Voorsteltopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Voorsteltopic

Berichtdoor Alargule » Do 17 Mei 2018, 18:02

De roeier?
Volg Rails in Amsterdam op WordPress en op Twitter

TimoD

Berichtdoor TimoD » Do 31 Mei 2018, 21:29

Nou, vooruit. Na een tijd meelezen toch maar even voorstellen. Mijn naam kun je allicht afleiden uit de gebruikte nicknaam. Ik ben student aan de UU en woonachtig in Zeist. Tevens zit ik op dit moment op een zeker punt in de sollicitatieprocedure voor buschauffeur, wat voor volgend collegejaar als bijbaan in de pijplijn zit als de sollicitatie verder goed verloopt.
Vermoedelijk zien jullie mij niet veel posten; veel nieuws heb ik niet te melden met een relatief klein reisbereik (Regio Utrecht, Apeldoorn). Maar ik zal stilletjes meegenieten van jullie discussies in relevante draadjes.

KM46

Berichtdoor KM46 » Do 31 Mei 2018, 21:34

@TimoD: Welkom hier :wink: .

Vincent

Berichtdoor Vincent » Zo 12 Aug 2018, 02:55

Hoewel ik al best een behoorlijke tijd lid ben en zo nu en dan ook lurk, heb ik mij hier volgens mij nog niet voorgesteld.

Mijn naam is Vincent, 30 jaar en woonachtig in Amsterdam. Ruim 20 jaar geleden kwam ik in aanraking met een wereld dat openbaar vervoer heet. Eigenijk omdat mijn vader toen is gaan rijden voor het GVB in Groningen, wat toen in datzelfde jaar is opgegaan in Arriva. Uiteraard ben ik destijds veel met mijn vader mee geweest op de bus. Later is hij voor het GVB in Amsterdam gaan rijden en heb ik daar ook het nodige meegemaakt en zien veranderen, vooral in negatieve zin. Toch is het OV voor mij altijd een hobby gebleven en iets waarin ik uiteindelijk iets wil gaan doen.

Na diverse verschillende kantoorbanen ben ik uiteindelijk bij DHL terecht gekomen en heb ik daar 2 jaar voor gereden, waarna mijn contract niet werd verlengd. Waarschijnlijk naar aanleiding van een flinke blessure die mij een behoorlijke tijd aan de kant heeft gehouden. Echter, binnen 2 weken werd ik gebeld voor een nieuwe uitdaging. Of ik op een buurtbus wilde gaan rijden. Het zou maar voor een korte periode zijn, maar ik had weer een periode overbrugd zonder al teveel moeite. Inmiddels bijna een jaar verder rij ik nog steeds op de buurtbus. Als enige van mijn directe collega's op meerdere lijnen. En dat maakt voor mij het werk toch een stuk leuker. Niet elke keer hetzelfde publiek of hetzelfde rondje om de kerk, maar gewoon wat afwisseling.
Ik heb 2 maanden de 575 (Soest-Driebergen) gereden en sinds januari rij ik de 573 (Soest-Blaricum). Tussendoor rij ik ook de 522 (Weesp-Vreeland). Daarmee heb ik op dit moment gewoon de mooiste baan van Nederland; mijn hobby uitvoeren en toch de vrijheid genieten die je op een grote bus niet hebt. Voor mij persoonlijk mag dit werk nog wel jaren zo doorgaan. Voor Syntus hoop ik dat ze een vereniging achter de 522 kunnen krijgen en de boel op de rit kunnen krijgen. Hetzelfde geldt voor de 573, maar dat zit iets anders in elkaar.

Toet toet, tot de volgende! *bus*

Ardan
OVNL-beheerder

Berichtdoor Ardan » Zo 12 Aug 2018, 13:19

Welkom!
2018 (30-7):
Trein 6732 km · S-Bahn 314 km · Metro 303 km · Zweeftrein 14 km · (Snel)tram 331 km · Bus 417 km · Veer 7.0 km

KM46

Berichtdoor KM46 » Zo 12 Aug 2018, 17:47

@Vincent: ondanks dat je al heel lang lid bent toch nog welkom hier :pos: :wink: .

sumazuyq

Berichtdoor sumazuyq » Zo 12 Aug 2018, 21:46

Na een tijdje meelezen ook maar besloten een account aan te maken :Y
Ben eigenlijk pas sinds kort geïnteresseerd in het OV. In de vakantie wegens wat lastige privéomstandigheden besloten om eropuit te trekken. Het is echt leuk om zo nog wat van de wereld te zien. Stations, treinen, allerlei verschillende mensen: dit alles maakt het OV voor mij leuk. Schiphol Airport is mijn favoriete station, misschien ook omdat ik later luchtverkeersleider hoop te worden. Ik maak (nog) geen foto's, maar kan wel erg genieten van prachtige foto's van vooral treinen.
Verder doe ik graag aan mountainbiken en kijk ik graag naar voetbal/wielrennen (eigenlijk sport in het algemeen) en wat fijne muziek (Imagine Dragons, Kygo, soms ook wel rock) kan er ook altijd wel in. En stiekem vind ik het Eurovisiesongfestival ook altijd erg interessant.
Voor wat het waard is: de vlaggen van alle onafhankelijke landen op de wereld ken ik, ben nu bezig met vlaggen van afhankelijke landen (zoals Groenland) :-D

Terug naar “OV Ontmoetingspunt”