Mag ik even kwijt #184

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Michael »

Maar waarom zouden ze je eruit hebben gezet dan? Ik zit er ook in en ik ben niks tegengekomen wat de reden zou kunnen zijn.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door ODRAIL »

Michael schreef:Vandaag ging een stuk beter. Maar nog niet zoals het zijn moet. Ik vermoed dat het komt door oververmoeidheid. Vanavond dus niet al te laat naar bed. Morgen late dienst dus ik kan uitslapen. Wellicht dat het dan beter gaat.
Draai je soms te lange diensten?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door ODRAIL »

Vanochtend naar de huisarts geweest voor een verkoudheid die niet over wil gaan. Ik was gelukkig niet de enigste.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Michael »

KM46 schreef:
Michael schreef:Vandaag ging een stuk beter. Maar nog niet zoals het zijn moet. Ik vermoed dat het komt door oververmoeidheid. Vanavond dus niet al te laat naar bed. Morgen late dienst dus ik kan uitslapen. Wellicht dat het dan beter gaat.
Draai je soms te lange diensten?
Ik draai alleen maar diensten van 8,5 uur. Daar kan het dus niet aan liggen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door deadlock »

KM46 schreef:Vanochtend naar de huisarts geweest voor een verkoudheid die niet over wil gaan. Ik was gelukkig niet de enigste.
Wie was er leuker dan jij en waarom ben je er gelukkig mee?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door ODRAIL »

Met beide ben ik gelukkig. A dan ik niet de enige ben. En B dat ik een (natuurlijk) medicijn gekregen heb voor mijn luchtwegen. Heb afgelopen nacht eindelijk weer eens goed geslapen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door deadlock »

Ah de enige, ik dacht toch echt dat er enigste stond en dat betekent toch heel iets anders.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Daniel »

Hmm... dacht dat gewoon m'n CV-ketel een storing in z'n ontsteking had (dat was tenminste de foutcode die hij gaf), maar blijkt nu dat ik op een of andere manier geen gas meer in huis heb. Gisteravond had ik dat nog, vanmorgen vroeg opeens niet meer en er was ook geen storing bekend. Hopelijk kan monteur nummer 2 (die van de netbeheerder) het straks wel oplossen.

Edit: Gelukkig wel dus, bleek wat mis met een klep bij m'n gasmeter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door ODRAIL »

deadlock schreef:Ah de enige, ik dacht toch echt dat er enigste stond en dat betekent toch heel iets anders.
Typfoutje :oops: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Suus »

Voor de reisinfo-liefhebbers/nerds: In het Duitse Dresden doet men een proef met een nieuwe indeling van de informatieschermen: http://www.ah81.de/2015/11/01/pilotproj ... uganzeige/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Ardan »

Hartstikke handig, hier doen we het al en op Duitse S-Bahnnetten zie je het ook wel eens. Beetje jammer alleen dat zelfs op grotere stations soms maar elke twee uur een trein vertrekt per perron dus het argument 'dan mis je minder snel de trein door op het verkeerde perron te staan'... tsja. Die onderste regel in Nederland vind ik echt van toegevoegde waarde met treinen die constant achter elkaar door komen op hetzelfde perron.

Een Duits dingetje dat wel in Nederland zou mogen is de melding 'Zugdurchfahrt!'. Verzin er een mooie Nederlandse term voor en je wordt niet meer dood gemaakt met een blije mus als er rond je vertrektijd een trein aankomt die toch doordendert. Een goederentrein zie je overdag wel aankomen maar 's avonds zijn het ook maar gewoon dezelfde drie lampjes als elke andere trein. Veiliger ook, want bij nadering van een trein gaat iedereen toch dichter op de perronrand staan.
Ik doe ook maar wat
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door baladid »

Het is dan niet helemaal Nederlands, maar "treinpassage" of zo iets zou toch kunnen?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Thom91 »

Het aantal aanrijdingen trein - mens langs een perron geeft daar ook echt aanleiding toe..
Komt wel goed schatje.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Aking »

Ardan schreef:Een Duits dingetje dat wel in Nederland zou mogen is de melding 'Zugdurchfahrt!'.
Dat mag niet van onze veiligheidsjihad... Mensen raken er dan namelijk aan gewend dat dat er op staat, en als het er dan een keer niet op staat en het gaat fout bladiebladiebla -o- :X
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Ardan »

Thom91 schreef:Het aantal aanrijdingen trein - mens langs een perron geeft daar ook echt aanleiding toe..
Nou en. Niet alleen veiligheid maar zeker ook service.
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Thom91 »

En dan mopper jij altijd over Nederland regeltjesland..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door AppleMoose »

Thom91 schreef:Het aantal aanrijdingen trein - mens langs een perron geeft daar ook echt aanleiding toe..
Je hoeft niet persé te wachten tot het een keer (of meerdere keren) flink misgaat voordat je actie onderneemt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Ardan »

Thom91 schreef:En dan mopper jij altijd over Nederland regeltjesland..
Inderdaad. Een melding 'Zugdurchfahrt' vind ik eerder service. Dat de veiligheid er bij gebaat is, is een leuke bijkomstigheid.
Maar toch, het gaat in Nederland wel eens mis op perrons maar dat zijn voor zover ik kan terughalen in mijn hoofd alleen incidenten geweest met personen die bewust het spoor in sprongen. Zo nu en dan bewust als in 'ik spring voor de trein', maar ook bewust als in 'er is iets gevallen dat ik wil oprapen' of yolo-actie met vrienden 'kijk mij eens durven'. Een schermmelding of een omroep 'Let op, er komt een trein' kan al een hoop van die bewuste-spoorspring-incidenten wegnemen. Heel sporadisch hoor ik wel eens zo'n omroep: 'Op spoor 4 komt een doorgaande trein voorbij, houd voldoende afstand tot de perronrand'. Mag van mij vaker/standaard gebeuren.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Daantje »

Un België gebeurt dat ook al.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Suus »

Ik vind het eerlijk gezegd niet nodig. In tegenstelling tot sommige van onze buurlanden zijn de perrons hier van adequate belijning voor zienden en slechtzienden voorzien waardoor het duidelijk is wat de veiligheidsafstand is tot de perronrand. En als je dan echt zo dom bent om over de rand van het perron te hangen om te zien of er een goederentrein met chemicaliën aankomt dan vraag je toch echt zelf om een einde van je leven.

Een beetje eigen verantwoordelijkheid mag wel: straks moeten we allemaal met veiligheidshesjes in een beveiligde zone op het perron staan wachten op de trein omdat er mogelijk een trein die harder dan 5 km/u rijdt kan passeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Z2N »

Dat moment dat je na wat bijwerken met het tellen erachter komt dat je ondertussen al meer dan 28000 kilometer hebt afgelegd dit jaar... :shock:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door ArrivaBas »

Vandaag excursie naar Amsterdam gehad. Ik zal hem nog wel bespreken in OV in Beeld.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door AppleMoose »

@Bee: Ik ben het volledig met je eens.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Michael »

Vanavond minder leuk nieuws gehad. Er is bij mijn vader een hartafwijking geconstateerd. Vrijdag word er meer bekend wat er precies is.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Thom91 »

Vandaag een tentamenvraag gehad over langeafstandsbussen :P
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten