Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
JWM schreef:Dat bedrijf is al jaren bezig zichzelf op te heffen. Snap niet dat de Belgen er nog brood in zien. Ik voorspel een Fortis-rampscenario.
Ze waren hun activiteiten in België aan het uitbreiden en zijn toch wel een grote concurrent aan het worden voor bpost wat pakjes betreft . Tegenwoordig werken veel postorderbedrijven zoals Zalando, Esprit, 3Suisses, Coolblue,... niet langer met bpost samen maar met PostNL.
bpost heeft wel wat hervormingen doorgevoerd en is tegenwoordig winstgevend, misschien kunnen ze hun model in Nederland ook toepassen?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Hainje schreef:In de tijd dat ik bij PostNL werkte was het maximum gewicht van een pakket 30kg. Zwaarder namen we(officieel) niet aan. Dus lijkt me sowieso uitgesloten dat de gewone pakketbezorger een wasmachine komt afleveren.
PostNL Extra@Home doet de witgoed- en meubelleveringen. In Alphen is dat gewoon een PostNL-vrachtwagenachtig iets maar in Rotterdam komt blijkbaar Nesselande dan voorrijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stéphane schreef:Tegenwoordig werken veel postorderbedrijven zoals Zalando, Esprit, 3Suisses, Coolblue,... niet langer met bpost samen maar met PostNL.
Heb wel eens een reportage op de VRT gezien dat ontzettend veel Belgische internetbestellingen noodgedwongen door distributiecentra in Nederland worden afgehandeld omdat nachtwerk in Belgie beperkt mogelijk is en men anders niet s avonds kan bestellen en de volgende dag leveren. Wellicht dat die bedrijven daardoor ook al snel bij PostNL uitkomen.
Ik weet niet of dit het goede topic is. Maar weet een van jullie hoe het zit met de geldigheid van interrailpass bij de Bernina Express. Ik zou graag die verbinding willen gebruiken. Maar ik weet niet of de interrail geldig is, en of ik daar nog een reservering voor moet regelen.
JeffreyMeijer schreef:Ik weet niet of dit het goede topic is. Maar weet een van jullie hoe het zit met de geldigheid van interrailpass bij de Bernina Express. Ik zou graag die verbinding willen gebruiken. Maar ik weet niet of de interrail geldig is, en of ik daar nog een reservering voor moet regelen.
Bee schreef:PostNL Extra@Home doet de witgoed- en meubelleveringen.
En dan suggereert de naam nog dat ze "Extra" service leveren, maar de service is juist slechter. Ik had ooit laminaat online besteld bij de Gamma die ook door Extra@Home geleverd zou worden. Naast dat ik eerst uit de trackinggegevens te zien kreeg dat ze op zaterdag kwamen terwijl Extra@Home niet op zaterdag bezorgd kwamen ze zonder dat dat te zien was in de track&trace vervolgens op maandag. Dan kan je vervolgens bellen voor een nieuwe afspraak, maar daarvoor kennen ze slechts een tijdvak "ochtend" of "middag". Met enige overtuigingskracht ze uiteindelijk zover gekregen dat ze voor 10.00 uur kwamen.
Zodoende vermijd ik nu zoveel mogelijk levering door PostNL bij dingen die niet in de brievenbus passen, scheelt behoorlijk wat ergernis. BCC levert bv. zelf in tijdvakken van 2 uur op een afgesproken dag en belt even op als ze van de klant voor je onderweg zijn. En Coolblue heeft ook een service voor bezorging op afspraak waarbij je zelfs live kunt bekijken waar het busje op dat moment rijdt.
Werkt op die manier toch een stuk prettiger, maar helaas kom je soms niet onder PostNL uit. Waarbij ik nog altijd afvraag waarom ze de niet-thuis code hebben uitgevonden want die krijg ik nooit van de bezorger hier. Die komt doodleuk de volgende dag weer, maarja, dan ben ik er doorgaans wederom niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Bee schreef:Ik had een wasmachine besteld en vanochtend kwamen ze deze afleveren. In de communicatie over de bezorging waren alle berichten van PostNL Extra@Home, dus ik had wel een busje van de PostNL verwacht. In plaats daarvan kwam een vrachtwagentje van Nesselande voorrijden zonder laadklep. Dus konden de twee bezorgers samen proberen om de wasmachine vanaf één meter hoog op een steekkarretje op straat te krijgen. Het piepschuim heeft het niet volledig overleefd :')
Je kon er trouwens de klok op gelijk zetten: als de overname van PostNL door Bpost niet gaat zoals de vakbonden willen zal er bij dat laatste bedrijf gestaakt gaan worden. Dat kon er nog wel bij :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PostNL heeft wel een handige service: de afhaalautomaat op een aantal stations. Is voor mij ideaal. Jammer alleen dat je je (de laatste keren dat ik het gebruikte) pas na de eerste bezorging aan kunt geven dat je hem in de afhaalautomaat op wil halen. Dat die bezorger die werkdag voor Jan Doedel kwam wist ik van tevoren, maar ja, ik kon het niet wijzigen...
Bee schreef:Je kan met de 3S-code ook de bezorging aanpassen in Mijn PostNL, daarvoor heb je geen niet-thuis code nodig.
Tegenwoordig wel ja, maar voorheen nog niet. En zoals Wubbo al schreef kan dat pas na de eerste poging.
Dat laatste is het kromst, want ik heb ooit wel een Mijn PostNL-account aangemaakt waarmee je al kunt zien dat er een pakketje naar je onderweg is voordat je de 3S-code hebt ontvangen. Je kunt het dan dus alleen nog niet wijzigen terwijl je gewoon al ziet dat een geslaagde bezorging kansloos is.
En in mijn geval heeft de pakketbezorger het dan vaak bij de eerste poging al bij een winkel hier aan het plein afgegeven, bij voorkeur de gene met de meest beperkte openingstijden. Sowieso kan je trouwens de bezorging niet zomaar overal heen wijzigen. Als ik de zending naar een postkantoor laat sturen kan 't bijvoorbeeld alleen naar de Primera hier om de hoek en niet naar de PostNL-balie bij de Plus een paar meter verder. Terwijl die laatste veel ruimere openingstijden heeft en ook gewoon aan pakketjes afgeven/ophalen doet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
En blijkbaar houdt die jongen van treinen. Welk station resp. welk materieel zien we hier?
1e foto: Mijn idee zou zijn "could be anywhere" maar ik weet dat er in het spoorwereldje mensen rondlopen die aan de hand van bijvoorbeeld de beschadiging van de gele lijn kunnen zeggen welk perron op welk station dit is.
2e foto lijkt me al makkelijker, gezien de bekleding en dat rooster. Ik denk aan een Siemens Desiro ML. Al kan het net zo goed een MS96/i6 zijn.
Gent-Sint-Pieters, omdat:
a.) Hij in Gent woont
b.) op de foto een laag perron aan de overzijde van het spoor is te zien, een eigenschap van Gent-Sint-Pieters.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dat er weleens treinvervangende bussen worden ingezet als er aan het spoor gewerkt wordt, snap ik wel. Dat de stopbussen gisteren op Utrecht-Woerden elk half uur reden in plaats van elk kwartier, zoals afgelopen weekend, ach, de treinen rijden ook maar elk half uur. Dat de bussen niet helemaal op de geplande vertrektijd vertrekken, ach, treinen hebben ook weleens vertraging.
Maar dat ik gisteren twee uur lang heb gewacht zonder een bus te zien die mijn richting op moest, daar werd ik niet vrolijk van. Uiteindelijk maar een lijnbus gepakt om toch nog enigszins op tijd voor het eten bij mijn schoonouders te komen.
Op de terugweg overigens weer een half uur moeten wachten, omdat de bus van 22.15 uur kennelijk niet of weer ruim te vroeg vertrokken is.