Mag ik even kwijt #180

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door Thom91 »

Wordt je ook nog eens de beste mattie van Humberto
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door Daniel »

Stefan schreef:Thuiswonend, full time job.. Dan is 't goed op te brengen.
Tja da's met elke baan wel lekker natuurlijk. Ik heb nu nogsteeds profijt van de 2,5 jaar die ik nog thuis woonde terwijl ik al fulltime werkte. Wat ik toen heb kunnen sparen maakt het nu financieel gezien toch een stuk makkelijker.
Vooral het deel dat ik destijds in m'n hypotheek heb kunnen stoppen scheelt flink.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door Daantje »

Betaalden jullie dan geen kostgeld?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door Daniel »

Ik niet nee. Maargoed, ik betaalde destijds ook al gewoon heel veel dingen zelf. Eigenlijk alleen helemaal niet voor de woonruimte, eten en drinken bleef beperkt tot het mee-eten bij ontbijt en het avondeten want m'n lunch bekostigde ik gewoon zelf op 't werk.

Was ook in m'n studententijd trouwens: boeken en collegegeld heb ik altijd zelf betaald. Eigenlijk was ik dus relatief goedkoop voor m'n ouders.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door Ardan »

Ik ook niet, maar ben vlak nadat ik 19 werd het huis uitgegaan, dus zo heel lang zal mijn moeder het niet zonder kinderbijslag hebben moeten doen denk ik.
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door Stefan »

Ik heb m'n school (althans, alles wat ná de middelbare kwam :P ) ook zelf betaald. En ja, ik betaal netjes kostgeld.. Ondanks ik er eigenlijk nooit ben. :lol:

Desondanks ben ik rustigjes aan nu wel aan het zoeken naar een eigen huis, wil sowieso wat dichter bij m'n werk gaan wonen. Is nu elke dag 30 kilometer heen en 30 terug.. En m'n auto rijdt immers ook niet op water. :') :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door Daniel »

@Ardan: da's wel iets eerder dan de 27 jaar die ik was toen ik het huis uit ging. Tja, studie was goed te bereizen en ik begon als uitzendkracht (uiteindelijk een jaar gedaan) en daarna gedetacheerd (half jaartje). Dan ga je ook niet snel iets zoeken in de buurt daarvan want het was beide tijdelijk.
Toen m'n contract op m'n huidige werk verlengd werd en daarbij ook een vaste aanstelling was ging het echter wel snel: vanaf januari een vaste baan, in maart eens wat rond gaan kijken voor een eigen huisje en in mei kreeg ik al de sleutel van m'n huidige appartementje. Was wel behoorlijk stressvol want had niet bepaald veel tijd om de hypotheek rond te krijgen.

@Stefan: Tja, 30 km en je wilt dichterbij... ik vond het al een stuk dichterbij om nu op 25 km afstand te zitten :P (Maarja, nog dichterbij is niet te betalen - Utrecht is duur - en ergens in een buitenwijk zal in reistijd niet veel schelen met de huidige)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door Daantje »

Ik heb in mijn hele studententijd een half jaar thuis gewoond en betaalde toen kostgeld want wij hadden het gewoon niet breed thuis. Ik ben in december begonnen met werken en in maart kreeg ik de sleutel van mijn huisje en in april verhuisde ik van studentenhuis naar eigen huisje. Ik woon nu 18 km van mijn werk af maar ik ben bijna net zo snel in Delft vanuit Rotterdam als aan de andere kant van de stad. Ik weet ook niet beter dan dat ik reistijd heb.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door Stefan »

Ik zit zelf een beetje te kijken of ik een huisje kan vinden ergens in Dordt of Papendrecht ofzo, staan best leuke dingen tussen soms. :) Maar goed, ik heb geen haast, ben ook nog niet de deur uitgetrapt hier thuis. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door Ardan »

Ja Stefan, jij bent ongeveer elke maand op vakantie als ik je zo op fb zie :')

Volgens mij is rond je 20e de deur uit gaan best gemiddeld. Zelf vind ik ook dat op kamers gaan bij het groot worden hoort, en had die leeftijd al jaren in gedachten. Om het reizen deed ik het in ieder geval niet, Winterswijk-Deventer is maar een uurtje. Wel was het zo dat mijn moeder en ik steeds vaker ruzie kregen en mijn drang naar weggaan steeds groter werd, dus ik heb er wel haast mee gemaakt. Misschien komt het doordat we altijd maar met zijn tweeën waren, dat het sneller botst dan wanneer je met drie of vier bent. Heb wel gemerkt dat de onderlinge band daarna juist alleen maar sterker werd en nog steeds is. We zien elkaar slechts eens in de maand/twee maanden maar spreken elkaar wel erg vaak en lang over de telefoon. Ik ben nu bijna 26 en woon 6 3/4 jaar op mezelf en zou niet meer anders willen. Na wat tegenslagen rond 2012 nu eindelijk op zoek naar een eigen appartementje :)
Ik doe ook maar wat
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door Hendrik »

Ardan schreef:en had die leeftijd al jaren in gedachten.
Dan doe je het een stuk beter dan ik... De leeftijd die ik in gedachten had om het huis uit te gaan enzo, ben ik allang gepasseerd... :P
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door Gekko123 »

Jeetje zeg, als ik dit hier zo lees ben ik wel erg jong al het huis uit gegaan. Toen ik 18 was ben ik het huis uit gegaan, op kamers. De afstand Wijk bij Duurstede - Delft was toch net iets te ver om dagelijks te pendelen.

Ondertussen is dat ook alweer zodanig lang geleden dat ik echt niet meer terug wil, heb door omstandigheden ooit een zomer weer even thuis moeten wonen en daar werd ik niet echt gelukkiger van. Niet dat ik het nu zo slecht met mijn moeder kan vinden, maar eerder omdat ik het gevoel had dat er weer extra op mij werd gelet. Ik miste ergens toch dat stuk vrijheid wat ik daarvoor al een paar jaar had mogen ervaren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door Daniel »

Dat missen van vrijheid herken ik volledig: ik heb een paar jaar terug ook een keertje een week of twee weer thuis gewoond omdat m'n eigen huis door een verbouwing van de badkamer niet echt bewoonbaar was tijdelijk. Dan miste ik toch wel het in de vrije tijd zo even de deur uit kunnen gaan zonder iemand die vraagt waar je heen bent, ookal is de verstandhouding met m'n ouders prima.

En tja, in de studietijd was Dordrecht - Breda toch wel prima te doen (was overigens al 19 toen ik begon na wat uitloop op de middelbare). En later met die twee tijdelijke banen waarover ik het over had was Dordrecht - Den Haag ook nog te doen. Dordrecht - Rozenburg was toch wat al wat langer (maar ook maar een paar maanden) en Dordrecht - Utrecht was ik na een jaar toch echt behoorlijk zat aan het worden. Is ook erg vermoeiend naast een 40-urige werkweek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:Ja Stefan, jij bent ongeveer elke maand op vakantie als ik je zo op fb zie :')

Volgens mij is rond je 20e de deur uit gaan best gemiddeld. Zelf vind ik ook dat op kamers gaan bij het groot worden hoort, en had die leeftijd al jaren in gedachten. Om het reizen deed ik het in ieder geval niet, Winterswijk-Deventer is maar een uurtje. Wel was het zo dat mijn moeder en ik steeds vaker ruzie kregen en mijn drang naar weggaan steeds groter werd, dus ik heb er wel haast mee gemaakt. Misschien komt het doordat we altijd maar met zijn tweeën waren, dat het sneller botst dan wanneer je met drie of vier bent. Heb wel gemerkt dat de onderlinge band daarna juist alleen maar sterker werd en nog steeds is. We zien elkaar slechts eens in de maand/twee maanden maar spreken elkaar wel erg vaak en lang over de telefoon. Ik ben nu bijna 26 en woon 6 3/4 jaar op mezelf en zou niet meer anders willen. Na wat tegenslagen rond 2012 nu eindelijk op zoek naar een eigen appartementje :)
Ik heb mijn moeder er uitgeschopt toen ik 22 was :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door nvdw »

:D

Gefeliciteerd Stefan. Zat er wel aan te komen maar toch!

Eigen stek is wel fijn hoor, zeker als het wat dichter bij werk zit. Fietsafstand hoeft ook weer niet maar een rit zonder files, bruggen of ander oponthoud is best wel wat waard.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door Ardan »

deadlock schreef:Ik heb mijn moeder er uitgeschopt toen ik 22 was :D
'Pap, mam, ik heb besloten op mezelf te gaan wonen... jullie koffers staan buiten!' :lol:

Het is bij mij inderdaad het vrijheidsgevoel waarom ik niet meer terug wil. Mijn moeder is echt een fantastisch mens, maar ze zou bij wijze van nog steeds het liefst zien dat ik om 23 uur in mijn nest lig als ik bij haar logeer. No fokking way. Zij is een ochtendmens maar vóór middernacht slaap ik nóóit.

Toen ik afgelopen september zes dagen met haar naar Terschelling ging was ik eigenlijk ook doodsbang dat ik me opgesloten zou voelen, zo op een eiland met haar. Gelukkig bleek het tegendeel waar, ze nam me juist mee zodat ik even lekker mijn zorgen van de afgelopen jaren kon vergeten en hoewel we veel samen hebben gedaan (wat ook echt leuk was), zijn we ook vaak apart erop uit getrokken. Ze kan niet geweldig meer lopen, maar ze wilde juist graag dat ik alleen eindeloze wandelingen ging maken in de duinen ofzo en ik vond het heerlijk. Ze ging zelf rond 22 uur slapen maar dan haalde ik de sleutel op zodat ik nog even het dorp in kon, en heb mijn verjaardagsnacht ook goed gevierd met de locals. Als ik maar om 9 uur weer aan het ontbijt zat :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door Ardan »

Ik werd op Saxion bijna raar aangekeken dat ik er woonde, bijna al mijn klasgenoten kwamen uit Twente of Apeldoorn, 'huh wóón jij hier?' Ideaal. Op de fiets naar school, half uur voor de les je nest uit bij wijze van, en in tussenuren met klasgenoten naar huis :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door Geert »

Uit huis gaan is inderdaad een onderdeel van zelfstandig en volwassen worden. Ben zelf op mijn 18e uit huis gegaan voor studie en het is inderdaad de vrijheid die heel fijn is, maar ook de zelfstandigheid die je ontwikkelt.
Ardan schreef:Ik werd op Saxion bijna raar aangekeken dat ik er woonde, bijna al mijn klasgenoten kwamen uit Twente of Apeldoorn, 'huh wóón jij hier?' Ideaal. Op de fiets naar school, half uur voor de les je nest uit bij wijze van, en in tussenuren met klasgenoten naar huis :)
Volgens mij zit er ook wel een verschil tussen WO en HBO: de meeste universiteitsgangers die ik ken zijn op hunzelf gaan wonen, terwijl de meeste HBO'ers die ik ken juist bij hun ouders bleven wonen. Ik weet niet of dat komt doordat er überhaupt meer HBO's zijn (minder reistijd) of dat er iets anders meespeelt, maar het valt me vaak wel op :)

Overigens studeerde ik in Utrecht wat blijkbaar de meeste thuiswonende studenten had onder de universiteitssteden, naar men zegt omdat omdat het zo goed bereikbaar is vanaf de meeste landsdelen...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door Wubbo »

Ik ben met 18 jaar en 2 maanden het huis uit gegaan :). Na een tussenstop van een maand of 9 in de schuur bij mijn oom en tante doorgegaan naar een studentenkamer, en inmiddels alweer 5 jaar een eigen huisje. Vanaf dag 1 heb ik daar geen spijt van gehad, zelfs het in de weekenden naar huis gaan heb ik niet echt lang volgehouden.

Op vakantie gaat het prima met mijn moeder samen, maar dan hebben we ook samen een ritme: lunch samen, avondeten samen en daarna nog even samen op stap. Werkt ook prima. Maar thuiswonen: nee, no way.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door Ardan »

Jullie hebben toch eerst nog in Soest samen gewoond? Of is dat alweer zo lang geleden?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door Daantje »

Ik was ook net 18 toen ik op kamers ging. Heb op mijn 19e nog een half jaar thuis gewoond maar dat was meer bij mijn moeder in huis dan thuis. Sowieso was ik zowat van 6.00 - 20.00 uur van huis en lag ik om 22.00 uur alweer in bed. Ik woon alweer ruim zes jaar in mijn eigen huisje. Ik was op het HBO de eerste tijd (jaar?) ook de enige uit mijn klas die op mezelf woonde.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door Geert »

Ardan schreef:Jullie hebben toch eerst nog in Soest samen gewoond? Of is dat alweer zo lang geleden?
Nope, alleen in Den Haag. Vroeger was het heen en weer fietsen tussen onze studentenkamertjes in Zeist (ik) en Utrecht (Wubbo) :)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door Thom91 »

Geert schreef:Uit huis gaan is inderdaad een onderdeel van zelfstandig en volwassen worden. Ben zelf op mijn 18e uit huis gegaan voor studie en het is inderdaad de vrijheid die heel fijn is, maar ook de zelfstandigheid die je ontwikkelt.
Ardan schreef:Ik werd op Saxion bijna raar aangekeken dat ik er woonde, bijna al mijn klasgenoten kwamen uit Twente of Apeldoorn, 'huh wóón jij hier?' Ideaal. Op de fiets naar school, half uur voor de les je nest uit bij wijze van, en in tussenuren met klasgenoten naar huis :)
Volgens mij zit er ook wel een verschil tussen WO en HBO: de meeste universiteitsgangers die ik ken zijn op hunzelf gaan wonen, terwijl de meeste HBO'ers die ik ken juist bij hun ouders bleven wonen. Ik weet niet of dat komt doordat er überhaupt meer HBO's zijn (minder reistijd) of dat er iets anders meespeelt, maar het valt me vaak wel op :)

Overigens studeerde ik in Utrecht wat blijkbaar de meeste thuiswonende studenten had onder de universiteitssteden, naar men zegt omdat omdat het zo goed bereikbaar is vanaf de meeste landsdelen...
Dat beeld heb ik ook wel. Kan ook komen doordat universiteit vaak wat verder weg ligt. Ik ben het huis uitgegaan toen ik 23 was, vorig jaar september. Heerhugowaard - Enschede pendelen is toch wat teveel van het goede..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door Ardan »

Geert schreef:
Ardan schreef:Jullie hebben toch eerst nog in Soest samen gewoond? Of is dat alweer zo lang geleden?
Nope, alleen in Den Haag. Vroeger was het heen en weer fietsen tussen onze studentenkamertjes in Zeist (ik) en Utrecht (Wubbo) :)
Ohja, Zeist. Hoe kom ik nou weer bij Soest :') Klinkt beetje hetzelfde..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #180

Bericht door Ardan »

Geert schreef:Volgens mij zit er ook wel een verschil tussen WO en HBO: de meeste universiteitsgangers die ik ken zijn op hunzelf gaan wonen, terwijl de meeste HBO'ers die ik ken juist bij hun ouders bleven wonen. Ik weet niet of dat komt doordat er überhaupt meer HBO's zijn (minder reistijd) of dat er iets anders meespeelt, maar het valt me vaak wel op :)
Ik denk dat dat inderdaad wel een erg bepalende factor is. De reistijd is vaak korter, maximaal anderhalf uur, dat is zelfs met eerste les om 8 30 nog aardig te doen. Op universitair niveau moet je voor een bepaalde richting toch naar een bepaalde uni (zit Thompje die vanuit de Heerhugobijlmer helemaal naar Eanske gaat), op HBO-niveau is er meer spreiding.
Uitzondering was voor mijn geval wel de machinistenopleiding, toen ik ermee begon was dat alleen in Rotterdam, terwijl ik toen bij mijn ex in Zwolle woonde. Dat was dus elke dag om 6 16 de trein in en dat brak me op een gegeven moment wel, hoe erg ik ook van reizen houd.

Op Saxion vonden mijn klasgenoten het wel stoer dat ik hier in Deventer op mezelf ben gaan wonen, terwijl ik het zelf als iets vanzelfsprekends zag. Ze waren vooral bang dat het niet te betalen was en ze flink moesten gaan werken, en 'thuis is het wel zo makkelijk en goedkoop'. Reistijd namen ze voor lief.
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 47 gasten