David Bowie †

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

David Bowie †

Bericht door isadora »

January 10 2016 - David Bowie died peacefully today surrounded by his family after a courageous 18 month battle with cancer. While many of you will share in this loss, we ask that you respect the family’s privacy during their time of grief.
Dit korte bericht op zijn Facebook-pagina schudde mij vanochtend wakker.
Een held is gestorven!!!!
Laatst gewijzigd door isadora op ma 11 jan 2016, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: David Bowie

Bericht door Jef400 »

Een in de lijst der groten. RIP inderdaad.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: David Bowie

Bericht door isadora »

NS geeft eerbetoon:
NS rijdt vandaag een extra Bowie Coupé ter nagedachtenis aan David Bowie.
http://nieuws.ns.nl/eerbetoon-david-bow ... wie-coupe/
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: David Bowie †

Bericht door waldo79 »

Een groot gemis :N
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: David Bowie †

Bericht door Jef400 »

Uit respect voor David Bowie.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: David Bowie †

Bericht door Geert »

:(

Vanmiddag draaide ze de Duitse versie van Heroes op de radio (Helden), bijzonder om te horen.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: David Bowie †

Bericht door Hendrik »

Ik lees zijn naam hier voor het eerst...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: David Bowie †

Bericht door trolly »

Hendrik schreef:Ik lees zijn naam hier voor het eerst...
Geweldig! Dan is er een hoop te ontdekken voor je.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: David Bowie †

Bericht door Hainje »

Hendrik schreef:Ik lees zijn naam hier voor het eerst...
Wow, hahaha. Voor mij bijna ondenkbaar, maar goed, als je je nooit bezig hebt gehouden met popmuziek kan ik mij er ergens wel iets bij voorstellen. Afbeelding

Hoorde het nieuws vanmorgen bij Gerard Ekdom overigens, was wel een verrassing voor mij omdat ik zondag nog vernam dat hij afgelopen vrijdag een nieuw album had uitgebracht. Toen er ook werd gemeld dat David was overleden aan kanker was het voor mij zo klaar als een klontje, dit heeft hij piekfijn zo geregisseerd. Ben verder niet echt een fan van zijn muziek ofzo, sommige nummers kan ik waarderen, maar daar houdt het dan wel weer mee op. Hij heeft zo bezien denk ik wel zo'n beetje het maximale uit zijn leven gehaald.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: David Bowie †

Bericht door Ardan »

Voor moeders was David Bowie één van haar jeugd-iconen, en zodoende ken ik hem ook. Als kind vond ik vooral 'China Girl' een erg leuk nummer al kwam dat vooral door het muziekje, teksten en diepere betekenissen snapte ik nog niet. Vond hem ook een beetje eng door die opvallende verschijningen. Tegenwoordig kan ik alles natuurlijk beter in de context plaatsen. Bowie hoort zéker in het rijtje mensen die muziekgeschiedenis hebben geschreven. Ik ben van 1989, soms wou ik dat ik de jaren 1980 bewust had meegemaakt en de cultuur had kunnen meemaken..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: David Bowie †

Bericht door Suus »

Ik had niet in die tijd willen leven, maar David Bowie was wel meer dan een popster voor mij. Bowie was de persoon die grenzen naar nieuwe plekken schoof en daarbij mij en vele andere andere ruimte gaf die er niet was. Toen ik gisteren op het station het pushbericht van zijn overlijden ontving moest ik mij toch even vasthouden aan het wachthuisje van de schrik.

Overigens heeft hij zijn dood net zoals zijn hele werkzame leven als een geniaal gesamtkunstwerk neergezet. Ik geloof niet dat ik eerder een artiest heb gezien die zijn aanstaande dood zo goed verborgen hield en tegelijkertijd drie dagen voor zijn dood een (steengoed) album opleverde met meer dan een dozijn hints dat het nabij was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: David Bowie †

Bericht door Durashift »

Hainje schreef:
Hendrik schreef:Ik lees zijn naam hier voor het eerst...
Wow, hahaha. Voor mij bijna ondenkbaar, maar goed, als je je nooit bezig hebt gehouden met popmuziek kan ik mij er ergens wel iets bij voorstellen. (..)
Nou ja, Hendrik kan zich best met popmuziek bezig houden.. wellicht met artiesten van zijn generatie, die nu 'hot' zijn maar die ik niet ken.

Ik riep ook wel ff 'hè' toen ik het bericht las.. maar toen ik '69 jaar en kanker' las.. begreep ik het wel.. Om één of andere reden zat het niet in mijn hoofd dat hij al 'zo oud' was.. (relatief natuurlijk).

Sterkte voor zijn nabestaanden.. hij laat een nog jonge dochter na..begreep ik.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: David Bowie †

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Overigens heeft hij zijn dood net zoals zijn hele werkzame leven als een geniaal gesamtkunstwerk neergezet. Ik geloof niet dat ik eerder een artiest heb gezien die zijn aanstaande dood zo goed verborgen hield en tegelijkertijd drie dagen voor zijn dood een (steengoed) album opleverde met meer dan een dozijn hints dat het nabij was.
Freddie Mercury wellicht? Maar ze zijn sowieso op één hand te tellen.
Durashift schreef:Nou ja, Hendrik kan zich best met popmuziek bezig houden.. wellicht met artiesten van zijn generatie, die nu 'hot' zijn maar die ik niet ken.
Mja, Hendrik is 28 jaar oud, dus het zou in principe wel voor de hand hebben gelegen dat hij in ieder geval van de man gehoord had. Dat hij de muziek van David Bowie nooit beluisterd heeft vind ik sowieso zeer aannemelijk. Het hangt er maar net vanaf in wat voor gezin je opgroeit natuurlijk.

Niet dat ik hier een hele discussie over wil gaan houden hoor.
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: David Bowie †

Bericht door AppleMoose »

Hainje schreef:
Bee schreef:Overigens heeft hij zijn dood net zoals zijn hele werkzame leven als een geniaal gesamtkunstwerk neergezet. Ik geloof niet dat ik eerder een artiest heb gezien die zijn aanstaande dood zo goed verborgen hield en tegelijkertijd drie dagen voor zijn dood een (steengoed) album opleverde met meer dan een dozijn hints dat het nabij was.
Freddie Mercury wellicht? Maar ze zijn sowieso op één hand te tellen.
Komt enigszins in de buurt al waren er al enkele jaren geruchten dat Freddie Hiv/Aids had (bij David Bowie 0,0 geruchten) en een dag voor zijn dood heeft hij zijn ziekte bevestigd. In zijn laatste werk heeft hij wel verwijzingen naar de dood gemaakt, maar al met al is dat niet zo geregisseerd geweest als bij David Bowie.
Ik vind een aantal nummers van hem wel goed, maar over het algemeen ben ik niet echt fan van zijn muziek.
Het gevoel van Ardan herken ik wel, in de jaren 70/80 is toch wel veel goede muziek gemaakt (ja, ook veel bagger :X ) en dat had ik graag bewust mee willen maken (ook wel vanwege veel andere dingen)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: David Bowie †

Bericht door Hendrik »

Inderdaad, ik heb niets met popmuziek. En inderdaad, dat heeft zeker ook te maken met het gezin waarin je opgroeit. :wink:
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: David Bowie †

Bericht door dylanwild94 »

Namen als Prince,Madonna en Micheal Jackson zeggen je allemaal ook niets. of heel vaag.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: David Bowie †

Bericht door Hendrik »

Erg weinig in elk geval. Maar vanuit je omgeving krijg het natuurlijk ook wel dingen mee waar je zelf niets mee hebt... :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 43 gasten