Het grote computertopic!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door cassie127 »

Ik gebruik de functie van Google Chrome vaak. Die kan ook gedownloade bestanden openen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Suus »

Google, derde hit. :pos:

Zelf nooit gebruikt, want macOS heeft standaard al Voorvertoning dat PDF's kan openen én bewerken. (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

cassie127 schreef:Ik gebruik de functie van Google Chrome vaak. Die kan ook gedownloade bestanden openen
Google Chrome gebruik ik niet. Ik gebruik het programma Firefox (Ja ik weet dat daar ook een viewer inzit, maar ik wil ook een offline viewer hebben).
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Karl »

Maar een browser werkt toch ook offline? Gewoon in je adresbalk C:\ intikken ofzo?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Geert »

Waarom zou je nog een losse pdf viewer nemen als je browser ook al pdf's kan openen? Hij werkt net zo goed hoor, en ook zonder internetverbinding als dat je zorg is.
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Het grote computertopic!

Bericht door albertjan96 »

Foxit Reader is wel een goede vervanger voor Adobe Reader DC. Hoop gratis functies waar je bij Adobe een hoop voor zou moeten betalen :D

https://www.foxitsoftware.com/pdf-reader/
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Etienne »

Etienne schreef:Flink wat pagina's terug had ik al eens gemeld dat ik om de haverklap het probleem krijg dat mijn notebook 'te weinig geheugen heeft', voornamelijk wanneer ik via Firefox op het internet surf. Via het internet kwam ik erachter dat de AdBlocker dit geheugen opschroeft, deze heb ik dus al uitgezet, maar de geheugenmeldingen blijven terugkomen.

Daarvoor ben ik vandaag naar de lokale computerwinkel gegaan en deze gaf aan dat ik de notebook moet upgraden van windows 8.1 naar windows 10. Deze download heb ik inmiddels uitgevoerd, maar het verifiëren ervan loopt stuk omdat er kennelijk niet genoeg geheugen beschikbaar is om deze upgrade uit te voeren. Op de C-schijf is momenteel 230GB beschikbaar

Wie helpt me verder met of het geheugenprobleem in het algemeen of het geheugenprobleem tijdens de upgrade? :|
Deze quote stond op pagina 9 van dit topic. Toen was het probleem alleszins opgelost en was het rustig, maar sinds vanochtend komen die meldingen van "Te weinig geheugen" weer terug.

Via het taakbeheer heb ik al de nodige processen uitgezet, ook de AdBlocker van Firefox staat uit ( :evil: ) en nog krijg ik om de haverklap deze melding en crasht Firefox tientallen keren achter elkaar. Mijn denkvermogen is nu ook weer niet zo denderend, maar ik weet niet meer wat nu te doen.......
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Misschien kan het aan je modem liggen.

Als er bij mij een crash van Firefox is dan help herstarten van de modem bij mij in de meeste gevallen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Suus »

Een modem veroorzaakt geen geheugenproblemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Nee dat weet ik ook wel ... maar het help bij mij wel.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door tsov »

Soms helpt het ook om de plantjes water te geven wanneer er een stroomstoring is, maar dat betekent niet dat er een verband is (A)
Anyway: helpt het om een andere browser te proberen? Of krijg je daar hetzelfde geneuzel?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Geert »

KM46 schreef:Nee dat weet ik ook wel ... maar het help bij mij wel.
Er kan geen verband zijn. In plaats van je modem herstarten had je net zo goed je pc kunnen herstarten, hoef je in ieder geval niet op te staan (en daar is er in ieder geval nog een verband met geheugenverbruik)...

@Etienne: probeer eens een andere browser en check of er een update is voor Firefox, en zet sowieso alle extensies uit (als je extensies aan hebt staan)...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Daniel »

Sinds kort heb ik thuis een slimme thermostaat hangen, maar bij het in gebruik nemen daarvan kwam een opvallend probleempje aan 't licht wat ik door puur toeval oploste.
Probleem is dat de thermostaat m'n wifi netwerk niet ziet als ik op m'n laptop de verbindingsinstelling op een privé netwerk zet, zodra ik 'm instel als openbaar netwerk werkt het wel. Ook als ik eerst verbinding maak vanaf de thermostaat en dan m'n laptop weer op privé-netwerk zet raakt 'ie de verbinding kwijt.

Iemand een idee of daar toevallig een simpele oplossing voor bestaat? Makkelijkste wat ik zelf kon bedenken is de laptop met een kabeltje op de router aan te sluiten (gebruik 'm toch vooral op een vaste plek in huis en het vereist geen kabel de halve kamer door) maar dat is natuurlijk ook maar een halve oplossing.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Aking »

Volgens mij is deze vraag dusdanig specifiek dat je hem beter op Tweakers kunt stellen (A)

Aan de andere kant, misschien heeft KM46 dé oplossing voor je. You never know :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Suus »

Bedoel je met privé-netwerk dat je er een wachtwoord op zet? Je mag toch hopen dat er in de handleiding van de thermosstaat iets over staat.

Als je met privé bedoelt dat het netwerk niet zomaar in een lijst met te kiezen netwerken verschijnt, ik weet niet precies wat daarvan de meerwaarde is. Er zijn genoeg tooltjes waarmee zo'n netwerk alsnog weer zichtbaar wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door webguy »

Ik neem aan dat je dit bedoelt Daniel: (in dit geval met Windows 10)
Afbeelding

Wel beetje vaag probleem, want enige wat dat doet is wel of niet verbindingen vanaf je laptop van/naar het netwerk openstellen. Zit er een programma voor die Thermostaat op je laptop ofzo? Wat voor Thermostaat is het?
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Etienne »

Geert schreef:@Etienne: probeer eens een andere browser en check of er een update is voor Firefox, en zet sowieso alle extensies uit (als je extensies aan hebt staan)...
Helaas gebeurt hetzelfde met Internet Explorer en Google Chrome ook. :evil: :evil:
De enige extensie die ik aan heb staan is rename_tab title, die nu dus uit staat.

Ik wordt er zo langzamerhand goed giftig van dat dit blijft gebeuren. :N :X
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Michael »

Wellicht is het tijd voor een nieuwe laptop? En is Windows helemaal opnieuw installeren geen optie? De laptop van mijn zusje had een tijd terug ook alleen maar kuren. Toen heb ik Windows opnieuw geïstalleerd en waren de problemen verholpen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Ik neem aan dat je dit bedoelt Daniel: (in dit geval met Windows 10)
Klopt, dat bedoel ik. Met Windows 10 inderdaad.
Wel beetje vaag probleem, want enige wat dat doet is wel of niet verbindingen vanaf je laptop van/naar het netwerk openstellen. Zit er een programma voor die Thermostaat op je laptop ofzo? Wat voor Thermostaat is het?
Nee op m'n laptop heb ik niks voor die thermostaat zitten, daar zit alleen een app voor op m'n telefoon. Thermostaat is een Nefit Easy.
Zou het kunnen dat de "zichtbare" laptop stoort op het wifi-signaal ofzo. Dan zou ik nog kunnen kijken of ik de router ergens anders neer kan zetten want die staat nu wat ingebouwd.

Sowieso zou er ook nog invloed van andere wifi-netwerken kunnen zijn, ik ontvang er nu op de laptop "slechts" 21 :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het programma nitro pdf reader?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Aking »

Google.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Hainje »

KM46 schreef:Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het programma nitro pdf reader?
Ja! Naar mijn bescheiden mening een goed alternatief voor Acrobat Reader.
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Aking schreef:Google.
Ik vraag om gebruikerservaringen ... niet om Google.

@Hainje: Bedankt :wink: .
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Michael »

KM46 schreef:
Aking schreef:Google.
Ik vraag om gebruikerservaringen ... niet om Google.
Iets met wie de bal kaatst kan hem terugverwachten :lol:
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Het grote computertopic!

Bericht door diederickx »

Helaas bestaat er geen thread "mijn medeforummer verhaspelt spreekwoorden en gezegden en/of weet niet wat er mee bedoeld wordt".
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten