Mag ik even kwijt #183

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door Michael »

KM46 schreef:
deadlock schreef:
KM46 schreef:Goed vanmiddag al de eerste kunst Kerstbomen gezien in een grote tuincentrum bij mij in de buurt :shock: :? . Het is nog zomer hoor.
Voor wetenschappers is de herfst al 19 dagen geleden begonnen.
Voor de wetenschappers ja. Maar voor de gewone man zoals jij en ik begint de herfst pas officieel op 23 september (aanstaande woensdag).
Sinds wanneer begint de Herfst pas op 23 September? Die begint gewoon op 21 september hoor. Morgen dus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door Daniel »

Nee, de seizoensovergangen variëren tussen de 21e en de 23e van de maand. Op het noordelijk halfrond begint de herfst namelijk pas als de zon precies recht boven de evenaar staat en naar het zuiden schuift. Dat is tevens het moment waarop dag en nacht precies even lang duren.
Die verschillen in wanneer de seizoenen exact beginnen worden veroorzaakt doordat de aarde niet in een perfecte cirkel rond de zon draait, maar in een ellipsvorm. Hierdoor duren op het noordelijk halfrond de lente en zomer samen ook langer dan de herfst en de winter. Zie hier voor meer info.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door Michael »

Zit ik op mijn gemakje door het forum te bladeren. Gaat hij down. Nu doet ie het weer.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door deadlock »

KM46 schreef:Voor de wetenschappers ja. Maar voor de gewone man zoals jij en ik begint de herfst pas officieel op 23 september (aanstaande woensdag).
Neen aangezien ik mensen die geloven dat het verloop van je week beïnvloed wordt door de stand van hemellichamen idioten vind.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door Ardan »

Alsof het begin van de herfst je leven beïnvloedt :')
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door Thom91 »

Ja
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door Michael »

Heb ik weer. De aansluiting van mijn camera waar het kabeltje om hem met de computer te verbinden is zomaar uit het niets kapot gegaan. Vorige keer deed hij het nog gewoon zonder problemen. Gelukkig ben ik niet voor een gat te vangen: Heb gewoon het SD kaartje uit mijn camera gehaald en in de computer gestopt. Voortaan maar op die manier doen. Camera is bijna 4 jaar oud maar doet het verder nog gewoon zonder problemen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door ODRAIL »

Hier had ik afgelopen zomer bijna het kabeltje van mijn camera weggegooid. Dacht dat het kabeltje ergens anders van was.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door Meltrain »

Michael schreef:Heb gewoon het SD kaartje uit mijn camera gehaald en in de computer gestopt. Voortaan maar op die manier doen.
ik doe het vrijwel altijd op die manier. Alleen bij mijn oude laptop kan dat niet, want die heeft geen SD-kaart-lezer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door Jef400 »

Dat ik mij schaam voor mijn uitlatingen in het Andere hobby's topic van vier jaar terug.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door deadlock »

JeffreyMeijer schreef:Dat ik mij schaam voor mijn uitlatingen in het Andere hobby's topic van vier jaar terug.
Toen was je vijf ofzo, niet moeilijk over doen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door deadlock »

Ik heb het nog even teruggelezen maar er staat echt helemaal niets spannends in die paar posts. Niets om je voor te schamen in ieder geval.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door Jef400 »

Dus je wilt zeggen dat ik nu negen ben qua postgedrag -o- :wink: :P

Het is ieder geval wel weer een eye-opener om te zien hoe erg het postgedrag van mensen kan veranderen. Maar goed, dat was toen. We zijn nu vier jaar later.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door ArrivaBas »

JeffreyMeijer schreef:Dus je wilt zeggen dat ik nu negen ben qua postgedrag -o- :wink: :P

Het is ieder geval wel weer een eye-opener om te zien hoe erg het postgedrag van mensen kan veranderen. Maar goed, dat was toen. We zijn nu vier jaar later.
Ik lijk op jou qua postgedrag, Jeffrey :) !
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door JWM »

Wil je hiermee zeggen dat we nog vier jaar geduld met je moeten hebben?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door ArrivaBas »

JWM schreef:Wil je hiermee zeggen dat we nog vier jaar geduld met je moeten hebben?
Nee, hoor, JWM. Ik ben ook wel eens hypocriet. :wink:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door deadlock »

Ik heb niets met hypocrisie.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door deadlock »

JeffreyMeijer schreef:Dus je wilt zeggen dat ik nu negen ben qua postgedrag -o- :wink: :P
Er zijn verzachtende omstandigheden. Zo kan je de plaatsnaam Hoorn niet uitspreken maar verbastert het tot Hoo-rrun. En tja, dat kanaal zorgt voor een beschavingsachterstand in het algemeen denk ik. Kijk maar naar Thom91, ook zo'n flappie.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door Jef400 »

deadlock schreef: Er zijn verzachtende omstandigheden. Zo kan je de plaatsnaam Hoorn niet uitspreken maar verbastert het tot Hoo-rrun. En tja, dat kanaal zorgt voor een beschavingsachterstand in het algemeen denk ik. Kijk maar naar Thom91, ook zo'n flappie.
Dank je wel lieverd :wink: Met die Zwolse malloten kan niets vaud gaan natuurlijk. Bij Ardan kun je tenminste nog een - tussen De en Venter zetten.
ArrivaBas schreef:Nee, hoor, JWM. Ik ben ook wel eens hypocriet. :wink:
Wel eens :P
Spoiler: show
Ps: Ik ook wel eens hoor
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door Ardan »

Duss
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door Hainje »

Een kip is geen mus.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door ArrivaBas »

deadlock schreef:
JeffreyMeijer schreef:Dus je wilt zeggen dat ik nu negen ben qua postgedrag -o- :wink: :P
Er zijn verzachtende omstandigheden. Zo kan je de plaatsnaam Hoorn niet uitspreken maar verbastert het tot Hoo-rrun. En tja, dat kanaal zorgt voor een beschavingsachterstand in het algemeen denk ik. Kijk maar naar Thom91, ook zo'n flappie.
Kun je ook eens normaal over een ander praten. Het lijkt wel of je iedereen de grond in wil dauwen. :oops:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door Stefan »

Nee, dat kan niet.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door deadlock »

ArrivaBas schreef:
deadlock schreef:
JeffreyMeijer schreef:Dus je wilt zeggen dat ik nu negen ben qua postgedrag -o- :wink: :P
Er zijn verzachtende omstandigheden. Zo kan je de plaatsnaam Hoorn niet uitspreken maar verbastert het tot Hoo-rrun. En tja, dat kanaal zorgt voor een beschavingsachterstand in het algemeen denk ik. Kijk maar naar Thom91, ook zo'n flappie.
Kun je ook eens normaal over een ander praten. Het lijkt wel of je iedereen de grond in wil dauwen. :oops:
Check eerst even de reactie van JeffreyMeijer zelf joh. Hij snapte het grapje. En lees je nou echt gewoon zo selectief? Vlak daarboven heb ik nog gezegd dat hij zich helemaal nergens voor hoeft te schamen. Een beetje inspanning en begrijpend lezen kan echt geen kwaad.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #183

Bericht door AppleMoose »

Er staat me iets van bij dat ArrivaBas een vorm van autisme heeft (correct me if i'm wrong...), in dat geval kan het voor hem best lastig zijn om teksten op de juiste manier te interpreteren. Maar neemt niet weg dat hij eerst navraag zou kunnen doen of hij het bij het juiste eind heeft in plaats van gelijk zo'n oordeel te vellen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 46 gasten