep het zo:

Als Twente degradeert gebeurd het volgende:

Willem II: save.
NAC: Eredivisie, als ze winnen.
Kowèt: Eredivisie, als ze winnen.
Superboeren: Zeker van Eredivisie als ze winnen. Als Breda niet wint hoe dan ook door.
Cambuur: Eredivisie, als Tilburg en Doetinchem winnen.

Grafisch:
Afbeelding
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21333
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door Meltrain »

JWM schreef:Had dan de twee verliezers van de Nacompetitie nog een wedstrijd laten spelen al zal dat weer complex liggen voor de Uefa want alle Nationale competities moeten uiterlijk zondag eindigen.
Weet je dat zeker?
De Belgische competitie (Play-Off I) moet namelijk nog twee speelrondes spelen (aannemelijk donderdag en zondag) en daarna moet de nummer 4 van Play-Off I nog tegen de winnaar van Play-Off II.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door baladid »

Het verschil zou kunnen zijn dat het in België niet meer om de competitie an sich gaat, maar alleen om de qualificatie voor de EL.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door chemie »

Eén ding is zeker, FC Twente is gedegradeert.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door AppleMoose »

Nee, dat is het niet. Het betreft een voorstel aan de Spelersraad. Bovendien zal er nog een bezwaarprocedure bestaan waar Twente natuurlijk gebruik van zal maken met wellicht nog zelfs een gang naar de gewone rechter. Het duurt dus nog wel eventjes voordat er echt zekerheid is.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door JWM »

Meltrain schreef:
JWM schreef:Had dan de twee verliezers van de Nacompetitie nog een wedstrijd laten spelen al zal dat weer complex liggen voor de Uefa want alle Nationale competities moeten uiterlijk zondag eindigen.
Weet je dat zeker?
De Belgische competitie (Play-Off I) moet namelijk nog twee speelrondes spelen (aannemelijk donderdag en zondag) en daarna moet de nummer 4 van Play-Off I nog tegen de winnaar van Play-Off II.
Oke kan het mis hebben, maar ik dacht dat alles afgelopen moest zijn omdat er nu een interlandperiode begint. Ook het Nederlands Elftal gaat oefenwedstrijden spelen ( :') ). Dacht dat de CL-finale de enige uitzondering is. Mocht een Belgisch team dus in de CL-finale komen is er wel een speelkalendertechnisch probleem :X
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21333
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door Meltrain »

Alleen als de finalist(en) bestaan uit de Belgische nummer 4 en/of een ploeg die lager dan de zesde plaats is geëindigd. :mrgreen:
Ik acht het dus niet heel waarschijnlijk dat het ooit een probleem gaat worden. :lol:
Dat is nog onwaarschijnlijker dan dat de nummer laatst in de Premier League vijftien maanden later ineens kampioen is. :') O, wacht..... :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door baladid »

In Duitsland is ook pas maandagavond de laatste playoffwedstrijd, bedenk ik me net...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door huibf »

chemie schreef:We zullen eerst de uitspraak van de KNVB om 17 uur af moeten wachten. Indien Twente teruggezet wordt naar de Jupiler League is dat eigenlijk een enorme misstap in my opinion.
Bedoel je dat in de zin van: ze moeten in de Eredivisie blijven, of: ze moeten naar de hoofdklasse of amateurs.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door chemie »

Ik denk dat het signaal wat de KNVB geeft veel duidelijker was geweest als FC Twente teruggezet zou zijn naar de hoofdklasse/amateurs. Ik snap wel dat ze een tussenoplossing hebben gezocht.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door baladid »

Hoofdklasse was het hoe dan ook niet geworden. Volgens mij was het tweede divisie geworden, omdat dat de hoogste amateurtak is.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door marvinkok »

Het is vooral de manier waarop het nu is gegaan, en ook het moment wat de geloofwaardigheid van de KNVB niet ten goede komt.
Er zijn eisen gesteld aan Twente waar aan voldaan moest worden om de licentie te behouden. Dat hebben ze gedaan. Daarnaast zijn ze ook al gestraft door géén Europese wedstrijden te mogen spelen gedurende 3 jaar en hebben ze al meermaals puntenaftrek gehad. Op het moment dat Twente zelf om uitstel vraagt om alles op orde te krijgen worden er punten afgetrokken, maar de licentiecommissie mag zelf wel zijn beslissing uitstellen. Ja, Twente (of eigenlijk Munsterman en consorten) hebben niet volgens de regels gehandeld. Maar in mijn ogen is wat de KNVB nu doet je reinste competitievervalsing. Als ze wilden straffen moesten ze dat meteen aan het begin van het seizoen doen, of voor mijn part halverwege, maar niet nu je midden in de nacompetitie zit.
En nee, ik ben geen die-hard Twente-fan, maar wel sportliefhebber.
En om met een vrolijke noot af te sluiten:
Afbeelding
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door AppleMoose »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door JWM »

Inmiddels heeft Twente beroep aangetekend omdat spelen in de Jupiler League een faillissement gaat opleveren.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door Ardan »

Jaaaaa Kowet op 4-1 *O*
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door JWM »

Ojee, Ardan heeft het voetbaltopic weer gevonden. Je weet dat er zondag nog een wedstrijd is?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door AppleMoose »

Als Go Ahead terugkomt in de Eredivisie is er wéér een voorspelling van mij uitgekomen *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door JWM »

Oke wie wint het EK?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door AppleMoose »

Ik kan nu alleen maar falen :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door Ardan »

JWM schreef:Ojee, Ardan heeft het voetbaltopic weer gevonden. Je weet dat er zondag nog een wedstrijd is?
Ja zover was ik wel :P
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door JWM »

Ronaldussen schreef:Ik kan nu alleen maar falen :')
:Y :twisted:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten