Het grote computertopic! #19

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Geert »

Samenvatting: oorspronkelijk was er OpenOffice, het project is door onenigheid gesplitst in LibreOffice en OpenOffice, en de ontwikkelgemeenschap van LibreOffice is beduidend actiever dan die van OpenOffice. De basis is van beide programma's nog redelijk hetzelfde, maar LibreOffice zal in de toekomst de meeste verbeteringen en functies krijgen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door STF »

Toch vreemd dat het na al die jaren nog altijd mogelijk is om in een gebied te komen waar geen van de drie Luxemburgse providers (Post, Tango, Orange) dekking heeft. Ik heb minstens drie kwartier de melding "geen bereik" in beeld gehad.

Afbeelding
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Hendrik »

Wel +1 voor Windows Phone! *O*
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door STF »

Hoezo dat?
Ze hebben wel een aantal voordelen maar ook een heel lijstje met nadelen hoor.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Hainje »

STF schreef:Toch vreemd dat het na al die jaren nog altijd mogelijk is om in een gebied te komen waar geen van de drie Luxemburgse providers (Post, Tango, Orange) dekking heeft. Ik heb minstens drie kwartier de melding "geen bereik" in beeld gehad.
Hebben we in Nederland ook in sommige gebieden. Een half jaar of wat geleden was daar nog een hele heisa over, tot Kamervragen aan toe.
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door isadora »

Zo net weer terug van een bezoekje aan de buurvrouw.
Windows 10, dus dan zie je elkaar nogal eens. Zeker als er weer eens een update ongevraagd wordt geplaatst.
Programmaatjes en drivers die zo maar worden verwijderd, je kent het wel.
Privacy-instellingen weer opnieuw instellen, Microsoft bepaald tenslotte, wat goed voor je is, het is per slot van rekening hun laptop, niet de jouwe.
http://www.pcworld.com/article/3008571/ ... ss_windows

Maar, we zijn deze keer een echte stap verder gekomen.
Ze heeft genoeg van al die oncontroleerbare fratsen.
We gaan binnenkort de schitterende laptop dual-boot maken.
Ga een mooie KDE-omgeving voor haar inrichten, met alleen datgene, wat ze nodig heeft, niks meer niks minder.
Kan ik het apparaat ook mooi remote voor haar onderhouden met een scriptje over encrypted ssh, lang leve de lol.

Oh ja, en terwijl ik toch zo lekker aan het "ranten" ben, neem eens de tijd en lees, welke malware het ergst is op je PC:
https://www.gnu.org/proprietary/malware-microsoft.html

Een goeden avond.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door isadora »

Niet om mijn dagelijkse portie Microsoft-chagrijn te botvieren: (A)
http://www.techeblog.com/index.php/tech ... n-of-death
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door ODRAIL »

Zojuist weer een grote hoeveelheid foto's gedownload met WeTransfer. Een makkelijk systeem om foto's over te sturen :pos: .
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door isadora »

Goed, Sinterklaas was heel aardig voor mij, nu al.
Vanmiddag heb ik mijn nieuwste aanwinst geïnstalleerd, XPlane-flightsimulator.
Met een korting van 50 procent kon ik de nieuwste versie niet laten liggen, 30 euro.

http://www.x-plane.com/desktop/home/

Mocht ik dus langere tijd niet op het forum verschijnen, verblijf ik mogelijk in hogere sferen.
Alhoewel, tot op dit moment heb ik de Cessna alleen nog maar twee-dimensionaal kunnen bewegen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Suus »

Ik was vandaag bijna in een nepmail van KPN getrapt. Het is dat ik met KPN contact had opgenomen omdat de manier van communiceren (vrijdagavond mailen, maandag het geld willen hebben) mij niet aanstond, anders was ik er denk ik niet achter gekomen. De klantenservice van KPN kon namelijk helemaal geen openstaande factuur in het systeem vinden.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door ODRAIL »

Is dit niet een vorm van phishing?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Suus »

Ja, dat is Engels voor nepmail ja. Alleen meestal is dat een stuk herkenbaarder dan dit soort mailtjes, praktisch foutloos en in de vormgeving die ik vaker van KPN krijg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Gekko123 »

Pro-tip voor een volgende keer: bij alles van deze strekking de volgende keer kijken naar het e-mailadres van de afzender. Daarnaast kan het helpen om met je muis over eventuele links in de e-mail te bewegen en te kijken waar die link naar verwijst (let op: niet klikken, want dan open je de site met alle potentiële gevaren van dien).
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door webguy »

Deze is ook handig: https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html - het IBAN nummer staat daar al gesignaleerd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door ODRAIL »

Zo'n mail als Bee hierboven toont heb ik begin november ook gehad. Gelukkig heeft mijn internetprovider deze mail als spam aangemerkt en hoefde ik hem alleen maar uit de spam box te verwijderen.

Een goede spamfilter helpt hierbij :idea: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Suus »

Gekko123 schreef:Pro-tip voor een volgende keer: bij alles van deze strekking de volgende keer kijken naar het e-mailadres van de afzender. Daarnaast kan het helpen om met je muis over eventuele links in de e-mail te bewegen en te kijken waar die link naar verwijst (let op: niet klikken, want dan open je de site met alle potentiële gevaren van dien).
service [at] kpn [punt] com, wat mij niet heel vreemd in de oren klinkt.

In de mail stonden verder ook geen links, dus dat maakte het ook niet erg verdacht. Er waren ook geen bijlagen als PDF'jes e.d.

De link van Webguy is wel handig, die kende ik nog niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Freek »

Kan zijn dat je hebt weggepoetst ivm je privacy maar mails van kpn enz hebben altijd een aanhef als 'geachte heer Bee'.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Hainje »

Op zich wel knap dat ze weten dat de storing pas midden december verholpen zal zijn. :P
Is ook wel een erg grote storing voor een incassosysteem van zo'n groot bedrijf.
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door ODRAIL »

Goed ... afgelopen week een digitale kerstgroet van een familielid doorgestuurd gekregen. Ben blij dat mijn internetprovider deze mail als spam heeft aangemerkt, want er zat een virus op. Heb de mail met bijlage toch maar niet geopend en weggegooid.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door ODRAIL »

Zojuist een verbindigsprobleem met mijn modem gehad. Het was gelukkig simpel op te lossen met kabeltje losmaken en kabeltje op nieuw vast maken.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door ArrivaBas »

*Kuch kuch, weg met dat stof*
De Safari van Mijn MacBook Air had vanochtend te maken met een kleine glitch. De URL van de openstaande site werd dubbel en door elkaar heen getoond in de bovenstaande balk en ik kon daardoor ook mijn Favorieten niet zien.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door isadora »

Zag vandaag meer nieuws over Safari voorbij komen:
http://www.theverge.com/2016/1/27/10841 ... -bug-fixed
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door ArrivaBas »

Als ik dat artikeltje lees, zal dat het wel geweest zijn. Echter is Safari bij mij niet gecrasht. Gelukkig heb ik ook Chrome op mijn MacBook.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Daniel »

Grappig... Kreeg via het Amersfoort Panel een onderzoek om de nieuwe site van de gemeente te testen. Dat testen op zich (waarbij je een opdracht kreeg en gemeten werd hoelang het duurde voor je die informatie gevonden had) ging op zich prima, maar wel een beetje knullig dat vervolgens de algemene vragen aan het eind van de test niet werkten. Je kon klikken tot je een ons woog, maar het werd nergens zichtbaar welke leeftijdscategorie en welk opleidingsniveau je gekozen had :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door ODRAIL »

Goed ... na drie pogingen is het weer gelukt om Windows Update weer aan de gang te krijgen. Er stond een instelling niet goed.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten