Mag ik even kwijt #190

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door STF »

We moeten natuurlijk hier in Luxemburg wel de naam eer aan doen dat Nederlanders zo zuinig zijn; daarom ruilen we vrijdagmiddag de auto in met maar liefst 1,5 à 2 liter diesel nog in de tank (620 à 625 kilometer is het maximale wat je met een tankvulling kunt afleggen en het is nog 15 kilometer naar de dealer rijden), bovendien zit er nog maar 0,1 liter ruitensproeiervloeistof in, zal ik ook de lucht nog uit de banden halen? :Y

Afbeelding
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Aking »

Ardan schreef:Ik lees OVinNL altijd via 'toon nieuwe berichten' maar ik heb dat hele topic nog nooit voorbij zien komen :D
Ik doe t ook via nieuwe berichten, en daar komt ie toch met enige regelmaat voorbij... Zou het een zionistisch complot zijn? Of zit de CIA er achter? :o
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Michael »

Hendrik schreef:Nee, want Michael heeft daar niets mee te maken... :P
haha. Ik heb totaal niks met Flixbus of soortgelijke ondernemingen. Dus mij zul je niet snel in een topic daarover zien posten. Ik volg ze namelijk ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Suus »

Tickets voor Thalys voor 20 euro, 100 bonuspunten omdat ik van de verjaardagsactie gebruik maakte (dus alweer genoeg punten voor een gratis Thalys-ticket) en een mailtje dat ik voortaan Goldstatus heb bij Thalys. Gaat goed vandaag *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door JWM »

Helaas waren er erg weinig tickets beschikbaar naar Marseille of ze waren extreem snel weg want het is mij niet gelukt kaartjes te bemachtigen :(
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Suus »

Het systeem dat de tickets distribueert voor Thalys per e-mail, sms etc is in de loop der dag helemaal vastgelopen begrijp ik uit berichten, het duurt tot morgenavond voordat alle tickets die vandaag verkocht zijn ook bij iedereen terecht gekomen zullen zijn :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door STF »

Dit is de grootste blunder in mijn carrière als autoverkoper waren vanmiddag de woorden die te horen kreeg toen ik onze nieuwe bedrijfsauto kwam ophalen en na het in het ontvangst nemen van de sleutels en papieren vroeg waar ie eigenlijk geparkeerd stond. We bleken er op nog geen vijf meter afstand bij vandaan te staan, ik was echter op zoek naar een blauwe en niet naar een witte... Terug naar zijn kantoor om uit te zoeken wat er nou fout was gegaan; op de bon voor de klant stond blauw als kleur, op de bon voor de fabrikant stond wit als kleur...
De verkoper direct druk bellen of er ergens in Europa een blauwe op voorraad is, nee wel drie grijze en een zwarte maar de overige +/- 50 zijn allemaal wit. De verkoper heeft daarop met de fabriek gebeld dat de auto maar simpelweg opnieuw moet worden geleverd, deze keer wel in het blauw, uiteraard gaat dit wel weer meerdere maanden duren...
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Hendrik »

Ik zou zeggen: "doe flink wat van de prijs af, dan neem ik die witte wel mee!" :P
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Hainje »

STF schreef:Dit is de grootste blunder in mijn carrière als autoverkoper waren vanmiddag de woorden die te horen kreeg toen ik onze nieuwe bedrijfsauto kwam ophalen en na het in het ontvangst nemen van de sleutels en papieren vroeg waar ie eigenlijk geparkeerd stond. We bleken er op nog geen vijf meter afstand bij vandaan te staan, ik was echter op zoek naar een blauwe en niet naar een witte... Terug naar zijn kantoor om uit te zoeken wat er nou fout was gegaan; op de bon voor de klant stond blauw als kleur, op de bon voor de fabrikant stond wit als kleur...
De verkoper direct druk bellen of er ergens in Europa een blauwe op voorraad is, nee wel drie grijze en een zwarte maar de overige +/- 50 zijn allemaal wit. De verkoper heeft daarop met de fabriek gebeld dat de auto maar simpelweg opnieuw moet worden geleverd, deze keer wel in het blauw, uiteraard gaat dit wel weer meerdere maanden duren...
En gewoon overspuiten is geen optie?
🍉
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door STF »

Al kreeg ik die witte gratis, ik wil hem niet! Witte, grijze en zwarte auto's zijn voor zowel mijn ouders als mij niet acceptabel, voor de rest mag het elke mogelijke (rare) kleur zijn.

Overspuiten is te veel werk omdat die auto dan weer nagenoeg helemaal uit elkaar moet; anders heb je van buiten een blauwe auto en van binnen bij elk randje en hoekje een witte.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door JWM »

Bij een Dacia maakt de kleur toch ook niks meer uit?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door STF »

Huh hoezo?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door JWM »

Precies zoals ik het zeg.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door STF »

Ik begrijp je niet...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door JWM »

Wat moet ik hiermee -o-
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Mikos »

Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door STF »

Wat is er lelijk aan een Dacia dan, ziet er toch net zo als andere merken uit?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Aking »

Nee, als dat zo was konden ze merken/types/modellen wel afschaffen...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door STF »

Uiteraard zijn er altijd wel wat verschillen maar diverse Dacia modellen lijken behoorlijk veel op Peugeot (en uiteraard ook Renault omdat ze daar van af stammen). Nou ja goed waar de een het oordeel mooi over geeft, is voor de ander juist lelijk. Soms is het zelfs nog per productgroep verschillend; zo zijn naar mijn mening eigenlijk vrijwel alle personenauto's en bestelbusjes van het merk Mercedes tamelijk lelijk/saai maar de bussen en vrachtwagens van Mercedes vind ik dan weer prachtig.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Chrysa »

Toen mijn pa op zoek was naar een nieuwe auto viel me ook op dat een Mercedes er van binnen ook ongelofelijk grauw uit ziet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door STF »

Ik rij de laatste tijd vrij regelmatig zo tussen 1.00 en 2.00 uur 's nachts van Luxemburg-stad terug naar huis, een poosje geleden heeft namelijk een buschauffeur die ik zeer goed ken zich laten overplaatsen van de streekdiensten hier in de directe omgeving (die tot hooguit 23.15 uur rijden) naar de stadsdiensten in de hoofdstad die toch wel een paar uur langer blijven doorrijden. Wanneer ik dan in de nacht met de auto terug naar huis rij kom ik over het algemeen bijna niemand tegen, ik heb zelfs al een aantal keer gehad dat ik echt de enige op de weg was. Rij ik gisternacht zo rond 1.00 uur een alcoholcontrole binnen en wat voor eentje zeg; ontzettend veel materieel en personeel aanwezig... :shock: Ik mag hopen dat ze er al de nodige uren stonden en bijna van plan waren terug naar het bureau te keren want anders zie ik het nut er totaal niet van in... Op die weg komen op dat late tijdstip alleen herten en vossen voorbij, geen auto's. Ik behoor overigens tot de kleine groep mensen die absoluut geen alcohol lust, bleh alles waar maar alcohol in zit vind ik even vies smaken.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Tochjo »

Dat er bij het reizen met NS weleens vertragingen kunnen optreden, begrijp ik best. Maar voor het half uur vertraging dat ik vandaag opliep omdat de chauffeur van de treinvervangende bus zich niet aan zijn dienstregeling hield en ruim vijf minuten te vroeg vertrok, kan ik maar weinig begrip opbrengen. En dat de mobiele incheckpaal op Utrecht Terwijde staat ingesteld op Utrecht Leidsche Rijn, vind ik ook behoorlijk slordig.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Ronald »

Om die reden reis ik bijna nooit meer in het weekend per trein. Je komt altijd wel ergens dat geouwehoer tegen. Of je boekt wat langer van tevoren een eerste internationale trein van de dag in het weekend: grote kans dat je tickets de kachel in kunnen omdat deze door werkzaamheden niet meer te halen is -o-
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door Tochjo »

Nadat ik eens drie kwartier op een bus heb staan wachten in Utrecht Terwijde, trek ik tegenwoordig wat extra tijd uit voor reizen met treinvervangend vervoer. Een half uur vertraging had ik dus ingecalculeerd, waardoor ik feitelijk mooi op tijd was. Maar het is natuurlijk belachelijk dat het nodig is. Als je op het beginpunt van een verbust traject instapt, gaat het vaak wel prima, maar op een stopstation onderweg is het maar afwachten. Ook weleens meegemaakt dat de chauffeur vroeg of er nog iemand op station X uit moest en station X vervolgens oversloeg toen niemand daar bleek te moeten zijn. Je zou er maar staan te wachten.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt #190

Bericht door microshit »

Zo laatst ook een leuke gehad in Culemborg: bus naar Geldermalsen kwam keurig paar minuten voor geplande vertrektijd aan. Dan moeten er eerst natuurlijk een paar mensen half instappen, vragen waar 'ie heen rijdt en vervolgen weer eruit. Er staat immers nergens aangegeven welke kant zo'n ding op rijdt. Netjes op tijd vertrokken, maar vervolgens nog 3x gestopt voor laatkomers, iemand die was vergeten in te checken en iemand die toch de andere kant op moest. Daardoor nét de overstap in Geldermalsen voor Tiel misgelopen, die anders gewoon was gehaald. Als die chauffeur zich iets meer gedroeg als een trein.
Ook opmerkelijk om te zien dat er verschillende routes genomen worden: de ene pakt de meer comfortabele route die aan de noordkant het station bereik, de andere pakt bergen drempels en nauwe bochten voor de zuidkant.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten