6 april: Referendum Oekraïne

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de EU en Oekraïne?

Peiling eindigde op ma 04 apr 2016, 22:55

Voor
15
34%
Tegen
15
34%
Euh, Victoria Koblenko mag wel blijven
14
32%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Widejo
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 25 nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door Widejo »

Nesselande? De Rotterdamse Vinex-wijk, dat als onderdeel van Stadsdeel Prins Alexander fungeert binnen de Gemeente Rotterdam?

Het referendum van gisteren was een schande dat Nederland op internationaal vlak gaat schaden. Het is een schande dat mensen "tegen" een verdrag stemmen dat zorgt voor belangrijke progressie binnen een land, Oekraïne, die het hard nodig heeft om onder het juk van de geschiedenis vandaan te komen alleen maar vanwege onvrede over de gehele Europese Unie in het algemeen. Met als hoogtepunt een persoon die "tegen" stemden omdat ze er kapot van was dat ze nu vanwege Europese richtlijnen moest betalen voor haar plastic tasje bij aankopen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door Vinny »

De gemeente Wageningen was volgens mij de gemeente met het grootste aandeel voorstemmers. Of de gemeente groot of klein is laat ik ter beoordeling aan de lezer. Ik heb wel het idee dat het vooral ligt aan de landbouwuniversiteit daar. Die zullen redeijk positief staan tegenover het associatieverdrag omdat het de argiculturele sector wel goed doet.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door dylanwild94 »

Widejo schreef:Nesselande? De Rotterdamse Vinex-wijk, dat als onderdeel van Stadsdeel Prins Alexander fungeert binnen de Gemeente Rotterdam?

Het referendum van gisteren was een schande dat Nederland op internationaal vlak gaat schaden. Het is een schande dat mensen "tegen" een verdrag stemmen dat zorgt voor belangrijke progressie binnen een land, Oekraïne, die het hard nodig heeft om onder het juk van de geschiedenis vandaan te komen alleen maar vanwege onvrede over de gehele Europese Unie in het algemeen. Met als hoogtepunt een persoon die "tegen" stemden omdat ze er kapot van was dat ze nu vanwege Europese richtlijnen moest betalen voor haar plastic tasje bij aankopen.
En laat de mensen die zich wel verdiept hebben en tegen stemde maar even buiten beschouwing?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door Hainje »

Hmmm, ja Oekraïne heeft Monsanto echt nodig om het graan goed te kunnen bewerken. Om nog maar te zwijgen over het schaliegas en olie wat Shell daar op wil pompen. Zou je serieus denken dat de winsten uit de oliewinning naar Oekraïne gaan? Nah, denk eerder naar een of andere postbusfirma in Panama ofzo. Die bedrijven hebben belangen in die verdrag. Als je de Oekraïners echt wil helpen dan stel je een goed akkoord op waar de burger op de eerste plaats komt, niet de multi-nationals.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:De gemeente Wageningen was volgens mij de gemeente met het grootste aandeel voorstemmers. Of de gemeente groot of klein is laat ik ter beoordeling aan de lezer. Ik heb wel het idee dat het vooral ligt aan de landbouwuniversiteit daar.
Ik denk eerder dat het vooral jonge hoogopgeleiden waren die iets positiefs in dit verdrag zagen. Kijk maar eens goed naar de uitslagen per gemeente namelijk: tussen de steden met een meerderheid voorstemmers zitten heel veel universiteitssteden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef:
Vinny schreef:De gemeente Wageningen was volgens mij de gemeente met het grootste aandeel voorstemmers. Of de gemeente groot of klein is laat ik ter beoordeling aan de lezer. Ik heb wel het idee dat het vooral ligt aan de landbouwuniversiteit daar.
Ik denk eerder dat het vooral jonge hoogopgeleiden waren die iets positiefs in dit verdrag zagen. Kijk maar eens goed naar de uitslagen per gemeente namelijk: tussen de steden met een meerderheid voorstemmers zitten heel veel universiteitssteden.
Nee, het is gewoon dat Alexander Pechtold er vandaan komt. De grootste voorstander in Nederland. Zo werkt dat, komt een politicus ergens vandaan krijgt ie automatisch de helft van de stemmen uit die gemeente mee.

Ook opvallend waren de rijke gemeentes die voorstemden, zoals Bloemendaal en Rozendaal. Maarja die ruiken geld natuurlijk. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door waldo79 »

regenmaker schreef: Ook opvallend waren de rijke gemeentes die voorstemden, zoals Bloemendaal en Rozendaal. Maarja die ruiken geld natuurlijk. :P
Onderbouw dit eens verder dan alleen onderbuikgevoelens :evil:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door regenmaker »

waldo79 schreef:Onderbouw dit eens verder dan alleen onderbuikgevoelens :evil:
Het verdrag gaat grotendeels over betere handelsbetrekkingen, waardoor Oekraïne makkelijker handel kan drijven met de EU. Het wordt dan dus makkelijker voor bedrijven om te investeren in Oekraïne.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door Suus »

Bedrijven zitten niet alleen in Rozendaal of Bloemendaal en het is ook niet zo dat alle directeuren van grote bedrijven daar wonen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door Vinny »

Er zitten natuurlijk wel meer corporate buisness mensen dan in pak em beet Leeuwarden Camminghaburen. :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten