Voorsteltopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Voorsteltopic #3

Bericht door Hendrik »

Welkom! Ik hoop veel waardevolle bijdragen van je te mogen zien. Wat studeer je nu?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Voorsteltopic #3

Bericht door ODRAIL »

@Joey: Welkom hier :wink: .
Joey
Berichten: 81
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Re: Voorsteltopic #3

Bericht door Joey »

Hendrik schreef:Welkom! Ik hoop veel waardevolle bijdragen van je te mogen zien. Wat studeer je nu?
Momenteel studeer ik niet, want ik zit noodgedwongen in een tussenjaar. Hiervoor heb ik de opleiding Mobiliteit gestudeerd aan Hogeschool Windesheim in Zwolle. Dat gaat over alles wat maar met verkeer te maken heeft. Helaas hebben we weinig met openbaar vervoer gedaan.

In september wil ik beginnen aan een Engelstalige master aan de TU Delft. Die master heet Transport, Infrastructure and Logistics. Hier gaat het meer over de exacte kant achter het verkeer, dus zal het meer gaan over het gebruiken van de wiskunde om het verkeer te verbeteren. Deze kennis kan ik ook gebruiken in het OV-werkveld.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Voorsteltopic #3

Bericht door Meltrain »

Welkom op het forum.
En natuurlijk leuk dat je in Delft gaat studeren, al zullen wij elkaar waarschijnlijk nèt niet meer tegenkomen. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Voorsteltopic #3

Bericht door Michael »

Welkom :pos:
Joey
Berichten: 81
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Re: Voorsteltopic #3

Bericht door Joey »

Meltrain schreef:En natuurlijk leuk dat je in Delft gaat studeren, al zullen wij elkaar waarschijnlijk nèt niet meer tegenkomen. :wink:
Dat is nou jammer. Jij studeert dus dit jaar af?

Bedankt voor het welkom heten allemaal!
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Voorsteltopic #3

Bericht door busfanNL »

Ik ben nieuw op dit forum dus zal ik mij eerst voorstellen.
Mijn naam is busfanNL (Gijs). ik doe mavo 2e klas en ik weet redelijk wat van ov. Ik lees hier al een tijdje mee en ik hoop dat ik hier nu ook goed mee kan discussiëren en mijn ov hobby op dit forum kan delen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Voorsteltopic #4

Bericht door ODRAIL »

Welkom op het forum :wink: .
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Voorsteltopic #4

Bericht door busfanNL »

Bedankt
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Voorsteltopic #4

Bericht door Michael »

Welkom.
MetroMania
Berichten: 2
Lid geworden op: za 05 mar 2016, 19:26

Re: Voorsteltopic #4

Bericht door MetroMania »

Goedenavond!

Mijn naam is Dillen, 25 jaar oud en woon achtend in Amstelveen. In het dagelijks leven ben ik filiaalmanager in een kledingwinkel in Amsterdam, waardoor ik toch minimaal vijf dagen per week te vinden ben in buslijn 170, 172 dan wel 174. Al sinds kind af aan ben ik een groot liefhebber van alles dat tot het openbaar vervoer behoord. In het bijzonder de metro van Amsterdam, waar ik als kind intens veel in gezeten heb.
Al enige tijd bekijk ik het forum, maar heb ik mij eigenlijk nog nooit geregistreerd, tot vandaag dan! Ik hoop dan ook dat ik hier lekker mee kan doen met alle discussies :D
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Voorsteltopic #4

Bericht door busfanNL »

Van harte welkom. *bus*
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Voorsteltopic #4

Bericht door dylanwild94 »

Schrijf je naam echt als Dillen? :?:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Voorsteltopic #4

Bericht door ODRAIL »

@MetroMania: Welkom hier :wink: .
erka
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 11 apr 2016, 21:13
Locatie: Groningen

Re: Voorsteltopic #4

Bericht door erka »

Dag allemaal, hier nog een nieuw lid. Uit Groningen en regelmatig in de QLiners te vinden. Interesse is OV-breed, zowel stedelijk vervoer als regionaal. Ik vind langeafstandsbussen ook heel interessant. Lees al wat langer mee trouwens.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Voorsteltopic #4

Bericht door Michael »

Welkom en veel plezier hier op het forum. Ben jij als chauffeur of als passagier in de Qliners te vinden?
erka
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 11 apr 2016, 21:13
Locatie: Groningen

Re: Voorsteltopic #4

Bericht door erka »

Passagier hoor. Ik gebruik de bus (ik bedoelde trouwens QLink, 3 of 4) regelmatig om naar het werk te komen als het regent of ik geen zin heb om te fietsen :)
Overigens reis ik ook wel graag met OV in buitenland, bv op vakantie of even een dagje Noord-Duitsland (makkelijk vanaf hier). De beeldverslagen over reizen in het buitenland op dit forum lees ik ook al een tijdje met plezier.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Voorsteltopic #4

Bericht door Chrysa »

Nou, ik ben Chrysa, en ik heb hier een week of twee zitten lurken en besloot nou maar eens een account aan te maken. Ik heb geen idee wat ik over mezelf zou moeten typen, ik ben nog scholier en in het echte leven ben ik een ongelofelijk saai persoon, dus ja.

Ik woon in Hooge Zwaluwe, dus ik ben waarschijnlijk een van de ongeveer 4 mensen die het ogenschijnlijk hier gehate station Lage Zwaluwe regelmatig gebruikt. Ben ook wel benieuwd hoe vaak ik Michael in de bus gezien heb zonder het te weten. :wink:
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Voorsteltopic #4

Bericht door Michael »

Welkom. Je bent in ieder geval al tigduizend keer langs mijn huis gereden in ieder geval dan.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Voorsteltopic #4

Bericht door Chrysa »

Zal best ja, heb met diverse omleidingen en de nieuwe route van de 122 heel Terheijden wel gezien inmiddels.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Voorsteltopic #4

Bericht door Michael »

Ik zal je een tip geven: Als je iemand bij de chauffeur ziet staan is de kans groot dat ik dat ben.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Voorsteltopic #4

Bericht door Chrysa »

Denk niet dat ik je ooit echt gezien heb dan, tenzij je 70+ jaar bent en geen idee hebt bij welke halte je huis nou eigenlijk staat.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Voorsteltopic #4

Bericht door Michael »

Voorlopig bereik ik de 70 nog niet. Wordt volgende week pas 26. Ik woon tussen de Haltes Abtslaan en Polderstraat.
Een Echte Heer
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:36

Re: Voorsteltopic #4

Bericht door Een Echte Heer »

Hallo,
Ik ben Daan en ik ben een frequent ov-liefhebber. Ik ben woonachtig in Helmond, het dorpje onder de rook van Eindhoven met maar liefst 2x zoveel stations. Ik kan handig gebruik maken van mijn Ov-studentenkaart in het weekend, want mijn ROC ligt om de hoek. 8-) . Ik volg projecten zoals de ombouw van de Hoekse Lijn, de nieuwe busconcessie Zuidoost Brabant, de verbouwing van station Eindhoven, alledaagse busdingen in Brabant en de Intercity Direct Den Haag-Eindhoven. Ik lees dit forum al jarenlang en heb zojuist het lef genomen om een account aan te maken. Ik heb nu al zin om te discussiëren :D
Welcome to the world of public transportation, I will be your guide...
Vliegtuig
Berichten: 1
Lid geworden op: di 25 okt 2016, 20:09

Re: Voorsteltopic #4

Bericht door Vliegtuig »

Hallo, ik ben een 35-jarige OV-liefhebber en -gebruiker (M) uit Amsterdam-West. Ik lees al jaren mee op dit forum, en heb me nu maar eens geregistreerd. Mijn aandacht gaat dan voornamelijk uit naar het OV in en rond Amsterdam en Utrecht, waar ik tot een paar jaar terug woonde, ben opgegroeid en nog vaak steeds veel kom.

Ik werk als webdeveloper in Amsterdam, in de mediasector. Het is een kleine droom van me om wellicht in de toekomst ook in mijn werk met OV bezig te kunnen zijn, al weet ik nog niet precies hoe :-)

Hoe dan ook, ik ben vooral ook geïnteresseerd in de planning van een vervoersnet, opzet van dienstregelingen, lijnvoeringen, een beetje gepuzzel kortom. Dat puzzelen heb ik eigenlijk altijd gedaan, als jongetje van een jaar of zes was ik dé OV-vraagbaak in mijn familie, later dacht ik bus- en metronetten uit voor bestaande en fictieve steden, schreef ik spoorboekjes en hobby'de ik op de computer zo nu en dan wat moois. Een hele trage reisplanner bijvoorbeeld ;-)

Er staat veel te gebeuren hier in Amsterdam (en Utrecht, met de Uithoflijn), dus ik vind het erg interessant om er over te lezen en mee te denken (fantaseren?). Daarom dus even een accountje, lijkt me leuk om me zo nu en dan in de discussie te mengen.

Oh, en de nickname 'vliegtuig', gebruikte ik jaren geleden ooit voor niet OV-gerelateerde doeleinden. En bij een beetje gebrek aan fantasie, vond ik 'm nu wel weer mooi voor een OV-forum :-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten