Mag ik even kwijt #188

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Aking »

Pics or stfu! :Y :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Hainje »

Zow makkelijk gaat dat niet :s :s
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door AppleMoose »

Vanaf vanavond mag ik mij officieel Doesburger noemen, ook al woon ik er nog niet. Ging lekker vlot, was maar 1 persoon voor mij in de "rij" en binnen 5 minuten liep ik het stadhuis weer uit. (Ze werken hier gelukkig ook niet met afspraakgeneuzel) Bij het servicepunt in Dieren van de gemeente Rheden is een kwartier wachttijd standaard te noemen :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door marvinkok »

Kan je daar niet gewoon online overschrijven? Hier wordt enkel nog op afspraak gewerkt. Op zich best prettig, regelmatig sta ik op afspraaktijd al weer buiten :Y Daarnaast is het ook altijd druk op het stadskantoor, ondanks dat er soms wel 15 balies open zijn, los van de kassa's, afspraakkamers en receptie voor document afhalen...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Aking »

Ronaldussen schreef:Vanaf vanavond mag ik mij officieel Doesburger noemen
Gecondoleerd :') :P
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Hainje »

Ronaldussen schreef:Vanaf vanavond mag ik mij officieel Doesburger noemen
Doe Agnes Kant de groeten van me!! :P
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Daniel »

marvinkok schreef:Kan je daar niet gewoon online overschrijven? Hier wordt enkel nog op afspraak gewerkt. Op zich best prettig, regelmatig sta ik op afspraaktijd al weer buiten :Y
Dan pas? Ik sta hier in Amersfoort tot nu toe steeds al voor de tijd van m'n afspraak weer buiten. De laatste keer moest ik nog rennen naar de balie, dacht op m'n gemak nog even koffie uit de automaat te halen nadat ik m'n "afspraaknummertje" getrokken had.

Trouwens online overschrijven? Kan dat tegenwoordig ook al? De laatste keer dat ik 't heb mogen doen kon ik wel vanaf de site van de gemeente het formulier uitprinten maar dat moest ik nog wel per post naar de gemeente sturen. Was ook wel handig, want om nou anderhalf uur in de trein te gaan zitten om een papiertje af te geven als je ergens nog niet woont :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Geert »

Ik kon vier jaar terug al online inschrijven in Den Haag, stelde niets voor...
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door baladid »

Staat in Nederland geen adres op de ID-kaart / in het paspoort?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Hainje »

Niet meer. Vroeger wel op het papieren rijbewijs, maar sinds het een kaartje is laten ze dat weg.
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door AppleMoose »

Alleen geboorteplaats/gemeente en plaats van afgifte staat op een ID-kaart (paspoort weet ik niet)

En nee, in Doesburg is het (nog) niet mogelijk online in te schrijven. Je kunt wel formulieren daarvoor downloaden. Het is ook niet zo'n grote gemeente, het stadhuis heeft ook maar twee balies :')
Aking schreef:
Ronaldussen schreef:Vanaf vanavond mag ik mij officieel Doesburger noemen
Gecondoleerd :') :P
Die heb ik vaker gehoord, maar bedankt :P
Hainje schreef:
Ronaldussen schreef:Vanaf vanavond mag ik mij officieel Doesburger noemen
Doe Agnes Kant de groeten van me!! :P
Ik geef je alvast de groeten terug :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door JWM »

Nooit geweest, maar Doesburg heeft toch een mooi oud centrum? Doe je ook aan rondleidingen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Suus »

baladid schreef:Staat in Nederland geen adres op de ID-kaart / in het paspoort?
Adres en beroep zijn al een hele tijd geleden geschrapt.

Ik kon vorige week mijn originele geboortecertificaat inzien uit 1989, daar stonden nog wel beroepen op bij de ouders :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door baladid »

Beroep staat in mijn geboortecertificaat niet, wel godsdienst.
Adres staat bij mij in het paspoort (plaats) en ID (plaats en straat).
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Ardan »

Bee schreef:Ik kon vorige week mijn originele geboortecertificaat inzien uit 1989, daar stonden nog wel beroepen op bij de ouders :P
Ik ben ook van 1989 en op de mijne staat het niet.
Ik heb mijn verhuizing bewust niet online geregeld. Noem me ouderwets, maar voor dit soort belangrijke dingen ga ik toch liever naar het stadhuis waar ik met een echt persoon spreek en ook echt zeker ben dat het goed geregeld is en er makkelijk een vraag in kan gooien als me nog iets te binnen schiet.
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Stefan »

Ik had netjes een formuliertje uitgeprint, ingevuld en opgestuurd... Na 2 weken toch maar even naar 't gemeentehuis gebeld of 't misschien al geregeld was.. En ja hoor, de dag er op, lag er 'heel toevallig' een brief (zonder postzegel, dus iemand is 'm even langs wezen brengen) in de brievenbus dat ik per direct ingeschreven stond in de gemeente.... :') :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Meltrain »

Er zijn aanslagen gepleegd in Brussel. :shock: :cry:
Eerst twee ontploffingen op luchthaven Zaventem en later nog explosies op verschillende metrostations, waaronder Kunst-Wet, Maalbeek en Schuman.
Tot nog toe 11 doden bekend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door marvinkok »

Daniel schreef:
marvinkok schreef:Kan je daar niet gewoon online overschrijven? Hier wordt enkel nog op afspraak gewerkt. Op zich best prettig, regelmatig sta ik op afspraaktijd al weer buiten :Y
Dan pas? Ik sta hier in Amersfoort tot nu toe steeds al voor de tijd van m'n afspraak weer buiten. De laatste keer moest ik nog rennen naar de balie, dacht op m'n gemak nog even koffie uit de automaat te halen nadat ik m'n "afspraaknummertje" getrokken had.

Trouwens online overschrijven? Kan dat tegenwoordig ook al? De laatste keer dat ik 't heb mogen doen kon ik wel vanaf de site van de gemeente het formulier uitprinten maar dat moest ik nog wel per post naar de gemeente sturen. Was ook wel handig, want om nou anderhalf uur in de trein te gaan zitten om een papiertje af te geven als je ergens nog niet woont :wink:
Ik ben in 2005 al in Enschede gaan wonen, toen kon het inschrijven al online. Ergens toen hebben ze meen ik ook een prijs gekregen voor de beste gemeentelijke website, onder andere vanwege alle online mogelijkheden.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door AppleMoose »

JWM schreef:Nooit geweest, maar Doesburg heeft toch een mooi oud centrum? Doe je ook aan rondleidingen?
Dat heeft Doesburg zeker. Het is een oud Hanze-stadje en is ook een aantal eeuwen een vestingstad geweest.
Rondleidingen doe ik (nog) niet aan, daar heb ik m'n personeel voor (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Daniel »

Stefan schreef:Ik had netjes een formuliertje uitgeprint, ingevuld en opgestuurd... Na 2 weken toch maar even naar 't gemeentehuis gebeld of 't misschien al geregeld was.. En ja hoor, de dag er op, lag er 'heel toevallig' een brief (zonder postzegel, dus iemand is 'm even langs wezen brengen) in de brievenbus dat ik per direct ingeschreven stond in de gemeente.... :') :P
Dat ging bij mij gelukkig wel beter. Wel kreeg ik in eerste instantie nog een brief waarin stond dat ik volgens hun gegevens er met drie personen ging wonen, blijkbaar had m'n inschrijving de uitschrijving van de vorige bewoners nog gekruist.
marvinkok schreef:Ik ben in 2005 al in Enschede gaan wonen, toen kon het inschrijven al online. Ergens toen hebben ze meen ik ook een prijs gekregen voor de beste gemeentelijke website, onder andere vanwege alle online mogelijkheden.
Tja, dan liep Amersfoort in 2010 nog wat achter. Ik zie dat ze nu hun nieuwe site online hebben staan hier en daarop kan het wel digitaal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door isadora »

Net een ticket geboekt voor de nachttrein van Minsk naar Warschau.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Suus »

Vanmiddag de "blob van Alphen" bezocht, het gebouw wat als stadhuis van de gemeente door moet gaan. Het dondert nog geen vijftien jaar na de bouw al helemaal in elkaar, zelfs de voordeur was kapot :') Wel zonder afspraak in een minuut aan de beurt, en nu heb ik helemaal geen legitimatiebewijs meer :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Aking »

Jij crimineel! :o
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Timon91 »

isadora schreef:Net een ticket geboekt voor de nachttrein van Minsk naar Warschau.
Nice! :D Waar ga je nog meer heen? En heb je je visum al geregeld?
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door isadora »

We vliegen naar Minsk, visum moet nog geregeld worden.
Vervolgens dus met de nachttrein naar Warschau en door naar Krakow.
De terugreis vliegend van Katowice naar Eindhoven.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten