Mag ik even kwijt #190

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Michael »

Vanwege Dance Tour in Breda dat ieder jaar op 1e pinksterdag is.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door ArrivaBas »

Zo, alles voor mijn 'YouTube-kit' is binnen. (verjaardagscadeau) Camera en statief. Hoop een gaatje met mooi weer te vinden om dat ding eens te testen!

Camera: Canon Powershot SX610 HS
Statief: Een goeie van Hama.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Z2N »

Er is een hoop dat je kan zeggen van het Britse spoorwegnetwerk: dat het duur is, dat het te weinig capaciteit biedt doordat er geen dubbeldekkers kunnen rijden, maar het heeft zojuist wel mijn dag gemaakt. Ik ga over 2,5 week naar de Britse Eilanden, en ik kon zojuist gewoon via online chat een stoel reserveren bij Virgin Trains. *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door JWM »

ArrivaBas schreef:Zo, alles voor mijn 'YouTube-kit' is binnen. (verjaardagscadeau) Camera en statief. Hoop een gaatje met mooi weer te vinden om dat ding eens te testen!

Camera: Canon Powershot SX610 HS
Statief: Een goeie van Hama.
Ik kijk enorm uit naar de eerste beelden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Fles »

ArrivaBas schreef:Zo, alles voor mijn 'YouTube-kit' is binnen. (verjaardagscadeau) Camera en statief. Hoop een gaatje met mooi weer te vinden om dat ding eens te testen!

Camera: Canon Powershot SX610 HS
Statief: Een goeie van Hama.
Wat ga je filmen? Cabineritten vanuit de bus of zo? :?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door ArrivaBas »

Neuh. een beetje treintjes en busjes. Gaat sowieso mee naar Österreich voor mijn vakantieverslag.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Hainje »

Zit de hele dag op ovzoeker te kijken hoe de zondagomlopen bij Arriva Brabant in elkaar steken, kom ik er aan het eind van de avond achter dat ik lijn 156 Den Bosch - Eindhoven straal ben vergeten toe te voegen op mijn lijst. D'oh!! :')

Nou ja, als ik met SRE aan de gang ga maar meenemen.
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door JWM »

?

Waarom
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Hainje »

Ik wil weten hoeveel omlopen er in Brabant zijn. Gewoon een nerddingetje.
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door JWM »

Oke...

Hoeveel zijn er?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Meltrain »

Hainje schreef:Zit de hele dag op ovzoeker te kijken hoe de zondagomlopen bij Arriva Brabant in elkaar steken, kom ik er aan het eind van de avond achter dat ik lijn 156 Den Bosch - Eindhoven straal ben vergeten toe te voegen op mijn lijst. D'oh!! :')

Nou ja, als ik met SRE aan de gang ga maar meenemen.
Is dat niet meer iets voor hier? :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Hainje »

Meltrain schreef:Is dat niet meer iets voor hier? :P
Ja eigenlijk wel. :P
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Mikos »

Bee schreef:Zomaar even een tipje tussendoor: de boekingsperiode van Thalys is verlengd van 3 naar 4 maanden. Dit is nergens gecommuniceerd, maar als je dus eind augustus of begin september goedkoop op reis wil moet je nu je slag slaan, voordat de periode van 3 maanden begint :wink:
Psst...!
Treinreiswinkel schreef:Op vrijdag 20 mei viert Thalys het 20-jarig bestaan. Alle tickets, comfort 2, voor vertrek 20 mei - 20 september voor € 20 p.p.
Pak deze kans! Boekingen zijn uitsluitend mogelijk op 20 mei vanaf ca. 07.30h.
Amsterdam, Schiphol, Rotterdam naar Antwerpen, Brussel, Lille, Parijs.
Onbeperkte beschikbaarheid.
Bij eventuele online overbelasting: het kan ook telefonisch of per mail bij Treinreiswinkel geboekt worden.
Ook geldig voor Zon Thalys 25/6 - 27/8 naar Valence, Avignon en Marseille (hier beperkte beschikbaarheid).
Stedentrips Parijs nu va € 79 p.p., boeking 17 tm 20 mei.
Ies goedkoper? :wink:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door JWM »

Is Marseille aan te raden voor een paar dagen tripje? Of rijdt dat ding maar 1x/week en moet je er meteen 8 dagen blijven :P
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Aking »

Ding rijdt een keer per week. Maar Marseille is best leuk voor 2 uurtjes 8-)
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door JWM »

Alleen treinnerds doen dat :N

Misschien drie dagen en dan door naar Barcelona ofzo en met een Easyjet terug :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Vinny »

JWM schreef:Is Marseille aan te raden voor een paar dagen tripje? Of rijdt dat ding maar 1x/week en moet je er meteen 8 dagen blijven :P
Je kunt je prima vermaken in Marseille. Het is een mooie stad, maar het is wel een arme stad. Dat kan best wel confronterend zijn, zeker omdat er veel illegale immigratie vanuit Noord-Afrika bestaat dat daar "aan wal" komt. Wat leuk is om te doen is boottochtjes maken naar de naburige eilandjes of de Calanques.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Hainje »

JWM schreef:Alleen treinnerds doen dat :N

Misschien drie dagen en dan door naar Barcelona ofzo en met een Easyjet terug :P
Of je gaat met de ZonThalys heen en dan paar dagen later met een overstapverbinding weer terug.
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door JWM »

Dat zal vast niet voor twee tientjes kunnen. Ik overweeg eigenlijk wel een weekje Marseille inmiddels, vrijdag eens kijken of het lukt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Hainje »

Ik zie nu bij RyanAir Marseille - Eindhoven voor ca € 23,- enkele reis (op woensdagen). De reis Eindhoven - jouw huis zal niet veel duurder zijn dan Zuid-Frankrijk - Barcelona. Dus daar hoef je het niet voor te laten.

Ik zit het ook serieus te overwegen. Heb altijd een keer met de Thalys/TGV willen reizen, voor die prijs zal ik het niet nog een kans krijgen. :P
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door JWM »

Barcelona is natuurlijk niet om makkelijk terug te reizen, zou daar dan ook wel een paar dagen willen blijven :P Maar heb het inmiddels voorgelegd aan een reisgenoot en we gaan waarschijnlijk voor een weekje in Marseille met Thalys heen en terug. Vraag me alleen af hoe het zit met de beschikbaarheid van die twee tientjes tickets.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Hainje »

Je had het anders zelf over doorreizen naar Barcelona. :P
Wel denk ik dat het verstandig is om om 7:30u achter de pc te zitten aanstaande vrijdag, want die kaartjes zullen wel in een sneltreinvaart de deur uit gaan gok ik.
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door JWM »

Och, meestal kan je bij dit soort acties er eentje boeken voor 20 euro en betaal je voor de terugreis de hoofdprijs ofzo.

Jij pakt meteen de retourtrein terug zeker :P
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Hainje »

Waarschijnlijk pak ik de retourtrein terug inderdaad, heb verder niets met Frankrijk. Maar ik kijk morgenavond nog maar even naar goede en betaalbare accommodaties. Wie weet kom ik wat interessants tegen.
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door JWM »

Niet doen, de retourtrein terug pakken. Je bent helemaal gaar als je een hele dag in een trein zit, landschappelijk is er niet veel te zien door de vele geluidsschermen en twee uur rondlopen in een heerlijk mediteraan klimaat om uiteindelijk weer in regenachtig Nederland uit te komen is vast ook geen geweldige ervaring. Pak dan een trein naar Lille ofzo, heb je naast de Thalys-ervaring ook nog wat aan je dag.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten