Eurovisiesongfestival 2016

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door baladid »

Over 74 dagen begint alweer het Eurovisiesongfestival 2016. Dan is namelijk de halve finale, waar Douwe Bob Nederland gaar vertegenwoordigen. Het lied wordt pas volgende week gepresenteerd, maar andere Landen zijn al verder.
Duitsland bijvoorbeeld heeft gisteren de nationale voorronde Unser Lied für Stockholm gehad, die door Jamie-Lee Kriewitz uit Nedersaksen werd gewonnen:
De persconferentie met haar naar haar zege eindigde voortijdig omdat ze als zeventienjarige volgens de Duitse jeugdbeschermingswet vanaf elf uur niet meer mag „werken“...

Sommigen vergelijken haar met Lena Mayer-Landrut, die 2010 met Satelilte won. Beide meisjes zijn vrij jong en komen uit de regio Hannover.

Twee week geleden vond in Wenen al de voorronde Eurovision Song Contest – Wer singt für Österreich? plaats, waar de negentienjarige Zoë Straub met „Loin d'ici“ won:
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door zone2000 »

kansloze bedoening met al die landen die vriendjes zijn en elkaar punten geven. de fifa is er niks bij :6
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door baladid »

Nu er weer een jury is heeft de vriendjespolitiek wel opgehouden. Onder de afgelopen zeven winnaars waren behalve Aserbaidjan alleen maar westeuropese landen. Veel Scandinaviërs wonnen, maar dat ligt niet aan vriendjespolitiek: Daar zijn het te weinig landen voor. Nederland heeft twee jaar geleden getoond dat het met een goed lied ook gewoon ver kan komen.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door Suus »

Er is wel kritiek op het jurysysteem. Als vorig jaar in de finale alleen de stemmen van het publiek hadden meegeteld had Italië gewonnen, niet Zweden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door baladid »

Dit jaar wordt het anders. Eerst de jurystemmen per land, dan de televotingpunten, beginnend met die de weinigste minste punten krijgt. Eens kijken hoe dat wordt.

EDIT: grammatica...
Laatst gewijzigd door baladid op vr 26 feb 2016, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door Z2N »

Als dat betekent dat de puntenverdeling twee keer zo lang duurt kan ik maar beter alvast gaan inslaan... :')

Vanavond wordt overigens de Britse inzending bekend, morgen krijgen we van vijf landen de kandidaten te horen (Finland, Hongarije, Moldavië, Noorwegen en Slovenië), en overmorgen komt Letland ook met zijn nummer. . Op dat moment is het grootste deel van de nummers bekend.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door Ardan »

Wie is Douwe Bob?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door Hainje »

Ardan schreef:Wie is Douwe Bob?
Een of ander singer-songwritertje geloof ik.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door Ardan »

Waar kennen we hem van? Wat zijn zijn succesnumers? Of heeft-ie alleen succes bij TROS-volk?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door Hainje »

Ardan schreef:Waar kennen we hem van? Wat zijn zijn succesnumers? Of heeft-ie alleen succes bij TROS-volk?
Nee is meer 3FM werk volgens mij. Hoorde zijn naam daar regelmatig voorbij komen, maar zijn muziek heeft niet echt dusdanig indruk gemaakt op mij dat ik zo 1-2-3 weet hoe zijn muziek verder klinkt.
🍉
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door baladid »

Winnaar van De beste singer-songwriter van Nederland (Dat is BNN-Vara, niet avrotros) 2012, Twee toptienalbums (daarvan een zelfs een album een week op plek 1), twee topvijfsingles, speelde op meerdere bevrijdingsfestivals...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door JWM »

Doet Cornald Maas weer mee of heeft die weer ruzie gemaakt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door Z2N »

De Britse inzending heeft een Endemol-laagje, Joe & Jake zijn ex-kandidaten van The Voice UK. De gelijkenissen zijn sprekend: een nietszeggend en saai liedje, dat toch populair genoeg was om de Britse voorselectie te winnen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door Geert »

Toch wonderlijk dat Engeland jaar na jaar presteert om van die nietszeggende liedjes in te sturen terwijl het land over het algemeen best puike muziek voortbrengt. Wat was het laatste succes van de UK, Katrina and the Waves in de jaren '90 ofzo? (Love shine a light)
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door baladid »

Wat noem je succes?
2011 waren ze voor het laatst in het linkerrijtje (Blue met I Can, 11e). 2009 werd Jade Ewen met "My Time" 5e. Katrina and a waves was inderdaad de laatste winnaar, in 1997. Dat is dus 19 jaar geleden. De laatste Nederlandse zege is 41 jaar geleden...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door JWM »

Enige vraag is nu nog of het festival in Ahoy of de Ziggo dome gaat plaatsvinden volgend jaar.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door Wubbo »

En wat voor jurk hij aandoet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door Suus »

Ik ben nog niet helemaal overtuigd, ik heb het idee dat er iets mist.
Wubbo schreef:En wat voor jurk hij aandoet.
:lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door dylanwild94 »

Kan het kloppen dat ik alleen het filmpje van Oostenrijk kan zien?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door Z2N »

Waarschijnlijk zal de EBU-UER in hebben gegrepen. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door Durashift »

Douwe Bob heeft wel een paar mooie nummers gemaakt, vind ik. Alleen op het songfestival nummer klinkt zijn stem mij te schel. Ligt niet prettig in het gehoor. Daarnaast vind ik het ook wel ver gezocht om er een 'protestsong voor de jonge 'snelle' generatie in te kunnen zien'.. Blijkt toch niet uit de tekst, wat mij betreft..

Nee, ik denk dat wij de halve finale niet overleven. Het is te middelmatig.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door regenmaker »

Het liedje van Douwe Bob is echt slecht wat mij betreft. Beetje oude stijl, net of je ergens bent gestrand in de vorige eeuw. :N Dan vond ik Trijntje nog beter. Voor de liefhebbers hier is het liedje:
Mijn voorkeur gaat dan meer uit naar een up-tempo nummer van Finland:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door Suus »

De recensies voor de eerste halve finale (inclusief beeld en geluid): http://www.volkskrant.nl/muziek/-dat-wo ... 5c183409ac

En de plaskaart van vanavond:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door Meltrain »

Nou, de maker van de "Plaskaart" en de recensent van De Volkskrant zijn duidelijk niet dezelfde persoon. :')
Vergelijk bijvoorbeeld de beoordelingen van Armenië of San Marino eens.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Eurovisiesongfestival 2016

Bericht door Jef400 »

Mooi. De jaarlijkse afzeikuren staan weer op het punt van beginnen. Ik heb zin om mijn oren te horen exploderen van woede over het geweld wat ze wordt aangedaan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten