Mag ik even kwijt #182

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Ik heb bij Hoogvliet de eerste pepernoten gespot...
Nee he :neg: .
Hainje schreef:De eerste pepernoten liggen altijd eind augustus in de winkel.
Van mij mogen ze nog wel een poosje wegblijven. Als ze rond de herfstvakantie in de winkels komen (zoals vroeger) is het vroeg genoeg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Hainje »

Dat was dan wel heel vroeger. Ik kan mij eigenlijk niet anders heugen dan dat ze rond deze tijd in de winkels kwamen.
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door AppleMoose »

Waar maak je je druk om inderdaad. Als het hele jaar door speculaas wordt verkocht, waarom ineens moeilijk doen over pepernoten die vanaf eind augustus al worden verkocht?
Inkoopperiode verkorten is commercieel en bedrijfstechnisch niet interessant. Je zult toch je fabriek moeten aanpassen om specifiek dit product te kunnen produceren. Dat doe je niet voor slechts een maandje inkomsten...

Ga je ook op de barricaden wanneer tuincentra en meubelboulevards in september weer beginnen met het inrichten van de kerstafdeling?

En koop je ook geen groente en fruit die "buiten het seizoen" worden verkocht? :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Thom91 »

Kruidnoten _O_
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door deadlock »

En we hebben ook potjandriedubbeltjes ieder fucking jaar deze discussie :D Waar je je aan kan ergeren zeg :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Thom91 »

Ik mis van jou nog een VN zwarte pieten discussie standpunt..
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:Ik mis van jou nog een VN zwarte pieten discussie standpunt..
Voor mij hoeft het niet maar de discussie wordt zo ongelofelijk kut gevoerd. Door beide kampen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Michael »

Verdorie, Ik heb mijn 6800e post gemist. :lol:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door AppleMoose »

Dat is ook echt een feestje waard inderdaad...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Michael »

:lol:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door isadora »

Michael schreef:Verdorie, Ik heb mijn 6800e post gemist. :lol:
Hoe kun je die nou missen?
Je hebt hem toch zelf ingetikt, mag ik aannemen? :)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Mr-W »

Gister kennismakingsdag gehad voor mijn nieuwe opleiding Built in Enviroment (mobiliteit) en heb er nu al gemengde gevoelens over :(
Mijn 1e indruk is namelijk dat er vrijveel technische types zitten, terwijl ik meer iemand ben van t sociale aspect.
Daarnaast viel me op dat de school zeer strikt en star is(1 minuut te laat is gedoe, ook al is er sprake van een overmachtsituatie).
Bovendien is de structuur wazig, ik weet nog steeds niet welke vakken ik moet volgen,oftewel voor mij niet direct de juiste omgeving.
Ben me al aan t oriënteren op een andere opleiding :Y Alleen heb ik geen flauw benul van wat ik anders zou kunnen gaan doen -o- .
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Thom91 »

Waar zou je het willen doen?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door isadora »

Ga lekker een jaartje reizen, en verwen ons met schitterende verslagen, of zoiets. :)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door deadlock »

Mr-W schreef:Gister kennismakingsdag gehad voor mijn nieuwe opleiding Built in Enviroment (mobiliteit) en heb er nu al gemengde gevoelens over :(
Mijn 1e indruk is namelijk dat er vrijveel technische types zitten, terwijl ik meer iemand ben van t sociale aspect.
Daarnaast viel me op dat de school zeer strikt en star is(1 minuut te laat is gedoe, ook al is er sprake van een overmachtsituatie).
Bovendien is de structuur wazig, ik weet nog steeds niet welke vakken ik moet volgen,oftewel voor mij niet direct de juiste omgeving.
Ben me al aan t oriënteren op een andere opleiding :Y Alleen heb ik geen flauw benul van wat ik anders zou kunnen gaan doen -o- .
Als je jezelf committeert aan iets dan moet je je daar aan houden. Ik ben helemaal voor een rigide en strak opleidingsbeleid waarbij inderdaad 1 minuut te laat problematisch is. Dan moet je die afspraak niet maken.

Als je gaat solliciteren en je komt 10 minuten te laat omdat er een brug openstond, denk je serieus dat wij daar boodschap aan hebben? Nee dus. De jeugd is veel te veel afgegleden richting ik-kijk-wel-gedrag.

En dit vond ik trouwens ook al toen ik nog van de studeerleeftijd was.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Mr-W »

Thom91 schreef:Waar zou je het willen doen?
Breda, volgende week is de intro en daarna beginnen de colleges. Als ik zou switchen ga ik waarschijnlijk naar de Fontys (Eindhoven) of Avans. (Den Bosch)
isadora schreef:Ga lekker een jaartje reizen, en verwen ons met schitterende verslagen, of zoiets. :)
Dat is ook een zeer aantrekkelijke optie 8-) Samen met vrijwilligerswerk.
deadlock schreef: Als je jezelf committeert aan iets dan moet je je daar aan houden. Ik ben helemaal voor een rigide en strak opleidingsbeleid waarbij inderdaad 1 minuut te laat problematisch is. Dan moet je die afspraak niet maken.
Daar hoort ook een strakke en heldere structuur bij. Zelf ben ik iemand die oog heeft voor persoonlijke omstandigheden en dat ook verwacht van een ander. (overmacht, medische oorzaken en familiale omstandigheden)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door deadlock »

Familieomstandigheden en medische redenen zijn uitzonderingen voor. In het werkende leven is het trouwens ook zo dat je slechts enkele dagen voor begrafenissen en trouwerijen krijgt (meestal 2 per jaar). Dat werkgevers ruimer zijn dan wat er in de CAO is afgesproken is fijn maar staat nergens vastgelegd.

En mensen zijn tegenwoordig heel snel ziekzwakenmisselijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Thom91 »

Mr-W schreef:
Thom91 schreef:Waar zou je het willen doen?
Breda, volgende week is de intro en daarna beginnen de colleges. Als ik zou switchen ga ik waarschijnlijk naar de Fontys (Eindhoven) of Avans. (Den Bosch)
Mensen die ik ken die daar zitten heb ik weinig negatief gehoord over die opleiding. En iedere mobiliteit opleiding is technisch dus verrijk je er niet op, en iedere hogeschool vraagt van je om op tijd te komen..

Ga je in Breda wonen of heen en weer reizen?
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door deadlock »

Bij de UU ken ik ook diverse faculteiten en opleidingen die verplichte college's hebben en er zijn ook in principe geen mogelijkheden om daar onderuit te komen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Daniel »

deadlock schreef:Familieomstandigheden en medische redenen zijn uitzonderingen voor. In het werkende leven is het trouwens ook zo dat je slechts enkele dagen voor begrafenissen en trouwerijen krijgt (meestal 2 per jaar). Dat werkgevers ruimer zijn dan wat er in de CAO is afgesproken is fijn maar staat nergens vastgelegd.
Kan me eerlijk gezegd niet herinneren ooit een maximum aan bijzonder verlof te hebben gezien. Enige beperking is dat het voldoende dichtbij moet zijn, dus voor de begrafenis van de broer van de zoon van je oom van je schoonzus om maar wat te noemen moet je dan weer gewoon zelf vrij nemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door deadlock »

In de CAO voor het VO staan daar twee dagen per jaar voor, bruiloften van kinderen ook 2, verhuizingen 2 of 3. In de praktijk doet nooit iemand moeilijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Raymond »

Thom91 schreef:
Mr-W schreef:
Thom91 schreef:Waar zou je het willen doen?
Breda, volgende week is de intro en daarna beginnen de colleges. Als ik zou switchen ga ik waarschijnlijk naar de Fontys (Eindhoven) of Avans. (Den Bosch)
Mensen die ik ken die daar zitten heb ik weinig negatief gehoord over die opleiding. En iedere mobiliteit opleiding is technisch dus verrijk je er niet op, en iedere hogeschool vraagt van je om op tijd te komen..

Ga je in Breda wonen of heen en weer reizen?
Als oud-student van de betreffende opleiding herken ik het beeld ook niet echt, maar zijn het vooral constateringen die gelden voor het HBO in het algemeen. Er wordt gewoon veel eigen verantwoordelijkheid van je verwacht. Overmacht bestaat in principe dan ook niet. Een trein die niet rijdt, je trein heeft een aanrijding, etc. Pech gehad. Dat geldt ook zeker voor tentamens. Voor echt ernstige situaties is er echt wel een mouw aan te passen, maar daarvoor moet je in gesprek met de decaan of studieloopbaancoach. Qua vakken die je moet volgen: in principe gewoon alles wat op je rooster staat. Je hebt info kennis hard nodig om in de projecten te kunnen functioneren. Aanwezigheidsplicht is er alleen bij een aantal algemene vakken. Wat wel een voordeel is, is dat het een kleinschalige opleiding is en docenten dus ook tijd voor je hebben.

Waar ik wel benieuwd naar ben is naar je verwachtingen je had van de opleiding, voordat je er gisteren kwam. In ieder geval zou ik gewoon lekker beginnen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Geert »

deadlock schreef:In de CAO voor het VO staan daar twee dagen per jaar voor, bruiloften van kinderen ook 2, verhuizingen 2 of 3. In de praktijk doet nooit iemand moeilijk.
Dan heb je een slechte CAO. In de meeste andere CAO's is daar geen beperking aan opgelegd (wel aan de mate van verwantschap, dus 1e/2e-graads).
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door AppleMoose »

Volgensmij moet je dat ook niet als beperking (dus maximaal aantal dagen) zien, maar het minimum aantal dagen waar je in zo'n geval recht op hebt.
Het is dan vervolgens aan de werkgever hoe moeilijk die doet als je wat meer dagen wil.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Daantje »

Bij ona is het doorgaans zo dat in bijzondere situaties ze je vrij aanvraag niet mogen weigeren maar dat het je wel zelf uren kost. Alleen als je zelf trouwt bijvoorbeeld krijg je er 2x 7,4 uur ofzo voor.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 53 gasten