Voorsteltopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
JeroenHeij
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 07 jun 2017, 00:29

Re: Voorsteltopic

Bericht door JeroenHeij »

Hallo allen,

Na nu een poosje meegelezen te hebben dacht ik van ik zal mijzelf eens registreren.
Ik ben Jeroen Heij uit Nieuwegein.
Heb met betrekking tot de ov-chipkaart apparatuur bij verschillende vervoerders redelijk wat kennis.
Voor mijn werk zit ik regelmatig langs het spoor (zowel trein als metro).

Met vriendelijke groet,

jeroen Heij
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Voorsteltopic

Bericht door Hendrik »

Welkom, Jeroen!
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Voorsteltopic

Bericht door ZO6176 »

Hi allemaal,

Na een keer crimineel geweest te zijn en de fotoquiz te hebben geraden wordt het wel eens tijd om mezelf voor te stellen.

Ik ben Marthijn, 45 jaar en woonachtend in Eindhoven. Getrouwd met Ilonka en 2 dochters: Vonne (9) en Nena (6). In het dagelijks leven werk ik bij Lidl Nederland.

Het OV interesseert me al sinds ik een klein kind was. Stond vaak bij de bushalte om de bussen van lijn 3/4 te bekijken. Mooie tijden met 61/62/68/6900-en en heel enkele keer een Leyland. Ook speelde ik vaak "busje". Ik had in de buurt een heel lijnennet die ik vaak affietste. Alle wagennummers van de stadsdienst in Eindhoven had ik als een soort loterij. Voordat ik dus met de fiets speelde trok een lotje en die wagen had ik dan mee.

Op latere leeftijd ben ik gaan fotograferen. Dit heb ik gedaan van ongeveer 1989 tot 2003. Toen had ik er even genoeg van. Maar soms kriebelt het weer. Maar met baan en gezin is het wel lastig. Probeer wel vaak met de bus te gaan. Als ik op straat een bus (MAN van de Eindhovense stadsdienst of Amba) probeer ik altijd het nummer te raden en bij een aantal MAN's gaat me dat wel goed af. De nieuwe bussen zijn nog te nieuw om afwijkingen te zien, zonder het nummer of kenteken te zien. Toen de MAN's nog grijs/blauw waren was het wel makkelijker. Ik krijg ook regelmatig te horen dat als ik met anderen ben dat ze de bus nog niet gezien hebben maar dat ik het nummer al weet.

Naast OV besteed ik mijn vrije tijd aan het handelen in munten en bankbiljetten. Ik ben standhouder op diverse numismatische beurzen in Nederland en België.
PHS

Re: Voorsteltopic

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Voorsteltopic

Bericht door Hendrik »

Welkom!
ZO6176 schreef:numismatische
Dat woord moest ik toch echt even opzoeken... :P
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Voorsteltopic

Bericht door ArrivaBas »

ZO6176 schreef:numismatische
Dat ik die met mijn archaïsche woordenschat nog niet eens wist... :o
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Voorsteltopic

Bericht door ZO6176 »

Nooit te oud om te leren. Inderdaad een beurs voor munten, bankbiljetten, jetons, rekenpenningen, oude aandelen en dergelijke
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 10 jun 2017, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Voorsteltopic

Bericht door bys1 »

Aangezien ik me ook nog niet heb voorgesteld,
Hi, ik ben Björn, volg gymnasium in Leeuwarden, en reis dagelijks met lijn 355 van en naar Dokkum. OV heeft al een tijd mijn interesse hoewel ik momenteel helaas buiten Friesland nog niet erg bekend ben daarmee (dat komt vooral omdat ik buiten Friesland ook amper gebruik maak van OV). Voorkeur qua bussen is Mercedes-Benz Integro/Intouro, voor streekbusjes voorkeur voor Setra 415/416/418 LE Business hoewel er maar één Setra bus in Friesland rijdt (0045, Setra 416 LE Business). In mijn vrije tijd programmeer en game ik graag. Mocht er een goede OV Simulator voor iOS zijn wil ik die uiteraard ook wel eens proberen. De meeste simulators tot nu toe waren helaas gewoon Unity troep.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Voorsteltopic

Bericht door ZO6176 »

Welkom björn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Voorsteltopic

Bericht door ODRAIL »

@JeroenHeij, ZO6176 en bys1: Welkom hier :wink: .
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Voorsteltopic

Bericht door Ardan »

Welkom heren! Veel plezier hier :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Voorsteltopic

Bericht door regenmaker »

Van harte welkom bij OVNL heren. Vergeet niet af en toe een kijkje te nemen op onze uitgebreide wiki. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Voorsteltopic

Bericht door Gebruikersnaam »

Laat ik maar direct mijn eerste bericht neerpleuren in het voorsteltopic. Want na een tijdje rondneuzen wordt het wel eens tijd om me voor te stellen :Y

Ik ben Ruben, 16 jaar oud/jong. Momenteel zit ik op de middelbare en ga ik (met wat moeite) over naar de vijfde van het VWO. Wat ik later wil doen? Geen idee. Ergens lijkt het mij nog steeds heel leuk om machinist te worden, al denk ik met het VWO meer kan bereiken. Sinds kleins af aan heb ik treinen altijd al leuk gevonden. Wonende vlak langs de Kippenlijn was de Mat '64 altijd leuk om te zien. Ik vind het nog steeds jammer dat ze uit dienst zijn gegaan, maar het zij zo. Favoriete materiaal wat nu nog rijdt is toch wel de CFL 2000. Eén keer ingezeten, en ze zaten heerlijk!

Treinen vind ik dus hartstikke leuk, bussen interesseren mij echter vrij weinig :N Verdere interesses van mij zijn onder andere:
- Muziek (kort lijstje van bands die ik tof vind: Muse, Green Day, Franz Ferdinand, Imagine Dragons)
- Koken, al kan ik er vrij weinig van :')
- Fietsen (ben al meerdere malen op fietsvakantie geweest)
- Rondreizen. Gewoon wat van de omgeving zien.
- Modelbouw

Reizen met het OV doe ik overigens vrij weinig. Of het moet slecht weer zijn, of ik heb geen zin om met de fiets te gaan (A)
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Voorsteltopic

Bericht door Zugführer »

Welkom en veel plezier hier :D
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Voorsteltopic

Bericht door jelmerrr »

Gebruikersnaam schreef:
Ik ben Ruben, 16 jaar oud/jong. Momenteel zit ik op de middelbare en ga ik (met wat moeite) over naar de vijfde van het VWO. Wat ik later wil doen? Geen idee. Ergens lijkt het mij nog steeds heel leuk om machinist te worden, al denk ik met het VWO meer kan bereiken.
Yeee leeftijdgenoot *O*
Zelf hoop ik nog over te gaan maar moet nog 2 weken (ook VWO)
Ook mij lijkt machinist interessant maar met vwo heb ik veel meer keuzes met hogere opleidingen (zelfde als jou dus)
En nog welkom hier :pos:
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Voorsteltopic

Bericht door Gebruikersnaam »

Gelukkig, leeftijdsgenoten hier *O*
Succes met je toetsweek dan nog, is bij mij uiteindelijk ook goed gekomen. Zolang je maar onthoudt dat niks onmogelijk is :wink:

En bedankt voor het welkom heten. Die tijd dat ik hier al mee lees hebben al veel plezier opgeleverd dus dat komt wel goed :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Voorsteltopic

Bericht door ODRAIL »

@Gebruikersnaam: Welkom hier :wink: .
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Voorsteltopic

Bericht door marvinkok »

Och, met VWO kun je ook best machinist worden hoor (A)
Zelfs nog universitair actief geweest...
Welkom overigens :pos:
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Voorsteltopic

Bericht door jelmerrr »

Gebruikersnaam schreef: Succes met je toetsweek dan nog, is bij mij uiteindelijk ook goed gekomen. Zolang je maar onthoudt dat niks onmogelijk is :wink:
Echt een toetsweek is het niet, omdat ik 0.2 voor Engels te kort kwam mag ik nu via "de zomerschool" proberen over te gaan
Matt
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06

Re: Voorsteltopic

Bericht door Matt »

Tsja, hoe is het begonnen? Een tekening van een treinbaan in de kleuterklas, lijkt mij. Alles wat over het spoor rijdt heeft mij altijd al gefascineed. Mijn eerste Interrail-reis in 2014 heeft mijn liefde voor treinen weer doen aanwakkeren. In datzelfde jaar ben ik begonnen met studeren. Ik maak dan ook graag gebruik van mijn SOV, waardoor ik inmiddels alle reguliere spoorlijnen van Nederland (incl. grensbaanvakken) wel eens heb bereisd. De Rotterdamse metro heb ik ook ontelbare keren van voor naar achter bereisd.

Ik ben Matthijs, 22 jaar, wonend en studerend in Wageningen. Mijn vaste traject is Wageningen - Ed - Ut - Rtd - Spc - Zuidland.

Reizen doe ik het liefst per trein. Mijn kamer begint ook steeds meer op een treincoupé te lijken, zeker nadat ik een vorig jaar een bank uit een blauwe engel op de kop heb getikt. Bagagerek, treinraam en inklapbare tafel volgden later.

Ik gebruik al geruime tijd de wiki (fantastisch!) en besloot ook eens een kijkje op het forum te gaan nemen. Ik ben meestal niet heel actief op forums, maar je weet het maar nooit.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Voorsteltopic

Bericht door MdJ »

Welkom!

Welke studie doe je in Wageningen?
Bij twijfel: gebruik beton.
Matt
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06

Re: Voorsteltopic

Bericht door Matt »

Ik doe Landschapsarchitectuur en Ruimtelijke Planning. Ik zou later graag iets in de (digitale) cartografie willen doen.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Voorsteltopic

Bericht door MdJ »

Ohw, gaaf!:) Gerelateerd aan OV cartografie, of in het algemeen alles wat los en vast zit?:)
Bij twijfel: gebruik beton.
Matt
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06

Re: Voorsteltopic

Bericht door Matt »

Eigenlijk cartografie in het algemeen, dus ook thematische kaarten. Ik maak in mijn vrije tijd ook (fictieve) kaarten, waaronder spoorkaarten. :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Voorsteltopic

Bericht door Meltrain »

Welkom op dit forum. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten