Voorsteltopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Voorsteltopic

Bericht door Alargule »

De roeier?
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Voorsteltopic

Bericht door TimoD »

Nou, vooruit. Na een tijd meelezen toch maar even voorstellen. Mijn naam kun je allicht afleiden uit de gebruikte nicknaam. Ik ben student aan de UU en woonachtig in Zeist. Tevens zit ik op dit moment op een zeker punt in de sollicitatieprocedure voor buschauffeur, wat voor volgend collegejaar als bijbaan in de pijplijn zit als de sollicitatie verder goed verloopt.
Vermoedelijk zien jullie mij niet veel posten; veel nieuws heb ik niet te melden met een relatief klein reisbereik (Regio Utrecht, Apeldoorn). Maar ik zal stilletjes meegenieten van jullie discussies in relevante draadjes.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Voorsteltopic

Bericht door ODRAIL »

@TimoD: Welkom hier :wink: .
Vincent
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 02:30
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Voorsteltopic

Bericht door Vincent »

Hoewel ik al best een behoorlijke tijd lid ben en zo nu en dan ook lurk, heb ik mij hier volgens mij nog niet voorgesteld.

Mijn naam is Vincent, 30 jaar en woonachtig in Amsterdam. Ruim 20 jaar geleden kwam ik in aanraking met een wereld dat openbaar vervoer heet. Eigenijk omdat mijn vader toen is gaan rijden voor het GVB in Groningen, wat toen in datzelfde jaar is opgegaan in Arriva. Uiteraard ben ik destijds veel met mijn vader mee geweest op de bus. Later is hij voor het GVB in Amsterdam gaan rijden en heb ik daar ook het nodige meegemaakt en zien veranderen, vooral in negatieve zin. Toch is het OV voor mij altijd een hobby gebleven en iets waarin ik uiteindelijk iets wil gaan doen.

Na diverse verschillende kantoorbanen ben ik uiteindelijk bij DHL terecht gekomen en heb ik daar 2 jaar voor gereden, waarna mijn contract niet werd verlengd. Waarschijnlijk naar aanleiding van een flinke blessure die mij een behoorlijke tijd aan de kant heeft gehouden. Echter, binnen 2 weken werd ik gebeld voor een nieuwe uitdaging. Of ik op een buurtbus wilde gaan rijden. Het zou maar voor een korte periode zijn, maar ik had weer een periode overbrugd zonder al teveel moeite. Inmiddels bijna een jaar verder rij ik nog steeds op de buurtbus. Als enige van mijn directe collega's op meerdere lijnen. En dat maakt voor mij het werk toch een stuk leuker. Niet elke keer hetzelfde publiek of hetzelfde rondje om de kerk, maar gewoon wat afwisseling.
Ik heb 2 maanden de 575 (Soest-Driebergen) gereden en sinds januari rij ik de 573 (Soest-Blaricum). Tussendoor rij ik ook de 522 (Weesp-Vreeland). Daarmee heb ik op dit moment gewoon de mooiste baan van Nederland; mijn hobby uitvoeren en toch de vrijheid genieten die je op een grote bus niet hebt. Voor mij persoonlijk mag dit werk nog wel jaren zo doorgaan. Voor Syntus hoop ik dat ze een vereniging achter de 522 kunnen krijgen en de boel op de rit kunnen krijgen. Hetzelfde geldt voor de 573, maar dat zit iets anders in elkaar.

Toet toet, tot de volgende! *bus*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Voorsteltopic

Bericht door Ardan »

Welkom!
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Voorsteltopic

Bericht door ODRAIL »

@Vincent: ondanks dat je al heel lang lid bent toch nog welkom hier :pos: :wink: .
sumazuyq
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 15:35

Re: Voorsteltopic

Bericht door sumazuyq »

Na een tijdje meelezen ook maar besloten een account aan te maken :Y
Ben eigenlijk pas sinds kort geïnteresseerd in het OV. In de vakantie wegens wat lastige privéomstandigheden besloten om eropuit te trekken. Het is echt leuk om zo nog wat van de wereld te zien. Stations, treinen, allerlei verschillende mensen: dit alles maakt het OV voor mij leuk. Schiphol Airport is mijn favoriete station, misschien ook omdat ik later luchtverkeersleider hoop te worden. Ik maak (nog) geen foto's, maar kan wel erg genieten van prachtige foto's van vooral treinen.
Verder doe ik graag aan mountainbiken en kijk ik graag naar voetbal/wielrennen (eigenlijk sport in het algemeen) en wat fijne muziek (Imagine Dragons, Kygo, soms ook wel rock) kan er ook altijd wel in. En stiekem vind ik het Eurovisiesongfestival ook altijd erg interessant.
Voor wat het waard is: de vlaggen van alle onafhankelijke landen op de wereld ken ik, ben nu bezig met vlaggen van afhankelijke landen (zoals Groenland) :-D
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Voorsteltopic

Bericht door ZO6176 »

Welkom sumazuyq.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Voorsteltopic

Bericht door ODRAIL »

@Sumazuyq: Welkom hier :wink: .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Voorsteltopic

Bericht door Fles »

Ohai *O* Groenland ben ik net (nou ja anderhalf jaar geleden) geweest. Bijzonder weinig openbaar vervoer daar :D
Loesje154
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 23 sep 2018, 21:40

Re: Voorsteltopic

Bericht door Loesje154 »

Ook ik zal me voorstellen :

Ik ben Marloes, 34 jaar en woon in Vianen. Ik ben geïnteresseerd in het openbaar vervoer in en om Utrecht en met name foto's en verhalrn over de concessies DAV en in de provincie Utrecht.
Ik lees al lang mee en zojuist een account aangemaakt en gelijk een vraag gesteld (zie OV in beeld).

Ik ben een stille meelezer tot nu toe maar wellicht wordt dat in de toekomst anders :)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Voorsteltopic

Bericht door trolly »

Ha die Loesje154, kom er gezellig bij.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Voorsteltopic

Bericht door Aking »

Het meisje van de drummer van de band! *O*
Loesje154
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 23 sep 2018, 21:40

Re: Voorsteltopic

Bericht door Loesje154 »

Ehh nee -o- sorry...
Loesje154
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 23 sep 2018, 21:40

Re: Voorsteltopic

Bericht door Loesje154 »

Thx Trollie!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Voorsteltopic

Bericht door ODRAIL »

@Loesje154: Welkom hier :wink: .
Loesje154
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 23 sep 2018, 21:40

Re: Voorsteltopic

Bericht door Loesje154 »

Thx!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Voorsteltopic

Bericht door Aking »

Loesje154 schreef:Ehh nee -o- sorry...
-o-

Ja maar... :(

Of zit het hem in die 154, daar hebben ze het namelijk niet over :?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Voorsteltopic

Bericht door trolly »

Lastig he, Aking, als een meisje "nee" zegt (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Loesje154
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 23 sep 2018, 21:40

Re: Voorsteltopic

Bericht door Loesje154 »

Tja die 154 doet 't 'm inderdaad... :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Voorsteltopic

Bericht door ODRAIL »

@Umbusko: Welkom hier :wink: .

Umbusko heeft zich in dit topic reeds voorgesteld:

viewtopic.php?f=36&t=14164&p=598480#p598480
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Voorsteltopic

Bericht door umbusko »

Bedankt! Laat ik het hier dan maar meteen iets uitgebreider doen:

Hallo! Ik ben umbusko en nieuw op dit forum. Ik ben wel al een aantal jaar actief op Somda en heb hier zo af en toe een beetje meegelezen, dus ik dacht, laat ik me eens aanmelden. Ik ben 22 jaar, kom uit Maastricht en studeer in Nijmegen. Ook ben ik een paar keer per jaar (maar natuurlijk niet vaak genoeg :P ) bij familie in Praha of in Slowakije te vinden; en ik spreek dan ook Slowaaks en Tsjechisch. Bij voorkeur gaat een reis die kant op natuurlijk per trein.

Met het OV heb ik qua studie/werk niets te maken, maar ik reis er graag mee. Met name treinen vind ik leuk, en vooral het reizen zelf. Ik fotografeer ook graag, maar als ik moet kiezen tussen met een stoomtrein meereizen of een stoomtrein op de foto zetten, kies ik toch het eerste. Die foto maak ik dan wel voor het instappen of na het uitstappen. :wink: Bussen vind ik alleen interessant zolang ik er ook mee kan reizen en ook (of juist daardoor?) heb ik altijd een fascinatie gehad voor dienstregelingen, lijnennetkaarten, etc. en een sterke hang naar volledige, duidelijke én gedetailleerde informatie. (Ja, ik ben veeleisend.)

Zodra voertuigen gordels krijgen, vind ik ze niet meer leuk. (Touringcars, auto's, vliegtuigen, ...) Hoewel over wolken, bergen en zee vliegen soms toch ook wel zijn charme heeft. (Alleen die vreselijke vliegvelden niet.)
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Voorsteltopic

Bericht door T-hijs »

Dan ga ik me ook maar eens voorstellen.

Mijn nickname Bollenstad verwijst naar een vorige woonplaats van mij (Hillegom) waar ik inmiddels al 12 jaar niet meer woon. De nickname is gekozen toen ik nog veel actief was op Somda en OHIH. Tegenwoordig woonachtig aan de Linge, ergens tussen Geldermalsen en Leerdam, woont Bollenstad (eigenlijk zou het Lingedorp moeten worden... ;)), 51 jaar oud, met zijn vrouw en hun zoontje van 8. Ik ben (was ooit) een enorme ov-nerd, maar vanwege mijn baan als IT-consultant en de bijbehorende afstanden die ik daarvoor afleg heb ik een leasebak onder m'n kont. Afgelopen zomer echter ben ik met zoontjelief met de trein naar Denemarken gegaan en hij heeft daar minstens zo hard van genoten als ik, ondanks de 4 overstappen die nodig waren om van Geldermalsen in Vordingborg te komen.

Ik ben dus geen frequent ov-gebruiker meer, maar dat komt ook doordat in ons Lingedorp alleen maar een buurtbus komt. Overdag, wel te verstaan.

Ik lees veel mee en post heel af en toe iets, dus van mij gaan jullie geen "last" hebben. ;)
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Voorsteltopic

Bericht door ODRAIL »

@Bollenstad: ondanks dat je al een paar jaar hier op het forum aanwezig bent en af en toe iets post ... toch welkom hier :wink: .
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Voorsteltopic

Bericht door waldo79 »

Leuk om je hier ook tegen te komen, ken je van andere fora.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten