Het grote computertopic!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Suus »

Microsoft heeft in een tijdsbestek van 12 dagen 2 updates uitgebracht voor alle Office voor Mac-applicaties, 16.13.0 en 16.13.1. De nieuwste update heeft als releaseopmerking: Deze release bevat een kennisgeving voor eindgebruikers die aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) voldoet.

En waarom kon er 12 dagen eerder niet aan de AVG worden voldaan, maar nu in een update van 400 mb wel :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door webguy »

Office voor Mac is sowieso een faalprogramma. M'n vrouw probeerde gisteren een bestand op te slaan in Excel. Dat bestand werd echter niet opgeslagen, maar uitgeprint op de labelprinter :'). Een reboot later werkte alles weer als normaal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Aking »

Wat moppert u nou? Dan werd het toch opgeslagen op een label? *O*
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door webguy »

Ik wil niet weten wat er was gebeurd als de labelprinten aangesloten was...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Aking »

Ik zet mijn geld in op: Dan waren er labels geprint :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Microsoft heeft in een tijdsbestek van 12 dagen 2 updates uitgebracht voor alle Office voor Mac-applicaties, 16.13.0 en 16.13.1. De nieuwste update heeft als releaseopmerking: Deze release bevat een kennisgeving voor eindgebruikers die aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) voldoet.

En waarom kon er 12 dagen eerder niet aan de AVG worden voldaan, maar nu in een update van 400 mb wel :roll:
De wet was toen nog niet ingegaan en nu wel. Dus is het in mijn ogen logisch dat er een aparte update voor gekomen is. Zo'n zelfde update is er ook uitgekomen voor de office versie's voor Windows.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Wubbo »

Een wet verbiedt niet dat je er al eerder aan voldoet hoor.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Het grote computertopic!

Bericht door Suus »

De AVG is inhoudelijk niet gewijzigd sinds mei 2016, toen is deze al aangenomen.

Anyway, mijn Mac heeft al een paar weken kuren aan het beeldscherm. Dus ik naar de Amac-servicebalie in Rotterdam, Apple verwees daar naar dus zal wel goed zijn.

Wat blijkt: reparatie duurt minstens vier weken, computer wordt gewist ook al is het niet nodig, alleen de klep moet vervangen worden.

Dus ik Apple zelf bellen, moet toch sneller kunnen. Wat krijg ik van de automatische stem te horen: de Mac gekoppeld aan uw telefoonnummer kan alleen service krijgen voor 29 euro, wij verbinden u door aan een medewerker waar u kunt betalen. Gewoon aan die medewerker gevraagd hoe lang reparatie aan het scherm bij hun duurt: maximaal twee weken. Kan volgende week in Den Haag langs komen. En die 29 euro heb ik uiteraard niet betaald.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

De rekening komt nog wel hoor :wink: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Ik wil niet weten wat er was gebeurd als de labelprinten aangesloten was...
Dan krijg je een heel smal document op een lange strook labels :P
Ja ik spreek uit ervaring... Op m'n vorige week een keer perongeluk vergeten de normale printer te kiezen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door webguy »

Suus schreef: Wat blijkt: reparatie duurt minstens vier weken, computer wordt gewist ook al is het niet nodig, alleen de klep moet vervangen worden.
Voor alles service/garantie gerelateerd kan je inderdaad beter een genius bar appointment maken. Volgens mij moet dat wel, maar dan nemen ze gewoon de tijd voor je. Ze hadden mijn iPhone camera in 2 uur gefixt: dus heb in de winkel even gewerkt en rondje gelopen in Amsterdam om koffie te halen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Binnenkort mijn (sinds 2011) inactieve website maar definitief offline halen. Hij voldoet niet aan de nieuwe EU wet van afgelopen vrijdag.

Mijn oude site heb ik indertijd met het programma FrontPage. Maar ja dit programma is er helaas niet meer.

Of ... weet iemand een goed gratis Nederlandstalig programma om een website mee te bouwen?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Aking »

Al geprobeerd "gratis website maken" te googlen? (A)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Dat heb ik inderdaad al gedaan voordat ik de vraag stelde :wink: .

Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden. En misschien heeft er hier iemand bepaalde ervaringen met een of meerdere programma's .

Dus vandaar de vraag.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door webguy »

Volgens mij is het niet mogelijk om met Frontpage iets te maken dat niet aan GPDR voldoet...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Dat weet ik ook wel. Maar het programma Frontpage heb ik al heel heel lang niet meer.

En dus zoek ik een ander alternatief programma :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Suus »

Jimdo, Wix, Wordpress.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Aking »

Er zijn, zoals je zelf al aangeeft, genoeg mogelijkheden inderdaad. vaak zelfs klik-en-klaar, met een zogenaamde WYSIWYG-editor.

Nou hangt het er natuurlijk een beetje vanaf wat voor site je wilt, een statische site met foto's van de Zuid-Siberische Fierljepfluiter is een stuk makkelijker te doen dan een datingsite waar je berichten naar elkaar kunt sturen, filmpjes kunt uploaden en onderling boter kaas en eieren (of Sudoku, speciaal voor Ome Mikos) kunt spelen.

Mijn advies zou zijn om een beetje rond te kijken bij de zoekresultaten, te zien wat je het meest bevalt en dat dan te proberen :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Jimdo, Wix, Wordpress.
Dit zijn online programma's :wink: . En ik zoek een programma dat offline te gebruiken is.

@Aking: Dat weet ik ook wel. Maat het kon zijn dat er hier mensen zijn die bepaalde ervaringen hebben met bepaalde programma's.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Suus »

De oude versie (292) van HTML-Kit. Ergens tussen de vele plug-ins zit ook een Nederlandse vertaling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Daniel »

KM46 schreef:En ik zoek een programma dat offline te gebruiken is.
Kladblok werkt prima voor een simpele website :P En het voordeel van jezelf even HTML/CSS e.d. aanleren is dat je nog meer controle hebt over hoe het eruit ziet dan met zo'n "what you see is what you are supposed to get but do not really get" editor als FrontPage was :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Aking »

KM46 schreef:@Aking: Dat weet ik ook wel. Maat het kon zijn dat er hier mensen zijn die bepaalde ervaringen hebben met bepaalde programma's.
Nou, je ziet het... Daniel heeft ervaring met Kladblok :Y

Succes enzo! *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Suus »

webguy schreef:
Suus schreef: Wat blijkt: reparatie duurt minstens vier weken, computer wordt gewist ook al is het niet nodig, alleen de klep moet vervangen worden.
Voor alles service/garantie gerelateerd kan je inderdaad beter een genius bar appointment maken. Volgens mij moet dat wel, maar dan nemen ze gewoon de tijd voor je. Ze hadden mijn iPhone camera in 2 uur gefixt: dus heb in de winkel even gewerkt en rondje gelopen in Amsterdam om koffie te halen.
Vandaag bij Apple Den Haag geweest. Ondanks de schade aan het beeldscherm wordt deze kosteloos vervangen, er loopt namelijk een reparatieprogramma voor de schermcoating. Mijn scherm heeft ook last van dat kwaliteitsprobleem en de medewerker heeft hem er gewoon onder geschaard, ondanks andere problemen.

En de reparatie duurt nu 3 werkdagen ipv 4 werkweken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Vandaag een nieuwe modem van mijn internetprovider ontvangen. De komende week maar eens installeren :wink: .
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Het grote computertopic!

Bericht door diederickx »

Kom je hier nog wel een keertje terug?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten