Mag ik even kwijt #199

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door Hainje »

Het is officieel geen VINEX-wijk, maar is het eigenlijk wel. Inderdaad, wonen en slapen. Werken en recreëren doet men elders.
🍉
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door Geert »

Meltrain schreef:Ik wilde toen ik klein was altijd treinmachinist worden, maar toen ik VWO ging doen, besloot ik verder te kijken (en ik weet dat dat een beetje arrogant klinkt :oops: ).
Waarom zou dat arrogant klinken? Als jong kind wil iedereen (bij wijze van spreken) treinmachinist, brandweerman of politieagent worden. Dat je later bedenkt dat de wereld groter is dan dat is toch niet gek?

Leraar worden lijkt mij ook best leuk maar niet full-time denk ik.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door JWM »

Chrysa schreef:Nee, je gedraagt je veel te kinderachtig voor iemand van 32. :p
Jij weet echt iemand met een depressie op te beuren he :N
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door Chrysa »

Hoe denk je dat ik me voel? Ik zit de hele dag met mezelf opgescheept. :')
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door STF »

Dinsdag was ik tot in de loop van de nacht met het trein vervangend vervoer in het zuiden van Luxemburg meegereden (daar is het spoor momenteel een week buiten dienst wegens werkzaamheden), na uit die pendelbus te zijn gestapt reed ik met de auto naar huis, nou heb ik twee standaardroutes die ik gewoonlijk altijd neem maar bij wijze van uitzondering reed ik eens een hele andere route (wat best wel een omweg is). Kom ik in the middle of nowhere een voetganger tegen die overduidelijk iets tegen me wilde zeggen; zijn auto stond 500 meter verderop met zware motorschade in de berm, of ik hem alsjeblieft naar huis wilde brengen. Ja dat is wel goed hoor, was mijn antwoord nog voordat ik wist waar hij eigenlijk woonde. Pff, hoe is het mogelijk, hij woont tegenover het einde van onze camping, zo'n 200 meter bij de inrit vandaan... Af en toe is de wereld wel erg klein...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door Vinny »

Chrysa schreef:Nu moet ik alleen nog dat autootje van je vinden in het dorp, je hebt ongeveer gezegd waar je woont maar toch zie ik dat ding nergens staan. :P

Een grote stad zou ook niks voor mij zijn, ik hou van de rust 's avonds ipv altijd die herrie.
Ik heb jaren in Amsterdam gewoond, vijf minuten lopen van de Jordaan, maar nooit herrie. Toen ik naar Heeg verhuisde op het Friese platteland had ik een tijdje een appartement vlak naast een disco en wat kroegen. In de zomervakantie sliep ik nauwelijks vanwege de herrie. Woon nu wel een stuk beter.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door nvdw »

Geert schreef:
Meltrain schreef:Ik wilde toen ik klein was altijd treinmachinist worden, maar toen ik VWO ging doen, besloot ik verder te kijken (en ik weet dat dat een beetje arrogant klinkt :oops: ).
Waarom zou dat arrogant klinken? Als jong kind wil iedereen (bij wijze van spreken) treinmachinist, brandweerman of politieagent worden. Dat je later bedenkt dat de wereld groter is dan dat is toch niet gek?
Eenmaal op het voortgezet onderwijs krijg je vrij snel te maken met 'loopbaanoriëntatie' om de simpele reden dat je halverwege de rit een vakkenpakket c.q. profiel moet kiezen. Als je VWO doet komen de MBO-beroepen niet of nauwelijks voor het voetlicht.

Ik heb er wel voor gekozen om (uiteindelijk) met VWO en werkervaring 'op mijn niveau' de bus op te gaan. Ik doe het al vier jaar met veel plezier en heb er geen moment spijt van gehad.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb ook van alles gehad toen ik nog op de lagere school zat, maar niet van die beroepen die Meltrain noemde. En ik heb de profielkeuze net achter de rug. Het zal iets economisch-maatschappelijk moeten worden, of buschauffeur, waarmee ik van hobby werk kan maken. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door Chrysa »

Zat mensen met E&M gaan niks met economie doen hoor. ;)
Ik heb ook E&M gedaan, zowel op het VWO als op de Havo, en nu studeer ik Mobiliteit. Alleen als je echt de technische kant op wil zal het moeilijk worden, maar dan had je sowieso al geen E&M gekozen.

Op de lagere school wilde ik altijd iets met dieren, maar toen ik later hoorde dat dierenartsen zichzelf wel erg vaak vermoorden omdat ze depressief waren ging ik maar eens iets anders zoeken. :')
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door nvdw »

Met zo weinig profielen (vier) en zo weinig verschil tussen de maatschappij- en natuurprofielen onderling valt er ook maar weinig te kiezen. Uiteindelijk voor C&M gekozen met een extra klassieke taal (gymnasium dus Latijn of Grieks moet je sowieso hebben, ik deed allebei), aardrijkskunde en wiskunde B omdat ik dan bij mijn beste maat in de klas zou komen te zitten. Ik had er een herkansingscursus voor nodig maar ik heb wiskunde B met een 6 afgerond. Daar ben ik achteraf best wel trots op. Dat CKV-gebeuren (tekenen en handarbeid en whatnot) sloot ik af met een 5. Daar ben ik ook wel een klein beetje trots op 8-)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door regenmaker »

BrengMe schreef:Vroeger toen ik nog een klein jongetje was, was ik al sterk gefascineerd door bussen en zij ik altijd dat ik buschauffeur wilde worden. Totdat ik op het VWO kwam en bedacht dat ik beter wat meer kon doen met de hersens die ik heb gekregen. Vanaf toen wilde ik graag bij een busbedrijf gaan werken om dienstregelingen te maken. Daar ben ik de jaren later steeds meer aan gaan twijfelen. Niet alleen omdat ik dat ook al veel in mijn vrije tijd als hobby doe, maar ook omdat ik een interesse voor scheikunde begon te ontwikkelen en daar misschien wel wat meer mee zou willen doen.
Tot hier komt mijn levensverhaal eigenlijk precies overeen met dat van jou. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door Daniel »

nvdw schreef:Met zo weinig profielen (vier) en zo weinig verschil tussen de maatschappij- en natuurprofielen onderling valt er ook maar weinig te kiezen.
Verschillen zaten ook vooral in deelvakken of volledige vakken tussen de diverse profielen. Heb zelf m'n eindexamen in NG met Economie 1-2 in het vrije deel gedaan, dat was een combi waarmee je dan zo ongeveer elke vervolgopleiding wel kon gaan doen.
nvdw schreef:Dat CKV-gebeuren (tekenen en handarbeid en whatnot) sloot ik af met een 5. Daar ben ik ook wel een klein beetje trots op 8-)
Da's ook wel een vak waarin de docent je een beetje moet liggen. Ik had eerst een docent daarvoor waarbij ik altijd wel prima cijfers haalde voor CKV, maar toen ik in een later jaar 'n andere kreeg was er opeens veel meer commentaar op de verslagen enzo. Achja, 'tis toch slechts een V'tje op de eindlijst.

Ben zelf nog wel trots op dat ik Letterkunde nog met een zesje heb weten af te sluiten :P Maar toch vooral op de scheikunde-beker aangezien ik met een 8,9 het hoogste cijfer van de school had voor het centraal examen scheikunde dat jaar 8-) (Toch jammer dat het gemiddelde op m'n eindlijst "maar" een 8 was)

Op 't HLO schijn ik trouwens ook wel records gebroken te hebben met de stage- en afstudeercijfers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #200

Bericht door ArrivaBas »

Wat BrengMe zegt heb ik met 3d-Modellen maken. Dat is een kant van mezelf die ik begin dit jaar heb ontdekt en ik steeds meer aan het uitrijpen ben. Mijn bussen worden naar eigen zeggen veel beter. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #200

Bericht door Chrysa »

Heb weer eens nieuwe scheermesjes.

Lang geleden dat ik zo veel bloed heb gezien. -o-
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #200

Bericht door Hainje »

Halloween was gisteren toch? :S
🍉
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #200

Bericht door Chrysa »

Nee, dat is al 3 dagen geleden. :o

Denk trouwens niet dat 'Kluns met rode benen' een goed kostuum is...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #200

Bericht door Z2N »

Ik zou bijna gaan zeggen dat je je dan beter kan gaan waxen, als je je toch pijn gaat doen kun je dat beter doen zonder snijwonden en bloed... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #200

Bericht door Chrysa »

Mwah, dit doet geen pijn. Waxen wel. :p
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #200

Bericht door Aking »

Pijn is fijn, jeuk is leuk, bloed moet! :Y
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #200

Bericht door JWM »

Je hebt nieuwe mesjes? Mooi, kan Arrivabas nog even iets zeggen over Stomda?
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #200

Bericht door Chrysa »

Ik heb mezelf al gesneden, dat vond ik eigenlijk wel genoeg...
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Mag ik even kwijt #200

Bericht door chemie »

#200
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #200

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:Mwah, dit doet geen pijn. Waxen wel. :p
Waxen doet geen pijn. De schaamstreek laseren, dat doet pijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt #200

Bericht door trolly »

Goedemorgen Suus! En dat op m'n nuchtere maag :shock:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #200

Bericht door Chrysa »

Suus schreef:Waxen doet geen pijn. De schaamstreek laseren, dat doet pijn.
Minder pijnlijk dan taseren maakt het nog niet prettig... Nu bloed ik dood, maar voel ik er niets van, dus dan maakt het niet uit. :p
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten