Het grote computertopic!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

We hebben elke week een muziekmiddag in het verpleeghuis.

En daar worden weleens een aantal Franse nummers aangevraagd. Tot op heden moesten we dan helaas verkopen dat we deze nummer niet hadden. Tot ik afgelopen week in de iTunes store ging kijken. Daar stonden alle nummer die we zochten :pos: :wink: .
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Chrysa »

Volgende week lekker stampen met de oudjes? Heb nog wel wat hardstyle voor je. :p
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

In het verpleeghuis waar ik muziek draad wonen niet alleen oudere mensen, maar ook jongere mensen met dementie. En voor deze mensen worden ook hardcore nummers gedraaid :wink: .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Aking »

Ook hardstyle?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Ja ... gemiddeld een tot twee nummers per middag.

Je moet tenslotte iedereen te vriend houden :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Suus »

Als iTunes het niet heeft, dan kan je het meestal wel schudden.

Gelukkig is het een eenvoudig te gebruiken programma met frisse kleurtjes en bevat het alleen die functionaliteiten die je echt nodig hebt :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Daarom heb ik ook op iTunes gekeken uiteindelijk. Heb wel eerst gezocht bij bol.com en in platenzaken in Rotterdam.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Het grote computertopic!

Bericht door PatrickM »

Is Apple Music (of Spotify) voor een tientje per maand dan niet wat goedkoper?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Nee ... voor die enkele nummers die we per jaar nodig hebben kunnen we beter de muziek even (legaal) downloaden. En op de locaties waar we de muziek draaien is de (draadloze) internetverbinding niet zo best.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Suus »

Met Apple Music en Spotify kan je muziek offline in je bibliotheek bewaren. Je moet alleen eens in de zoveel weken online komen in het land waar je het abonnement hebt afgesloten om de toegang tot je offline tracks te garanderen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Voor het draaien van de muziek gebruiken we een speciale laptop waar de muziek op staat. En verder draaien we ook vanaf lp's en cd's.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Daniel »

Leuk zo'n IT-omklap op 't werk... Ik zit daar nu met twee computers, twee muizen en... maar één toetsenbord :P Monitor kan ik gelukkig met een druk op de knop omschakelen, maar ik heb al een paar keer de verkeerde muis te pakken gehad.

En de grap is dan ook nog dat ik met die nieuwe computer eigenlijk al alles kan doen wat voor m'n werk nodig is, behalve printen :mrgreen: Goed, mooie manier om zuinig met papier te worden: als ik iets wil uitprinten moet ik het dus vanaf de nieuwe PC opslaan op het netwerk, naar de oude over, virtuele desktop inloggen, bestand weer openen en dan printen.

Maar kent er iemand nog een toetsenbordinstelling in Windows anders dan onder het controlpanel gevolgd door Keyboard of de regio-instelling? Mijn toetsenbord gedraagt zich namelijk in Internet Explorer als een Duits toetsenbord, maar in de overige programma's doet 'ie het wel normaal :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door tsov »

In het configuratiescherm kun je ook een sneltoets instellen, misschien kun je daar spieken wat ze voor je bedacht hebben :wink:
Op het werk schakelen sommige computers ook vrij willekeurig over naar de Nederlandse toetsenbordindeling, nogal vervelend als je voor één van de functies per se het vraagteken nodig hebt :')
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Geert »

Ik gooi altijd indelingen behalve VS weg onder Windows...
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door tsov »

Ja, ik ook, maar bij een aantal werkplekken keren ze vrij willekeurig vanzelf weer terug -o-
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Daniel »

Oplossing na wat zoeken en Googlen gevonden: de taalinstelling van Internet Explorer moet ook op Nederlands staan, want die negeert dus gewoon de toetsenbordinstelling bij de regio-instellingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Michael »

Weet jij dan misschien ook hoe ik dat bij Microsoft Edge kan doen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Daniel »

Zover ik terugvindt neemt Edge dat automatisch over van de instellingen van Windows 10 (maar dat heb ik ook net een week, zelf nog niet nodig gehad).

Via Configuratiescherm > Klok, taal en land/regio > Taal kom je in een scherm waarin je je voorkeuren kunt wijzigen door achter de weergegeven taal op "Opties" te klikken. In dit geval zal je dan een invoermethode moeten toevoegen en waarschijnlijk kan je daarna dan de oude (foute) verwijderen. Bij mij staat 'ie bv. nu op Nederlands met toetsenbordindeling "Verenigde Staten (internationaal)"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Daantje »

Het is dan wel geen computer maar mijn telefoon (Huawei P9 lite) heeft sinds de laatste update (EMUI/Android) dat het scherm aanblijft als ik hem weg leg. Er staat wel ingesteld dat het na x seconde uit moet gaan maar dat gebeurd dus niet. Heel irritant want ik ging net douchen en dan kom ik terug en dan staat m'n scherm al die tijd aan waardoor ook m'n batterij leegloopt. Iemand die een oplossing weet?
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het grote computertopic!

Bericht door dennistd »

Jazeker: ga naar de bouwmarkt en koop een goede hamer. Wedden dat je scherm daarmee uit gaat? (A)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Afgelopen week eindelijk mij iPod eens zonder problemen (lees vast lopers) kunnen updaten :pos: :wink: .
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Etienne »

Flink wat pagina's terug had ik al eens gemeld dat ik om de haverklap het probleem krijg dat mijn notebook 'te weinig geheugen heeft', voornamelijk wanneer ik via Firefox op het internet surf. Via het internet kwam ik erachter dat de AdBlocker dit geheugen opschroeft, deze heb ik dus al uitgezet, maar de geheugenmeldingen blijven terugkomen.

Daarvoor ben ik vandaag naar de lokale computerwinkel gegaan en deze gaf aan dat ik de notebook moet upgraden van windows 8.1 naar windows 10. Deze download heb ik inmiddels uitgevoerd, maar het verifiëren ervan loopt stuk omdat er kennelijk niet genoeg geheugen beschikbaar is om deze upgrade uit te voeren. Op de C-schijf is momenteel 230GB beschikbaar

Wie helpt me verder met of het geheugenprobleem in het algemeen of het geheugenprobleem tijdens de upgrade? :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door nsimmelink94 »

Van upgraden naar Windows 10 krijg je niet miraculeus meer geheugen. Geen idee welke Bennie Beunhaas je dat probeert wijs te maken :')

Adblockers, specifiek AdBlock Plus varianten, vreten inderdaad geheugen. Dat is met uBlock Origin een stuk beter.

Als je 4GB of minder hebt aan werkgeheugen dan wordt het een pijnlijke bedoeling hoe je het wendt of keert, 8GB is dan ook standaard tegenwoordig.

Kijk eens in taakbeheer wat er zogenaamd zoveel geheugen aan het gebruiken is. Lijkt me niet gezond als je continu tegen de grenzen aan loopt.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Etienne »

Op deze notebook zit inderdaad maar een werkgeheugen van 4GB.

In taakbeheer blijkt dat Dropbox, Norton Antivirus en Firefox allemaal een flink geheugen zuipen en in de taakbeheerlijst komt Firefox zelfs 5x voor, terwijl ik deze browser met slechts één tabblad open heb staan. Daarnaast draait op de achtergrond een "hostproces voor windowsservices" (Que?)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic!

Bericht door isadora »

Of meer intern geheugen plaatsen, of Linux installeren.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] en 54 gasten