Mag ik even kwijt #199

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Chrysa »

Zal best, maar ik geef er niet genoeg zo om, dus heb geen behoefte om het te leren. Ik vind bier lekker in plaats van frisdrank omdat het niet zo belachelijk zoet is als cola, maar daar houdt het ook wel op. Dan kan ik net zo goed alcoholvrij drinken, en doe dat meestal dan ook. Nu pak ik misschien 1x/maand iets met alcohol, en dan alleen omdat de alcoholvrije opties op zijn. :p
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Ardan »

Als ik achter de bar sta drink ik tot zeg een uurtje voor sluit alcoholvrij bier en dat is tegenwoordig net zo lekker als gewoon bier :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door AppleMoose »

Ardan schreef:Wat ik me nu ineens bedenk trouwens.. Mensen uit 1999 zijn nu dus alweer 17.. ik kan me nog herinneren dat ik mensen uit 1992 al jonkies vond..
Dat heb ik nog steeds :Y Ik ben van november '88 en iemand uit 1990 is voor mij jong, terwijl het net iets meer dan een jaar scheelt... :') Voor mijn gevoel zijn alle kinderen die geboren zijn vanaf 2000 ook nog steeds baby's... De meeste kinderen/jongeren op mijn werk zijn in dit millennium geboren. Normaal sta ik daar niet zo bij stil. Oh, je bent 12? Prima. Maar als ik dan hun geboortedatum zie in bijvoorbeeld hun zorgplan dan denk ik, huh? dat klopt niet... Oh wacht... :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Ardan »

PRECIES DAT :D Ik ben nog nét een Eighties' kid.. Ik heb de Berlijnse Muur nog meegemaakt als was het maar twee maanden..had best gewild dat ik dat nog bewust had meegemaakt. Iemand van 2000 is nu al 16 jaar oud? No way.
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Chrysa »

Dus jullie zijn allemaal oude lullen en ik ben nog een baby? :p
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door STF »

Zo, de ouderwetse beeldbuis-TV's gaan er bij ons uit, alledrie tegelijkertijd. Nou zijn er altijd nog wel mensen te vinden waarbij een van de TV's nog zo'n groot en zwaar ding betreft maar volgens mij zijn we echt een grote uitzondering met uitsluitend beeldbuis-TV's te hebben. De reden hiervoor is eigenlijk vrij eenvoudig; in het jaartal dat we met de camping van start gingen begonnen net de platte schermen in de mode te raken, zodoende kelderde de prijs van die beeldbuis-bakken behoorlijk, iets dat ons erg goed uit kwam want we hadden al uitgaves zat zo met het opstarten van een eigen bedrijf.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door trolly »

Euh... gezien de discussie boven je post moet je Chrysa misschien even uitleggen wat je bedoelt met beeldbuis-TV, STF.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door nvdw »

Ik zit in het bestuur van de oud-leerlingenvereniging van mijn school (alumnivereniging voor de co-gymnasiasten) en ben dan ook aanwezig op de diploma-uitreiking. Dan vind ik het ook een bijzonder idee dat er jongens en meisjes van rond de 18 staan die dus ergens eind jaren 90 zijn geboren. Die hebben nooit met guldens betaald, waarschijnlijk nooit op internet gezeten via een inbelverbinding... of voor een beeldbuis-tv gezeten ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Michael »

Dit is nog eens leuk tanken:

Afbeelding
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door dylanwild94 »

Ik kom uit november 94. Ik voel me oud worden zo.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Michael »

Je komt pas net kijken :lol:
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door dylanwild94 »

En toch de beeldbuis tv's en monitoren meegemaakt.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Durashift »

Michael schreef:Dit is nog eens leuk tanken:

(..)
Zeker.. totdat je een kwartaal wegenbelasting voor de diesel Dacia mag betalen... :wink:

Was er geen één op LPG G3 te vinden? Dát is pas een leuk bedrag op het display van de tankinstallatie.. vind ik dan en is vriendelijk geprijsd wat betreft wegenbelasting..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Suus »

Ik heb op de basisschool nog met plastic nep-guldens met geld leren omgaan. :P

En Durashift, Michael woont in Brabant en daar is de wegenbelasting het laagst van alle provincies (en in Zuid-Holland het hoogst).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Michael »

En die €1,25 is voor een liter Euro 95 dus jullie mogen raden waar ik getankt heb.
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Durashift »

Suus schreef:(..)

En Durashift, Michael woont in Brabant en daar is de wegenbelasting het laagst van alle provincies (en in Zuid-Holland het hoogst).
Ja, dus?

Dat verschilt een tientje of wat.. .. Kijk, het is eenvoudig.. voor die € 1,25 kan Michael misschien 20 kilometer ver komen.. bij LPG ben je voor dezelfde afstand nog geen € 1,10 kwijt (2liter, €0,55 per liter momenteel) en dan heb je ongeveer een gelijk tarief voor wegenbelasting als de benzine versie.. De dieselversie.. die heeft een toeslag van zo'n € 100,00 per kwartaal. Zou je ook 4x LPG voor kunnen tanken..

Maar misschien vindt Michael een dieselmotor wel heel lekker rijden. :)
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door dylanwild94 »

Ik denk bij de zuiderburen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Durashift »

Michael schreef:En die €1,25 is voor een liter Euro 95 dus jullie mogen raden waar ik getankt heb.
Hmm, okay.. BE vermoedelijk..

Je hebt dus slechts een benzine Dacia.. :twisted:
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Michael »

Ik heb inderdaad in België getankt. Ik woon vrij dicht bij de grens dus even naar België rijden is voor mij prima te doen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door AppleMoose »

Chrysa schreef: *knip* ik ben nog een baby? :p
Absoluut :Y Eerste deel van je post zullen we maar doen alsof we dat niet gelezen hebben (A) Laat dat een waarschuwing zijn :twisted:
nvdw schreef:Ik zit in het bestuur van de oud-leerlingenvereniging van mijn school (alumnivereniging voor de co-gymnasiasten) en ben dan ook aanwezig op de diploma-uitreiking. Dan vind ik het ook een bijzonder idee dat er jongens en meisjes van rond de 18 staan die dus ergens eind jaren 90 zijn geboren. Die hebben nooit met guldens betaald, waarschijnlijk nooit op internet gezeten via een inbelverbinding... of voor een beeldbuis-tv gezeten ;)
Vorig jaar had ik ook zo'n Opa vertelt-moment toen ik stage liep op de basisschool. Die kinderen waren helemaal verbaasd dat het zonnescherm in het noodgebouw niet elektrisch bediend was. Toen ik vertelde dat wij, toen wij zou oud waren als zij, niet eens computers, mobiele telefoons laatstaan wifi hadden, stonden ze mij met open mond van verbazing aan te kijken. De rest van de dag voelde ik mij, ondanks dat ik slechts 27 jaar ben, stokoud -o-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Chrysa »

Ronaldussen schreef:
Chrysa schreef: *knip* ik ben nog een baby? :p
Absoluut :Y Eerste deel van je post zullen we maar doen alsof we dat niet gelezen hebben (A) Laat dat een waarschuwing zijn :twisted:
Zo werkt dat niet he, opa.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Hainje »

Suus schreef:Ik heb op de basisschool nog met plastic nep-guldens met geld leren omgaan. :P
Hahaha jaaaaaaaa. *O* Ook op Montessori gezeten?
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Ardan »

Ik heb ook op Montessori gezeten en wij hadden gulden-stempels waarmee we geldsommetjes maakten :Y
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Hainje »

Oh jaaa, nu je het zegt. Die was ik alweer helemaal vergeten. Stom eigenlijk, want ik was vroeger echt dol op stempels (vooral de buschauffeurstempel natuurlijk).
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Suus »

Hainje schreef:
Suus schreef:Ik heb op de basisschool nog met plastic nep-guldens met geld leren omgaan. :P
Hahaha jaaaaaaaa. *O* Ook op Montessori gezeten?
Nee, op een Prot. Chr. Basisschool (dit stond zo op het bord dat aan de school hing). :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 64 gasten