Wat eten we vandaag?

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door trolly »

Aking schreef:Zoals?
Zalm in bladerdeeg? Beiden uit de diepvries, peper, zout en dille op de zalm, bladerdeeg er om heen, in de oven, serveren op een bedje van stierenstront. Diepvriessaté? Opwarmen volstaat. Omelet met tonijn uit blik? Vrijwel foolproof. Bolognesesaus maken? Eén keer doen, drie keer eten — maar toegegeven, dat begint op koken te lijken. Heel simpel is spaghetti met tonijn uit blik. Peper, zout en olijfolie, snel en in één pan. Echt, je bent niet de enige luie donder.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Aking »

Ojah, ik heb een pleurishekel aan vis *O* Zum kotzen enzo :Y
Blijft de boggelsjinezesaus over, maar dat is inderdaad bijna koken ja (A)
Hainje schreef:Heb je niet zo'n stopcontact voor een elektrisch kookstel? (Gas moet je niet willen want duur en slecht voor mileuj enz.)
Sowieso respect voor het koken op één pitje. Zou dat echt niet kunnen.
Nope, ze gaan hier al ongeveer 10 jaar renoveren, maar is nog steeds niet gebeurd. De planning was ergens volgend jaar, maar dat zal wel weer vertragen. :X
En als ik een extra groep aan wil leggen moet ik mijn aansluiting verzwaren, hoop gedoe dus komt wel een keer. :')

Dus tot die tijd wissel ik tussen die twee opties, wel lekker autiproof enzo *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Nope, ze gaan hier al ongeveer 10 jaar renoveren, maar is nog steeds niet gebeurd. De planning was ergens volgend jaar, maar dat zal wel weer vertragen. :X
En als ik een extra groep aan wil leggen moet ik mijn aansluiting verzwaren, hoop gedoe dus komt wel een keer. :')
Pfff, uitstel is afstel, zul je zien. Ik snap dan wel dat je geen zin hebt in allerlei gedoe. -o-
Aking schreef:Dus tot die tijd wissel ik tussen die twee opties, wel lekker autiproof enzo *O*
Je zei het a-woord!!! :shock: :X
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Daantje »

Mijn eten van vanavond kon ook op één pit en oven.

Als je weinig afwas wil maak ik zuurkoolschotel. Aardappelpuree, zuurkool en rookworst even pingen in de magnetron. Spekjes uit bakken. Alles in een ovenschaal, ananasstukjes erdoor en kaas er overheen.

Lasagne kan ook met één pit en oven. Of je koopt een slowcooker, dat is helemaal lui.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Aking »

Afwas maakt me dan weer weinig uit, want ik hebt een vaatwasser *O* Maar daarvoor had ik altijd alles plastic en dat flikkerde ik lekker weg :mrgreen:
Maar je mag best zuurkoolschotel voor me maken zodat ik weinig afwas heb hoor *O*

Een magnetron daarintegen hebt ik niet meer, en lasagnae klinkt dan weer als veul werk, maar misschien vergis ik me daar in (A)
Hainje schreef:
Aking schreef:Nope, ze gaan hier al ongeveer 10 jaar renoveren, maar is nog steeds niet gebeurd. De planning was ergens volgend jaar, maar dat zal wel weer vertragen. :X
En als ik een extra groep aan wil leggen moet ik mijn aansluiting verzwaren, hoop gedoe dus komt wel een keer. :')
Pfff, uitstel is afstel, zul je zien. Ik snap dan wel dat je geen zin hebt in allerlei gedoe. -o-
Nah, ze zijn ondertussen daadwerkelijk met de andere flats uit dit "project" bezig, hebben al een draagvlakmeting gedaan en ik ben zelfs al in een modelwoning wezen kijken, dus ik heb er een soort van semivertrouwen in dat 't er nou toch echt aankomt.

Ze hebben alleen in de tussentijd wel de liften wegbezuinigd -o- #KudtNS enzo :evil:
Aking schreef:Dus tot die tijd wissel ik tussen die twee opties, wel lekker autiproof enzo *O*
Je zei het a-woord!!! :shock: :X
Dat verbeeld je je! :roll: Er staat vrij duidelijk Au tip roof :Y Dus bereid met onder het topje van het dak enzo *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Daniel »

Aking schreef:en lasagnae klinkt dan weer als veul werk, maar misschien vergis ik me daar in (A)
Lasagne is eigenlijk helemaal niet zoveel werk. Met een gesnipperd uitje, geperst teentje knoflook en een klein gesneden paprika, gecombineerd met wat gehakt en een basis tomatensaus (de soffrito van GrandItalia is daar wel lekker in, maar gewoon gezeefde tomaten kan ook) kom je al een heel eind.

Ui, knoflook en paprika even aanfruiten in de pan. Ondertussen het gehakt kruiden met wat peper, zout en Italiaanse kruiden (kant en klare mix kan, maar ik voeg meestal nog wat losse kruiden toe). Als de ui een beetje glazig is het gehakt erbij en dat rul bakken, daarna tomatenbasis erbij en mee laten opwarmen.
En dan is het een kwestie van simpel laagjes maken in een ovenschaal. Als laatste een laag saus en dan rijkelijk bestrooien met geraspte kaas. De stap erna duurt het langs: een half uurtje in de oven.

Lastigste is nog dat je de hoeveelheid tomatensaus even moet uitmikken: de saus moet niet te droog zijn want dan worden je lasagnebladen niet gaar, maar ook niet te nat want dan loopt hij tussen de bladen uit bij het opscheppen.
En het voordeel is ook wel dat je er naar believen vanalles aan toe kunt voegen qua groenten. Heb bijvoorbeeld ook wel eens een lasagne gemaakt met laagjes spinazie en plakjes salami ertussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door AppleMoose »

En als je te lui bent om groenten te snijden, koop je een pak voorgesneden "Italiaanse" groenten (zit ook ui bij) en een potje knoflookpoeder *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Ardan »

Als ik iets haat dan is het wel van die voorgesneden meuk -o-
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Aking »

Want, om welke reden?

Ik weet dat veel van de kant en klaar meuk (zoals magnetronmaaltijden *O* (A) ) vol zit met allerhande rotzooi om het eetbaar en langer houdbaar te maken en houden, maar is dat met gewoon alleen maar gesneden meuk ook het geval?

Oh en ik zit trouwens aan, het zal u verrassen, hamburgers, aardappels en tuinbonen *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Daniel »

Ligt heel erg aan wat het is. Sommige producten zijn prima te doen en in mijn geval (als eenpersoonshuishouden) wel handig vanwege de hoeveelheid, bijvoorbeeld andijvie.
Bij andere producten is verhouding tussen meerprijs en meerwerk wat scheef: sperziebonen weeg ik eigenlijk altijd gewoon af op de groenteafdeling en snijd ik zelf wel. En prei is ook wel zoiets: daar lijkt het soms wel alsof ze de complete prei door het snijapparaat gehaald hebben inclusief het stuggere donkerste groene stuk van de bladeren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door AppleMoose »

Ardan schreef:Als ik iets haat dan is het wel van die voorgesneden meuk -o-
Ik ben er ook geen fan van. Vaak te grof gesneden en de verhouding (bij een mix) is vaak niet naar mijn smaak. Maar als je lui bent of weinig tijd hebt, dan is het voor een keer wel prima.

@Aking: Nee, er zitten (meestal) geen toevoegingen in zoals bij kant-en-klaarmaaltijden. Maar soms is het wel erg grof gesneden, zitten er dingen in die je zelf weg zou laten en is de kwaliteit ook niet altijd geweldig. Wanneer je de groenten los koopt, kun je zelf de beste producten kiezen en zo fijn (of grof) snijden zoals je zelf wilt en delen weglaten die je niet lekker vindt. En als je het vaker doet, gaat het snijden ook steeds sneller.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door rikthoff »

Het werd de gisteren bereide lasagne van (verse) deegbladen met 35% korting, tussen laagjes Bechamelsaus en saus uit aangezette fijngesneden rode uien en bleekselderij, afgeblust door een pakje gezeefde tomaten. Aangevuld door (laten we wel zijn, het is 2020) wat mooi vegetarisch soja-gehakt (eveneens in de aanbieding), en lichtjes gehakte cashewnoten, die, met een geschild en gehakt knoflookteentje verwarmde olijfolie, zijn bestreken.

En na 20 minuten in de 200 graden oven dus de massa laten inklinken. Vandaag afwerken met een laag grote champignons, in plakjes, bestreken met diezelfde gekookte olijfolie, en dan de massa 10 minuten op 150 graden een tweede keer opwarmen. Om met fijn gesneden basilicum en oregano gestrooid te garneren.

Die was niet slecht. Wat heet. Het was goddelijk. :wink:
Laatst gewijzigd door rikthoff op wo 29 apr 2020, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Daantje »

Ik kan het verspakket voor lasagne van de AH aanraden. Simpel en heel lekker omdat je zelf ook dr saus maakt met verse tomaten.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door rikthoff »

Leuk, maar dat is seriuosly overpriced bullshit.

Kijk, de Ap (en de Plus) zegt dat je de juiste hoeveelheid hebt. Maar als je even let op het aantal en soort groenten, dan heb je bijna voor de helft de losse te pakken. En daarbij heb je ook de "adviezen" in hand wat je nog meer nodig hebt. Waarmee je de rest van de suup doorgeleidt wordt. Da's een truukje dat Maggi, Knorr et al. ook uithalen met de droge mixen (leuk receptje op de achterkant).

Nee, die maaltijdpakketten gaan aan mij voorbij... Pak een bleekselderij, de rode uien, kijk even of de knoflook nog goed is, en een pakje gezeefde tomaten, dan hoef je niet te bezuinigen op vega-gehakt of de champignons. Laat staan de verse bladen. Of de oregano of basilicum. Want daar kun je vaker plezier van hebben :wink:
Laatst gewijzigd door rikthoff op wo 29 apr 2020, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Daantje »

Het blijkt dat die verspakketten helemaal niet duurder zijn dan alle losse ingrediënten. Ik koop ze ook vaak in de bonus of met 35% korting.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door rikthoff »

Groenten/fruit staan bewust als eerste in een suup, omdat je je dan bedenkt wat je wilt eten vandaag. En wat is er dan makkelijker als een pakket met een labeltje met álle andere spullen die je nodig hebt zodát je dit gaat eten? :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Suus »

Verspakketten zijn bij bijna alle supermarkten goedkoper dan zelf de ingrediënten verzamelen. Je kan het er niet mee eens zijn, maar onderzoeken bewijzen het keer op keer:

https://www.businessinsider.nl/verspakk ... jn-kosten/

https://radar.avrotros.nl/amp/zijn-vers ... pakketten/

Natuurlijk zijn er nadelen, zoals dat je minder controle hebt over de kwaliteit van de groentes in het pakket, maar voor de consument is het een serieus goede uitkomst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Alargule »

En vaak nog lekker ook. Hier kopen wij ze ook met enige regelmaat.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Wat is jouw fascinatie met cordon bleu Aking? Je eet ze volgens mij vaker dan KM46 geraspte appels.
Inmiddels kan ik u meedelen dat ik de geraspte appels regelmatig afwissel met een sappige handpeer. En nee ... de peren worden niet geraspt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Aking »

Wel gehakselt met de Hakselaar2020®©? *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door ODRAIL »

Haha ... dat niet nee. Wel in stukje gesneden met een klein aardappelschilmesje :wink: .
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Tom024 »

Gisteren stond er Quorn op het menu, nu weet ik weer dat ik dat echt helemaal niet lekker vind. :idea:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Meltrain »

Ik las eerder deze week een recept voor paprikasoep en dat ben ik nu (op een iets aangepaste wijze) aan het maken en ga ik straks eten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Wubbo »

Wij hadden gisteren asperges en vandaag aspergesoep van de schillen. Nooit geweten dat die soep zo makkelijk te maken was :pos:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Milco »

Gisteren was het Surinaams en zojuist hebben we pizza besteld. Morgen weer aan de groente :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten