Voorsteltopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Voorsteltopic

Bericht door Etienne »

Matt schreef:Eigenlijk cartografie in het algemeen, dus ook thematische kaarten. Ik maak in mijn vrije tijd ook (fictieve) kaarten, waaronder spoorkaarten. :)
Leuk :pos:
Iemand met dezelfde interesses :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
GeoRalph
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 06 sep 2017, 21:06
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Voorsteltopic

Bericht door GeoRalph »

Hallo iedereen op dit forum.

Mijn naam is Ralph. Ik ben 15 jaar en kom uit Hellevoetsluis.
Ik doe HAVO-3 op het Helinium te Hellevoetsluis en ben vulploegmedewerker bij de Jumbo.

In mijn vrije tijd doe ik aan:
  • Scouting
    Geocaching
    En fotografie
Ik heb vanaf kleins af aan een goede Connexxion :P met het OV.
Alles waar een OV-Chipkaart lezer in zit is voor mij interessant.
Ik reis veel met de bus (wat ik niet vervelend vind hoor).
Ik zie ook dagelijks bussen voor mijn school langs rijden (vooral VDL Citeas).

Ik hoop dat ik een goede bijdrage kan leveren aan het forum en aan de Wiki.

Groetjes,
Ralph
Voorne-Putten Rozenburg is mijn specialiteit!
HWGO ken ik ook wel redelijk!

Groetjes,
GeoRalph!
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Voorsteltopic

Bericht door busfanNL »

Welkom. Weer een leeftijdsgenoot Erbij altijd leuk. *O* Het forum word jonger. :pos:
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Voorsteltopic

Bericht door Mdk »

Ik heb op dit topic nog nooit wat gezegd, dus bij dezen alsnog:

Na een aantal maanden een beetje rondkijken heb ik afgelopen mei toch maar eens een account aangemaakt, dus een aantal van jullie zullen mijn naam waarschijnlijk wel herkennen.

Ik heet Maarten, ben 19 jaar oud en doe momenteel een Economische studie aan de HU.
De ov-interesse is voor mij een secundaire hobby, ik vind het leuk om bij te houden wat er gebeurt, een beetje te zeiken en ideeën te delen, maar ik ga niet voor een fotootje naar Almere, en ben ook niet van het onthouden van de nummers van elke bus.
wat betreft hobby's, ik heb jaren lang gebasketbald, maar dat is ondertussen vervangen met uitgaan met vrienden en studiegenoten, en een beetje sportscholen om fit te blijven en die biertjes er weer af te werken.
Binnen het ov heb ik niet per sé ambities, ik heb nu een teamleidersfunctie bij een promotiebedrijf uit het zuiden van het land, en ik vermoed dat ik zelf ook de marketing/ondernemerschapskant op wil.

Hopelijk heb ik jullie hiermee een beetje een beeld over mijzelf gegeven.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Voorsteltopic

Bericht door ODRAIL »

@Mdk: Welkom hier :wink: .
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Voorsteltopic

Bericht door ZO6176 »

Welkom hier.
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Voorsteltopic

Bericht door katvis »

Zo. Ik heb ook de knoop doorgehakt als lurker. Ik ben Luka, 20 jaar, studeer IBMS op de Hogeschool Rotterdam. Mijn grootste ambitie ligt binnen de muziek, mocht dat niet lukken dan hoop ik wel wat in het OV te kan doen op regionaal niveau. Wellicht overweeg ik door te stromen na m'n bachelor naar een urban planning-gerelateerde master (ja, grote verandering ten opzichte van IBMS) en/of informatica, mocht ik niet worden toegelaten bij een pilotenopleding :Y Ik zit iedere dag wel in het OV, en als kind vond ik railvoertuigen geweldig. Het is me altijd nog bijgebleven maar uiteraard interesseert het OV me nu op een andere manier :')
Mijn hobby's zijn:
- muziek maken en luisteren (lees: LP collectie uitbreiden)
- longboarden
- fitnessen
- auto's
- reizen
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Voorsteltopic

Bericht door Lijn 45 »

Welkom, Luka! :D
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Voorsteltopic

Bericht door Chrysa »

Je studeert IBMS terwijl je iets ambieert in de muziek, maar wil wel een pilotenopleiding doen hierna? :? :P
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Voorsteltopic

Bericht door katvis »

Klopt :')
Ik wilde hiervoor al een pilotenopleiding doen maar de markt was echt nihil, anders had ik geen IBMS gedaan. Als deze beter wordt dan zal ik het proberen. En ja muziek is nooit gegarandeerd baangarantie, desnoods kan je dat altijd ernaast doen. Better safe than sorry ;)
PSA: Links gaan, rechts staan
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Voorsteltopic

Bericht door Mdk »

Het is wel een studie waarmee je redelijke garantie hebt op een goede baan, eventueel in de muziek- of luchtvaartindustrie, maar of je dan zit waar je wil zitten...
In ieder geval, welkom!
Bij twijfel altijd klagen
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Voorsteltopic

Bericht door katvis »

Ach, ik heb er meer vrede mee als ik word afgekeurd voor pilotenopleiding (heb het dan toch geprobeerd) en daarna iets doe met m'n business opleiding in een sector die mij interesseert. En anders is doorstuderen altijd een optie!
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Voorsteltopic

Bericht door ODRAIL »

@Luka: Welkom hier :wink: .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Voorsteltopic

Bericht door Meltrain »

Welkom op dit forum. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rooddolfijn
Berichten: 708
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Voorsteltopic

Bericht door rooddolfijn »

Ik ben Pepijn, 12 jaar oud.

Ben ik de jongste??
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Voorsteltopic

Bericht door busfanNL »

Dat denk ik wel ja. In iedergeval weet ik van een paar forummera dat ze onder 18 zijn maar jij bent volgens mij een van de jongste.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Voorsteltopic

Bericht door ODRAIL »

@rooddolfijn: Welkom hier :wink: .
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Voorsteltopic

Bericht door Lijn 45 »

Welkom :)
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Voorsteltopic

Bericht door isadora »

12 Jaar, en "Expert in stadsdienst Utrecht", dat beloofd wat.
Hartelijk welkom!!! :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Alargule

Re: Voorsteltopic

Bericht door Alargule »

Jongen, op die leeftijd was ik al directeur bij GVB.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Voorsteltopic

Bericht door Hainje »

Oh vandaar dat het daar nu zo'n bende is, ze zijn nog steeds aan het puinruimen....
🍉
B.Brummelman
Berichten: 2
Lid geworden op: za 04 nov 2017, 15:12

Even voorstellen: Herspoor Wiki

Bericht door B.Brummelman »

Hallo allemaal,
Ik ben Berend Brummelman en heb vanaf 1988 mij actief bezig gehouden met spoorwegen. Brieven, meningen en andersoortige documenten zijn gearchiveerd in het archief: Herspoor. Afgelopen jaar heb ik mijn archief vastgelegd in een eigen Wiki: wiki.herspoor.nl.

Graag kom ik in contact met medestanders die de doelstellingen van Herspoor helpen realiseren en mee willen helpen de wiki van Herspoor te verbeteren. De beweegredenen, missie en doelstellingen zijn uitgebreid te lezen op deze pagina en zijn in het kort:

Beweegredenen:
  • Fascinatie voor railvervoer in het verleden, heden en toekomst.
  • Verlagen CO2-emissie: per reizigerskilometer ligt deze ruim lager bij railvervoer t.o.v. reizen per auto en vliegtuig. In zijn algemeenheid dus: terugdringen van de gevolgen van het broeikaseffect.
  • De verregaande asfaltering van Nederland, en ook daarbuiten, trachten tegen te gaan.
  • De positieve rol die railvervoer kan spelen in het spanningsveld van de verworvenheden van de moderne samenleving tussen enerzijds de vrijheid van het individu met betrekking tot mobiliteit, anderzijds de gevolgen van de milieu- en ruimtelijke belasting ten gevolge van o.a. deze mobiliteit.
  • Een duurzamere vorm van mobiliteit trachten te bevorderen.
Doelstellingen:
In het leven roepen van werkgroepen, die op lokaal niveau projecten activeren die tot uitbreiding van het Openbaar Vervoer, met name railvervoer, leiden. Hierbij zijn verschillende soorten werkgroepen te onderscheiden, zoals b.v.:
  • Werkgroepen die op diverse manieren proberen meer reizigers in de trein te krijgen door middels diverse acties het treinreizen aantrekkelijker te maken.
  • Werkgroepen die zich inzetten om op lokaal niveau meer stoptreinstations of haltes te (her-) openen.
  • Werkgroepen die zich inzetten om in onbruik geraakte spoorlijnen en lijnen die nu nog slechts als museumspoorlijn of alleen als goederenspoorlijn worden gebruikt, weer in bedrijf te krijgen voor personenvervoer. Een voorbeeld van een werkgroep met deze doelstelling is de al vele jaren bestaande vereniging VIEV, Vereniging voor Innovatief Euregionaal Vervoer, die zich inzet voor heropening van de lijn van Nijmegen naar Kleef: www.viev.eu.
  • Werkgroepen die, naast stimulering van personenvervoer per trein, trachten het goederenvervoer per trein te stimuleren.
  • Werkgroepen die een eventueel nieuw aan te leggen spoorlijn projecteren en initiëren.
Mogelijkheden ter verwezenlijking van missie + doelen:
  • Meer haltes/stations aan bestaande spoorlijnen
  • Heringebruikname van in onbruik geraakte spoorlijnen
  • Privatisering/verzelfstandiging van het spoor
  • Initiatieven tot aanleg van nieuwe spoorlijnen
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Even voorstellen: Herspoor Wiki

Bericht door waldo79 »

Welkom Berend, maar wat wil je precies bereiken?
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Even voorstellen: Herspoor Wiki

Bericht door en-es »

Dat staat toch in zijn posting?
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Voorsteltopic

Bericht door waldo79 »

Ik ervaar het meer als meningen spuien zonder op een discussie aan te sturen op dit forum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten