Mag ik even kwijt #181

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door Ardan »

Bedankt, we hebben ons weer even vermaakt :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door Suus »

Ik vond de Bijlmer wel wat ondervertegenwoordigd :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door JWM »

Weinig eer voor mij, kwam het alleen toevallig tegen :)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door Thom91 »

Gees _O_
Komt wel goed schatje.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door JWM »

waarvhad hij al zoveel tijd verspeeld waardoor hij nu niet wat hoger staat in het klassement?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door Vinny »

Vandaag op het journaal een item over Griekse medewerkers van het staatselectriciteitsbedrijf dat gaat staken omdat ze de privatisering niet zien zitten. Wat mij betreft flikkert men dit langharig werkschuw tuig er per direct uit. Sterker nog, ik zou willen zeggen: zeker geen 70 miljard euro overmaken zolang deze godvergeten luiaards nog deel uitmaken van de organisatie. Dat soort sprinkhanen kan het land missen als kiespijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door isadora »

Tja Vinnie, dan heb ik slecht nieuws voor je, want we zijn er schijnbaar voorlopig nog niet:
http://www.reuters.com/article/2015/07/ ... CB20150714
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door Vinny »

Dat is me niet helemaal vreemd. Het is al een tijdje echt door en door verrot dat land. Alleen een bijzonder ingrijpende reorganisatie kan het land er nog bovenop helpen. De wil en het vertrouwen ontbreken echter. Een beetje jammer, want de Grieken hebben nu wel een toezegging van 70.000 euro per inwoner gekregen. Hoewel het in principe een lening is, lijkt me een beetje dankbaarheid wel op zijn plaats. :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door isadora »

Gelukkig komt het eerdaags met rente terug, dat is dan weer wel een geruststelling, toch Jan-Kees? (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door deadlock »

Zoals iemand op een ander forum zei: Tsipras had Griekenland moeten rebranden als een bank, dan had hij het geld gewoon gekregen :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door Geert »

Gebruikers van Telegram hier? Ik verveelde me vanavond en heb een simpel botje gemaakt: https://telegram.me/rijdendetreinenbot
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door deadlock »

Nee want ik vertrouw de Amerikaanse overheid meer met mijn privégegevens dan de Russische.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door Thom91 »

JWM schreef:waarvhad hij al zoveel tijd verspeeld waardoor hij nu niet wat hoger staat in het klassement?
Muur van Hoei
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door Suus »

Vinny schreef:Vandaag op het journaal een item over Griekse medewerkers van het staatselectriciteitsbedrijf dat gaat staken omdat ze de privatisering niet zien zitten. Wat mij betreft flikkert men dit langharig werkschuw tuig er per direct uit. Sterker nog, ik zou willen zeggen: zeker geen 70 miljard euro overmaken zolang deze godvergeten luiaards nog deel uitmaken van de organisatie. Dat soort sprinkhanen kan het land missen als kiespijn.
Die ontslagen medewerkers vragen dan een vroegpensioen aan bij de overheid, dat levert meer geld op dan een werkloosheidsuitkering. En elektriciteitsbedrijfmedewerkers zullen vast onder een van de 580 zware beroepen vallen die met pensioen mogen zodra ze de 50 gepasseerd zijn. Dan is het niet zo vreemd dat 18% van het Griekse BBP pensioenuitkeringen zijn.

Van de privatiseringen vraag ik mij af of daar echt iets van terecht gaat komen. Neem nu de Griekse spoorwegen: ze hebben amper nog functioneel spoor, maken miljoenen verlies per dag (in 2014 schreven ze een verlies van 950 miljoen in de boeken op een omzet van 105 miljoen) en hebben een schuld van pak hem beet tien miljard. Niemand gaat dat kopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door Vinny »

Met die cijfers snapt toch iedereen wel dat men in een ravijn is terecht gekomen? En dan boos worden als iemand een touwtje laat zakken om er uit te klimmen... :N

Het alternatief is een volledig faillisement. Dan komt er geen geld uit de automaat, geen water uit de kraan en rijden er helemaal geen treinen meer in Griekenland. Ook goed dan blijven ze maar lekker in dat ravijn liggen :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door AppleMoose »

De gewone Griek snapt ook heus wel dat ze moeten inleveren en dat ze momenteel iets minder te zeggen hebben dan anderen. Maar overal zitten grenzen aan. Dit pakket aan maatregelen zorgt gewoon niet voor de oplossing van het probleem en duwt de gewone Griek nog verder de armoede in. Als je niet oppast krijg je nu hele andere problemen er bij.
Ieder weldenkend mens weet dat Griekenland deze schulden nooit meer terug kan betalen, waarom volstoppen met nieuwe leningen? Leningen met leningen afbetalen werkt niet. Kwijtschelden van een deel van de schuld is de enige manier om nog uit dit moeras te komen. Het IMF is nu ook tot deze conclusie gekomen, nu de Euro-zone nog. Bovendien, Europa heeft dit ook veel te ver laten komen. Sowieso is de grootste fout geweest om Griekenland toe te laten in de Euro-zone. Iedereen wist dat dat gedonder zou opleveren...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door Vinny »

Kwijtschelden van een deel van de schuld is de enige manier om nog uit dit moeras te komen.
Ik hoop dat je wel beseft dat dat Nederland een paar miljard en Duitsland nog veel meer geld kost. Mark Rutte moest nu al een zware verkiezingsbelofte breken. Uiteindelijk loop je het risico dat er geen Grexit, maar een Dexit komt. Als de Duitsers zeggen: leuk geweest met de Euro, maar het feestje moet nu eens afgelopen zijn, dan zijn de rapen in Zuid-Europa helemaal gaar. Ik denk dat er dan echt landen gaan afglijden tot ontwikkelingslandniveau, voorzover daar in Griekenland, Italië en Portugal al niet sprake van is. En landen als Frankrijk en België die er ook maar niet in slagen om hun volkomen verziekte spoorwegbedrijven (en andere overheidsbedrijven) eens grondig te saneren zouden ook maar eens snel kunnen volgen.

Maar goed, dit werd u aangeboden door de vakbond. :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:
Kwijtschelden van een deel van de schuld is de enige manier om nog uit dit moeras te komen.
Ik hoop dat je wel beseft dat dat Nederland een paar miljard en Duitsland nog veel meer geld kost.
Ja, nou en? Kap eens met dat gezeik over grenzen enzo. We zijn allemaal mensen en een of andere imaginaire lijn op een kaart verandert daar niets aan.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door AppleMoose »

@Vinny: Natuurlijk kost ons dat een hoop geld. Maar leningen blijven uitschrijven, want ik verzeker het je dat het einde nog lang niet in zicht is, waarvan iedereen weet dat ze die nooit meer terug kunnen betalen kost ons ook enorm veel geld en misschien nog wel meer. Griekenland kan de leningen gewoonweg niet terugbetalen. Wil je dat het land er ooit nog bovenop komt en niet generaties lang aan dit gedoe "vastzitten" (voor zover je dat al niet zit), zul je wel een deel kwijt moeten schelden. Verder zul je de looptijd van de leningen moeten verlengen. Alleen dat geeft lucht en mogelijkheden voor economische groei en uiteindelijk de garantie dat we (een deel van) ons geld nog terugkrijgen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door Daniel »

Ik dacht voor 't eerst deze week een wat rustiger avondje te hebben nadat de tijd eerder deze week steeds voorbij vloog. Maar nee hoor... nou zat ik net weer met Stedin aan de telefoon om vanuit m'n functie als VvE-bestuurslid een gaslek in het pand te melden :P Nu dus even op de monteurs wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door BrengMe »

Ik kan eindelijk genieten van mijn vakantie. Over naar 5VWO *O*
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door Mr-W »

Afbeelding
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door Thom91 »

Ik zit al drie dagen in een verhuizing van Foekie :')
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door Ardan »

Komt ze ook eindelijk in de beschaafde wereld wonen ja?
Ik doe ook maar wat
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Mag ik even kwijt #181

Bericht door chemie »

Geert schreef:Gebruikers van Telegram hier? Ik verveelde me vanavond en heb een simpel botje gemaakt: https://telegram.me/rijdendetreinenbot
Ik gebruik Telegram. Wil je dat ik het botje gebruik/test/iets anders mee doe? :roll:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten