Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Suus schreef:Als je fotomateriaal zoekt: Lorde's oude krullen geven een goed beeld, ook qua kleur.
Oh dat is mooi. :Y (Was mij alleen nog niet echt opgevallen dat ze een ander model heeft nu).
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

SCP: vertrouwen in railcateraars op historisch dieptepunt

Het vertrouwen in railcateraars is de afgelopen vijftig jaar gehalveerd. Dat zegt het Sociaal en Cultureel Planbureau in een rapport over het afbrokkelende gezag van maatschappelijke instituties.

Volgens SCP-directeur Kim Putters heeft de burger sinds het einde van de verzuiling steeds minder vertrouwen in mensen die door de trein lopen met koffie, thee, fris, warme chocomel en andere versnaperingen.

Lees verder
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik vind ze vooral achterlijk duur...

Voor een maaltijd in een restauratierijtuig wil ik best (iets) meer betalen, maar ik ga niet dubbel de prijs (of meer) betalen omdat ie toevallig op mn stoel bezorgd wordt :')

(al was het best leuk werk :Y (A) )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Liep je met zo'n tank op je rug rond?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ooit in een ver verleden ja, nog ver voor de pin, blikjes en laders :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Toen treinen nog op kolen reden in plaats van elektriciteit. :mrgreen:
🍉
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Verdomme Wubbo, ik had niet door dat het satire was voordat ik op de link drukte. :@
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Hainje schreef:Toen treinen nog op kolen reden in plaats van elektriciteit. :mrgreen:
En in Deventer nog koek kreeg aangereikt. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hendrik »

Chrysa schreef:Ik had niet door dat het satire was voordat ik op de link drukte. :@
Ik dacht juist: 'Dit moet haast wel van de Speld zijn!' :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

isadora schreef:
Hainje schreef:Toen treinen nog op kolen reden in plaats van elektriciteit. :mrgreen:
En in Deventer nog koek kreeg aangereikt. :D
En in Driebergen nog koffie kreeg aangereikt :D
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Toen de veilgiheidsjihad nog niet bestond en je nog gewoon als bekerprikker langs het spoor kon banjeren _O_
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Ardan schreef:
isadora schreef:
Hainje schreef:Toen treinen nog op kolen reden in plaats van elektriciteit. :mrgreen:
En in Deventer nog koek kreeg aangereikt. :D
En in Driebergen nog koffie kreeg aangereikt :D
....
S-C-H-I-T-T-E-R-E-N-D :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hendrik »

Haha, fantastisch!
En dan dat woord 'opprikkelateur'! :lol:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Dat liet me meteen verder zoeken.
Voor de liefhebber een playlist van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid:
https://www.youtube.com/watch?v=KfyL4nC ... uj1vzjB0V0
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door baladid »

https://nl.wikipedia.org/wiki/Opprikkelateur schreef:
Een opprikkelateur, ook wel prikkelateur of opprikker genoemd, was een gepensioneerde spoorwegbeambte die zich bezighield met het opprikken van (zwerf)afval langs het spoor.

Het beroep is ontstaan nadat de NS afvalproblemen kreeg toen er koffie in treinen werd aangeboden. Passagiers gingen niet altijd even verantwoord om met het weggooien van de kartonnen bekertjes en deze verdwenen dan ook regelmatig uit het raam. Om het spoor toch netjes te houden, werden personen aangesteld om deze bekertjes op te ruimen, dit werd voornamelijk gedaan door (gepensioneerde) spoorwegbeambten.

Tegenwoordig bestaat dit ambt nog steeds, maar vaak als deel van het takenpakket van een breder inzetbare afvalbestrijdingsmedewerker. ProRail is heden ten dage belast met het opruimen van zwerfvuil rondom het spoor. Tijdens geplande werkzaamheden op trajecten sturen zij mensen om het zwerfafval van het spoor en uit de directe omgeving van het spoor te halen.

Het achterlaten (of dumpen) van zwerfvuil op het spoorterrein is strafbaar. Er worden buitengewone opsporingsambtenaren (milieuopsporingsambtenaren) ingezet om dit te onderzoeken. Als zij de eigenaar achterhalen wordt altijd aangifte gedaan bij de politie.

De naam opprikkelateur is een verbastering van het woord opprikken. (Vergelijk met bijvoorbeeld autoreparateur, bioscoopoperateur of computeroperateur.)
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

En ik maar denken dat het een woordgrap was :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Eerlijk gezegd vind ik catering aan de zitplaats comfortabeler dan dat de hele tijd volk door de trein gaat wandelen naar de bar/bistro. Zeker als je in een rijtuig zit nabij de bar/bistro geeft dat toch wat onrust in de coupé. De prijzen zijn in vergelijking met de stationsprijzen ook nog wel te doen als je ziet wat de logistieke uitdaging is.

Bovendien zijn de railcateraars die NS inzet over het algemeen heel vriendelijk, soms wel een klein beetje amateuristisch, maar ze doen hun best. Ik heb wel eens een railcateraar haar trein zien missen. En pinnen op de HSL gaat toch een beetje moeilijk door al die tunnels. Slordigste was een andere medewerkster die een beker warm water over mijn schoenen liet vallen toen ze na de verkoop van een paar blikjes bier haar rugtas nog niet goed had vastgemaakt. Maar nadat we de grens over waren bij Roosendaal weigerde haar pinautomaat zo lang dienst te doen dat de thee alsnog gratis was :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Suus schreef:De prijzen zijn in vergelijking met de stationsprijzen ook nog wel te doen als je ziet wat de logistieke uitdaging is.
Die stationsprijzen zijn dan ook ronduit crimineel :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik koop eigenlijk alleen warme hap op het station, drinken neem ik zelf mee of ik koop het bij een normale supermarkt, die weet ik inmiddels in veel steden ook wel te vinden vlak bij het station :)
Ja in de Benelux (das war einmal) kocht ik wel eens drinken bij de cateraar, als ik van Brussel naar Amsterdam ging.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Koffie kopen bij de railcatering was voor mij een eenmalige vergissing: wat was dat smerig. :N Dan koop ik liever de even dure koffie van de Kiosk (op het station), die is namelijk best prima. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Hoe is de koffie van de kiosk vergeleken met die van de AH to go?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Vinny »

Aking schreef:
Suus schreef:De prijzen zijn in vergelijking met de stationsprijzen ook nog wel te doen als je ziet wat de logistieke uitdaging is.
Die stationsprijzen zijn dan ook ronduit crimineel :')
Ik vind dat eigenlijk wel meevallen. Een kop koffie of een flesje cola kost ongeveer net zoveel als je er in een café in de binnenstad ook voor zou betalen. Supermarkten zijn gewoon aanzienlijk goedkoper dan de horeca. De AH-to Go zit een beetje ertussen in qua prijs. Maar goed, ze zijn dan wel weer 's avonds laat, en op zon- en feestdagen geopend. Dat heb je niet met elke buurtsuper...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik vind een kiosk (of Ah to go) toch meer supermarkt dan horeca... Waarom zou ik er dan 2 keer zoveel betalen? :|
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door microshit »

Meltrain schreef:Koffie kopen bij de railcatering was voor mij een eenmalige vergissing: wat was dat smerig. :N Dan koop ik liever de even dure koffie van de Kiosk (op het station), die is namelijk best prima. :)
Dat DE vriesdroogspul van tegenwoordig is inderdaad bagger... In de tijd dat ik bij RC liep hadden we de koffie/thee/chocomelk van Starbucks, die waren best lekker :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Aking schreef:Ik vind een kiosk (of Ah to go) toch meer supermarkt dan horeca... Waarom zou ik er dan 2 keer zoveel betalen? :|
Omdat het convenience is. Je krijgt iets wat je meteen kan consumeren op een dure locatie, dus betaal je voor gemak en locatie. Net zoals bij een avondsupermarkt. Open tot laat, klein maar direct nuttig assortiment en duur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 167 gasten