Mag ik even kwijt #194

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Ardan »

Dat zeg je verkeerd JWM. Het is:
Twee uur wachten? :shock: :X :? :roll: :wink: :x :cry: :evil: :? :shock: :wink: .
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door JWM »

Nee joh, lekker twee uur wachten, formuliertje invullen en 2 euro incasseren :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Aking »

Onder de 2,20 betalen ze toch niet uit?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door ArrivaBas »

Meltrain schreef:Deze foto kwam ik tegen op Facebook en ik moet hem gewoon hier delen :lol:

Afbeelding
Leuk voor het Lolligheid-topic van Hainje. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door ODRAIL »

JWM schreef:Nee joh, lekker twee uur wachten, formuliertje invullen en 2 euro incasseren :Y
Nee ... in dit geval kan het niet. Omdat het om geplande werkzaamheden gaat :idea: :wink: .
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Hainje »

Valt mij nog mee dat er geen blikseminslag is op het spoor in Brabant. Het gaat me hier zo af en toe tekeer. :s
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door JWM »

KM46 schreef:
JWM schreef:Nee joh, lekker twee uur wachten, formuliertje invullen en 2 euro incasseren :Y
Nee ... in dit geval kan het niet. Omdat het om geplande werkzaamheden gaat :idea: :wink: .
Je mag dan natuurlijk nogsteeds claimen maar met de reistijden van de vervangende bus. 2 uur voor een ritje Terwijde - Utrecht Centraal lijkt mij wel 60 minuten langer dan de bedoeling is.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door ArrivaBas »

Hainje schreef:Valt mij nog mee dat er geen blikseminslag is op het spoor in Brabant. Het gaat me hier zo af en toe tekeer. :s
Op S(t)omda is recentelijk een melding gedaan van blikseminslag in Noord-Limbâgh. (Vl-Hrt/Vry
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door JWM »

Voortaan noem ik jou Arrivabas(taard) :')
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Michael »

Vorige maand op vakantie geweest naar Europapark in Duitsland en prachtig weer gehad. Nu een maand later ziet het er in die regio zo uit:
Dit is wel op zo'n 2 uur rijden van Europapark vandaan maar ik ga ervanuit dat het weer daar ook erg slecht is geweest.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door ArrivaBas »

Nog niet vergelijkbaar met hier in Dordt (gelukkig)... :cry: Hier is de hel net ook even losgebarsten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door AppleMoose »

Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door ArrivaBas »

Tot aan de voorruit in het water, en bij de halte ook een plons water uitstappende. (A) Chauffeur heeft vast de boel kunnen dweilen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Hainje »

Ben benieuwd of de chauffeur hiervoor op het matje moet komen. :P
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Aking »

NEEderlandje kennende zou het me niets verbazen als de betreffende heer/dame mag vertrekken :')
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door AppleMoose »

Dat er een sanctie volgt lijkt mij in dit geval niet geheel onterecht.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door ODRAIL »

Ja ... maar de busdienst werd wel uitgevoerd :wink: .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Aking »

Ronaldussen schreef:Dat er een sanctie volgt lijkt mij in dit geval niet geheel onterecht.
Want?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Hainje »

Hij (ja hij, vrouwen zie ik zo'n actie niet doen) zal er wel met een waarschuwing vanaf komen denk ik, dat hoeft niet perse ontslag te betekenen. Het zal in ieder geval geen uitzendkracht zijn, want dan kunnen ze sowieso meteen vertrekken. Iemand met een vast contract heeft wel wat meer voeten in aarde om die op straat te zetten. M.i. is ontslag ook wel weer een beetje buitenproportioneel overigens.
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door AppleMoose »

Aking schreef:
Ronaldussen schreef:Dat er een sanctie volgt lijkt mij in dit geval niet geheel onterecht.
Want?
Beetje vreemd dat je die uitleg nog nodig hebt.
Hij/zij negeert een inrijverbod (er hangt een elektronisch bord boven de brug die dat aangeeft bij hevige regenval), de chauffeur heeft geen zicht op de weg waardoor hij niet kan zien of het wegdek beschadigd is, danwel er putten open liggen met alle risico's van dien. Hij gaat bewust het risico aan van beschadiging van de bus, danwel eigendommen van de passagiers en hij brengt de passagiers mogelijk in gevaar. Want hoe komen de reizigers uit de bus wanneer de bus, door welke oorzaak dan ook, stil komt te staan onder de brug?

Als je dit met je eigen auto doet als je alleen rijdt moet je zelf weten (al heb ik daar al zo mijn gedachtes over), maar als buschauffeur heb je de verantwoordelijkheid voor de veiligheid van je passagiers en het materieel waar je mee rijdt. Jij als (ex?)buschauffeur zal dat wel moeten weten lijkt me.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Aking »

Ronaldussen schreef:
Aking schreef:
Ronaldussen schreef:Dat er een sanctie volgt lijkt mij in dit geval niet geheel onterecht.
Want?
Beetje vreemd dat je die uitleg nog nodig hebt.
Hij/zij negeert een inrijverbod (er hangt een elektronisch bord boven de brug die dat aangeeft bij hevige regenval),
Dat is lekker duidelijk te zien ook
de chauffeur heeft geen zicht op de weg waardoor hij niet kan zien of het wegdek beschadigd is, danwel er putten open liggen met alle risico's van dien.
Als betreffende chauffeur daar vrij vaak komt is niet uitgesloten dat hij weet dat er geen putten zitten, beschadigd wegdek kan ALTIJD voorkomen
Hij gaat bewust het risico aan van beschadiging van de bus, danwel eigendommen van de passagiers
Welke beschadigingen precies?
en hij brengt de passagiers mogelijk in gevaar.
Welk gevaar precies?
Want hoe komen de reizigers uit de bus wanneer de bus, door welke oorzaak dan ook, stil komt te staan onder de brug?
Waden? Zwemmen? Op het dak van de bus klimmen?
Jij als (ex?)buschauffeur zal dat wel moeten weten lijkt me.
Euh... Whut? :')
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door AppleMoose »

Aking schreef:
Ronaldussen schreef:
Aking schreef:
Ronaldussen schreef:Dat er een sanctie volgt lijkt mij in dit geval niet geheel onterecht.
Want?
Beetje vreemd dat je die uitleg nog nodig hebt.
Hij/zij negeert een inrijverbod (er hangt een elektronisch bord boven de brug die dat aangeeft bij hevige regenval),
Dat is lekker duidelijk te zien ook
Maar het hangt er wel.
de chauffeur heeft geen zicht op de weg waardoor hij niet kan zien of het wegdek beschadigd is, danwel er putten open liggen met alle risico's van dien.
Als betreffende chauffeur daar vrij vaak komt is niet uitgesloten dat hij weet dat er geen putten zitten, beschadigd wegdek kan ALTIJD voorkomen
Beschadigd wegdek kun je normaal gesproken wel zien. Je kunt een keer de pech hebben dat je over een sinkhole rijdt, maar dat neemt niemand je kwalijk. Bij een overstroming/wateroverlast weet je gewoon dat het wegdek beschadigd kan raken. Je gaat op deze manier dus moedwillig een bepaald risico aan die je als buschauffeur niet zou moeten aangaan.
Hij gaat bewust het risico aan van beschadiging van de bus, danwel eigendommen van de passagiers
Welke beschadigingen precies?
Wat denk je zelf? Ik hoef toch niet alles voor te kauwen toch? Een bus kan tegen spatwater maar is niet gemaakt om door een zwembad te rijden. Ook niet alle kleding en eigendommen van passagiers kan tegen zoveel water tegelijk.
en hij brengt de passagiers mogelijk in gevaar.
Welk gevaar precies?
Nogmaals, wat denk je zelf? Een stilstaande bus met een steigend waterpeil is geen fijne combinatie. Ook als er iets met de passagier(s) zelf gebeurt (buiten de zwempartij om, dus bijvoorbeeld een hartstilstand) dan is het wel heel fijn dat de hulpdiensten er snel bij kunnen zijn. Verder zit een bus vol met elektronica en ik neem aan dat jij wel weet dat water en elektriciteit geen fijne combinatie zijn.
Want hoe komen de reizigers uit de bus wanneer de bus, door welke oorzaak dan ook, stil komt te staan onder de brug?
Waden? Zwemmen? op het dak van de bus klimmen?
Alleen omdat een mafkees zonodig stoer moet doen? Je kleding aan gort, eigendommen aan gort, op het dak klimmen en zitten is ook niet zonder risico en waden in rioolwater is ook niet echt bevordelijk voor je gezondheid.
Jij als (ex?)buschauffeur zal dat wel moeten weten lijkt me.
Euh... Whut? :')
Ik heb je perongeluk verward met iemand anders op dit forum, excuus ;)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Hendrik »

Reactie van Connexxion op Twitter: "De chauffeur heeft de hoogte van het waterpeil volkomen fout ingeschat. Eenmaal in het water durfde hij niet terug. Dat zou mogelijk motoruitval kunnen veroorzaken omdat de motor achterin zit. Onze welgemeende excuses voor dit voorval."

Bron 1 en bron 2
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door ODRAIL »

Tsja ... een vergissing is menselijk. En iedereen maakt weleens fouten. Kan gebeuren.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door JWM »

Zeg je dat ook als een chirurg bijvoorbeeld per ongeluk je arm amputeert?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten