Mag ik even kwijt #194

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Daniel »

Ik heb hier ook nog bakken vol van dat spul... volgens mij ondertussen wel in m'n eigen berging en niet meer bij m'n ouders :P Blijkt wel, al een tijdje niet naar gekeken :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Hainje »

Oh ik kom nu een nog veel interessantere site tegen. Namelijk BrickLink. Hier kun je heel eenvoudig de onderdelenlijsten vinden van je sets. Op elke handleiding staat een nummer, voer dat in bij de zoekfunctie en hup daar heb je 'm. :D

Misschien wel interessant voor als je wat steentjes mist maar geen zin hebt om die hele site van Losse Stenen door te zoeken.
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Daantje »

Mijn oppaskindjes hebben ooit al mijn lego en playmobil in elkaar gebouwd en nu zit het per ding in van die plastic bakjes van de Chinees. Geloof bij mijn moeder op de vliering.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Michael »

Het was gisterochtend helaas weer raak op de A59 bij Terheijden. Een kleine vrachtwagen botste achterop een andere vrachtwagen. De bestuurder van die kleine vrachtwagen heeft het ongeval helaas niet overleefd:

http://www.omroepbrabant.nl/?news/25560 ... ijpen.aspx

Het is momenteel bijna iedere week wel een keer raak. Ik mag toch echt hopen dat ze die weg een keer grondig aan gaan pakken. Want dit loopt de spuigaten uit op deze manier
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door JWM »

Geen matrixborden met filedetectie?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Ronald »

Hoe moet je die nou ziet tijdens het bellen, appen en koffiezetten :-?
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Michael »

Nee. Alleen vlak voor Knooppunt Zonzeel. Dit ongeluk was net zoals de vele andere ongelukken op een paar 100 meter van het eerste portaal gebeurd.

In bijgevoegd filmpje (en dan aan het begin van het filmpje) zie je het eerste portaal in de verte ter hoogte van de bomen staan:

http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... achtwagen/
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Chrysa »

De A59 is zeker richting Zonzeel niet echt speciaal, het is vreemd dat er zoveel ongelukken gebeuren.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Michael »

In de ochtend loopt het juist richting Zonzeel vast en in de middag richting Hooipolder. En door het ontbreken van die matrixborden duiken die files op. En ze gebeuren net na een viaduct waar je niet overheen kan kijken omdat je best een stukje omhoog rijdt en daarna dus weer omlaag. Zie bijgevoegde Google streetview link:

https://www.google.nl/maps/@51.6543713, ... 6656?hl=nl
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door STF »

Ik zat afgelopen avond bij een chauffeur die ik goed ken in de bus, tamelijk vanuit het niets werd hij zo ziek, pff wat kwam dat plotseling opzetten zeg. Gelukkig dat we bijna bij het eindpunt waren en de stalling daar niet ver bij vandaan ligt, met heel veel moeite heeft hij de bus nog terug weten te rijden. Ik heb hem maar met zijn auto naar huis gereden en daar aangekomen heeft zijn vrouw mij weer terug gebracht naar het punt waar ik mijn auto had staan.

Omdat die zieke chauffeur echt bijna niet meer kon lopen zo slap voelde hij zich ben ik maar even binnen de sleutels van die bus gaan ophangen, kom ik natuurlijk uitgerekend een andere chauffeur daar tegen; maar even een toneelstukje opgevoerd dat mijn werkdag er gelukkig weer op zat, haha die vent had volgens mij helemaal niets in de gaten.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Geert »

Je kon toch ook gewoon uitleggen dat de chauffeur ziek geworden was?
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Etienne »

...dat ik het behoorlijk ergerlijk vind dat mensen op de roltrap ook links ga staan en dat ik vervolgens iedereen aan de kant moet duwen om de bus te halen die over 2 minuten vertrekt. :X :X
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9156
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door regenmaker »

Had vanmorgen een virusinfectie te pakken (geen idee hoe) en ook crashte de update van windows 10. Hij bleef hangen op het draaiende cirkeltje, blijkbaar werkte het als je alle USB-hardware ontkoppelde. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Aking »

Geert schreef:Je kon toch ook gewoon uitleggen dat de chauffeur ziek geworden was?
Dat is toch niet leuk? :')
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Chrysa »

Heb ook maar eens studenten-OV aangevraagd. Ben rijkelijk laat, maar ja.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door ODRAIL »

regenmaker schreef:Had vanmorgen een virusinfectie te pakken (geen idee hoe) en ook crashte de update van windows 10. Hij bleef hangen op het draaiende cirkeltje, blijkbaar werkte het als je alle USB-hardware ontkoppelde. :')
Draait inmiddels alles weer normaal?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9156
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door regenmaker »

Ja, gelukkig wel. Heeft me vanochtend wel 5 uur gekost, wat ik eigenlijk wou besteden aan de universiteit. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Vinny »

Chrysa schreef:Heb ook maar eens studenten-OV aangevraagd. Ben rijkelijk laat, maar ja.
Ik blijf me toch over je verbazen. Soms heb ik echt het idee dat je een soort van fictief forumpersonage bent. Als je veel met het OV reist en je bent student, dan zorg je er toch voor dat je zo'n ding zo snel mogelijk te pakken hebt, of mis ik iets?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Ardan »

En over drie maanden 18 worden en nu al snelheidsboetes binnen? :roll:
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Chrysa »

Vinny schreef:Als je veel met het OV reist en je bent student, dan zorg je er toch voor dat je zo'n ding zo snel mogelijk te pakken hebt, of mis ik iets?
Ik ben 17 jaar en woon in Brabant. Dat betekent dat ik een maandabonnement voor de bus kan krijgen voor €43. €43 x 3 = €129/kwartaal, behoorlijk wat minder dan de kinderbijslag die mijn ouders krijgen per kwartaal. (Dat is €260 volgens mijn ouders.)

Ik kwam er eergisteren echter achter dat de excursieweek mij ruim €80 gaat kosten met de trein, zelfs als ik een goedkoop treinkaartje kan regelen. Dat gecombineerd met wat andere treinreisjes die ik maak af en toe betekent dat het niet meer goedkoper is om geen studenten-OV te hebben.
Vinny schreef:
Chrysa schreef:Heb ook maar eens studenten-OV aangevraagd. Ben rijkelijk laat, maar ja.
Ik blijf me toch over je verbazen. Soms heb ik echt het idee dat je een soort van fictief forumpersonage bent.
"Soms"? Wanneer nog meer dan? :o
Ardan schreef:En over drie maanden 18 worden en nu al snelheidsboetes binnen? :roll:
Wrijf het er nog maar lekker in, gemenerd :(
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Vinny »

Chrysa schreef:"Soms"? Wanneer nog meer dan?
Soms zeg je gewoon dingen waarvan ik denk: "Hé, WTF?" maar na uitleg snap ik je altijd beter. Geeft niet, dat hebben anderen met mij ook :P (En sommige mensen hier op het forum kunnen me sowieso schieten, maar goed - dat hoort er bij als je een beetje meedoet in discussies. Van "ja en amen" zeggen wordt de wereld niet beter. :Y )
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Chrysa »

Vinny schreef:Soms zeg je gewoon dingen waarvan ik denk: "Hé, WTF?"
Tja, maar als dat niet zo is is het het vaak niet waard om te posten. :p
Ik kan wel elke dag in het reiservaringentopic zeggen dat mijn bus te laat was, en in het Brabant-topic dat het een stadsbus was op een streeklijn en dat alles weer pijn doet, maar dat wordt denk ik een beetje saai. Had verder niet het idee dat ik echt vreemde dingen deed verder toch, maar als jij het zegt.

Snap verder wel dat sommige mensen anderen niet mogen omdat ze altijd van mening verschillen ofzo, maar zolang het geen persoonlijke aanvallen zijn heb ik daar geen moeite mee.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Hainje »

Ja dat gejank om die stoeltjes is soms pittig vermoeiend. :')
🍉
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Chrysa »

Sorry. :(
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Vinny »

Chrysa schreef:Ik kan wel elke dag in het reiservaringentopic zeggen dat mijn bus te laat was, en in het Brabant-topic dat het een stadsbus was op een streeklijn en dat alles weer pijn doet, maar dat wordt denk ik een beetje saai
We hebben een keer een roemruchte forummer gehad, die bijna elke dag postte dat de IC Alkmaar-Maastricht in plaats van planmatig met 3x VIRM-IV uitzonderlijk met 2x VIRM-VI gereden werd. Of andersom... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten