Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Klaasje »

Fijn dat we zo' autoriteit op dit gebied op het forum hebben.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Oh, je wil bronnen :Y

De grote marketingactie vorig jaar flopte: https://www.nrc.nl/nieuws/2016/09/28/he ... 1-a1523791

De verbouwingen mislukken, er wordt teruggegrepen op het oude concept: https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1031 ... kelformule
De marketingdirecteur zit daarom "ziek" thuis: http://www.retailnews.nl/nieuws/dbCiDwv ... thuis.html

Er worden stilletjes heel veel winkels gesloten: http://nos.nl/artikel/2157220-blokker-s ... ialen.html
In België worden ook heel wat filialen gesloten: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2885644

Overigens gaat het bij de rest van de Blokker-holding ook niet lekker: Marskramer sluit ook het ene filiaal na het ander, bij Xenos is vorig jaar flink gesaneerd, Bart Smit wordt opgeheven, diverse filialen worden omgebouwd naar Intertoys maar veel andere sluiten: http://www.volkskrant.nl/economie/blokk ... ~a4462006/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Marskramer sluit ook het ene filiaal na het ander.
Om verbouwd te worden naar Blokker.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De Marskramer die bij mij in de straat zat wordt geen Blokker. Zijn gewoon met de noorderzon vertrokken en staat nu al anderhalve maand leeg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Naar treinen kijken kan verslavend zijn :o :
http://www.theonion.com/article/toddler ... lMarketing

Dit is de Amerikaanse versie van De Speld.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

De Marskramer bij mij in de buurt is al jaren weg. Nu zit er een coop in het pand.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8830
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

JWM schreef:
ArrivaBas schreef:Ik zal straks wel even een kaartje van de exacte looproute maken en posten... :Y
Je laat Ronaldussen zo wel lang in spanning...
Je kaartje :Y :
Afbeelding

Duidelijk te zien dat ik de Maas ook de groeten van Ronaldussen heb gedaan. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Ik vind het helemaal fantastisch! *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door frankberg19 »

Hier is de Marskramer ook al een tijd (= paar jaar) weg zat later nog de Budget (ook Blokker Holding) en staat nu leeg. Zelfs met het eerste jaar gratis huur, wil het nog niemand huren. En dat is dan midden in het oude centrum. In het nieuwe centrum Wolfsberg ging de bank weg. Binnen een maand zaten er twee nieuwe winkels in. Kortom mensen willen een nieuwe winkel, geen ouwe meuk. Tot zover mijn lesje over marketing. Nu verder met m'n leven ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Hier in Amersfoort is opvallend genoeg juist de Blokker in de binnenstad weg, al was dat altijd al een wat raar filiaal in een kelder waar je in het midden van de winkel binnenkwam. En de Big Bazar (ook Blokker Holding) zit ook niet meer in de binnenstad.
Op zich opvallend want de Blokker op het Eemplein die altijd stil is is wel gebleven en werd laatst nog naar de nieuwe formule verbouwd.

Maarja, ik kom er zelf ook alleen omdat het toevallig de dichtstbijzijnde winkel is die de vuilniszakken heeft die in mijn pedaalemmer in de keuken passen. Voor veel andere dingen die ze verkopen is de Action dichterbij en daar kan ik er daarnaast ook nog vaker voor slagen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door frankberg19 »

Oja de Big Bazaar, die heeft er tussen het Marskramer en het Budget tijdperk ook nog in gezeten. Maar voor veel dingen kun je inderdaad beter terecht bij de Action ja.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Veel dingen ja. Maar niet voor alles.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Dan is er altijd nog iets als aliexpress, zelfde kwaliteitsniveau als bij de Action, en snelle en gratis verzending vanuit China.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

De dingen die ze bij de Action niet hebben kom ik dan juist weer vaker voor bij de HEMA terecht, niet bij de Blokker :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Ja maar bij de HEMA verkopen bijvoorbeeld geen elektrische tandenborstels en bij Blokker weer wel (en vroeger ook bij Marskramer).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Ik kom eigenlijk alleen bij de Action als ik sinterklaascadeautjes nodig heb. Verder kan ik er toch nooit wat vinden maar is de verleiding wel erg groot om dingen te kopen die ik niet nodig heb, dus kom ik er maar gewoon niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

@KM46: Ik bedoelde artikelen die je iets vaker nodig hebt, zo vaak koop ik geen elektrische tandenborstels :P (En de opzetstukjes hebben ze veelal het goedkoopst in een aanbieding van een megapak bij de Kruidvat)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De Action zit gewoon niet in mijn looproute, en als je er kom ga je er weg een tas vol meuk waar je thuis al spijt van hebt. Misschien is het er goedkoper maar er is niet iets waarvan ik denk dat je het alleen bij Action kan krijgen.

De HEMA kom ik graag voor handdoeken, keukentextiel, beddengoed e.d. Heb ook allerlei keukenapparatuur van de HEMA, gaat al jaren mee terwijl het allemaal tien euro per stuk was, hooguit dat mijn strijkijzer nu een beetje lekt. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:@KM46: Ik bedoelde artikelen die je iets vaker nodig hebt, zo vaak koop ik geen elektrische tandenborstels :P (En de opzetstukjes hebben ze veelal het goedkoopst in een aanbieding van een megapak bij de Kruidvat)
Ik snap je helemaal :wink: .

En die opzetstukjes haal ik inderdaad bij Kruidvat. Uiteraard in de aanbieding :pos: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

@Suus: Keukendingen zijn daar best goed ja. De pannen en het een en ander aan servies van de HEMA gaan hier al jaren mee terwijl die van de Blokker na een tijdje gewoon uit elkaar vallen.

Ben zelf best goed in alleen kopen wat ik echt nodig heb en de Action zit zo'n beetje aan het eind van de straat, dus dan is 't wel handig. Je zit alleen met een wisselend assortiment, maar ik heb er lange tijd spotgoedkoop vaatwastabletten kunnen kopen bijvoorbeeld. Wat maakt het mij nu uit dat er alleen geschirrspültabletten op staat :P En tot op heden heb ik ook nog nergens anders de hele mini afvalzakjes voor zo'n mini-pedaalemmertje voor de badkamer gevonden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb deze voor in de badkamer, ik had eerst de gele van 16 liter maar die waren net te groot.
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik haal bij de action altijd antikalkpoeder voor de wasmachine, veel goedkoper dan calgon. En regelmatig dingen als haak hobbyspul, gasaanstekers, plastic slaschaal, sokken, ondergoed, panty's, kantoorartikelen, kwasten, rollers, antivries, fietslampjes, batterijen, etc.
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Ik koop er tegenwoordig de inktpatronen voor een prikkie. (€9,95 ipv €70,- voor orginele van printer merk)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Suus schreef:
henk1234 schreef::shock: m'n oma klaagt er altijd over dat dat soort winkels in Overschie allemaal verdwijnen... Ze had het er laatst weer over dat de Blokker ook weer verdwijnt en dat ze nu voortaan helemaal vanuit Overschie-Zuidwest naar het Mathenesserplein moet... Maar dat ijzerhandeltje bij de rotonde zit er inderdaad nog wel.
Blokker bestaat over vijf jaar überhaupt niet meer. Hopeloze winkel. Hema gaat het wel redden, die zijn net op tijd gaan vernieuwen.
Nou, de nieuwe Blokkers zien er wel aangenaam uit, vind ik. HEMA is natuurlijk sterker geworden in het buitenland. Op zich vind ik de vernieuwing (assortiment uitdunning) bij de HEMA niet altijd echt geslaagd.
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Daantje schreef:plastic slaschaal
Wat specifiek. :p

Hier in huis gaan we eigenlijk alleen naar de Action om eten te kopen voor in de broodtrommels, maar eerlijk gezegd vind ik het geen fijne winkel... :X
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 22 gasten